خواص مواد غذايي سلامت

قهوه گانودرما چیست و آیا واقعاً می تواند سلامت شما را تقویت کند؟

تقویم فارسی اندروید

قهوه گانودرما یک مخلوط نوشیدنی پودری است که حاوی عصاره گانودرما است. در طب جایگزین، مزایای گانودرما شامل ضد تومور، ضد التهاب و تقویت سیستم ایمنی می شود. قارچ گانودرما لوسیدوم که همچنین به عنوان “ریشی” یا “Lingzhi” شناخته می شود، برای درمان بیماری هایی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

قهوه گانودرما گاهی اوقات توسط افرادی استفاده می شود که می خواهند مصرف قهوه خود را کاهش دهند و در عین حال انرژی بیشتری دریافت کنند. مخلوط نوشیدنی گانودرما همچنین ممکن است حاوی شکر، خامه غیر لبنی و گیاهان باشد.

فواید قارچ گانودرما لوسیدوم برای سلامتی دارای پشتوانه علمی است اما قهوه گانودرما مورد مطالعه قرار نگرفته است. این مقاله به ادعاهای مطرح شده در مورد این نوشیدنی و عوارض جانبی احتمالی آن می پردازد.

قهوه گانودرما

چرا مردم از قهوه گانودرما استفاده می کنند؟

طرفدارانش ادعا می کنند که گانودرما می تواند موارد زیر را به دنبال داشته باشد:

  • تقویت ایمنی
  • مبارزه با خستگی
  • بهبود حافظه
  • افزایش انرژی و استقامت
  • کاهش کلسترول
  • کاهش التهاب
  • تسکین استرس
  • معکوس کردن روند پیری
  • تحریک گردش خون

گانودرما همچنین به عنوان منبع اصلی آنتی اکسیدان ها شناخته می شود.

آیا قهوه گانودرما فوایدی دارد؟

تا به امروز، هیچ مطالعه علمی اثرات سلامتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است اما تحقیقات اولیه نشان می‌ دهد که گانودرما به تنهایی ممکن است فوایدی داشته باشد.

یک بررسی در سال 2016 از پنج مطالعه گزارش کرد که گانودرما لوسیدوم می تواند سیستم ایمنی را تحریک کرده و پاسخ به تومورها را افزایش دهد.

با این حال، نویسندگان مطالعه گفتند که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از آن به عنوان یک درمان اولیه سرطان وجود ندارد. در عوض، آنها آن را به عنوان مکملی برای درمان های معمولی پیشنهاد می کنند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که نوشیدن قهوه ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. برای مثال، مقادیر متوسط ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری‌ های مزمن را کاهش دهد، از جمله:

  • دیابت
  • بیماری پارکینسون
  • بیماری قلبی

برخی افراد می گویند گانودرما لوسیدوم به فشار خون بالا و بیماری قلبی کمک می کند اما بررسی دیگری در سال 2015 شواهدی مبنی بر کاهش عوامل خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پیدا نکرد.

گانودرما لوسیدوم همچنین ممکن است به انرژی و خستگی کمک کند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که گانودرما همراه با عصاره مرغ غنی از آنتی اکسیدان، عملکرد ماهیچه ها و ریکاوری ورزش را در موش افزایش می دهد.

مطالعه کوچک دیگری که در سال 2018 منتشر شد نشان داد که خستگی را در افراد مبتلا به آنسفالومیلیت میالژیک/سندرم خستگی مزمن (ME/CFS) کاهش می‌دهد. برای حمایت از این یافته‌ های اولیه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

خلاصه

قهوه گانودرما قهوه را با پودر قارچ گانودرما لوسیدوم ترکیب می کند. برخی از افراد مزایای سلامتی از جمله افزایش انرژی، خستگی کمتر و بهبود حافظه را عنوان می کنند.

تاکنون هیچ مطالعه ای در مورد ترکیب نوشیدنی انجام نشده است. برخی تحقیقات در مورد قارچ برای فواید ضد تومور، دیابت و سایر بیماری های مزمن امیدوار کننده است. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

عوارض جانبی احتمالی

اطلاعات کمی در مورد ایمنی قهوه گانودرما وجود دارد. ممکن است تعدادی از عوارض جانبی ایجاد کند، از جمله:

  • سرگیجه
  • ناراحتی معده
  • تحریک پوست

قبل از امتحان قهوه گانودرما با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر از داروهای فشار خون، ضد انعقاد، ضد پلاکت یا سرطان استفاده می کنید.

کافئین بیش از حد می تواند:

  • ضربان قلب شما را افزایش دهد.
  • خوابتان را مختل کند.
  • معده شما را ناراحت کند.
  • برخی اختلالات روانی مانند اضطراب را تشدید می کند.
  • چند گزارش موردی حاکی از احتمال ابتلا به هپاتیت پس از استفاده از محصولات گانودرما لوسیدوم است.

انتخاب یک محصول

مکمل‌ های گیاهی و غذایی مانند داروهای تجویزی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تنظیم و بررسی نمی‌ شوند. در برخی موارد، محصولات حاوی موادی هستند که در برچسب ذکر نشده اند. این می تواند منجر به اثرات مضر شود.

اگر می خواهید از مکمل گانودرما استفاده کنید، به دنبال محصولی باشید که دارای مهر تایید از یک سازمان شخص ثالث است که تست کیفیت را ارائه می دهد.

مهر تأیید از این سازمان ها ایمنی یا اثربخشی را تضمین نمی کند اما این اطمینان را ایجاد می کند که به درستی تولید شده است، حاوی مواد تشکیل دهنده ذکر شده در برچسب است و حاوی سطوح مضر آلاینده نیست.

خلاصه

گفته می شود که قهوه گانودرما چندین فواید سلامتی دارد. با این حال، آنها هنوز باید مورد تحقیق قرار گیرند.

تحقیقات اولیه روی قارچ فواید احتمالی را برای درمان سرطان و سایر مشکلات نشان می دهد. به اندازه کافی شناخته شده نیست که با اطمینان بگوییم برای هر بیماری ایمن و موثر است.

قهوه یا قارچ گانودرما به تنهایی ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند. این محصولات ممکن است برای برخی افراد بی خطر نباشند.

اگر می خواهید آن را امتحان کنید، به دنبال محصولات آزمایش شده توسط آزمایشگاه های مستقل باشید.

حرف آخر

تحقیقات زیادی هنوز در مورد گانودرما لوسیدوم و اثرات سلامتی آن در آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ باید انجام شود. این همان شواهدی است که قبل از اینکه بتوان چیزی برای استفاده دارویی توصیه کرد لازم است.

اگر می خواهید قهوه گانودرما را امتحان کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

منبع:

verywellhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی