بیماری ها سلامت

11 روش طبیعی برای تسکین درد فتق

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

فتق به عنوان یک اندام برآمده یا بافت چربی از طریق یک نقطه نرم یا ضعیف در بدن تعریف می شود. انواع مختلفی وجود دارد و برخی از آنها رایج تر از بقیه هستند. فتق می تواند یک وضعیت بسیار دردناک و حتی کشنده باشد. در حالی که توجه پزشکی به شدت توصیه می شود، چندین درمان طبیعی وجود دارد که ممکن است به تسکین عوارض و درد فتق کمک کند. این درمان ها ممکن است شامل استفاده از بسته های یخ، ریشه زنجبیل، ماساژ، شیرین بیان، آلوئه ورا، پودر فلفل سیاه و روغن دانه کرچک و همچنین تغییرات سبک زندگی مانند کاهش وزن، تغییر رژیم غذایی و ورزش باشد.

فتق ممکن است از طریق یک نقطه ضعیف در عضله یا دیواره بافت اطراف نفوذ کند. می تواند مانند یک توده یا تورم در زیر سطح پوست به نظر برسد. این عارضه معمولا در شکم دیده می شود اما می تواند در قسمت بالای ران، ناف و کشاله ران نیز اتفاق بیفتد. در حالی که در صورت مشکوک شدن به فتق، مراقبت های پزشکی قویاً توصیه می شود، چندین درمان خانگی برای درمان فتق و همچنین تغییرات خاصی در سبک زندگی که می تواند خطر ابتلا به فتق را کاهش دهد، محبوبیت پیدا کرده است.

راه های طبیعی برای تسکین درد فتق

درمان های خانگی برای فتق به شرح زیر است:

روغن دانه کرچک

در طول تاریخ، روغن دانه کرچک برای طیف گسترده ای از نگرانی های سلامت معده استفاده شده است زیرا می تواند معده را در یک پوشش نازک بپوشاند، بنابراین احتمالاً از التهاب جلوگیری می کند و هضم مناسب را به دنبال دارد. برای تسکین علائم دردناک فتق می توانید یک بسته روغن دانه کرچک تهیه کنید و آن را روی معده قرار دهید.

آب آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یک ترکیب طبیعی ضد التهابی و تسکین دهنده، اغلب برای افرادی که با درد فتق دست و پنجه نرم می کنند توصیه می شود. آلوئه ورا را می توان هر روز صبح به شکل آب میوه مصرف کرد. برای بهترین نتیجه، می توان آن را قبل از هر وعده غذایی میل کرد تا احتمال ابتلا به فتق را کاهش دهد.

بسته یخ

هنگامی که از فتق رنج می برید، اغلب ممکن است التهاب، قرمزی و درد در شکم یا کشاله ران وجود داشته باشد. در حالی که این ممکن است راحت ترین راه حل نباشد، استفاده از کیسه یخ به طور مستقیم روی ناحیه آسیب دیده می تواند باعث انقباض و کاهش التهاب در بدن شود و اغلب درد و نفخ ناشی از آن را تسکین می دهد.

ریشه زنجبیل

وقتی نوبت به کاهش درد شکم و تسکین شرایط التهابی می‌ رسد، چیزهای کمی به اندازه ریشه زنجبیل مؤثر هستند. شما می توانید این دارو را به شکل مایع از طریق آب زنجبیل غلیظ مصرف کنید یا می توانید زنجبیل خام بخورید تا شکم خود را تقویت کند و شاید تا حد زیادی درد را کاهش دهد. این می تواند معده و مری را از تجمع شیره معده محافظت کند که می تواند در مورد فتق اتفاق بیفتد. همچنین می توانید چای ریشه زنجبیل مصرف کنید و درد و التهاب را تسکین دهید.

شیرین بیان

فتق می تواند باعث آسیب به پوشش معده و مری شود و ریشه شیرین بیان مدت هاست که به عنوان یک محرک شفابخش برای این قسمت های بدن شناخته شده است. مصرف چای شیرین بیان می تواند به سرعت رشد مجدد بافت های آسیب دیده را تحریک کند و همچنین می تواند درد و التهاب را در طول مسیر به دلیل خواص ضد درد آن تسکین دهد.

کاهش وزن

چاقی یک عامل خطر اصلی برای بیماران دچار فتق است و همچنین می تواند روند بهبودی را کندتر کند. اگر وزن کم کنید، ممکن است بدن شما تحت فشار فیزیکی کمتری قرار گیرد، وضعیت بدنی شما بهبود یابد و علائم ممکن است به طور طبیعی ناپدید شوند. همچنین باید وعده های غذایی کوچکتر بخورید، زیرا ممکن است فشار کمتری به معده و اسفنکتر وارد کند.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

اگر می خواهید از فتق پیشگیری کنید یا آن را درمان کنید، باید به طور خاص از مصرف برخی غذاها اجتناب کنید. اگر قبلاً یکی از آنها را دارید یا مستعد مصرف آن هستید، باید از غذاهای تند و اسیدی و آنهایی که هضمشان دشوار است، اجتناب کنید. این غذاها می توانند پوشش معده را بیشتر ملتهب کنند و روند بهبودی را دشوارتر کنند.

پودر فلفل سیاه

پودر فلفل سیاه بیشتر از طعم دادن به غذا مفید است. فلفل سیاه با تسکین مشکلات معده و کاهش التهاب روده مرتبط است. همچنین می‌تواند به سرکوب رفلاکس اسید کمک کند و احتمالاً بهبودی را در قسمت‌ هایی از بدن که ممکن است زمانی که اندام از دیواره حفره فشار وارد می کند به خطر افتاده باشد، تحریک کند.

تسکین استرس

یکی از عوامل اصلی در ایجاد فتق استرس و اضطراب است. هورمون های استرس بیش از حد در بدن می تواند اندام های بدن را ضعیف کند و به طور منطقی فشار بیشتری بر متابولیسم شما وارد کند. مشکلات معده و رفلاکس اسید نیز می تواند تحت تأثیر استرس باشد که می تواند خطر فتق را تشدید یا افزایش دهد. فعالیت های عالی کاهش استرس می تواند شامل مدیتیشن، یوگا، طب سوزنی، ماساژ و همچنین استفاده از روغن های ضروری و رایحه درمانی باشد.

ورزش را کاهش دهید

یکی از دلایل اصلی فتق، ورزش شدید یا فعالیت بیش از حد هنگام وزنه زدن است. اگر تجربه دارید و در گذشته دچار فتق شده‌ اید یا معمولاً ورزش‌ های سنگین انجام می‌ دهید، تمرینات را کاهش داده و ورزش آسان‌ تر را در حین ریکاوری انجام دهید. فشار وارد بر ورزش می تواند شبیه به زور زدن در حین حرکات روده باشد که می تواند باعث فتق نیز شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی مایعات بنوشید و فیبر کافی بخورید.

آب سبزیجات

احتمالاً یکی از ساده‌ ترین و مؤثرترین درمان‌ ها برای فتق می‌ تواند یک لیوان آب سبزیجات باشد، به‌ ویژه آبمیوه‌ ای که با هویج، اسفناج، پیاز، کلم بروکلی و کلم پیچ تهیه می‌ شود. احتمالاً مواد مغذی متراکم و ماهیت ضد التهابی سبزیجات می تواند علائم سوزش و دردناک فتق را تسکین دهد. افزودن کمی نمک به آب سبزیجات می تواند یک راه عالی برای بهبود اثرات آن باشد.

نکته احتیاط: اگر فتق های جدی با روش جراحی مناسب درمان نشوند، همیشه خطر عارضه یا حتی مرگ وجود دارد. اگر به خود فشار می آورید و شروع ناگهانی درد فتق را احساس می کنید، توصیه می شود در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. این درمان‌ های خانگی باید به عنوان درمان‌ های مکمل و کمک‌ های بهبودی در بیشتر موارد فتق در نظر گرفته شوند.

منبع:

organicfacts

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی