سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

فوايد بي نظير خيار براي پوست + طرز تهيه انواع ماسك خيار

در اين مقاله از 7 گنج ، فوايد بي نظير خيار براي پوست و طرز تهيه انواع ماسك و لوسيون خيار را گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، فوايد بي نظير خيار براي پوست  و طرز تهيه انواع ماسك و لوسيون خيار را گردآوري كرده ايم. با ما همراه شويد…

خيار
خيار

فوايد خيار براي پوست :

به خاطر اثرات خنک کننده خیار، می توان از خيار به عنوان عصای جادویی برای درمان تمام مشکلات پوستی استفاده کرد و به خاطر خاصیت پاک کننده اش پوست را بسیار نرم و لطیف می کند.

اگر خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست صورت بگذارید، چین و چروک های صورت را از بین می برد و صورت را جوان می کند.

اگر پوست شما چرب است خیار را با آب مقطر بپزید و با این آب صورت خود را شست و شو دهید.

برای جلوگیری از خارش پوست و تحریکات جلدی از ضماد خیار استفاده کنید.

برای درمان آفتاب سوختگی ضماد خیار روی پوست بگذارید (یک‎بار خیار و یک‎بار ضماد سیب‎زمینی) با روغن زیتون هم چرب کنید.

کسانی که پوست چرب دارند خیار را در آب پخته صاف نموده پوست را تمیز کنند.
برای از بین بردن کک مک ضماد خیار + شیر خام (نجوشیده) روی پوست بگذارند.

اگر روی پوست خود ناهمواری دارید و می‌خواهید که قبل از رفتن به استخر از شر آن خلاص شوید خیار برش خورده را به آن محل‌ها روی پوست خود بمالید. مواد فتوشیمیایی خیار باعث می‌شود که کلوژنهای پوست جمع شود و چاله چوله‌ها از بین بروند. روی چروکها نیز بسیار موثر است.

خیار برای درمان سوختگی‎های سطحی، خارش و رفع گزش زنبور می‎توان استفاده کرد، روزی چندبار بگذارید.

برای درمان اگزما، ترکیدن پوست و رفع خارش آن مفید است.

اگر مقداری میخک را در آب خیار خیسانده و پس از ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و با عسل نوش جان نمایید، رنگ رخسارتان باز می شود؛ در حقیقت به کبد شما جلا می دهد و روح را شاداب می نماید.

برای بازشدن رنگ چهره آب خیار کاملاً زرد و رسیده را بنوشید.
برای ترک‎خوردگی لب از روغن خیار استفاده نمایید.
خیار می توانید پف کردگی زیر چشم را کاهش می دهد.

طرز تهيه روغن خيار:

  • آب خيار را گرفته داخل روغن كنجد ريخته با حرارت ملايم مي‎گذاريم تا آب خيار تبخير شود. روغن باقي مانده روغن خيار است در ضمن اين روغن براي ترك‎هاي پوست دست و پا نيز مفيد است.

طرز تهيه انواع ماسك خيار:

ماسک خیار و گلاب ( شفاف كننده پوست)

در یک کاسه کوچک نصف فنجان چایخوری آب لیموترش، یک قاشق چایخوری آب خیار و چهار قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و با نوک یک چنگال به خوبی هم بزنید. سپس آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست گردن و صورت قرار دهید. این ماسک باعث شفاف شدن پوست می شود.

لوسيون خيار نرم كننده پوست

اگر می خواهید همیشه لطافت پوست خود را حفظ کنید، همه روزه از لوسیون زیر استفاده کنید:

یک خیار معمولی را با دو لیون آب بجوشانید تا حجم آن یک لیوان شود. سپس آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود. بعد ۵۰ گرم بادام خام و پوست کنده را آسیاب کرده و با این آب مخلوط کنید. آن را به هم بزنید و با پارچه صاف کنید. به محلول صاف شده ۲۵۰ گرم الکل سفید و یک گرم اسانس گل سرخ اضافه کنید و کاملا هم بزنید. هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند.

ماسك خيار ، نعنا و تخم مرغ ؛ شاداب و نرم كننده پوست

خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید. ۵ ۴ عدد برگ نعنا را خرد كرده و به خیار اضافه کنید و ميكس كنيد. سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.

ماسک خیار و لیمو ترش ،كاهش دهنده چين و چروك

خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی؛ خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.

ماسک خیار و نعناع ، كاهش دهنده التهابات پوستي

برای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرما روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورت تان بمالید.

این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.

ماسک تخم خیار، کدو و خربزه  ، از بين برنده روزنه هاي پوست

مقدار مساوی تخم خیار، کدو و خربزه بخرید. این تخم ها را جداگانه آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید. این پودرها را مقدار مساوی در لیوانی شیر مخلوط کرده و آن قدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد. مخلوط مذکور را به صورت و گردنتان مالیده و 20 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با گلاب بشویید. این ماسک برای پوست هایی که روزنه بزرگ بسیاری دارد مفید می باشد.

ماسک خیار و سرکه سیب برای پوست های طبیعی

یک عدد خیار را پوست گرفته و رنده کنید آب آن را گرفته و با 1/4 قاشق چایخوری سرکه سیب یا آب لیمومی ترش مخلوط کنید. حالا یک قاشق چایخوری هاماملیس و یک سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید. پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار و خامه برای پوست های خشک

آب خیار را با خامه مخلوط کرده و برای نیم ساعت روی پوست صورت بگذارید.

ماسک خیار و سفیده تخم مرغ برای تنگ کردن منافذ پوست

یک عدد خیار را رنده کرده و دو عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. مواد را برای یک روز داخل یخچال بگذارید و سپس ماسک را بر روی صورت مالیده و پس از 15 دقیقه بشویید.

ماسک خیار و شیر برای برطرف کردن کک و مک

یک عدد خیار را حلقه حلقه کنید و در نصف استکان شیر بریزید. بعد از 5 دقیقه مخلوط را به وسیله پنبه به صورت بمالید. انجام مداوم این عمل در کوتاه مدت کک و مک صورت کم رنگ و در درازا مدت از بین می رود.

ماسک خیار و شكر ، مقابله با چين و چروك پوست

در يك ليوان آب یک عدد خیار رنده شده و یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. مایه را به صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با یک پارچه مرطوب صورت خود را تمیز کنید.

گردآوري و تنظيم : گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

 

پيشنهادات ويژه:

آشنايي با خواص و مضرات خيار

آشنايي با كاربردهاي جالب خيار در زندگي

*** كپي برداري بدون لينك فعال به 7 گنج شرعا و قانونا مجاز نيست.

5 دیدگاه

  • ماسک خیار و ماست یا گذاشتن مستقیم پوست خیار برای جوش خوبه بیا نه میشه روش تهیه ماسک ماست و خیار رو بگین

  • خیار رنده شده بهتره یا خیار خرد شده.برای جوش صورت…و چقدر طول میکشه که اثر کنه؟کسی میدونه جواب بده لطف

    • رنده شده باشه بهتره و چندقطره گلاب روش بریز و ب مدت۲۰دقیقه بزار رو پوستت اینکارو ب مدت۱۴روز یعنی۲ هفته انجام بده واقعا معجزه میکنه

5 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی