سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه به یک کشور جدید نقل مکان کنیم

تقویم فارسی اندروید

نقل مکان یا مهاجرت به خارج از کشور می تواند هیجان انگیز باشد اما موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از تصمیم به مهاجرت در نظر بگیرید
چه به دنبال یک ماجراجویی جدید باشید، چه به دنبال یافتن فرصت های شغلی یا اقامتی بهتر در خارج از کشور باشید، مهاجرت به یک کشور جدید می تواند یک تجربه هیجان انگیز و استرس زا باشد.

مهم است که قبل از مهاجرت به خارج از کشور تحقیقات خود را انجام دهید. اطمینان از اینکه همه چیز را از قبل آماده کرده اید، انتقال به یک کشور جدید را آسان تر و کمتر استرس زا می کند.

نقل مکان یا مهاجرت

در این مقاله می خوانید:

  • تصمیم گیری برای جابجایی
  • تنظیم مدارک و ویزا
  • درخواست برای مجوز کار
  • یافتن کار در خارج از کشور
  • تحصیل در خارج
  • پیدا کردن جایی برای زندگی
  • مراقبت های بهداشتی
  • حمل و نقل در کشور جدید

چگونه به یک کشور جدید نقل مکان کنیم

در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از حرکت خود در نظر بگیرید:

تصمیم گیری برای جابجایی

شما ممکن است کشوری را در ذهن داشته باشید یا ممکن است برای بررسی چند گزینه آماده داشته باشید اما صرف زمان برای فکر کردن به جایی که قرار است به آنجا بروید، مهم است. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کجا بروید باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • به چه زبانی صحبت می کنند؟
  • اگر به زبان محلی صحبت نکنم می توانم از طریق زبان مادری خود کار پیدا کنم؟
  • آیا می توانم با مردم ملاقات کنم و ارتباط برقرار کنم؟
  • هزینه زندگی چقدر است؟
  • آیا هزینه قبض و اجاره را در نظر گرفته ام؟
  • آیا می توانم هزینه نقل مکان به آنجا را داشته باشم؟
  • آیا پول کافی پس انداز دارم؟
  • چه نوع کاری موجود است؟
  • آن شهر یا کشور چقدر امن است؟

سیستم مالیاتی در کشور چگونه است و چگونه مالیات های خود را مدیریت خواهم کرد؟

مهاجرت به خارج از کشور می تواند منجر به یک شوک فرهنگی شود، زمانی که آداب و رسوم و فرهنگ یک مکان جدید با شما بسیار متفاوت است. مهم نیست که چقدر تحقیق می کنید، ممکن است همچنان شوک فرهنگی را تجربه کنید – اما گذراندن وقت برای فکر کردن به سوالات بالا می تواند به آسان تر کردن انتقال پس از ورود شما کمک کند.

تنظیم مدارک و ویزا

حتی قبل از شروع برنامه ریزی برای نقل مکان، باید مطمئن شوید که تمام مدارک خود را مرتب کرده اید و اجازه زندگی و کار در کشوری را دارید که به آن نقل مکان می کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما به روز است.
  • درخواست برای مجوز کار یا تحصیل
  • اطمینان از داشتن بیمه مسافرتی (برخی کشورها برای صدور مجوز کار به این امر نیاز دارند)
  • اطمینان از به‌ روز بودن واکسیناسیون‌ های مورد نیاز (این فقط برای کشورهای خاصی اعمال می‌ شود)
  • اگر در اتحادیه اروپا (EU) زندگی می کنید، می توانید برای یک کارت بیمه سلامت اروپایی درخواست دهید که به شما امکان می دهد به صورت رایگان یا با نرخ کاهش یافته به مراقبت های بهداشتی عمومی در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دسترسی داشته باشید.

اگر شهروند اتحادیه اروپا (EU) هستید، می توانید بدون نیاز به درخواست مجوز کار در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا و نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین و سوئیس زندگی و کار کنید. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از شما می‌ خواهند که حضور خود را در یک بازه زمانی معقول پس از ورود به مقامات مربوطه (اغلب شهرداری یا ایستگاه پلیس محلی) گزارش دهید، بنابراین مطمئن شوید که آیا لازم است این کار را انجام دهید یا نیازی نیست.

درخواست برای مجوز کار

مجوز کار یک سند رسمی است که نشان می دهد شما مجاز به کار در یک کشور خاص برای یک دوره زمانی هستید. این با ویزای مسافرتی متفاوت است که به شما امکان می دهد از یک کشور بازدید کنید اما در آنجا کار یا تحصیل نکنید. اگر می خواهید در آنجا مشغول به کار شوید، برخی از کشورها از شما می خواهند که مجوز کار دریافت کنید.

اگر به کشوری نقل مکان می کنید که در آن به مجوز کار نیاز دارید، مطمئن شوید که زمان زیادی را برای پر کردن درخواست اختصاص دهید و قبل از شروع برنامه های دیگر منتظر تصمیم باشید. برخی از کشورها یک سیستم قرعه کشی دارند که از افراد علاقه مند دعوت می کند تا هر چند ماه یکبار برای مجوز کار درخواست دهند، بنابراین ممکن است لازم باشد برای دریافت دعوت نامه منتظر بمانید تا بتوانید درخواست دهید.

به عنوان بخشی از برنامه، ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعاتی در مورد سایر مکان‌ هایی که زندگی کرده‌ اید، سابقه کاری خود و گواهی پلیس ارائه دهید که تأیید کند سابقه کیفری دارید یا خیر. برای جلوگیری از تاخیر، هر چه زودتر جمع آوری این اسناد را شروع کنید.

پس از ارسال درخواست، ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا تصمیمی دریافت کنید. بهتر است قبل از انجام سایر برنامه‌ ها یا ترتیبات، منتظر بمانید تا درخواست شما تأیید شود.

یافتن کار در خارج از کشور

هنگامی که برای کار در یک کشور جدید تأیید شدید، می توانید به دنبال فرصت های شغلی باشید. چند راه برای پیدا کردن کار وجود دارد:

  • از وب سایت های شغلی مانند Indeed استفاده کنید یا از سایت های مشابه در آن کشور مطلع شوید.
  • درباره نقل مکان خود در لینکدین پست کنید و به مردم اطلاع دهید که به دنبال کار هستید.
  • از خدمات استخدامی استفاده کنید.
  • از اطرافیان بپرسید و کسی را پیدا کنید که برای کسب اطلاعات یا مشاوره در آنجا زندگی کرده است.
  • اگر در یک صنعت خاص کار می کنید، با مخاطبین شبکه خود صحبت کنید یا با افرادی که در آن منطقه در کشوری که به آن نقل مکان می کنید در لینکدین تماس بگیرید و در مورد فرصت ها بپرسید.

برای فرصت های شغلی ارتباطات در اروپا، Eurodesk و پورتال جوانان اروپا می توانند مشاوره ارائه دهند و شما را به سمت فرصت هایی برای تحصیل، کار یا داوطلب شدن در خارج از کشور راهنمایی کنند.

تحصیل در خارج

اگر می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، گزینه های مختلفی وجود دارد. مهم است که به دنبال اطلاعاتی در مورد مواردی مانند هزینه های دانشجویان بین المللی باشید، اینکه آیا به مجوز کار نیاز دارید یا نه و زبانی که می توانید از طریق آن تحصیل کنید. کشورهای مختلف برای درخواست و پذیرش در کالج شرایط متفاوتی خواهند داشت، بنابراین برای انجام تحقیقات خود وقت بگذارید.

اگر علاقه مند به تحصیل در اروپا هستید، EUNiCAS می تواند اطلاعات، مشاوره و پشتیبانی ارائه دهد. همچنین می‌توانید به کمک مالی آموزش بین‌ المللی (IEFA) مراجعه کنید تا در مورد بورسیه‌ ها و سایر کمک‌ های مالی موجود برای تحصیل در کشوری دیگر مطلع شوید.

پیدا کردن جایی برای زندگی

فهمیدن اینکه پس از مهاجرت به یک کشور جدید در کجا زندگی می کنید می تواند دلهره آور باشد، اما چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا روند یافتن محل اقامت راحت تر شود.

  • در محله های مختلف و وسایل حمل و نقل عمومی موجود در مناطق مختلف تحقیق کنید.
  • از وضعیت فعلی بازار مسکن در این منطقه مطلع شوید.
  • میانگین هزینه اجاره و سایر هزینه‌ ها، مانند خواربار و قبوض را بیابید تا بتوانید بودجه خود را تعیین کنید.
  • در مورد محبوب ترین وب سایت ها برای تبلیغات مسکن در کشوری که به آن نقل مکان می کنید، اطلاعات کسب کنید.
  • دریابید که آیا تاریخ خاصی از ماه وجود دارد که افراد به داخل و خارج از محل اقامت می روند یا خیر
  • مطمئن شوید که پول کافی برای پرداخت ودیعه و اجاره ماه اول هنگام نقل مکان دارید – در برخی مکان‌ ها ممکن است از قبل به اجاره سه ماهه نیاز داشته باشید، بنابراین حتماً از قبل تحقیق کنید.
  • ارجاعاتی را از صاحبخانه های قبلی (یا کارفرمایان/سازمان هایی که عضو آن هستید، اگر قبلاً اجاره نکرده اید) آماده کنید.

پیدا کردن محل اقامت ممکن است زمان ببرد، بنابراین مطمئن شوید که در حین جستجو، ترتیباتی را در نظر گرفته اید. این می تواند به معنای ماندن در هاستل یا ماندن با یک دوست باشد تا زمانی که جایی برای زندگی پیدا کنید.

مراقبت های بهداشتی

اطلاع از سیستم مراقبت‌ های بهداشتی در کشوری که به آن مهاجرت می‌ کنید، در مواردی که مشکلات مداوم پزشکی دارید، شرایط اضطراری پیش می‌ آیند یا هر زمان که ناخوش می‌ شوید، مهم است. اگر مجوز کار یا تحصیل دارید، ممکن است از شما خواسته شده باشد که بیمه مسافرتی بگیرید که می تواند بیماری ها یا جراحات خاصی را پوشش دهد اما حتما جزئیات بیمه نامه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید.

مواردی مانند ویزیت پزشک و نسخه ها احتمالاً تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند. هنگامی که در شهر جدید خود مستقر شدید، به عنوان بیمار نزد یک پزشک محلی ثبت نام کنید و از نزدیک ترین داروخانه مطلع شوید. اگر کشور یا شهری که به آن نقل مکان کرده‌ اید دارای یک سیستم بهداشت عمومی یا نوع دیگری از طرح مراقبت‌ های بهداشتی است، دریابید که آیا واجد شرایط ثبت‌ نام هستید یا خیر.

بسته به جایی که به آن سفر می کنید، ممکن است لازم باشد قبل از سفر واکسن های خاصی را دریافت کنید. مطمئن شوید که قبل از سفر به یک کشور جدید، خود را از آنچه لازم است مطلع کرده و به خودتان زمان بدهید تا آن را آماده کنید.

اگر شهروند یا مقیم اتحادیه اروپا هستید، می توانید برای کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) درخواست دهید که به شما امکان می دهد به صورت رایگان یا با نرخ کاهش یافته به مراقبت های بهداشتی عمومی در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا/EEA دسترسی داشته باشید. با این حال، EHIC فقط برای اقامت های کوتاه مدت معتبر است.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در هر شهر متفاوت است، بنابراین خوب است که با سیستم مکانی که به آن نقل مکان می کنید آشنا شوید. آیا آنها سیستم مترو، قطار شهری یا اتوبوس دارند؟ آیا این شهر دوستدار دوچرخه سواری است؟ مسیرها چقدر به هم متصل هستند؟ هزینه حمل و نقل عمومی چقدر است؟

اگر قصد دارید در کشوری که به آن مهاجرت می کنید رانندگی کنید، ممکن است لازم باشد برای گواهینامه رانندگی جدید درخواست دهید. برخی از کشورها با هم قراردادهای تعویض گواهینامه رانندگی دارند، به این معنی که می توانید گواهینامه رانندگی فعلی خود را با گواهینامه صادر شده توسط کشوری که به آن نقل مکان کرده اید، تعویض کنید. در صورت بازگشت به کشور خود هم می توانید آن را پس بگیرید.

در کشورهای دیگر، ممکن است برای گرفتن گواهینامه برای آن کشور، نیاز به شرکت در آزمون رانندگی دیگری داشته باشید. همچنین ممکن است بتوانید برای مدت معینی به استفاده از گواهینامه رانندگی خود ادامه دهید (گاهی اوقات این مدت ممکن است تا یک سال طول بکشد)، اما پس از گذشت این مدت، برای ادامه رانندگی به گواهینامه محلی نیاز خواهید داشت.

همچنین مهم است که مطمئن شوید که بیمه و مالیات ماشین خود را در اختیار دارید.

منتظر تجربه باشید

برنامه ریزی برای مهاجرت به خارج از کشور می تواند طاقت فرسا باشد و گرفتار شدن در این استرس می تواند آسان باشد. این مهم است که در مورد تجربیات جدید همچنین هیجان زده باشید.

منبع:

spunout

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی