سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

5 راهکار برای داشتن چشم های زیبا و جذاب

تقویم فارسی اندروید

چشم

چشم ها پنجره ی روح هستند و زیبایی درخشان بودن آن ها می تواند حس خوبی به مخاطب شما داده و همچنین بر زیبایی شما تاثیر مثبت بگذارند. از طرفی پف کردگی و کبودی پای چشم و کیسه های آب پایین چشم همیشه ظاهر شما را خراب کرده و اجازه نمی دهند چشم های تان همان گونه که هستند خودشان را نشان دهند. در این مقاله قصد داریم راهکار هایی را به شما یاد بدهیم که به شما کمک کند تا چشم های زیبا و جذاب داشته باشید.

می دانید که چگونه باید چشمانی زیبا و جذاب داشته باشید؟ درخشان بودن و سفیدی چشمان شما نشان سلامت تان است و خستگی بزرگ ترین عاملی است که زیبایی چشمان تان را خدشه دار می کند. خستگی پف زیر چشمان شما را بیشتر کرده و سبب ایجاد حلقه های سیاه در اطراف چشمان شما می شود. به علاوه چین و چروک در پوست اطراف چشم خیلی زودتر از هر جای دیگری می تواند خودش را نشان بدهد. راه های زیادی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها مشکلات چشمان تان را رفع کنید. در ادامه 5 تا از این راهکار ها را به شما نشان می دهیم.

  1. سیب زمینی و پف اطراف چشم

زمانی که از خواب بیدار می شوید ممکن است با پف های ناخوشایند اطراف چشم تان مواجه شوید که در کل صورت شما را زشت تر کرده و شما را خسته و کسل نشان می دهد. در این مواقع تنها کافی است که دو برش از سیب زمینی پوست کنده را روی چشمان خود بگذارید. این کار را برای 15 دقیقه ادامه دهید و بعد صروت تان را با آب گرم بشویید. به همین راحتی پف زیر چشمان شما رفع می شود.

چشم

  1. مژه های بلند و پرپشت

یک ترکیب از وازلین و روغن کرچک می تواند در رشد و زیبایی مژه های شما موثر بوده و آن ها را زیباتر نشان دهد. کافی است 50گرم وازلین را با 25 گرم روغن کرچک مخلوط کرده و هر شب مژه های خود را به آن آغشته کنید. تنها بعد از یک هفته مژه های سالم و پرپشت و بلند صورت شما را زیباتر می کنند.

چشم

  1. حلقه های سیاه زیر چشم و نعنا

حلقه های سیاه زیر چشمی به معنی واقعی می تواند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده و شما را زشت تر نشان دهد همچنین می تواند نشانه ای از بیماری باشد که لازم است سریع به پزشک مراجعه کنید. گاهی مجبور می شوید تیرگی چشمان خود را با زیر انبوهی از آرایش مخفی کنید. نعنا یک درمان مناسب و سریع برای تیرگی زیر چشمان شماست. تها کافی است 5 برگ نعنا را خورد کرده و برای 15 دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس آن ها را زیر چشمان خود بگذارید. در این مدت آن ها باید کمی سفت شده و خودشان را بگیرند. سپس برای 15 دقیقه ی دیگر آن ها را روی حلقه های تیره زیر چشم تان بگذارید. این کار به گردش خون بهتر زیر چشم مشا و از بین رفتن حلقه های سیاه کمک می کند. می توانید این درمان را به صورت روزانه استفاده کنید.

  1. قرمزی چشم و چای سبز

قرمزی چشمتان می تواند نشانه ی بیماری یا استفاده ی طولانی مدت از کامپیوتر باشد. همچنین ممکن است آلرژی داشته باشید و یا به دلیل خشکی چشم دچار قرمزی شده باشید. چشم های قرمز نه تنها غیر جذاب هستند که گاهی دردناک هم می باشند. می توانید یک حوله ی تمیز را با آب سرد خیس کرده و آن را کمی روی چشمان خود بگذارید. این کار کمک می کند تا چشمان تان هیدراته شده و کمی استراحت کنند.

به علاوه می توانید از کیسه های چای سبز آماده هم استفاده کنید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C است. این ها به فعال شدن گردش خون و حذف قرمزی رگ های خونی و عروق چشم کمک می کنند. تنها کافی است زمانی که چای را دم کردید آن را داخل فریزر گذاشته و اجازه دهید تا کیسه ها سرد شوند. سپس برای حداقل یک ساعت و نیم آن ها را روی چشمان خود بگذارید تا تاثیر خود را بگذارند.

چشم

  1. چین و چروک اطراف چشم

چین و چروک اطراف چشم معمولا نشانه ی بالا رفتن سن است. خیلی از خانم ها آن را با آرایش کاور می کنند. در حالی که حفظ قدرت ارتجاعی پوست کمک می کند تا از این حالت جلوگیری کرده و آن را تا جایی که امکان دارد به تعویق بیندازید. همچنین می توانید با رساندن مواد مغذی و ویتامین ها به چشم چین و چروک ها را پنهان کنید.

برای درمان چین و چروک ها آلوئه ورا و خیار کمک کننده است. با یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا و دو برش خیار یک خمیر صاف درست کنید. سپس آن را روی لبه های بیرونی چشم تان بگذارید. و برای 15 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب گرم بشویید. به زودی نتایج آن را خواهید دید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی