سلامت سلامت جنسي و زناشويي

علت عدم تطابق میل جنسی در همسران و درمان آن

تقویم فارسی اندروید

عدم تطابق میل جنسی

هنگامی که از هر زن و مرد متاهلی در خصوص رابطه ی جنسی بپرسید معمولا هر دوی آن ها تمایل به رابطه ی جنسی داشته و میل جنسی طبیعی خود را دارند اما اتفاق تعجب برانگیز این است که در اکثر مواقع این مردان هستند که درخواست رابطه ی جنسی دارند تا زنان. تحقیقات نشان می دهد که این مورد تجربه ی مشترک بسیاری از زنان است که اصولا از آن ها برای رابطه ی جنسی درخواست می شود و خود آن ها درخواست کننده نیستند.  از طرفی زن و شوهرهایی که زمانی کاملا در رخت خواب با هم هماهنگ بودند اکنون دیگر سر روابط جنسی خود با هم تفاهم ندارند و مدام سر این مسئله با هم تنش دارند. این ناهماهنگی بیشتر در خانم ها جنبه ی نزولی در امیال جنسی را دارد. به نظر شما دلیل ناهماهنگی در میل جنسی زن و شوهر ها چیست؟

علت عدم تطابق در میل جنسی زن و شوهرها

مسائل زیادی می تواند این عدم تطابق در میل جنسی افراد را باعث شود. ویژگی های فردی و یا شرایط زندگی می تواند روی میل جنسی افراد تاثیر بگذارد. همچنین زمانی که شما یک رابطه ی طولانی مدت را پشت سر می گذارید مسائل مختلفی می تواند روی میل جنسی شما و شریک زندگی تان تاثیر بگذارد. این عوامل در ادامه آورده شده است.

  • استرس، اضطراب یا افسردگی
  • سن، سلامت عمومی و وضعیت فیزیکی بدن
  • شیوه ی زندگی و عواملی مانند خواب، مصرف الکل، ورزش و تغذیه
  • کندی رابطه
  • کاهش جدابیت جنسی طرفین در طی زمان
  • مشلات رابطه
  • عدم رضایت طرفین از رابطه ی جنسی
  • مسائل مربوط به زندگی مشترک مانند داشتن بچه
  • اولویت بندی ضعیف زندگی جنسی

چگونه می توان عدم تطابق در میل جنسی همسران را مدیریت کرد

1. سعی کنید برای زندگی جنسی تان برنامه ریزی داشته باشید

برای زمان هایی که می خواهید رابطه داشته باشید و یا میزان آن برنامه ریزی کنید و سعی کنید طبق همان برنامه ریزی پیش بروید تا هرگاه که لازم بود خواسته شریک زندگی تان را برای برقراری رابطه بپذیرید و یا رد کنید. درصورتی که هر بار درخواست شریک زندگی تان را بی دلیل رد کنید او احساس خلا و تحت فشار بودن می کند. می توانید با برنامه ریزی جنسی بین خواست خودتان و همسراتان تعادل برقرار کنید.

2. سعی کنید پوزیشن های مختلف را انجام دهید

شاید مشکل نهفته در ناراضایتی شما شیوه ی رابطه جنسی تان باشد. پوزیشن های مختلفی وجود دارند که می توانید آن ها را تست کنید و برای برقراری تعادل و برطرف کردن عدم تطابق در میل جنسی زن و شوهر ها کمک کننده باشد.

3. گاهی به خاطر شریک زندگی تان کمی گذشت کنید

اگر همسرتان می خواهد که هر روز رابطه داشته باشد و شما می خواهید که تنها دو بار در هفته با او باشید سعی کنید یک موقعیت بی طرف پیدا کرده و بین خواسته خودتان و خواسته او تعادل ایجاد کنید. گاهی باید هر دو شما کمی خلاف میلش عمل کند تا زندگی جنسی بهتری داشته باشید.

4. مشاوره

اگر شما دچار عدم تطابق میل جنسی هستید شاید بهتر باشد با یک مشاور در این خصوص صحبت کنید. این روند می تواند زمینه ساز یک مشکل بزرگ تر و همچنین منشا گرفته از یک مشکل جدی باشد. ممکن است یکی از شما در برقراری رابطه ضعیف عمل کند و یا دچار احساس گناه پس از رابطه ی جنسی باشد و یا خشم پنهان داشته باشد. شاید با یک مشاوره ساده منشا مشکل تان را پیدا کرده و آن را حل نمودید.

نتیجه گیری

عدم تطابق میل جنسی در زن و شوهرها یک اتفاق طبیعی و عادی است. این مسئله در صورت بی توجهی می تواند خطرساز شود و تنها با کمی توجه و آگاهی می توانید یک راه حل برای آن پیدا کرده و از به هم خوردن رابطه تان جلوگیری کنید. راهکارهای این مقاله می تواند به شما در حل مشکل تان کمک کند.

2 دیدگاه

  • من30سال دارم ودوست دارم هرشب رابطه داشته باشم ولی زنم سرد مزاج است وماهی یک یا دو دفعه چگونه مشگله خودمو حل کنم مرسی

    • ظاهرا ایشان طبعشان سرده که با خوردن گرمی منجمله پسته .اجیل و …طبعشان اصلاح بشه و عجالتا از داروخانه قطره عصاره گل سرخ بگیرید تا مصرف کند اگه اهل مطالعه هست رمانهای عاشقانه بخواند تا راه بیفتد مواطب باشید خیلی داغ نباشند ممکن باعث تنفر بشه !

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی