داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

راه های خانگی برای درمان نیش کک

تقویم فارسی اندروید

برخی از افراد نسبت به سایر افراد بیشتر مستعد ابتلا به نیش کک هستند. اگر از گاز گرفتگی آنها و رنج کشیدن از زخم های خراشیده شده بسیار خسته شده اید، توصیه می کنیم مقاله زیر را بخوانید که در آن ما برخی از داروهای خانگی را برای درمان این مشکل به شما خواهیم گفت.

نیش کک

چرا کک ها ما را نیش می زنند؟

کک ها انگل های کوچکی هستند که از خون پستانداران به ویژه سگ ها و گربه ها تغذیه می کنند. اما آنها همچنین می توانند انسان ها را نیز گاز بگیرند. این مشابه آنچه با نیش پشه ها اتفاق می افتد است. بعضی از انسان ها در برابر نیش کک (به دلیل بوی بدن، لباس هایی که می پوشند، گروه خونی و غیره) بیشتر آسیب پذیر هستند.

آنها معمولاً روی پا و ساق پا را نیش می زنند، یعنی مکان هایی که نزدیک به زمین هستند. در حالی که کک می تواند چندین سانتی متر پرش کند اما آنها نمی توانند به زانوها یا بالاتر برسند. اگر آنها روی نیمکت یا در رختخواب قرار داشته باشند، ممکن است سایر قسمت های بدن را نیز گاز بگیرند.

داروهای نیش کک

اگر دچار نیش کک شده اید، اولین قدم شستشوی ناحیه با آب ولرم و صابون خنثی است. پس از آن، ناحیه را با پارچه خشک کنید و به آرامی ضربه بزنید تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید. پوشاندن نیش برای جلوگیری از خراشیدن آن ضروری است زیرا ممکن است آلوده شود. اینها برخی از موثرترین دستور العمل های خانگی برای درمان نیش کک هستند:

1. چای

می توانید از چای کیسه ای از هر نوع چای موجود در خانه (سیاه، سبز، بابونه و غیره) استفاده کنید. روش آن هم خیلی ساده است. آب را گرم کنید مانند زمانی که می خواهید چای بنوشید و آن را با چای کیسه ای در یک فنجان بریزید. چند دقیقه صبر کنید، کیسه را جدا کنید و بگذارید در دمای اتاق خنک شود.

یک گاز یا پارچه را درون چای خیس کنید و آن را با ضربه های ملایم روی نیش بزنید و سپس با یک باند بپوشانید. چندین بار در روز تکرار کنید.

2. ریحان

ریحان نه تنها در دادن طعم و عطر به وعده های غذایی شما بلکه برای تسکین سوزش و خارش ناشی از نیش کک نیز مفید است. چند برگ از گیاه را بشویید و با کمی آب آن را آسیاب کنید. خمیر درست کنید و آن را روی نیش بمالید. بگذارید حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که به دمای اتاق برسد، روی نیش بماند. همچنین می توانید آن را برای مدت زمان بیشتری روی پوست نگه دارید و آن را با گاز بپوشانید.

3. آلوئه ورا

داشتن گیاه آلوئه ورا در خانه ضروری است. زیرا برای انواع زخم ها و عفونت های پوستی از جمله نیش کک مناسب است. آلوئه ورا یک شفابخش طبیعی است که در عرض چند دقیقه باعث تسکین خارش و تورم می شود. استفاده از آن نیز بسیار آسان است. فقط یک ساقه یا برگ را به صورت افقی برش دهید (مراقب خارها باشید) و ژل آن را خالی کنید.

ژل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به محض جذب مایع آن توسط پوست، تسکین وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد. می توانید چندین بار در روز تکرار کنید.

4. پماد نارگیل

از این میوه غنی گرمسیری برای خنثی کردن بثورات ناشی از کک استفاده می شود. در این حالت باید از خمیر استفاده کنید. نارگیل را با کمی آب داخل مخلوط کن قرار دهید. به خوبی مخلوط کنید تا نوعی خامه درست شود. روی نیش بزنید و به مدت یک ساعت با بانداژ بپیچید. بعد از یک ساعت بشویید. دوبار در روز تکرار کنید.

5. حمام جو دوسر

بلغور جو دوسر یا جو دوسر وقتی که ما بثورات، سوزش یا لک روی پوست خود داریم به ما کمک می کنند. اگر کک پاها را گاز گرفته است، می توانید آنها را به مدت 15 دقیقه در یک کاسه آب گرم با یک یا دو قاشق غذاخوری از این غلات قرار دهید. اگر مثلاً نیش در پشت شما باشد، مجبور خواهید بود از وان استفاده کنید.

6. عسل

این یک داروی ضد عفونی کننده عالی است که می تواند به صورت موضعی مصرف یا استفاده شود. برای این کار آن را روی بثورات بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

7. بی کربنات سدیم (جوش شیرین)

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب را در یک ظرف قرار دهید. به خوبی مخلوط کنید تا خمیری شکل گرفته و روی محل نیش قرار دهید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید. شما متوجه خواهید شد که چه سریع سوزش تسکین می یابد.

منبع:

myanimals

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی