سبك زندگي طبيعت و گردشگري

چگونه یک سفر اخلاقی داشته باشیم؟

تقویم فارسی اندروید

اگر فرصت سفر پیدا کردید، سعی کنید از تأثیر تعطیلات خود بر محیط زیست و مردم محلی مناطقی که بازدید می کنید آگاه باشید. گردشگری می تواند یک چیز شگفت انگیز برای یک منطقه یا کشور باشد. در عین حال شما می توانید هم لذت ببرید و هم یک سفر اخلاقی داشته باشید.

سفر اخلاقی

سفر اخلاقی چیست؟

سفر اخلاقی که با نام‌ های بومگردی یا اکوتوریسم نیز شناخته می‌شود، شکلی از سفر/گردشگری است که اخلاق سفر را در نظر می‌ گیرد. یک گردشگر اخلاق مدار محیط زیست، رفاه مردم محلی و نقطه پایانی پولی را که هنگام سفر خرج می‌ کنند، در نظر می‌ گیرد. این اصطلاح در ابتدا توسط هکتور سبالوس لاسکورین در سال 1983 ابداع شد، اما این مفهوم واقعاً در سال‌ های اخیر مطرح شده است.

به طور کلی، هدف از سفرهای اخلاقی تشویق سفرهایی است که حداقل تأثیری خنثی بر محیط داشته باشد. همچنین سفرهایی را تشویق می‌ کند که به جای بهره‌ کشی از آن‌ ها، زندگی افرادی را که در صنعت گردشگری کار می‌ کنند، بهبود می‌ بخشد.

چرا به سفر اخلاقی اهمیت می دهیم؟

مهم است به یاد داشته باشید در حالی که در کشور دیگری در تعطیلات هستید، کسانی که در هتل ها، بارها و کافه های شما کار می کنند، این کار را نمی کنند. با فکر کردن به مکان هایی که بازدید می کنید و جایی که پول خود را در آنجا خرج می کنید، می توانید به جلوگیری از استثمار کارگران محلی کمک کنید. با استفاده از روش های حمل و نقل سازگار با محیط زیست می توانید به کاهش آسیب های زیست محیطی کمک کنید.

انتخاب یک سفر اخلاقی همیشه آسان نیست و ممکن است نتوانید هر بار کارها را دقیقاً همانطور که دوست دارید انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما فقط می توانید بهترین کار را انجام دهید.

چگونه یک مسافر با اخلاق باشیم

قبل از رفتن به سفر یا تعطیلات، در نظر بگیرید که چگونه می توانید در انتخاب های خود اخلاقی تر عمل کنید.

تصمیم گیری برای سفر

زمانی را برای فکر کردن به جایی که در حال بازدید هستید اختصاص دهید. به نابرابری اجتماعی و نحوه برخورد با گروه های اقلیت نگاه کنید. به رابطه کشور با حیات وحش و محیط زیست نگاه کنید. در مورد وضعیت سیاسی کشوری که می خواهید از آن بازدید کنید و رابطه آن با سایر کشورها تحقیق کنید. از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این مکانی است که می خواهید بازدید کنید، استفاده کنید و اینکه آیا منطقه و مردم از بازدید گردشگران سود می برند یا خیر یا اینکه تاثیر منفی بر آنها خواهد گذاشت.

آیا باید در خارج از کشور داوطلب شوم؟

اگر کشوری که قصد بازدید از آن را دارید سابقه ضعیفی دارد، بهتر است در مورد رفتن تجدید نظر کنید. با این حال، اگر هنوز مایل به بازدید هستید، می توانید در حین حضور در آنجا کارهای داوطلبانه انجام دهید. با این حال، سعی کنید از افتادن در دام تبدیل شدن به یک “داوطلب” خودداری کنید. “گردشگری داوطلبانه” نامی است که به پکیج های تعطیلات در خارج از کشور داده می شود که ادعا می کنند فرصت های داوطلبانه را در کشورهای فقیرتر ارائه می دهند. در واقع، داوطلبان و شرکت‌ها کسانی هستند که بیشترین سود را می‌برند، در حالی که افراد محلی ممکن است تحت تأثیر منفی فعالیت‌ های داوطلبانه قرار گیرند. درباره سازمان های محلی که در آن منطقه کار می کنند اطلاعات کسب کنید و ببینید چه مهارت هایی می توانید ارائه دهید.

به اثرات زیست محیطی حمل و نقل فکر کنید

سعی کنید هنگام سفر مراقب نحوه حمل و نقل خود باشید. سفر هوایی بدترین تاثیر را بر محیط زیست دارد. اگر باید به جایی پرواز کنید، تحقیق کنید و ببینید خطوط هوایی چه اقداماتی برای جبران ردپای کربن خود دارند. آیا جایی وجود دارد که بتوانید به جای آن با قایق یا قطار به آنجا بروید؟

هنگامی که به مکان خود رسیدید سعی کنید تا حد امکان پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر به چند کشور یا منطقه سفر می کنید، سعی کنید به جای پرواز از قطار یا اتوبوس برای رفت و آمد بین آنها استفاده کنید.

اگر استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی امکان‌ پذیر نیست و مجبورید ماشین کرایه کنید، ببینید آیا می‌ توانید وسیله نقلیه الکتریکی یا هیبریدی کرایه کنید.

تصمیم گیری برای حمایت از کدام کسب و کارها

در برخی از مناطق توریستی محبوب می تواند نابرابری اجتماعی عظیمی وجود داشته باشد. ببینید آیا این مورد در مکانی که بازدید می کنید وجود دارد یا خیر. سعی کنید در مورد اخلاقیات مشاغل در منطقه ای که می خواهید تحقیق کنید و از حمایت از مشاغلی که از مردم محلی سوء استفاده می کنند اجتناب کنید. به اطلاعاتی در مورد نحوه پرداخت دستمزد افراد، نوع ساعات کار و شرایط کاری آنها دقت کنید.

اگر می خواهید با یک شرکت تور مسافرتی سفر کنید، بدانید که آنها چقدر به راهنمایان محلی خود پرداخت می کنند و چگونه با کارکنان خود و سایر مشاغلی که با آنها کار می کنند رفتار می کنند. انجمن ها و وبلاگ های آنلاین سفر می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

سعی کنید مشاغل محلی را پیدا کنید

گردشگری می تواند برای جوامع محلی بسیار مفید باشد اما اگر تمام پول خود را در شرکت های چند ملیتی خرج کنید، اینطور نیست. از بازارهای محلی خرید کنید، در هتل ها یا خوابگاه های محلی اقامت کنید یا در تورهای محلی شرکت کنید. در بسیاری از مواقع اینها گزینه ارزان تری خواهند بود و می دانید که پول به اقتصاد محلی سرازیر می شود.

فرهنگ را بیاموزید و به آن احترام بگذارید

این مهم است که سعی کنید فرهنگ کشوری را که به آن می روید درک کنید. برخی از فرهنگ ها با فرهنگ ما بسیار متفاوت است و ممکن است لازم باشد به نحوه لباس پوشیدن، غذا خوردن و ارتباط با مردم محلی فکر کنید. چند عبارت را در زبان محلی یاد بگیرید. مردم از شما انتظار ندارند که مسلط باشید اما قدردان تلاش شما هستند.

فرهنگ چیزی عمیق تر از زبان، لباس و آداب سفره است. آگاه بودن از نظر فرهنگی همچنین شامل توجه به تفاوت‌ های فرهنگی نه چندان آشکار و ضمنی‌ تر است. مشاهده کنید که مردم چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و با یکدیگر رفتار می کنند، چگونه احساسات را ابراز می کنند، چه نوع ارزش هایی دارند. سعی کنید در هنگام تجربه یک فرهنگ جدید تا حد امکان ذهنی باز داشته باشید.

زباله ها را جمع کنید

بسیاری از مکان‌ های توریستی محبوب در سراسر جهان با زباله‌ ها مشکل دارند. تصاویری از سواحل زیبا، کوه‌ ها و جنگل‌ های پر از پلاستیک در حال رایج شدن است. ناگفته نماند که زباله های خود را با خود بیاورید اما اگر می توانید، چند تکه اضافی هم بردارید. اگر هر کسی که از یک منطقه خاص بازدید می کند، چند تکه زباله را با خود بردارد، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

یک بطری آب قابل استفاده مجدد همراه داشته باشید

در برخی کشورها نوشیدن آب لوله کشی ایمن نیست. خرید یک بطری کوچک آب اغلب ارزان و راحت است که هر بار که به آن نیاز دارید مصرف کنید اما باعث ضایعات زیادی نیز می شود. بطری خود را همراهتان بیاورید و از منابع آبی که در دسترس هستند دوباره پر کنید. اگر نیاز به خرید آب دارید، سعی کنید یک ظرف بزرگ آب بخرید و بطری قابل استفاده مجدد خود را در صورت نیاز دوباره از آن پر کنید، نه تعداد زیادی ظرف کوچک.

در سفر در مورد رفاه حیوانات تحقیق کنید

توجه داشته باشید که بهره برداری از حیوانات برای صنعت گردشگری در بسیاری از نقاط جهان نیز یک مسئله بزرگ است. به حیوانات وحشی اغلب داروهایی داده می شود تا آنها را آرام کنند تا فرصت عکس داشته باشند. فیل ها وقتی برای فیل سواری استفاده می شوند و با روش های بسیار خشن آموزش می بینند، درد زیادی را تجربه می کنند. به همین ترتیب بسیاری از حیوانات عملکردی برای ترس از مربی خود آموزش می بینند و به همین دلیل از آنها اطاعت می کنند.

مراقب حیواناتی باشید که در اسارت در باغ وحش ها و پارک های حیات وحش نگهداری و پرورش داده می شوند. حیواناتی که در اسارت پرورش می یابند به احتمال زیاد هرگز در طبیعت نمی توانند دوام آورند. برخی از برنامه ها ضروری هستند و پرورش گونه های در معرض خطر را ترویج می کنند یا به حیوانات نجات یافته یا یتیم کمک می کنند. سعی کنید قبل از بازدید از یک پارک حیات وحش یا پناهگاه اطلاعاتی کسب کنید تا بفهمید چقدر اخلاقی است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید سوغاتی حیوانات است. عاج فیل، دندان و استخوان خزندگان، پوست حیوانات و لاک لاک پشت تنها بخشی از سوغاتی هایی است که از حیوانات تهیه می شود که ممکن است در سفر خود ببینید. همچنین باید از سوغاتی هایی که از مرجان و صدف تهیه می شود خودداری شود. تخمین زده می شود که 20 درصد از صخره های مرجانی جهان در حال حاضر از بین رفته اند و برداشت صدف برای پوسته های دریایی آنها را به سمت انقراض سوق می دهد.

محیط زیست

شیوه های حمل و نقل اخلاقی

در مورد رسیدن به مقصد و دور زدن در حین کاوش در منطقه، تحقیق خود را انجام دهید.

قطارها

شبکه گسترده ای از قطارها در سراسر جهان وجود دارد. چه به مقصدی پرواز کنید و چه با قایق برای رسیدن به آنجا بروید، می‌ توانید از قطار برای رسیدن به مقصد به‌ موقع و ایمن استفاده کنید.

اتوبوس ها

اگر بین کشورها یا شهرها سفر می کنید، اتوبوس اغلب ارزان ترین راه برای انجام این کار است.

کشتی

سوار شدن به کشتی نیز ممکن است یک گزینه برای شما باشد و در بسیاری از موارد این می تواند تأثیر کمتری بر محیط زیست نسبت به پرواز داشته باشد. با این حال، این همیشه یک تضمین نیست، بنابراین مهم است که درباره شرکتی که کشتی را اداره می‌ کند، چقدر سوخت برای مسافتی که سفر می‌ کنید و مقایسه آن با یک پرواز، تحقیق کنید.

تراموا و مترو

بسیاری از شهرها در سراسر جهان دارای تراموا و مترو هستند و ارزان و سازگار با محیط زیست هستند. جابجایی بیشتر آنها نیز بسیار آسان است حتی اگر در خواندن نقشه ها عالی نباشید.

پیاده روی یا دوچرخه سواری

بدیهی است که شما نمی توانید از کشوری به کشور دیگر یا شهری به شهر دیگر پیاده روی کنید اما می توانید به جای استفاده از تاکسی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، از پاهای خود برای کاوش در خود شهر استفاده کنید. یا دوچرخه برای چند روز کرایه کنید. بسیاری از شهرهای اروپایی بسیار دوستدار دوچرخه هستند.

در نهایت اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، از اپراتور آژانس ها بخواهید بیشتر شما را راهنمایی کنند.

منبع:

spunout

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی