سلامت سلامت جنسي و زناشويي

چگونه بوی بد واژن را کنترل کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

از بین بردن بوی بد واژن می تواند به هر زنی احساس آرامش و راحتی بدهد. حفظ بوی خوب در تمام روز به شما اعتماد به نفس می بخشد. برای رفع بوی بد واژن باید یک سری از نکات بهداشتی را رعایت کنید. پیش از آن دلایلش را کشف کنید تا درمان بوی بد واژن برایتان راحت تر شود.

بوی بد واژن
سلامت جنسی و زناشوئی

دلایل ایجاد بوی بد واژن:

عدم رعایت بهداشت

این می تواند یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل ایجاد بوی بد واژن باشد. سعی کنید هر روز به طور منظم حمام کنید.

باکتری ها

هم باکتری بد و هم باکتری خوب وجود دارد. عفونت باکتریایی می تواند باعث ایجاد بوی بد واژن شود. برای درمان عفونت از کرم های درمانی مخصوص واژن استفاده کنید و یا به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا برایتان دارو تجویز کند. همچنین بهتر است بدانید که باکتری های مضر می توانند موجب آسیب به واژن شوند و ایجاد چرک و ترشح در این منطقه کنند.

ادرار

اگر ادرار شما بوی بسیار بدی می دهد، این امکان وجود دارد که این بوی بد به واژن شما نیز سرایت کند. بسیار مهم است که علت بوی بد ادرار را شناسایی کنید. این مشکل در درجه اول می تواند به غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید ربط داشته باشد. قهوه، الکل، چای، گوشت و کمبود آب می توانند از دلایل اصلی بوی بد باشند.

بوی بد واژن

تعریق بدن

این قسمت از بدن بیشتر از هر ناحیه ای دچار تعریق می شود زیرا هیچ راهی برای تهویه ندارد. همچنین عرق از قسمت های دیگر بدن نیز به سمت این ناحیه حرکت می کند. اگر شما واژن تان را همیشه تمیز نگه دارید، مدام موهای زائد را اصلاح کنید و لباس زیرتان را به طور مرتب عوض کنید می توانید به راحتی بوی بد واژن را کاهش دهید.

عادت ماهانه

در دوره های عادت ماهانه به خاطر خونریزی ممکن است این بوها شدیدتر شوند. می توانید از اسپری های مخصوص واژن یا ژل های شستشوی مخصوص استفاده کنید.

بوی بد واژن در عادت ماهانه

چگونه از بوی بد واژن خلاص شویم:

دستمال مرطوب نوزاد

می توانید دستمال مرطوب مخصوص نوزاد را همیشه در کیف خود به همراه داشته باشید و از آن به جای دستمال توالت استفاده کنید. این دستمال ها ضد حساسیت هستند و بوی بسیار خوبی دارند. با استفاده مرتب از آنها می توانید این بوی خوب را در تمام طول روز حفظ نمایید.

اصلاح

موی بلند و نتراشیده باعث ایجاد تعریق می شود و همین عرق کردن می تواند بوی بسیار بدی به دنبال داشته باشد. اصلاح کردن به طور مرتب به شما کمک می کند تا از شر بوی بد واژن خلاص شوید.

آب آناناس

آب آناناس و آب کرنبری مثل تصفیه کننده عمل می کنند و موجب کاهش بوی بد واژن می شوند.

آب

از دست دادن آب بدن می تواند تاثیر زیادی بر ایجاد بوی بد در ادرار و واژن داشته باشد. هر روز بین 3 تا 5 لیتر آب بنوشید. این کار به شما کمک می کند تا تمام مشکلات بدن تان از طریق ادرار دفع شود.

کرم ها

کرم های مخصوص اگر چربی نداشته باشند می توانند بسیار به شما کمک کنند. این کرم ها به کاهش آثار چسبندگی عرق کمک می کنند و در نتیجه باعث کاهش بوی بد واژن می شوند.

خوشبو کننده بوی بد واژن

لباس زیر

همانطور که قبلا گفته شد یکی از ساده ترین راه های درمان بوی بد واژن تعویض مرتب لباس زیر است.

عطر و ادکلن

هرگز از عطر در ناحیه واژن و مناطق اطراف آن استفاده نکنید. اگر می خواهید به کمک عطر خوشبو شوید، می توانید کمی از عطر مورد علاقه تان را روی ران ها آن هم با فاصله از واژن بزنید. واژن ممکن است به شدت به عطرها واکنش نشان دهد و حتی عفونت کند.

شستشو

برای شستشو از صابون های ملایم یا شستشو دهنده های مخصوص بانوان استفاده کنید. هرگز از شستشو دهنده عطری و قوی استفاده نکنید زیرا هم حساسیت زا هستند و هم می توانند باکتری های مفید را از بین ببرند.

مقالات مرتبط  بیشتر که میتوانید مطالعه کنید :

درمان خانگي عفونت قارچي و خارش واژن در زنان

——————————————————————————————————

شایع ترین علل درد زیر شکم خانم ها را اینجا بخوانید:

شایع ترین علل دردهای زیر شکم در خانم ها

——————————————————————————————————

اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر رابخوانید:

علل درد زنان در رابطه جنسی + راهکارها

——————————————————————————————————

اگر نميدانيد ميزان ترشحات واژن طبيعي است با نه اين مقاله را مطالعه كنيد:

چطور بفهميم ترشحات واژن طبيعي است يا نه ؟

——————————————————————————————————

اگر فقط خارش داريد و ميزان ترشحات افزايش نيافته اين مقاله را مطالعه كنيد:

علل خارش و سوزش واژن در زنان و روش های درمان آن

——————————————————————————————————

مطالب مرتبط:

منبع : howtosmellgood

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی