داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

چگونه می توان ژل آلوئه ورا را در خانه تهیه کرد؟

تقویم فارسی اندروید

ژل آلوئه ورا را در خانه آسان تهیه کنید. همه چیزهایی که نیاز دارید، برگ های سالم گیاه آلوئه ورا است. اگر یک گیاه آلوئه ورا در خانه یا باغ خود دارید، پس خوش شانس هستید! ژل آلوئه ورا یک درمانگر طبیعی است که برای مسائل پوستی مثل آفتاب سوختگی، بثورات پوستی، آکنه و دیگر موارد است. ژل آلوئه ورا، همچنین برای افزایش رشد موهای سالم شناخته شده است. شما حتی می توانید ژل را برای یک ماه با اضافه کردن مواد نگهدارنده طبیعی ذخیره کنید.

ژل آلوئه ورا

چگونه ژل آلوئه ورا را تهیه کنیم؟

این گیاه طبیعی و شفابخش پوست شما را پاک می کند!

زمان آمادگی:

30 دقیقه

مجموع زمان:

30 دقیقه

مواد لازم:

  • 2 برگ آلوئه ورای تازه
  • 500 میلی گرم ویتامین C (اختیاری)
  • 400 ویتامین E (اختیاری)

طرز تهیه:

  1. اگر به گیاه آلوئه ورا دسترسی دارید، یک چاقوی تیز را بردارید و یک برگ را از بیرون گیاه جدا کنید که نزدیک به پایه آن است. آنها معمولا بالغ تر و حاوی مقدار زیادی ژل هستند. اگر گیاه شما خیلی جوان است، مطمئن شوید که تعداد زیادی برگ را در یک زمان برش ندهید. برگ های آلوئه ورا نیز در بخش های تولیدی در سوپرمارکت ها و عطاری های موجود می باشد. شما معمولا می توانید 1/2 فنجان ژل از گیاه آلوئه ورای بالغ بگیرید.
  2. برگ ها را در آب سرد بشویید تا خاک را از روی پوست آن بردارید.
  3. برگ ها را در یک کاسه قرار دهید تا هر رزین یا صمغ سفید یا زرد آن تخلیه شود. این می تواند باعث تحریک پوست شود.
  4. با استفاده از یک پوست کن، پوست یک برگ آلوئه ورا را از یک طرف بکنید. شما ژل چسبنده را در زیر پوست آن خواهید دید.
  5. از یک قاشق استفاده کنید تا ژل را به دقت از آن خارج کنید. ژل را در یک ظرف شیشه ای تمیز جمع آوری کنید و مطمئن شوید که هیچ قطعه ای از پوست برگ در آن وجود ندارد.
  6. اگر ژل زیادی را جمع آوری کرده اید و می خواهید آن را ذخیره کنید می توانید آن را با مواد نگهدارنده طبیعی ترکیب کنید. در مخلوط كننده، آلوئه ورا و ويتامين C يا كپسول هاي ويتامين E را اضافه كنيد. برای هر 1/4 فنجان ژل آلوئه ورا، می توانید 500 میلی گرم ویتامین C یا 400 IU ویتامین E اضافه کنید. ژل را باید در یک ظرف شیشه ای تمیز و انعطاف پذیر قرار دهید تا بتوانید آن را در یخچال برای 1-2 ماه نگه دارید.
  7. شما همچنین می توانید از ژل آلوئه ورای تازه استفاده کنید تا از آب آلوئه ورا تغذیه کنید و یا آن را به کوکی هایتان اضافه کنید.

نکته

نگه داشتن گیاه آلوئه ورا در خانه خود را در نظر داشته باشید زیرا آنها گیاهانی هستند که نگهداری شان کم دردسر است و به راحتی رشد می کنند.

اطمینان حاصل کنید که آلوئه ورا را با دست های تمیز بر روی پوست اعمال می کنید. از مزایای یک ژل کاملا طبیعی در خانه خود لذت ببرید!

منبع: organicfacts

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی