سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

چگونه به طور طبیعی ترک پا را درمان کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

ترک پا برای بسیاری از ما به خصوص در زمستان یک مشکل شایع است و برای خیلی ها مشکلی دردناک زیرا در موارد شدید، این ترک ها خونریزی می کنند و قدم زدن بدون تحمل درد شدید تقریباً غیرممکن است. هیچ غده روغنی روی پاهای ما وجود ندارد که این یکی از دلایل عمده این است که پوست روی پاها تمایل به خشکی فوق العاده دارند و به راحتی روی آنها ترک هایی ایجاد می شود به خصوص هنگامی که هوا بسیار خشک است اما نگران نباشید زیرا آشپزخانه شما گنجی از ترکیباتی است که دارای خواص درمانی عالی می باشند. در اینجا در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید ترک پا را به صورت طبیعی با داروهای خانگی ساده ترمیم کنید. بنابراین به خواندن ادامه دهید.

ترک پا

قبل از شروع صحبت در مورد بهترین راه حل های خانگی برای ترمیم پاشنه ترک خورده به طور طبیعی، در اینجا دلایلی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد ترک پا شود.

علل ترک پا

  • همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، شرایط آب و هوای خشک دلیل اصلی پاشنه های ترک خورده است به همین دلیل بیشتر در زمستان از پاشنه های خشک و ترک خورده رنج می بریم.
  • کمبود رطوبت در پاهای ما یکی دیگر از دلایل اصلی ترک پا است.
  • کم آبی نیز می تواند باعث ایجاد ترک هایی در پاشنه های ما شود. کمبود مصرف مایعات می تواند منجر به کم آبی بدن شود که به نوبه خود می تواند باعث خشکی شدید پوست شود.
  • ایستادن طولانی مدت یکی دیگر از دلایل اصلی ایجاد پاشنه های ترک خورده است. گاهی اوقات آن را یک خطر شغلی قلمداد می کنند. روزانه ساعات طولانی روی پا ایستادن، پوست پای ما را سفت می کند که بعداً می تواند منجر به ترک پا شود.
  • اغلب ما برای کمی آرامش پاهای خود را در آب گرم خیس می کنیم. با این وجود، نگه داشتن پا به مدت طولانی یا بیش از حد در آب داغ، می تواند پوست روی پاشنه پا را خشک کند و باعث ایجاد ترک های روی پاشنه شود.
  • قدم زدن پابرهنه در اکثر مواقع یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ایجاد زبری پاشنه پا می شود. به طور مداوم پوشیدن یک صندل پشت باز برای مدت طولانی هم می تواند باعث ایجاد پاشنه های ترک خورده شود.
  • پوشیدن کفش های تنگ و یا چیزی که پشتیبانی کافی از پاشنه ها را ارائه نمی دهد دلیل دیگری برای ایجاد ترک پا در طول زمان است.
  • تمیز کردن بسیار مهم است اما استفاده از صابون های خشن روی پا یا مالیدن سنگ پا هنگام خشک شدن آنها همچنین می تواند منجر به ایجاد ترک های پاشنه پا شود.
  • علاوه بر این، شرایط پزشکی کمی هم وجود دارد که می تواند منجر به افزایش ترک شود، از جمله کمبود ویتامین، عفونت قارچی، دیابت، کم کاری تیروئید، درماتیت آتوپیک، پسوریازیس، چاقی و غیره.

درمان های خانگی برای ترمیم ترک پا به طور طبیعی

رفع زبری پا

1. شی باتر

یک قاشق غذاخوری شی باتر خام گرفته و با استفاده از بخار آن را ذوب کنید. از روی حرارت برداشته و هنگامی که کمی خنک شد، آن را روی کل پاشنه های خشک و ترک خورده خود ماساژ دهید. مدتی ماساژ دهید و سپس پاشنه های خود را با یک جفت جوراب بپوشانید. هر شب این کار را تکرار کنید.

چرا کار می کند؟

شی باتر منبعی غنی از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک، اسید استئاریک، اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک و غیره است. این اسیدهای چرب برای پوست ما بسیار تغذیه کننده و مرطوب کننده هستند. آنها به ترمیم پاشنه ترک خورده با استفاده منظم کمک می کنند. شی باتر دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که به بهبود پاشنه های ترک خورده نیز کمک می کند.

این کره گیاهی طبیعی یک منبع عالی ویتامین A است. ویتامین A می تواند رشد سلول را تقویت کرده و به ترمیم پاشنه های خشک و ترک خورده کمک کند. ویتامین E آن هم دارای خواص ضد التهابی و همچنین آنتی اکسیدانی است که به درمان انواع پوست از جمله پاشنه های ترک خورده کمک می کند. همچنین، ویتامین F هم در شی باتر یافت می شود که به دلیل فواید پوستی اش شناخته شده است.

شی باتر یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست ما است. دارای خاصیت نرم کننده و آرامش بخش بسیار خوبی است که نه تنها باعث مرطوب شدن می شود بلکه به نگه داشتن رطوبت در پوست نیز کمک می کنند.

خشکی بیش از حد پوست روی پاشنه ها نه تنها ترک ایجاد می کند بلکه می تواند باعث لایه لایه شدن و خارش پوست شود. شی باتر پوست را تغذیه کرده و آن را نرم می کند. فواید مرطوب کننده و ضد التهابی شی باتر به بهبود پاشنه پا کمک می کند و از ناراحتی شما را خلاص می کند.

شی باتر با استفاده منظم به بهبود گردش خون در پوست کمک می کند. این به نوبه خود، سلول های پوست را تغذیه می کند و همچنین منجر به تجدید و بازسازی سریع سلول می شود. به این ترتیب با جایگزینی سلول های خشک و مرده پوست با سلول های جدید و سالم، به ترمیم پاشنه ترک خورده کمک می کند.

2. ژل آلوئه ورا

کمی آب گرم در یک ظرف بزرگ بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه پاهای خود را در آن خیس کنید. پاها را با یک حوله نرم خشک کنید و سپس مقدار زیادی ژل آلوئه ورا را روی پاها بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود. یک جفت جوراب بپوشید و ژل آلوئه ورا را یک شب روی پا بگذارید. این کار را هر روز تکرار کنید تا پاشنه ترک خورده شما را ترمیم کند.

چرا کار می کند؟

ژل آلوئه ورا یک درمان عالی برای ترمیم پاشنه های زبر است. این ماده حاوی 96٪ آب و همچنین بیش از 200 ماده مغذی فیتو و 18 اسید آمینه است که به رفع تقریبا تمام مشکلات پوستی ما کمک می کند. آلوئه ورا به عنوان منبعی غنی از آب، توانایی مرطوب کنندگی و آبرسانی فوق العاده ای برای بهبود پوست خشک و زبر دارد. با استفاده منظم، آلوئه ورا پوست خشک پاشنه پا را نرم می کند.

هنگامی که آن را روی پوست بمالید، آلوئه ورا می تواند به لایه های عمیق پوست ما برسد و باعث افزایش رطوبت شود. این به ترمیم پاشنه ترک خورده کمک می کند. برای داشتن پاشنه نرم و صاف، لایه برداری نیز مهم است. آلوئه ورا به لایه برداری از لایه بالایی پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند تا راهی برای نرمتر و سالم تر شدن پوست ایجاد شود.

آلوئه ورا منبع “gibbereline”، هورمون رشد و “گلوکومانان”، پلی ساکارید است. این دو ترکیب برای دستیابی به پوستی نرم و صاف نقش اساسی دارند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آلوئه ورا نیز به بهبود پوست خشک در پاهای ما کمک می کند.

آلوئه ورا منبع خوبی از ویتامین های تغذیه کننده پوست از جمله ویتامین های A ،B ،C و همچنین E می باشد. آنها سلول های پوست را تغذیه می کنند و سلول های آسیب دیده را برای درمان خشکی پوست ترمیم می کنند. همچنین این ویتامین ها در تقویت بافت های پوست به بهبود بافت پوست ما کمک می کنند.

موکوپلی ساکاریدهای موجود در آلوئه ورا نیز به بهبود پاشنه های ترک خورده کمک می کنند. موکوپلی ساکاریدها یک مولکول قند زنجیره ای طولانی هستند که به محافظت از رطوبت پوست ما کمک می کنند و خشکی را از بین می برند. علاوه بر این، پلی ساکاریدهای موجود در آلوئه ورا همچنین از ترمیم سریعتر سلول برای ترمیم پوست سالم، نرم و صاف پشتیبانی می کنند.

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی است که می تواند به طور موثر پوست را درمان کرده و از خارش و سوزش ناشی از خشکی بیش از حد رهایتان کند.

3. ماسک پا با آووکادو و موز

یک آووکادو رسیده را بگیرید و آن را به نصف برش دهید. هسته و پوست را برداشته و نیمی از گوشت آن را بردارید. آن را با نوک چنگال له کنید. به طور جداگانه یک موز رسیده را هم له کنید و سپس هر دو میوه پوره شده را با هم مخلوط کنید تا ماسک پا آماده شود. قبل از شستشو با آب ساده، این ماسک را روی پاشنه تمیز بمالید و 15 تا 20 دقیقه آن را نگه دارید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به طور طبیعی پاشنه ترک خورده را ترمیم کنید.

چرا کار می کند؟

آووکادو یک معجزه برای افرادی است که پوست خشک دارند. برای مرطوب کردن و ترمیم پاشنه های خشک به طور شگفت انگیزی کار می کند. آووکادو منبع بسیار خوبی از ویتامین A است که به شما در تسکین پوست خشک کمک می کند. ویتامین A می تواند سرعت تجدید سلول های پوستی را افزایش دهد و این به ترمیم پاشنه های زبر و خشک کمک می کند.

آووکادو:

آووکادو منبع خوبی از ویتامین های گروه B است و همچنین برای تسکین پوست های خشک و زبر بسیار موثر عمل می کند. آنها از رشد سلول سالم پشتیبانی می کنند و خشکی را از بین می برند. علاوه بر این، آووکادو حاوی ویتامین E و همچنین پتاسیم است که هر دو برای بهبود پوست خشک موثرند. آووکادو همچنین منبعی از اسید اولئیک است که یک اسید چرب غیر اشباع شده می باشد و به مرطوب کردن و ترمیم پوست خشک کمک می کند.

در کنار ویتامین ها، آووکادو حاوی چندین ماده معدنی مانند روی، آهن، منیزیم، فسفر و غیره است. این مواد معدنی همچنین به بهبود بافت پوست و تسکین پوست خشک و زبر کمک می کنند.

بعلاوه، آووکادو حاوی گلوتامین است که یک ترکیب ضد اکسیدانی محسوب می شود. گلوتامین به همراه ویتامین C و مس، به نرم، صاف و سالم نگه داشتن پوست کمک می کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آووکادو، همچنین به تسکین خشکی و سوزش پاشنه های ترک خورده کمک می کند.

موز:

موز فواید مرطوب کنندگی خوبی برای پوست ما دارد. این ماده حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که به هیدراته کردن و مرطوب شدن پاشنه های خشک کمک می کند و پاشنه های ترک خورده را تسکین می دهد. پتاسیم همچنین به بهبود گردش خون در پوست کمک می کند که این امر جریان بیشتری از اکسیژن و سایر مواد مغذی به سلول های پوست را تضمین می کند. این به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست و از بین بردن خشکی کمک می کند.

در کنار پتاسیم، موز منبع خوبی از ویتامین های مختلف از جمله ویتامین A ،B ،C ،E و غیره است. ویتامین A با افزایش سرعت تجدید سلول های پوستی، به بهبود خشکی پوست کمک می کند که سلول های خشک و آسیب دیده پوست را جایگزین می کند.

ویتامین های گروه B دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنها با مبارزه با رادیکال های آزاد و همچنین عناصر محیطی، از پوست در برابر خشکی محافظت می کنند. ویتامین C موجود در موز همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این ماده رادیکال های آزاد را خنثی می کند تا از خشکی پوست جلوگیری کند. ویتامین C همچنین دارای مزایای مرطوب کننده ای است که به ترمیم پاشنه ترک خورده کمک می کند.

بعلاوه موز منبع خوبی از ویتامین E است. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است و همچنین از رشد سلول های سالم پشتیبانی می کند که به ترمیم پاشنه های نرم و صاف کمک می کند. همچنین می تواند پوست را با رطوبت از دست رفته دوباره پر کند تا پوست خشک بهبود یابد.

علاوه بر این، اسیدهای آمینه موجود در موز سلول های پوست را تغذیه می کنند و به بهبود بافت پوست کمک می کنند. لایه برداری برای بازیابی پاشنه های نرم مهم است. موز می تواند سلول های خشک و مرده پوست را از بین ببرد تا پاشنه های زبر و خشک را بیشتر نرم کند.

ماسک پا

4. مخلوط روغن نارگیل و گلیسیرین

1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید. به آن یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید. با هم مخلوط کرده و آن را روی پاشنه پا ماساژ دهید. پای خود را با یک جفت جوراب بپوشانید و یک شب آن را به همان حال بگذارید. روزانه این کار را تکرار کنید تا پاشنه ترک خورده را ترمیم کنید.

چرا کار می کند؟

روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک مرطوب کننده شگفت انگیز است. این منبعی غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است. این اسیدهای چرب به ویژه اسید کاپریک و اسید کاپریلیک به دلیل داشتن مواد مغذی و محافظت کننده پوست شناخته شده اند. روغن نارگیل نه تنها پوست را مرطوب می کند بلکه برای حفظ رطوبت یک لایه محافظ روی سطح پوست ایجاد می کند و بنابراین به طور موثری پاشنه ترک خورده را ترمیم می کند.

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل از نظر ساختاری شبیه اسیدهای چرب موجود در سلول های پوستی لایه بیرونی هستند. این امر به روغن نارگیل اجازه می دهد تا به عمیق ترین لایه های پوست برسد و با مرطوب کردن و تغذیه کردن، آسیب ها را ترمیم کند.

روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است. این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و از پوست ما در برابر خشکی محافظت می کند. همچنین با افزایش سرعت تجدید سلول، روند بهبودی پوست خشک و آسیب دیده را تسریع می کند. علاوه بر این، ویتامین E همچنین پوست را با رطوبت از دست رفته و همچنین تقویت بافت های همبند پوست تقویت می کند. این به درمان پاشنه های خشک کمک می کند.

روغن نارگیل سرشار از پروتئین است که به بهبود سلامت سلولی کمک می کند و بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و در از بین بردن پوست خشک موثر است.

خاصیت ضد قارچی و همچنین ضد التهابی روغن نارگیل به جلوگیری از عفونت های پوستی روی پاشنه های خشک کمک می کند. همچنین باعث کاهش التهاب پوستی می شود و از خارش و ناراحتی های دیگر ناشی از خشکی پوست تسکین می یابد.

روغن نارگیل با کاربرد منظم به نرم نگه داشتن پوست و سلامت آن کمک می کند. علاوه بر این، خاصیت لایه برداری روغن نارگیل باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست از پاشنه پا و ترمیم پوست و نرم شدن آن می شود.

گلیسرین:

گلیسیرین به دلیل فواید مرطوب کننده فوق العاده اش برای پوست ما شناخته شده است. به از بین بردن خشکی کمک می کند و پوست را نرم و صاف می کند. با استفاده منظم، گلیسیرین و مخلوط روغن نارگیل به طور موثری برای ترمیم پاشنه ترک خورده کار می کنند. گلیسیرین یک ماده مرطوب کننده طبیعی است به این معنی که می تواند رطوبت هوا را جذب کرده و آن را در پوست نگه دارد.

گلیسیرین در واقع مانند اسفنج کار می کند. آب را به لایه بیرونی پوست می کشاند و همچنین با کند کردن روند تبخیر آب از سطح پوست، توانایی حفظ آب پوست ما را افزایش می دهد. این به مراتب طول می کشد تا سطح رطوبت پوست ما به تعادل برسد و خشک شود.

استفاده منظم از گلیسیرین به پر کردن شکاف های پا کمک می کند و همچنین از سوزش و قرمزی ناشی از عدم رطوبت بدن رهایتان می کند. باعث می شود پوست روی پاشنه های ما نرم و صاف باشد.

گلیسیرین دارای خاصیت نرم کنندگی طبیعی است که به مرطوب نگه داشتن و نرم کردن پوست کمک می کند. بعلاوه این ماده برای پوست ما دارای مزایای درمانی است که به حفظ پوست سالم کمک می کند. با استفاده مداوم، گلیسیرین می تواند ضخامت لایه اپیدرم یا لایه بالای پوست را افزایش دهد. همچنین باعث بهبود عملکرد حفاظتی پوست می شود، بنابراین از پوست در برابر مواد شیمیایی مضر و همچنین عناصر محیطی محافظت می شود و پوست سالم را تضمین می کند.

گلیسیرین همچنین به دلیل خواص عالی اش برای ترمیم پوست شناخته شده است. این ماده پوست خشک را بهبود می بخشد و همچنین عفونت های قارچی مانند پسوریازیس و اگزما را که با خشکی شدید پوست همراه هستند درمان می کند. علاوه بر این، رشد سلول های پوستی ما را تقویت می کند بنابراین سلول های پوستی آسیب دیده روی پاشنه ها را با سلول های جدید و سالم جایگزین کرده و پاشنه ها را نرم و صاف می کند.

5. شکر و عسل

در اینجا یک دستور العمل عالی برای اسکراب پا وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری شکر بردارید و مقداری عسل به آن اضافه کنید. برای تهیه اسکراب آنها را با هم مخلوط کنید و آن را روی پاشنه پا بمالید. با استفاده از نوک انگشتان تان برای مدتی با حرکت دایره ای به آرامی آن را ماساژ دهید. آن را برای مدت زمان 10 تا 15 دقیقه دیگر روی پوست بگذارید. با یک حوله مرطوب آن را پاک کنید، پاهای خود را بشویید و به درستی مرطوب کنید. 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا پاشنه ترک خورده تان را ترمیم کنید.

چرا کار می کند؟

شکر:

شکر به عنوان یک اسکراب طبیعی عالی برای پوست های خشک عمل می کند. این لایه برداری فیزیکی و شیمیایی را فراهم می کند. ذرات شکر در بازار بافت کمی درشت دارند که به لایه برداری فیزیکی کمک می کند. به از بین بردن کثیفی و سلول های مرده پوست از پاشنه و نرم شدن بافت پوست کمک می کند.

همچنین، شکر یکی از بهترین منابع طبیعی اسید گلیکولیک است. گلیکولیک اسید یک آلفا هیدروکسی اسید یا AHA بسیار مؤثر است و برای پوست ما بسیار مفید است. این قابلیت را دارد که به لایه های پوست نفوذ کرده و ماده ای مانند “چسب” را که به سلول های پوست وصل می شود ارائه دهد. این به نوبه خود، به از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین ترویج گردش سریع سلول کمک می کند. به این ترتیب، شکر به داشتن پوست نرم و صاف کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شکر به عنوان یک اسکراب پای طبیعی این است که فواید مرطوب کننده طبیعی دارد. شکر می تواند رطوبت محیط را جذب کرده و آن را در پوست قفل کند. به این ترتیب با نگه داشتن رطوبت پوست به از بین بردن خشکی پوست کمک می کند.

علاوه بر این، استفاده منظم از اسکراب شکر باعث بهبود گردش خون در پوست می شود. این کمک می کند تا از جریان بهتر اکسیژن و سایر مواد مغذی به سلول های پوست برای ترمیم آسیب ها و افزودن مواد مغذی اطمینان حاصل شود. استفاده منظم از آن پوست را صاف و نرم نگه می دارد.

عسل:

عسل خاصیت مرطوب کنندگی بی نظیری برای پوست های خشک دارد. این ماده یک مرطوب کننده طبیعی است به این معنی که عسل رطوبت هوا را بیرون می کشد و آن را در پوست قفل می کند. این کمک می کند تا رطوبت به پوست خشک اضافه شود و مزایایش به اینجا ختم نمی شود در کنار تأمین رطوبت، عسل همچنین با ایجاد یک مانع محافظ بر روی پوست، به حفظ رطوبت کمک می کند.

عسل منبعی از چندین ویتامین و مواد معدنی است. این ماده حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند تیامین (ویتامین B1)، نیاسین (ویتامین B3)، ریبوفلاوین (ویتامین B2) و اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، پیریدوکسین (ویتامین B6)، روی، پتاسیم و سلنیوم، اسیدهای آلی به ویژه اسید گلوکونیک است و همچنین اسیدهای آمینه دارد. همه اینها به تغذیه پوست ما و از بین بردن خشکی کمک می کنند.

عسل سرشار از پتاسیم است که به دلیل داشتن مزایای مرطوب کننده و آبرسانش برای پوست ما شناخته شده است. پتاسیم همچنین جریان خون به سلول های پوست را بهبود می بخشد. این به تغذیه و ترمیم سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند و بافت پوست ما را بهبود می بخشد.

لایه برداری برای نرم شدن پاشنه های خشک و زبر بسیار مهم است. آنزیم های طبیعی موجود در عسل به همراه AHA، سلول های خشک و مرده پوست را از بین می برد تا پاشنه های ما نرم و صاف شود.

علاوه بر این، عسل با خاصیت ضد التهابی غنی شده است. پس از اعمال آن روی پوست، احساس آرامش زیادی می کنید و خارش و سوزش ناشی از خشکی پوست را برطرف می کند. علاوه بر این، ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل مانند کرین، پینوبانسین، کاتالاز، پینوکمبرین و غیره نیز با افزایش سرعت گردش سلول و همچنین محافظت از سلول های پوستی ما در مقابل استرس اکسیداتیو برای جلوگیری از خشکی پوست به داشتن پوست سالم کمک می کنند.

این 5 روش عالی برای ترمیم ترک پاشنه پا به طور طبیعی بود. امیدوارم مقاله مفید واقع شده باشد و فراموش نکنید که بازخورد خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع:

beautifulhameshablog

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی