سبك زندگي موفقيت در زندگي

زندگی بدون شبکه های اجتماعی چگونه است؟

تقویم فارسی اندروید

تا به حال فکر کرده اید چرا اکثر مردم فکر می کنند نمی توانند بدون رسانه های اجتماعی زندگی کنند؟ این به آن دلیل است که ما به دنبال تایید دیگران هستیم. ما دوست داریم دیگران ما را بپذیرند و تصدیق کنند و این دلیل انسان بودن ماست. آیا ما به دنبال اعتبار سنجی هستیم؟ آیا ما سعی می کنیم خودمان را اثبات کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم زندگی بدون شبکه های اجتماعی چگونه است.

شبکه های اجتماعی

زندگی خصوصی شما در یک گالری عمومی قرار نمی گیرد:

اولین و مهمترین نکته در زندگی بدون شبکه های اجتماعی این است که شما معنای واقعی حریم و زندگی خصوصی را یاد خواهید گرفت. شما یاد می گیرید که هیچکس به صبحانه و یا سفری که در تعطیلات می روید اهمیتی نمی دهد. حقیقت ماجرا هم این است که این مسائل برای دیگران مهم نیست فقط شما اجازه می دهید که دیگران آنها را مشاهده کنند. اگر خبری از شبکه های اجتماعی نباشد شما اخبار مربوط به خودتان را تنها با کسانی که به شما اهمیت می دهند به اشتراک می گذارید و نه با آشنایان دور و حتی غریبه ها. بدین شکل حریم خصوصی شما حفظ می شود و در دسترس کسانی که نمی شناسید قرار نمی گیرد.

شما تفریحات و بیرون رفتن تان را فقط به خاطر عکس انداختن خراب نمی کنید:

شاید بارها پیش آمده که شما به جایی دیدنی رفته اید اما هیچ لذتی از آن منظره نبرده اید زیرا تمام انرژی و وقت خود را صرف عکس انداختن از آنجا کرده اید. هیچکس غیر از افراد سطحی نگر به زندگی شما و وقتی که می گذرانید اهمیت نمی دهد پس خوشی خود را صرف اینگونه افراد نکنید. سعی کنید زندگی بهتری برای خود رقم بزنید.

شبکه های اجتماعی

کمتر عکس هایی از لحظات دروغین خوشحالی تان ثبت می کنید:

حتما شما هم دست کم یک بار این تجربه را داشته اید. شبکه های مجازی پر شده اند از تصاویر افرادی که سعی می کنند حسی دروغین از خوشبختی شان به دیگران عرضه کنند. آنها از تمام جزئیات روزشان چیزی نمی گویند و فقط یک لحظه را ثبت می کنند. اگر شما هم چنین حسی را تجربه کرده باشید درک می کنید که چه قدر دردناک و خسته کننده است. حتما برای شما هم خوشایند نیست و بهتر است اینکار را تکرار نکنید.

برخی از ارتباطات تان را به خاطر شبکه های اجتماعی قطع می کنید:

کسانی که زیاد در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند، کم کم و به طور ناخودآگاه منزوی می شوند. به مرور از سر و صدای انسانی بیزار می شوید و ارتباط حقیقی با دیگران برایتان بی معنی می شود. شما سکوت و تنهایی را به همه چیز ترجیح می دهید. مشکل حادتر اینجاست که شما به خاطر ارتباط دورادور با افراد در شبکه های مجازی احساس انزوا ندارید و فکر می کنید آنها دوستان شما هستند اما در حقیقت آنها ممکن است حتی نام حقیقی شما را هم ندانند و شما را با نام کاربری تان بشناسند پس نمی توان این ارتباط را یک دوستی و ارتباط حقیقی دانست.

مدام برای داشتن ظاهری بی عیب و نقص تلاش می کنید:

وسواس زیاد مردم به ظاهرشان در سراسر دنیا به خاطر وجود شبکه های اجتماعی است و همین باعث استفاده مکرر آنها از نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلتر شده است. ما در واقع با این کار واقعیت را برای چشم های غریبه تزئین می کنیم. این یک ظاهربینی عمیق را میان مردم جا می اندازد. آنها فقط سعی می کنند در شبکه های مجازی یک زندگی کامل داشته باشند که آن هم با فریب به وجود آمده است. صفات خوب یک شخص اهمیتی ندارد و همه فقط درباره لباس، سفرهای دیگران، ثروتمندی افراد، خرید و غیره نظر می دهند. به همین راحتی صفات نیک بشری از دنیا حذف می شود.

وقتی به خودتان می آیید درمی یابید کل روزتان را صرف به اشتراک گذاشتن چیزهای غیر واقعی کرده اید و هیچ تلاش مثبتی در زندگی حقیقی تان انجام نداده اید. یعنی در واقع فرصت انجام یک کار مثبت را پیدا نکرده اید. برای دقایق زندگی تان ارزش قائل شوید.

می توانید این را امتحان کنید. از همین حالا تصمیم بگیرید سه ماه از شبکه های اجتماعی دور بمانید، خواهید دید که چه تغییراتی در زندگی تان ایجاد می شود. برای خودتان زندگی می کنید، نظرات دیگران برای تان بی اهمیت می شود و احساس زندانی بودن نمی کنید. شاید نتوانید برای همیشه دنیای اینترنت را کنار بگذارید اما این تمرین می تواند شما را به یک زندگی عادی بازگرداند. در واقع پس از گذراندن این دوره شما قادر خواهید بود که وقت تان را مدیریت کنید و به اندازه در آن وقت بگذرانید.

حتما این کار را برای مدتی امتحان کنید و نظرتان را اینجا با ما به اشتراک بگذارید. شاید راهکارهای شما و همچنین حسی که تجربه کردید بتواند برای دیگران هم مفید واقع شود. شخصیت خودتان را بسازید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید.

منبع : lifehacks

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی