سبك زندگي شستشو، نظافت و لكه گيري

چگونه چربی را از کابینت آشپزخانه پاک کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

درهای کابینت آشپزخانه در معرض کثیفی و لک های ناخوشایند چربی هستند و تمیز کردن آنها بدون تجهیزات مناسب می تواند ناامید کننده و بی اثر باشد. در اینجا 3 روش برای حذف چربی از کابینت های آشپزخانه را به شما آموزش خواهیم داد.

کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه به لطف نزدیکی به اجاق گاز، نقاط مهمی برای چرب شدن هستند. در حالت ایده آل، شما حداقل هر هفته درهای کابینت خود را با استفاده از یک پارچه مرطوب و به دنبال آن یک پارچه خشک تمیز می کنید، اما همه ما گاهی اوقات مجبور می شویم با یک لایه ای که پاک کردن آن ساده نیست، مقابله کنیم. خوشبختانه، حتی اگر شما مجبور باشید روغن پاشیده شده از سیب زمینی سرخ کرده که مدتهاست قدیمی شده را حذف کنید، برخی محصولات دارای مواد تشکیل دهنده فعال هستند که برای برطرف کردن این چربی ها از سایر محصولات مناسب تر هستند. در اینجا، ما سه روش پاک کردن بسیار مؤثر را برای چگونگی حذف چربی از کابینت آشپزخانه شرح داده ایم.

توجه: تمام این روش ها برای استفاده بر روی چوب های کابینت چوب ایمن هستند، اما همیشه آنها را قبل از استفاده در قسمت های بزرگتر، در یک نقطه کوچک امتحان کنید تا اطمینان حاصل شود که رنگ کابینت شما نمی پرد و محو نمی شود.

مواد و ابزارهای لازم

  • – صابون ظرفشویی ضد چربی
  • – اسفنج
  • – پارچه های میکرو فیبر
  • – پاک کننده چند منظوره ای که حاوی روغن مرکبات است
  • – ظرف شیشه ای در دار
  • – مرکبات (پرتقال یا لیمو)
  • – سرکه (اختیاری)
  • – بطری اسپری (اختیاری)
  • – جوش شیرین

نحوه پاک کردن چربی از کابینت آشپزخانه با صابون ظرفشویی

بیشتر انواع کابینت های آشپزخانه را می توان با آب گرم و چند قطره صابون ظرفشویی تمیز کرد که خاصیت از بین بردن جدی دارد. چند قطره صابون ظرفشویی (نه مواد شوینده ظرفشویی) را در یک کاسه با آب گرم مخلوط کنید. از یک اسفنج آغشته به محلول استفاده کنید اما خیس نشود، به آرامی کار پاک کردن چربی را انجام دهید. برای پاک کردن پس از اینکه از صابون ظرفشویی استفاده کردید، سپس سطح آن را با یک دستمال میکرو فیبر خشک کاملاً خشک کنید.

نحوه پاک کردن چربی از کابینت های آشپزخانه با مرکبات

یک روغن مرکبات طبیعی می تواند چیزی باشد که شما را از شر لایه های چرب و روغنی کابینت آشپزخانه خلاص کنید. پاک کننده چند منظوره خود را که حاوی روغن مرکبات است، برای این کار در نظر بگیرید. آن را روی کابینت های آشپزخانه اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس از پارچه اسفنجی یا میکرو فیبر مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید تا چربی ها به آرامی برداشته شوند. مواد تمیز کننده را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و کاملاً خشک کنید تا کارتان تمام شود.

کابینت آشپزخانه

شما همچنین می توانید خودتان در خانه این نوع تمیز کننده را تهیه کنید و تنها در چند مرحله محلول تمیز کننده مرکبات خود را داشته باشید. یک چهارم ظرف در دار شیشه ای را از پوست مرکبات پر کرده و آن را با سرکه سفید آغشته کنید. این مخلوط به مدت دو تا سه هفته نیاز به آب انداختن دارد، اما پس از اتمام کار  آنرا صاف کرده و مایع باقیمانده را درون یک بطری اسپری بریزید. به همان روشی که از همتای تجاری آن استفاده می کنید، ای این تمیز کننده طبیعی هم استفاده کنید.

نحوه پاک کردن چربی از کابینت های آشپزخانه با جوش شیرین

برای لکه های سخت تر ممکن است یک پاک کننده کمی ساینده تر لازم باشد. دانه های ریز جوش شیرین می تواند ترفندی اثر گذار برای جدا کردن ذرات چربی چسبیده به سطح کابینت ها باشد. و به عنوان یک ماده قلیایی خفیف، برای حل چربی در آب مفید عمل کند. یک مخلوط 50/50 از آب و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آورید. با استفاده از حرکات کوچک و دایره ای آن را روی پارچه های میکرو فیبر تمیز بمالید. دستمال ها را روی لکه بگذارید و تا زمانی که سطح بدون چربی نداشته باشید ادامه دهید. بعد از اینکه تمام لکه های کابینت را با خمیر پودری پوشاندید، از یک دستمال مرطوب و تمیز استفاده کنید تا خمیر اضافی را بردارید و از یک پارچه خشک برای از بین بردن باقیمانده رطوبت استفاده کنید. اگر رطوبت را نادیده بگیرید، می تواند راه خود را به پایان کابینت های شما برساند و باعث آسیب دیدگی آنها شود.

منبع:

bobvila

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی