سبك زندگي شستشو، نظافت و لكه گيري

چگونه لکه چربی و روغن را از روی لباس پاک کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

از روغن اتومبیل سواری گرفته تا روغن پخت و پز شام ممکن است لباس بچه ها یا خود شما را دچار لکه چربی کنند. این مواد می توانند لکه های ناخوشایندی روی لباس شما بگذارند. خبر خوب این است که چند لکه کوچک به معنای دور ریختن لباس یا شلوار مورد علاقه شما نیست. در حقیقت، یادگیری چگونه از بین بردن لکه چربی از لباس بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید! ما اینجا هستیم تا چگونگی آن را به شما نشان دهیم.

لکه چربی

تصورات غلط درباره لکه چربی و روغن

یک تصور غلط رایج وجود دارد که حذف چربی و روغن از لباس غیرممکن است. این درست نیست! اگرچه از بین بردن لکه چربی از روی لباس به راحتی از بین نمی رود اما می توانید یاد بگیرید که چگونه لکه های چربی و روغنی را از روی لباس حذف کنید. از انجام هر کاری که می تواند باعث بدتر شدن آن شود مانند مالیدن و گسترش لکه بیشتر در الیاف جدا خودداری کنید. دلیل اینکه لکه های روغن و چربی از شهرت بدی برخوردار است این است که چربی و لباس با هم مخلوط نمی شوند. یا نکته مهمتر اینکه، چربی و آب مخلوط نمی شوند.

ما لباس های خود را در آب شستشو می دهیم و از آنجا که روغن و چربی آبگریز هستند (این بدان معنی است که مولکول های آنها با آب مخلوط نمی شود)، تمیز کردن آنها حداقل بدون تلاش زیاد و اضافی دشوار است.

نحوه حذف لکه چربی از لباس: سلاح مخفی شما

بنابراین، سلاح مخفی چیست؟ این ساده است: جذب روغن و چربی چاره کار شماست. بنابراین جذب هر چه بیشتر این روغن ها قبل از شستن مواد آغشته شده، بهترین روش برای از بین بردن لکه چربی از لباس است.

در مورد لکه های کوچک، ممکن است شما بتوانید روغن و چربی را با یک پارچه تمیز حذف کنید اما در مورد لکه های بزرگتر، برای کمک به حذف لکه از یک پودر جاذب سعی کنید. گزینه های زیادی برای پودر جاذب وجود دارد و شما ممکن است در خانه چیزی مفید داشته باشید (بیکینگ پودر و پودر بچه همه گزینه هایی عالی هستند). یک شب بگذارید و صبح پودر را دور بریزید.

لکه چربی

نحوه حذف لکه روغن و چربی از لباس: یک فرآیند ساده

اکنون که می دانید چطور روغن را جذب کنید، وقت آن است که درباره چگونگی از بین بردن لکه های روغن از روی لباس اطلاعات بیشتری کسب کنید. حتی استفاده از پودر برای جذب چربی و روغن اضافی هنوز هم می تواند شما را با یک لکه کوچک که باید برطرف شود، رها کند. در اینجا بهترین روش برای پیش درمانی و شستن لباس های شما آمده است:

  1. قبل از ریختن لباس خود به داخل ماشین لباسشویی، با پیش درمانی از لکه، کمی به کمرنگ شدن آن کمک کنید. برای این کار به هیچ چیز فانتزی احتیاج ندارید. مواد شوینده همیشگی شما این ترفند را انجام می دهد. مقدار کمی از مواد شوینده مایع  یا مواد شوینده پودری مخلوط شده با آب را که به خمیر تبدیل شده اند، روی لکه بزنید و 30 دقیقه قبل از شستشو در همان حال بگذارید. به یاد داشته باشید که ابتدا برچسب مراقبت روی لباس خود را بررسی کنید و همیشه روش های تمیز کردن را روی ناحیه ای ناپیدا آزمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ عارضه جانبی وجود ندارد.
  2. مایع یا خمیر پودری خود را از لباس خود شسته و آن را در ماشین لباسشویی بشویید (یا در صورت تمایل با دست بشویید). می توانید از ماشین لباسشویی تان به صورت عادی استفاده کنید اما اگر به طور معمول در دمای بالایی شستشو می کنید، حتماً درجه آن را کمی پایین بکشید زیرا چربی و لکه روغنی با حرارت بدتر می شود. 30-40 درجه سانتیگراد برای شستشو توصیه می شود.
  3. در آخر، هنگامی که لباس های خود را از دستگاه خارج می کنید، همیشه قبل از خشک کردن سریعاً آن را بررسی کنید. اگر لکه هنوز وجود دارد، یک بار دیگر همین روند را تکرار کنید در حالی که لباس هنوز خیس است. فقط وقتی مطمئن شدید که لکه از بین رفته است سعی کنید آن را به طور طبیعی خشک کنید.

هر چقدر هم که مراقب باشیم چربی ها و لکه های روغن برای ما اتفاق می افتند! اما خبر خوب این است که می توان آنها را به سرعت و به راحتی حل کرد. بنابراین، دفعه دیگر که به هر طریقی دچار این مشکل شدید، نگران هیچ گونه خرابکاری احتمالی نباشید و توصیه های ما را برای از بین بردن این لکه های مزاحم دنبال کنید.

منبع:

omo

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی