سبك زندگي موفقيت در زندگي

10 راه برای امید داشتن وقتی همه چیز سخت می شود

هر زمان که در زندگی به یک مانع خشن برخورد می کنید، به نظر می رسد مشکلاتی که با آن روبرو هستید تنها مختص شماست و تمام دنیا در حال خراب شدن است. ممکن است این باشد که شما در تلاش برای یافتن راهی برای خروج هستید و فقط نمی توانید چراغ امید را برای ادامه دادن در هر جایی که کار سخت می شود ببینید.

امید

خوشبختانه اگرچه ممکن است آن را نبینید اما همیشه امید وجود دارد. هیچ چیز برای همیشه دوام نمی آورد – حتی اوقات بد و انجام کارهایی مانند به خاطر سپردن اینکه چرا از ابتدا شروع کرده اید و تمرین شجاعت، فقط چند مورد است که می تواند دوران سخت را کوتاه کند و امید را به شما برگرداند.

راه هایی برای غلبه بر نا امید شدن

اگر می توانستید راهی پیدا کنید که نه تنها دوام بیاورید بلکه در صورت سخت شدن اوضاع پیشرفت کنید، چگونه زندگی شما به سمت بهتر شدن تغییر می کند؟

در اینجا ده راهی وجود دارد که می توانید برای تحقق آن امروز انجامشان دهید.

1. دریابید که چقدر دور شده اید

هر وقت در مسیر رفتن به هر کجا که می خواهید بروید دلسرد شدید، معمولاً به این دلیل است که فقط به جلو نگاه می کنید، نه به اطراف خود و نه پشت سر خود. سفر شما در زندگی تا آخرین روز شما به طول خواهد انجامید بنابراین جای تعجب نیست که هنوز یک مسیر طولانی و گاه دلهره آور در پیش رو دارید.

برای ادامه کار، مهم است که گاهی به اطراف خود نگاه کنید. به مکانی که اکنون ایستاده اید نسبت به زمانی که برای اولین بار شروع کرده اید نگاه کنید. ببینید از ابتدای شروع کار تاکنون چقدر پیش رفته اید. ببینید چقدر موانع و چالش هایی پشت سر شما وجود دارد که توانستید با موفقیت از پس آن بر بیایید.

فواید عمل انعکاسی نیز گسترده است و جای تعجب نیست که چرا.

نگاهی به گذشته که چه قدر دورتر رفته اید معمولاً آتشی است که باید برای ادامه و امید به آینده داشته باشید.

2. به خاطر داشته باشید چرا شروع کردید؟

وقتی کار سخت می شود، به چیزی نیاز دارید که به آن بچسبید تا قدرت خود را حفظ کنید و به خود یادآوری کنید که چرا از اول کار را شروع کرده اید؟ بدون این “چرای” مهم، شما خیلی سریع از مسیر خود سرگردان خواهید شد.

هر زمان که اوضاع در بدترین حالت خود باشد، دلیل اصلی شما برای انجام این کار همان چیزی است که شما را به خود جلب می کند.

همانطور که دیوید گوگینز، استاد نیروی دریایی سابق می گوید:

” چرا من اینجا هستم؟ ” اگر می دانید که آن لحظه در راه است و پاسخ خود را آماده کرده اید، برای تصمیم گیری در ثانیه مجهز خواهید بود که ذهن ضعیف خود را نادیده بگیرید و به حرکت خود ادامه دهید. بدانید که چرا برای ماندن در جنگ می جنگید! ”

گاهی اوقات، زندگی می تواند کمی مبارزه داشته باشد، به خصوص در درون خودتان. بنابراین، داشتن دلایل خود برای ادامه کار، همیشه به شما کمک می کند تا زمان سختی بتوانید سربلند بیرون بیایید. سعی کنید این ها را بنویسید و در مکان هایی که هر روز به آنها نگاه می کنید، نصب کنید تا به شما کمک کنند و تأثیر بیشتری داشته باشند.

3. حرکت به جلو را به عادت تبدیل کنید

عادت ها از قوی ترین پیش بینی کننده های رفتاری هستند که داریم. بیشتر عادت های ما در ناخودآگاه ما اتفاق می افتد و با نشانه های بیرونی یا درونی ایجاد می شوند.

نکته قابل توجه در مورد عادت ها این است که می توانند از طریق رفتارهای آگاهانه و مکرر شکل بگیرند و در صورت تمرین کافی، در نهایت می توانند جای خود را در ضمیر ناخودآگاه حفظ کنند و زندگی شما را هدایت کنند.

مطمئناً، شما می خواهید عادت های خوب زندگی شما را در پس زمینه هدایت کنند نه عادت های بد. به همین دلیل این یک ایده خوب است که همیشه به جلو حرکت کنیم.

برخلاف آنچه بیشتر مردم می گویند، حرکت به جلو لزوماً به این معنی نیست که شما باید تا آخر عمر هر روز بهتر باشید. قرار است لغزش ها، روزهای بد و شرایطی پیش بیاید که شما را از مسیر بد خارج کند.

حرکت به جلو این است که هرچه سریعتر به مسیر خود برگردید. اگر بتوانید این کار را به یک عادت تبدیل کنید، همیشه می توانید به مکانی که می خواهید بروید نزدیکتر شوید.

4. از برنامه ریزی “اگر-آنگاه” استفاده کنید

وقتی روند کار در زندگی شما سخت می شود، یکی از موثرترین چارچوب هایی که می توانید در آن قرار بگیرید، برنامه ریزی “اگر-آنگاه” نامیده می شود.

این نسخه ساده شده چیزی به نام Implementation Intention یا عزم انجام است، مفهومی که توسط روانشناس پیتر گولویتزر در اواسط دهه 90 ایجاد شد. این به شما کمک می کند تا موقعیت های گیج کننده را حس کنید و بتوانید وقتی واقعاً درگیر مشکل هستید، اقدامی صحیح انجام دهید.

روند ساده شده آن به شرح زیر است:

“اگر x اتفاق بیفتد، من y را انجام می دهم.”

مثلا:

“اگر من شروع به داشتن افکار منفی کنم، ده ثانیه باید فقط نفس بکشم.”

“اگر سه روز متوالی احساس استرس شدید کنم، روز چهارم را مرخصی می گیرم تا بهبود یابم.”

اگر برنامه ریزی باشد، یک استراتژی برای شرایط دشوار وجود دارد. این عنصر تفکر، برنامه ریزی و نگرانی را از شما می گیرد، زیرا شما دقیقاً می دانید که در هر شرایطی چه کاری باید انجام دهید.

زیبایی استفاده از if-then این است که می توانید براساس شرایط مناسب در شرایط مختلف اگر و آنگاه را لحظه ای تغییر دهید.

5. چند مربی پیدا کنید

با گستردگی و دسترسی بیشتر به اینترنت نسبت به گذشته، راه های زیادی وجود دارد که می توانید به ذهن برتر دنیا نگاه کنید و ببینید وقتی زندگی سخت تر می شود در زندگی خود چه می کنند.

بیشتر افراد موفق برای رسیدن به جایی که هستند مجبور به انجام برخی از مبارزات جدی شده اند. با یک جستجوی آنلاین، بدون شک از همه چالش هایی که افراد موردعلاقه شما مجبور به غلبه بر آنها بوده اند، مطلع خواهید شد.

به همین دلیل، شما باید سعی کنید از این افراد الهام بگیرید و مربیان خود را پیدا کنید. شایان ذکر است که هیچ کس در تلاش برای گذراندن بهترین زندگی خود نمی تواند بدون سهم کافی از چالش های خود، از پس آن برآید. این فقط بخشی از سفر قهرمان است.

6. از ذهن خود بیرون بیایید

گاهی اوقات تمام استدلال ها، تفکرات، برنامه ریزی ها و نشخوارهای موجود در جهان شما را به جایی نمی رساند. در حقیقت، برای متفکران و مسئله گشایان، اغلب اوقات گذراندن مدت زمان زیادی در ذهن شما منجر به مبارزه بیشتر می شود تا آزادی آن.

بله با تفکر می توان برخی موارد را حل کرد اما وقتی کار واقعاً سخت می شود، معمولاً قلب و احساسات شماست که می تواند شما را نجات دهد. ذهن شما می تواند مستبد شود و مهم است که از این موضوع آگاه باشید.

وقتی احساس می کنید که افکار خودتان شما را درگیر می کنند و نمی توانید فکر و نگرانی بی وقفه درباره گذشته، حال و یا آینده را متوقف کنید، وقت آن است که برای مدتی از ذهن خود خارج شوید و وارد بدن خود شوید. وزنه بلند کنید، برای دویدن به بیرون بروید یا یک پیاده روی دلپذیر انجام دهید.

ذهن و بدن بسیار بیشتر از آنچه اکثر مردم فکر می کنند بهم پیوسته اند خصوصاً وقتی صحبت از احساسات و ترس می شود و انجام کاری مفید برای بدن اغلب به ذهن ناآرام نیز کمک می کند.

7. سخاوتمندانه خود را ببخشید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که وقتی کار سخت می شود به خود زیادی سخت بگیرید. همه این مبارزات بیرونی و درونی را دارند و هرچه فشار سخت تری روی خود بگذارید، به ناچار کار شما دشوارتر و آسیب زا تر می شود.

بسیاری از افراد نسبت به دیگران برای خود بسیار سختگیر ترند و برای ادامه زندگی در شرایط سخت باید به همان اندازه بهترین دوست خود با خودتان هم همدلی داشته باشید.

اشتباه کردید؟ آیا هنوز به خود سختی می دهید؟ هنوز از چیزهای کوچک عصبانی هستید؟ خود را ببخشید.

گذر از دوران سخت بسیار راحت تر است وقتی با خود در صلح هستید. وقتی این اتفاق می افتد فشار کمتری را تحمل خواهید کرد.

8. قدم های کوچکتر بردارید

معمولاً مردم دچار لغزش در زندگی می شوند زیرا آنها به یک باره بیش از حد زیاده روی می کنند. خواه جاه طلبی بیش از حد باشد، انتظارات غیرواقعی از خودشان یا دیگران باشد یا برخی از غافلگیری های اضافی، گام های بزرگ گاهی می تواند برای برداشتن خیلی زیاد باشد.

حقیقت در مورد گام های بزرگ این است که آنها نادر، مخل و ​​سخت هستند و بدون خراب شدن ادامه می یابند. قدم های بزرگ – اهداف واقعی و رویاهایی که زندگی را تغییر می دهند – اغلب می توانند به گام های بسیار کوچکی تقسیم شوند که قابلیت مدیریت بیشتری دارند و شما را به همان مکان می رسانند.

اگر کار به خصوص سخت می شود، ممکن است اینگونه باشد که شما به سادگی می خواهید یک کار را بیش از حد انجام دهید. قدم های کوچکتر و قابل کنترل تر را بردارید و خواهید دید عبور از موانع و مشکلات آسان تر است.

9. از الگوی بیست ثانیه شجاعت دیوانه وار استفاده کنید

همه موافقت خواهند کرد که شجاعتی که در درون خود ذخیره کرده ایم غالباً محدود است و حفظ آن برای دوره های طولانی دشوار است. ما تمایل داریم فکر کنیم که ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی خود و خارج شدن از شر یک ترس و پوسته به دوره های طولانی نیاز دارد که ما به راحتی نمی توانیم آن را مدیریت کنیم.

خبر خوب این است که این درست نیست. بیشتر لحظات مهم تغییر در زندگی شما – از جمله بیرون کشیدن خود از یک سوراخ در هنگام سخت شدن کار – ناشی از تصمیمات کوچک و شجاعانه در لحظات کوتاه و دقیق است.

اغلب اوقات، استفاده از بیست ثانیه شجاعت دیوانه وار در صورت لزوم برای تغییر کامل مسیر زندگی ما کافی است. خواه این درخواست برای آن ارتقاء سطح باشد، تصمیم برای اولین بار بعد از ماه ها رفتن به باشگاه باشد یا داشتن جرأت برای شکستن ناامنی های خود و درخواست بیرون رفتن با کسی، بیشتر اینها فقط به چند ثانیه شجاعت دیوانه وار نیاز دارد.

ایستاده و به دفتر رئیس خود قدم بزنید، روی دستگاه بدنسازی بروید، تلفن را بردارید یا متنی را ارسال کنید – فقط باید در این چند لحظه شجاع باشید و سپس می توانید آرام باشید و زندگی جدید خود را رقم بزنید.

بیست ثانیه؟ به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

10. بپذیرید که انگیزه شما از بین می رود

یکی از دلایل اصلی دلسرد شدن مردم و نا امید شدن از تلاش برای ادامه کار در روزهای سخت این است که هرگز انتظار نداشتند انگیزه آنها از بین برود.

وقتی پروژه ای را شروع می کنیم یا وارد رابطه می شویم یا چیزی جدید و هیجان انگیز در زندگی ما روی می دهد، انگیزه ما بالا است و ما در یک ذهنیت هیجانی هستیم. ما شروع به فکر کردن در مورد همه نکات مثبتی می کنیم که می تواند ناشی از این موارد باشد.

با این حال با گذشت زمان، سطح انگیزه به طور حتم کاهش می یابد و شما شروع به تمرکز بر نکات منفی آنچه که اتفاق می افتد یا مسئولیت اضافه شده تان می کنید.

وقتی این اتفاق می افتد و شما امید خود را از دست می دهید، شما دو گزینه دارید:

  1. شما می توانید عینک های خوشبینی خود را به چشم بزنید و به دروغ بخاطر داشته باشید که همه چیز عالی بود.
  2. یا می توانید عینک واقع بینانه خود را به چشم بزنید، با مشکلات روبرو شوید و به سمت چیزی بهتر حرکت کنید.

آزمایش واقعی شخصیتی وقتی اتفاق می افتد که نا امید شوید، انگیزه شما کم شود و شما دیگر احساس آرامش نکنید. راز امید داشتن این است که باید بفهمید همه اینها موقتی است و برای انجام کار نیازی به انگیزه ندارید.

داشتن انگیزه بسیار خوب است اما آزمون واقعی شخصیت زمانی به وجود می آید که انگیزه و امید به طور حتم کاهش یابد. در آن لحظه ها، آیا شما ادامه خواهید داد؟

نکات نهایی

خب! حالا شما مالک آن هستید. هر یک از این ده ایده برای چگونگی ادامه کار و امید داشتن در مواقعی که کار سخت می شود، به اندازه کافی متنوع است که تقریباً در هر موقعیت دشواری که در آن قرار دارید، قابل استفاده است.

زندگی قرار است مشکلات زیادی را به وجود آورد. این چیزی نیست که از آن بترسید بلکه چیزی است که باید از آن استقبال کرد. با استفاده از این مراحل، می توانید کمی راحت تر در این آب های طوفانی با امید حرکت کنید.

منبع:

 

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی