سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

موثرترين ماسك هاي طبيعي براي رفع چين و چروك در كوتاه ترين زمان

در اين مقاله از 7 گنج ، سريع ترين و موثرترين ماسك هاي خانگي براي رفع چين و چروك پوست را براي علاقمندان گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، سريع ترين و  موثرترين ماسك هاي خانگي براي رفع چين و چروك پوست را براي علاقمندان گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد…

چين و چروك پوست
چين و چروك پوست

قبل از استفاده از ماسک، ابتدا پوست خود را کاملاً تمیز نمایید، همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید.

ماسك وازلين ، عسل و تخم مرغ:

مواد لازم :

۴ قاشق چای خوری وازلین

۲ قاشق چای خوری عسل

۲ عدد زرده تخم مرغ

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام.

طرز تهیه :

۱ – وازلین را با استفاده از بخار آب مایع کنید. تنها چند دقیقه طول می کشد تا وازلین مایع شود

۲ – وقتی گرمای آن از بین رفت مواد دیگر را بریزید

۳ – هم زده تا صاف و یکدست شود

۴ – به آرامی روی پوست میمالیم و ماساژ می دهیم

۵ – بعد از نیم ساعت با دستمال مرطوب پاک میکنیم

ماسك خيار براي رفع چين و چروك پوست

ماسک خیار یک ماسک مغذی و مرطوب کننده بسیار عالی برای جلوگیری از پیری پوست است. با توجه به مواد تشکیل دهنده، این ماسک برای پوستهای مستعد آکنه و  آفتاب سوخته بسیار مفید است.  خیار حاوی سیلیس ماده معدنی کمیاب است که خاصیت جوان کنندگی  پوست را دارد. علاوه بر این، منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر  است که  به روشنی، درخشانی و جوان تر کردن پوست کمک میکند.

برای کاهش گودی های سیاه زیر چشم، هم بسیار عالی است. ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک شامل خیار و آلوئه ورا، آب لیمو و آب  است. آلوئه ورا یک عنصر اساسی برای به تعویق انداختن پیری  پوست است. همچنین، تسکین دهنده و مرطوب کننده خوب برای درمان آکنه و آفتاب سوختگی است. آسیبهای ناشی از خورشید  از دلایل مهم  پیری پوست است.

آب لیمو و آب چون دارای آنتی اکسیدان هستند پوست را بطور باور نکردنی سفت میکنند. به علاوه، لکه ها را محو و حتی لکه های پیری را هم از بین می برند و یا به حداقل می رسانند ، و در نتیجه پوست را جوان میکند. بوی فوق العاده آب گل رز نیز  اثر آرام بخش  دارد و در نتیجه  استرس را کاهش می دهد. همانطوری که میدانیم استرس یکی از عوامل تاثیر گذار در بیماریهای پوستی است.

مواد لازم: 

خیار : نصف عدد
ژل آلوئه ورا
لیمو
آب رز
کاسه
چاقو
مخلوط کن
قاشق های اندازه گیری

روش تهيه ماسك:

1 – پوست نیمی از یک خیار را بگیرید
2 – آن را خرد کنید
3 – در مخلوط کن بریزید
4 – 2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا تازه بریزید
5 – 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو تازه بریزید
6 – 1/2قاشق چای خوری آب گل رز بریزید
7 – برای چند دقیقه مخلوط کن را روشن کنید

شیوه استفاده این ماسک :

صورت و گردن خود را، شسته و خشک کنید این ماسک زیبایی را بر روی صورت و گردن با کاردک های مخصوص بمالید. بگذارید روی صورت تان در حدود 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشوئید این کار را دوبار در هفته انجام دهید.
توجه : این ماسک صورت برای پوستهای خیلی حساس مناسب نیست.

نکات مهم :

_ به جای استفاده از مخلوط کن،می توانید از چنگال  برای له کردن تکه های خیار استفاده کنید.
_ برای ژل آلوئه ورا بهتر است از برگهای طبیعی آن استفاده کنید.
_ اضافه کردن یک قاشق چای خوری از عسل ارگانیک در این دستور پوست را مرطوب تر میکند.

ماسک فندق و آلوئه ورا

ابتدا یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم. سپس یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و سپس هم می زنیم. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم می زنیم. این ترکیب آماده است. می توانید داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

ماسک موم عسل و روغن زیتون به همراه آلوئه ورا

برای تهیه این کرم ضد چروک خانگی ۳۰ گرم موم زنبور عسل، ۶۰ گرم روغن زیتون و ۳۰ گرم ژل گیاه آلوئه ورا مورد نیاز است. ابتدا موم زنبورعسل آماده beeswax  را روی حرارت ذوب می کنیم. هنگامی که ذوب شد، آن را داخل مخلوط کن می ریزیم و به آن روغن زیتون اضافه می کنیم. آن ها را خوب مخلوط می کنیم و برای یک دقیقه می گذاریم تا با مخلوط کن خوب مخلوط شود. سپس ژل گیاه آلوئه ورا (ماده لزج وسط گیاه) را به مواد اضافه می کنیم. دوباره مخلوط کن را برای دو دقیقه روشن می کنیم. حدود سه تا پنج قطره روغن گل رز را به مواد اضافه کرده و دوباره با مخلوط کن آن ها را ترکیب می کنیم. این کرم آماده است. این مواد را داخل ظرفی ریخته و آن را داخل یخچال نگهداری کنید.
روغن گل رز را می توان به عنوان کرم دور  چشم استفاده کرد. این روغن  رطوبت از دست رفته را بازگردانده  و بسیار مناسب می باشد.

ماسک موز برای جلوگیری از چروک صورت

یک عدد موز را درون ظرفی ریخته و کاملاً آن را له کنید تا حالت کرمی شکل شود. یک قاشق غذاخوری آب نارگیل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. این مخلوط را داخل یخچال نگه دارید تا موزها تازه بمانند و از اکسید شدن آن ها جلوگیری شود. این کرم را هر شب برای مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان قرار داده و سپس آن را بشویید تا پوستتان شاداب شود.

ماسک سفيده تخم مرغ و جو:

جو را به مدت یک روز در آب ولرم خیس کرده آن را صاف کنید و این آب صاف شده را با سفیده تخم مرغ که کاملاً زده شده و کف نموده، مخلوط کرده و مقداری صمغ عربی به آن اضافه نمایید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه  بر روی صورت قرار داده و بعد صورت را با آب سرد شست و شو دهید. این ماسک به علت داشتن سفیده تخم مرغ و جود برای درمان چین و چروک پوست بسیار مفید است.

ماسك روغن كرچك ، عسل و سفيده تخم مرغ:

روغن کرچک نیز در راه مبارزه با چین و چروک بسیار مؤثر است. مخلوط عسل و سفیده تخم مرغ و قرار دادن آن به مدت 15 دقیقه بر روی پوست و سپس شستن پوست با آب نیمه گرم نیز ماسک خوبی برای از بین بردن چین و چروک پوست است.

ماسك سفيده تخم مرغ، گلاب ، بادام و زاج

 سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و با گلاب مخلوط نمایید و بعد روغن بادام و زاج سفید را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید. برای رفع چروک های پوستی می توان از کمپرس برگ های تازه آن، چند بار در روز استفاده کرد.

 ماسک تخم مرغ، عسل و ماست

1 قاشق غذاخوری عسل: عسل موجب ایجاد و حفظ رطوبت پوست می گردد.
1 عدد تخم مرغ: تخم مرغ مانع ایجاد چین و چروک پوست شده و آن را تغذیه می کند.
1/2 قاشق چایخوری روغن دانه گل گاو زبان: این روغن باعث صاف شدن چین و چروک پوست می شود.
1 قاشق غذاخوری ماست ساده بدون هیچ گونه طعم و افزودنی خاص: ماست، پوست را پاک سازی، نرم و هیدراته می سازد.
4 قطره روغن هویج: این روغن با پیری زودرس مقابله می کند.

ماسک هویج برای چین و چروک پوست

هویج چون سرشار از ویتامین “A” می باشد، باعث ترمیم و رشد سلول های پوستی می گردد و از این رو در از بین بردن چین و چروک پوست بسیار مؤثر می باشد. برای تهیه این ماسک هویج را رنده کرده و در روی پوست قرار می دهید یا این که می توانید از آب هویج با کمک پنبه بر روی پوست، استفاده نمایید.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

* كپي برداري بدون لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی