سلامت سلامت جنسي و زناشويي

رابطه جنسی صمیمی چیست؟

تقویم فارسی اندروید

وقتی دو نفر احساس صمیمیت و ارتباط و همچنین شیمی جنسی داشته باشند، مشارکت آنها در اعمال جنسی را می توان به عنوان رابطه جنسی صمیمی تعریف کرد. رابطه جنسی صمیمی به دلایل مختلفی لذت بخش است.

رابطه جنسی صمیمی

رابطه جنسی گاه به گاه یک عمل بدون گرفتار شدن است که شامل انتظارات آینده یا تعهد عاشقانه و عاطفی نیست. در حالی که رابطه جنسی گاه به گاه نیز شایستگی دارد، به نظر می رسد صمیمیت همراه با رابطه جنسی سودمندتر باشد.

به عنوان مثال، در تحقیقات اخیر، نتایج برای مردان و زنان در روابط عاشقانه و طولانی مدت نشان داد که سطوح بالاتر صمیمیت با میل جنسی بیشتر مرتبط است. میل جنسی بیشتر به نوبه خود، احتمال وقوع فعالیت جنسی را افزایش می دهد.

به نظر می رسد روابطی که صمیمیت عاطفی را با میل جنسی و فعالیت جنسی ترکیب می کند از استرس های روزانه محافظت می شود و رفاه زوج ها را افزایش می دهد.

فواید رابطه جنسی صمیمی برای سلامتی

داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش به نشاط و شادی زوج ها می افزاید. مزایای یک رابطه جنسی صمیمی را نمی توان نادیده گرفت.

در اینجا برخی از فواید رابطه جنسی صمیمانه که افراد هم در ذهن و هم در بدن خود به دست می آورند آورده شده است:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • بهبود سلامت روان
  • افزایش عزت نفس
  • ترشح سروتونین در حین ارگاسم که با افسردگی مبارزه می کند و خلق و خو را بهتر می کند
  • افزایش اندورفین که احساس لذت و شادی را فعال می کند
  • افزایش حس آرامش
  • بهبود خواب به دلیل ترشح پرولاکتین و اکسی توسین
  • سلامت قلب و عروق بهتر
  • مرگ و میر کمتر و افزایش طول عمر

رابطه جنسی صمیمی

راه های غیر فیزیکی برای افزایش صمیمیت جنسی

دستیابی به تجربیات صمیمی عالی در واقع خارج از اتاق خواب شروع می شود. با اختصاص زمان برای یکدیگر شروع می شود. همچنین مهم است که درک کنیم که لذت جنسی چیز خوبی است.

هنگامی که ارتباط عمیق و عاطفی با شریک زندگی خود را ایجاد و تقویت می کنید، در مورد مسائل جنسی احساس راحتی و اعتماد خواهید کرد.

در زیر نکاتی در مورد چگونگی تقویت صمیمیت جنسی به روش های غیرجنسی آورده شده است.

برای با هم بودن وقت بگذارید

تلفن های همراه را خاموش کنید و از شر عوامل حواس پرتی خلاص شوید. مطمئن باشید که زمانی را برای صمیمیت در نظر گرفته اید. برای هر اولویتی به طور منظم دوره های نامحدود را مشخص کنید.

به خود اجازه دهید از رابطه جنسی لذت ببرید

به خود یادآوری کنید که خوب است لذت جنسی بخواهید. برای صمیمیت ارزش قائل باشید و به خاطر داشته باشید که داشتن رابطه جنسی بیشتر با طرف مقابلتان پیوند شما را قوی تر می کند. نشان دادن عشق از طریق اعمال عاشقانه در واقع احتمال با هم ماندن زوج ها را افزایش می دهد

ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید

برای گوش دادن به شریک زندگی خود رها باشید. مردان و زنان ممکن است رابطه جنسی را متفاوت ببینند. گفته شده است که زنان قبل از شروع جنسی نیاز به صمیمیت دارند، در حالی که مردان قبل از اینکه بتوانند صمیمی شوند، ابتدا به رابطه جنسی نیاز دارند. اگر صحبت نکنید ممکن است سوء تفاهم ایجاد شود.

در مورد خواسته ها و ترجیحات شریک زندگی خود بیاموزید. سپس به طور متقابل خواسته های خود را مطرح کنید. در یک بحث آزاد نیازها و خواسته های خود را به اشتراک بگذارید.

بنیان صمیمیت عاطفی را تقویت کنید

به اشتراک گذاشتن احساسات و آسیب پذیر بودن گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص در مورد روابط جنسی. با این حال، اگر اعتماد در یک رابطه ایجاد شده باشد، مایل به ریسک باشید. ممکن است بیشتر در معرض بازیگوشی یا فانتزی باشید.

تمایل به امتحان چیزهای جدید می تواند هیجان و رضایت را افزایش دهد. نتیجه پیوند نزدیکتر و کشف لذت بیشتر خواهد بود.

قدرشناس باشید

از حرکات محبت آمیز شریک زندگی خود تشکر کنید. گفتن این به عزیزتان که چقدر سپاسگزار هستید که آنها بچه ها را به تمرین ورزشی کشانده اند یا یک شام ویژه پخته اند، می تواند محاسن زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

افراد زمانی که احساس جذابیت، ارزشمندی و قدردانی می کنند، بیشتر تمایل به فعالیت های جنسی دارند. تعارفاتی که می توانید به همسرتان بدهید، نباید نادیده گرفته شوند.

اگر در آن لباس مشکی عالی به نظر می رسند، این را به او بگویید. به خصوص خوب است که بتوانید از شریک زندگی خود در مورد احساسی که بعد از یک شب لذت جنسی در شما ایجاد کرده است، تعریف کنید.

ارگاسم

راه های فیزیکی برای افزایش صمیمیت جنسی

احتمالاً می توانید به تعدادی راه فیزیکی برای تقویت رابطه خود فکر کنید. فعالیت های هیجان انگیز می تواند از بوسیدن تا رابطه جنسی دهانی را در بر بگیرد.

در زیر کارهای فیزیکی دیگری که می توانید و باید انجام دهید آورده شده است.

عشوه گر باشید

راه های مختلفی برای غافلگیری شریک زندگی خود پیدا کنید. ممکن است یک متن مثبت 18 ارسال کنید یا او را سر میز شام نظاره کنید. یا به شما پیشنهاد می کنیم که برای اولین بار با هم حمام کنید که باعث ایجاد انتظارات جنسی می شود.

در عشق بازی شرکت کنید

این روزها که در دنیای پر استرس خود زندگی می کنیم، زوج ها گاهی طوری رفتار می کنند که گویی زمان کافی برای عشق بازی مقدماتی وجود ندارد. اما روانشناسان توصیه نمی کنند که از این فعالیت صرف نظر کنید. به این زمان کوتاه برای برانگیختگی فرصت لازم را بدهید.

عشق بازی یک گام مهم در گرم کردن رابطه جنسی صمیمی است. صرف بوسیدن با ملایمت یا ماساژ دادن شریک زندگی خود می تواند حال و هوای خوبی را ایجاد کند.

چشم هایتان را در چشمان شریک زندگی خود قفل کنید

تماس چشمی طولانی مدت قبل یا در حین عشق بازی راه دیگری برای درگیر شدن فیزیکی است. نگاه دقیق به فردی که دوستش دارید می تواند آمادگی شما را برای پیشروی صمیمانه نشان دهد.

لمس بسیار مهم است

محبت جسمانی را می توان از طریق حرکات متعدد بیان کرد. روی کاناپه او را در آغوش بگیرید، شانه های او را ماساژ دهید یا دست هایش را بگیرید. اشکال احساسی صمیمیت نیز مهم هستند، مانند به اشتراک گذاشتن یک دسر لذیذ با هم یا اینکه شریک زندگی شما بدن شما را با روغن ماساژ دهد.

ارگاسم را فراموش نکنید

در یک مطالعه در مورد تماس صمیمی شریک و نزدیکی بین افراد، دانشمندان نزدیکی را پس از مدیتیشن ارگاسم اندازه گرفتند. مدیتیشن ارگاسمیک یک تمرین غیرکلامی مشترک است که شامل لمس ناحیه تناسلی است. حدود نیمی از کسانی که در این مطالعه ثبت نام کردند، شرکای عاشقانه و نیمی دیگر غیرعاشقانه بودند.

محققان دریافتند که لمس کردن شریک زندگی احساس نزدیکی را در لحظه افزایش می دهد. این هم برای آنهایی که در یک رابطه عاشقانه و هم در یک رابطه معمولی بودند صادق بود.

با این حال، اگرچه در لحظه احساس نزدیکی می‌ کردند، اما در درازمدت، به نظر می‌ رسد زنان تجربیات جنسی بهتری را از طریق روابط عاشقانه صمیمی پیدا می‌ کنند.

در مطالعه دیگری، نظرسنجی‌ هایی برای دانشجویان زن در بیش از 20 کالج و دانشگاه در ایالات متحده انجام شد. علاوه بر این، 85 مصاحبه عمیق نیز در دو دانشگاه انجام شد. بر اساس داده های به دست آمده از این پاسخ دهندگان زن، محققان دریافتند که “زنان بیشتر در روابط به ارگاسم می رسند تا در رابطه جنسی کوتاه مدت”.

حرف آخر

یک زندگی جنسی گرم و صمیمی از سلامت شما حمایت می کند. متأسفانه، رابطه جنسی و صمیمیت همیشه دست به دست هم نمی دهند. اگر در روابط جنسی خود مشکل دارید یا نمی توانید با افرادی که با آنها قرار می گذارید یا با آنها زندگی می کنید صمیمیت و ارتباط پیدا کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که کتاب بخوانید و منابعی در مورد این موضوع پیدا کنید. اگر هنوز در این روابط به کمک نیاز دارید، با یک درمانگر در منطقه خود تماس بگیرید. بسیاری از درمانگران آنلاین نیز در دسترس هستند. از جستجوی چنین کمکی خجالت نکشید. این متخصصان به خوبی آموزش دیده می توانند شما را راهنمایی کنند که چگونه روابط محبت آمیز و رضایت بخشی را که به دنبال آن هستید و واقعاً سزاوار آن هستید بیابید.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی