سلامت سلامت جسمي

سگ ها ميتوانند سرطان پروستات را تشخيص دهند !!!

بر طبق یک پژوهش جدید که در بخش اورولوژی بیمارستان تحقیقات خیریه در شهر میلانو در ایتالیا انجام شده است، سگها می توانند با حس بویایی خود سرطان پروستات را با دقت 98 درصد تشخیص دهند...
تقویم فارسی اندروید

بر طبق یک پژوهش جدید که در بخش اورولوژی بیمارستان تحقیقات خیریه در شهر میلانو در ایتالیا انجام شده است، سگها می توانند با حس بویایی خود سرطان پروستات را با دقت 98 درصد تشخیص دهند…

سگ
سگ ها ميتوانند سرطان پروستات را تشخيص دهند !!!

براساس این پژوهش، دو ماده سگ نمونه هایی از ادرار 900  مرد را بو کردند که از بین آنها 360 نفر مبتلا به سرطان پروستات هستند و یکی از سگها با دقت98.7 درصد و دیگری تا 97.6 درصد توانستند این بیماری را تشخیص دهند.

مسئولان این پژوهش ایتالیایی که در گاهنامه تخصصی Journal of Urology منتشر شده است، می گویند سگهای آموزش دیده توان بالایی در تشخیص موادی دارند که ابتلای به سرطان را نشان می دهند. آنها امیدوارند که بتوان از این امر برای تشخیص سرطان پروستات به عنوان جایگزینی برای شیوه های تشخیص قدیمی مانند آزمایش خون و برخی آزمایشات دیگر که در اغلب اوقات برای بیمار ناخوشایند هستند، استفاده کرد.

ابتلا به بیماری سرطان ناگهانی و بسیار سخت است؛ اما می توان نیمی از عوامل ابتلا به سرطان را از خود دور کرد. استعمال دخانیات خود عامل 5 نوع سرطان است. توتون و تنباکو نه تنها منجر به سرطان می شوند بلکه سبب انواع دیگر تومورها نیز می گردند؛ بدین معنا که دخانیات یکی از شایعترین عوامل ابتلا به سرطان هستند؛ اما تنها عامل نیستند.

گردآوری شده توسط گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: قدس آنلاين

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی