سبك زندگي موفقيت در زندگي

مزایای بهداشتی و درمانی سفر برای سالمندان

تقویم فارسی اندروید

مزایای بهداشتی و درمانی سفر برای سالمندان
زمانی که مردم به سن بازنشستگی می رسند می توانند هر زمانی به مسافرت بروند بدون اینکه مجبور باشند منتظر بمانند تا تعطیلات برسد. حتی اگر یک سفر درست حسابی و اساسی هم نداشته باشند باز هم به عقیده ی محققان سفر، حتی یک سفر کوتاه می تواند مزایای زیادی برای سلامت روحی و جسمی فرد داشته باشد. سالمندان احتیاج دارند تا هر بار خود را از مزایای سفر بهره مند کنند. اگر شما هم به سن کهسانی رسیده اید و یا کسی را می شناسید که پیر شده باشد سعی کنید سفر را در برنامه ی خود و او بگنجانید.

مزایای روانی سفر برای سالمندان

سفر یک اتفاق خوب برای ذهن است. مسافرت کردن علاوه بر اینکه مزایای زیادی از نظر اجتماعی یا فیزیکی دارد برای ذهن هم موثر است به خصوص مزایای روانی و ذهنی سفر برای سالمندان بیشتر به چشم می آید. هنگام سفر اطلاعات زیادی را مرور می کنید. مسائلی مانند اسم شهرستان ها و یا کاوش موزه ها و مرور تاریخ ها و اطلاعات تاریخی خود، گفتگو با افراد جدید، تمرین زبان ها و لهجه های جدید و دیدن مناظر جدید می تواند ورزشی برای ذهن بوده و آن را فعال و انعطاف پذیر نگه دارد.

به علاوه مسافرت به شما آرامش و راحتی می دهد. با یک سفر تنوعی که برای خود ایجاد می کنید ذهن شما می تواند برای مدت کوتاهی از روابط و اتفاقات یکنواخت خلاص شده و دیگر به آن ها فکر نکنید. به این ترتیب ذهن شما دیگر استرسی نداشته و آرامش بیشتری دارد.

از مزایای فیزیکی سفر برای سالمندان

سفر همچنین می تواند مزایای فیزیکی زیادی برای سالمندان داشته باشد. راه رفتن در اطراف موزه ها و یا تلاش برای رساندن خود به یک منظره ی دیدنی یا آثار باستانی و در کل چالش های حرکتی که در هنگام سفر با آن ها رو به رو هستید می تواند در سالم نگه داشتن بدن شما موثر باشد.

نکات ایمنی سفر برای سالمندان

به منظور سالم ماندن در سفر لازم است تا بیش از پیش مراقب خود باشید. به خصوص سالمندان به علت سطح بالای آسیب پذیری شان ممکن است خیلی زود دچار مشکل شده و آسیب ببینند. در ادامه چند راهنمایی برای شما داریم که کمک می کند تا سلامت خود را در سفر حفظ کنید.

  • قبل از انجام سفر با پزشک خود مشورت کنید و او را از مقصد و جایی که می خواهید به آن بروید مطلع کنید. ممکن است وی برای شما توصیه های خاصی داشته باشد و یا اینکه حتی لازم باشد واکسیناسیون هایی را قبل از ورود به آن شهر انجام دهید.
  • داروهایی که مصرف می کنید را چک کنید در صورتی که مطمئن نیستید که این داروها را در شهر مورد نظر بتوانید به راحتی تهیه کنید به اندازه ی کافی برای خودتان دارو بردارید.
  • به دوستان و آشنایانتان در خصوص برنامه ی سفرتان گفته و آن ها را از جایی که می خواهید بروید و مدت زمانی که می خواهید در آن شهر بمانید مطلع کنید.
  • به اندازه ی کافی استراحت کنید. مراقب باشید که بیش از اندازه به خودتان فشار نیاورید و وضعیت مزاجی و همچنین مفاصل تان را مد نظر قرار داده و هرگاه که لازم داشتید مدتی را به خودتان استراحت دهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی