روانشناسی سبك زندگي

۱۰ عادت روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کند

تقویم فارسی اندروید

۱۰ عادت روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کند

 

آی‌کیو چیست؟ ما اغلب می‌شنویم که آی‌کیو یک عدد ثابت است و هنگامی که سن‌مان بالا می‌رود و به انسان‌های کاملی رشد می‌یابیم تغییر زیادی نمی‌کند. باور جمعی درمورد موضوع هوش واقعی(که با دانش متفاوت است) می‌گوید آی‌کیو تقریبا در طول بزرگسالی ثابت می‌ماند.

۱۰ عادت روزانه که شما را باهوش‌تر می‌کند

با این حال، جدیدترین پژوهش درباره‌ی موضوع هوش نشان می‌دهد هوش قابل ارتقا است. ما دوست داریم در این‌جا ۱۰ عادت را بکاویم که از شما فردی باهوش‌تر می‌سازد.

۱. بنویسید

حتی اگر فقط کمی وقت بگذارید و بازتابی از روزتان را بنویسید، کمک‌تان می‌کند آن خاطرات را بهتر در مغزتان حک کنید، و آن‌چه در طول روز یاد گرفته‌اید به یاد بسپارید.

۲. بخوانید

نه‌تنها باید هر روز بخوانید، بلکه باید زیاد بخوانید. بیش‌تر آدم‌ها موافق هستند که مهم نیست انوشته را با چه وسیله‌ای می‌خوانید، اما هرچه بیش‌تر بخوانید، سلامت مغزتان بهتر خواهدبود.

۳. از اینترنت برای کارهای دیگری به جز فیس‌بوک استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی خیلی راحت حواس آدم‌ها را پرت می‌کنند، اما سهم زمانی را که هرروز به‌صورت برخط سپری می‌کنید، باید صرف منابع ظاهرا بی‌پایان یادگیری شود که موجود هستند. مطمئنا می‌توانید چیز جالبی پیدا کنید که از شما فرد کامل‌تری می‌سازد.

۴. توضیح دهید

یادگیری یک چیز است. یادگیری در حدی که بتوانید آن را توضیح دهید چیز دیگری است. باید تلاش کنیم در هر چیزی که یاد می‌گیریم به حدی تخصص پیدا کنیم که بتوانیم حداقل یک خلاصه‌ی کوتاه از آن به دیگران ارائه کنیم.

۵. بازی کنید

بالا بردن قدرت مغز چندان کسل‌کننده نیست. پژوهشگران توصیه می‌کنند بعضی بازی‌ها، از قیبل بازی با کلمات، شطرنج، کارت‌بازی، یا هرچیزی که واقعا مغز را به کار می‌اندازد، به قدرت مغزی بیش‌تر می‌انجامد.

۶. چیز جدیدی را امتحان کنید

این می‌تواند هر چیزی باشد که علاقه‌ی شما را برمی‌انگیزد. شاید این دانش جدید در بخش‌های تیره و تار زندگی به کمک‌تان بیاید که هرگز فکرش را نمی‌کردید.

۷. یادگیری یک زبان جدید

آدم‌های چندزبانه در کل باهوش‌تر هستند. هیچ‌کس نمی‌گوید روانی و فصاحت ضروری است، اما تغییر نحوه‌ی اندیشدن‌تان به زبان ضروری است، حتی اگر مبتدی باشید.

۸. اطراف‌تان را با آدم‌های باهوش پر کنید

گفته می‌شود آی‌کیو، متوسط ۵ آدمی است که بیش‌ترین زمان را با آنها سپری می‌کنید. در نتیجه، دوستی با کسی که هوش رشک‌برانگیزی دارد، به هوش شما نیز کمک می‌کند.

۹. از ‘کارهای انجام‌شده’ فهرست تهیه کنید

بعضی از پژوهشگران توصیه می‌کنند به جای ‘فهرست کارها’ یک فهرست وظایف انجام‌شده می‌تواند واقعا برای شادی و اعتماد به‌نفس کلی‌تان مفید باشد، و هر دوی این‌ها به عنوان نشان‌دهنده‌ی هوش شناخته شده‌اند.

۱۰. استراحت کنید

مراقبه یا تنها به عقب تکیه دادن و تفکر به مغزمان فرصتی می‌دهد تا چیزهایی را که شاید در طول روز یاد گرفته‌باشیم به کار بگیرد. علاوه بر آن، تمدد اعصاب برای از بین بردن استرس ضروری است، چه کسی می‌تواند در هنگام استرس با وضوح فکر کند؟

 

 

منبع : بازده

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی