روانشناسی سبك زندگي

زبان بدن و آنچه باید بدانید

تقویم فارسی اندروید

زبان بدن و آنچه باید بدانید

آیا تا به حال با دیدن یک زوج در رستوران در کمترین زمان یک حس بد یا خوب به شما دست داده است؟ با دیدن یک فرد در پیاده رو فورا یک براورد از حالات او پیدا کرده اید؟ تا به حال فکر کرده اید که چگونه می شود به این سرعت به یک نتیجه گیری رسید؟ هر گونه برداشت از شرایط یک فرد را از طریق زبان بدن او می توانید داشته باشید. زبان بدن می تواند با کلمات پنهان چیزهایی که خودمان هم از آن ها بی خبریم مانند حال دقیق مان، شرایط و یا روابط مان را آشکار کند.

مطالعات نشان می دهد که 70 درصد از ارتباطات ما غیر کلامی است. این ارتباطات به مراتب دقیق تر از ارتباطات کلامی هستند و مسائل زیادی مثل میزان صداقت، قدرت یا تمایالات به رهبری، سطح مهارت و چیز هایی از این قبیل را آشکار می کنند. به علاوه پنهان کاری در این نوع ارتباط هم چندان ممکن نیست.

جمله ی معروف ” یک تصویر گویا تر از هزار کلمه است” را بیاد بیاورید. اینجا هم با دیدن ظاهر و حالات فرد می توانید به نتایج مهمی برسید. شما می توانید آینده نگری یک مشتری و مهارت یک مدیر یا علاقه ی یک دوست را از رفتار های او تشخیص دهید. کافی است دقت کنید ببینید چشم ها چه می گویند، شانه ها چه پیامی دارند و یا مثلا دست ها چگونه حرکت می کنند. به همین سادگی می توانید بسیاری از واقعیت ها را به راحتی تشخیص دهید. در ادامه چند نکته از پیام های زبان بدن را با هم مرور می کنیم.

ارتباط چشم: امتناع از ارتباط چشمی می تواند به معنی این باشد که شما نمی توانید به طرف مقابل تان اعتماد کنید. همچنین خیره شدن به شما می تواند نشانه ی علاقه باشد. اما نگاه کردن بیش از حد نشانه ی دسیسه و حقه است.

بردن دست زیر چانه: گرفتن چانه با دست و پایین بردن سر می تواند نشانه ی این باشد که فرد تمایلی به صحبت کردن و ادامه ی رابطه ندارد.

نظافت و مرتب بودن: یکی از راه های اعتماد به نفس و تمایل به برقراری رابطه تمیز بودن و مرتب بودن فرد است. موهای مرتب و حتی بوی خوب یکی از بعد های زبان بدن است که به فرد برای برقراری رابطه اعتماد به نفس می دهد.

لبخند زدن و خندیدن: معمولا وقتی مردم چیز خنده داری تعریف می کنند عده ی زیادی به گوش دادن و ارتباط برقرار کردن با آن ها تمایل نشان می دهند. به علاوه لبخند زدن یک نکته ی مثبت برای جذب دیگران به شما خواهد بود.

صاف ایستادن و شانه های رو به عقب: زمانی که شما صاف و استوار می ایستید و شانه های تان را به عقب متمایل می کنید بهترین نشانه ی اعتماد به نفس را بروز داده اید.

دست در جیب گذاشتن: این نشانه ی پنهان کاری و دورو بودن است. به نوعی این حس را القا می کند که فرد چیزی برای پنهان کردن دارد.

دست های باز: وقتی کف دست ها از هم باز باشند به نوعی پذیرش و تمایل و اشتیاق را نشان خواهد داد. وقتی شنونده شما با این ژست روبه روی شما می ایستد به این معنی است که به مکالمه با شما علاقه دارد.

استفاده از دست ها: استفاده نرمال از دست ها نشانه ی اعتماد به نفس است و استفاده ی بیش از حد نسبت به شرایط پیام اصولا منفی دیگری را می رساند. اجازه ندهید دست های تان هنگام حرف زدن بیش از حد تکان بخورند.

پاها هنگام نشستن: هنگامی که پاهای خود را جمع می کنید به نظر می رسد کمی عصبی هستید و وقتی پاهای تان را از هم باز می کنید این می تواند نشانه ی اعتماد به نفس و همچنین راحتی شما باشد.

اکثر مردن تاثیر زبان بدن را نادیده گرفته و از آن اطلاع درستی ندارند. این در حالی است که زبان بدن خود پیام های زیادی به مخاطب می دهد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی