سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

دستور تهیه خانگی سرم هیالورونیک اسید برای زیبایی پوست

تقویم فارسی اندروید

سلبریتی هایی که پیر شده اند اما زیبا و برازنده اند باعث می شوند بسیاری از مردم عادی آنها را با تعجب ارزیابی کنند. با وجود بیلبوردهای تبلیغاتی در همه جا که آن پوست صاف و براق مشاهیری مانند جنیفر لوپز، سیندی کرافورد و جین فوندا برجسته شده است، ما نمی توانیم از خود بپرسیم که آیا این کار حتی برای افراد عادی مثل خودمان امکان پذیر است؟ در این مقاله قرار است به رژیم پوستی و تاثیر مواردی همچون سرم هیالورونیک اسید برای پوست بپردازیم.

سرم هیالورونیک اسید

جامعه بیشتر زیبایی را در موارد زیر می بیند: پوست خوب، کمر کوچک و موهای براق. ما همیشه ظاهر خود را با آنچه در مجلات، اینترنت، فیلم ها و تلویزیون می بینیم مقایسه می کنیم.

با این حال، فشار برای زیبایی بیشتر از مردان بر زنان وارد می شود. به همین دلیل، بسیاری از شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی طیف گسترده ای از محصولات پوستی را ارائه داده اند که ادعا می کنند آن درخشش جوانی را بازیابی می کنند یا منافذ پوست را به حداقل می رسانند. فقط در ایالات متحده، صنایع آرایشی و بهداشتی فقط برای سال 2016 62 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

اما آیا می دانید محصولات خانگی در مقایسه با محصولاتی که در قفسه های فروشگاه های بزرگ وجود دارد، به همان اندازه موثر هستند؟ رژیم پوستی شما از داشتن 8 ساعت خواب و نوشیدن 2 لیتر آب گرفته تا داشتن نور کافی خورشید، باید یک سلسله موارد جامع باشند که هدف آن بازگرداندن زیبایی و سلامت کلی است.

ترفندهای رژیم پوستی در خانه

بله، همه ما مشغول هستیم و گاهی اوقات باید هزینه ها را در اولویت قرار دهیم اما با کمال تعجب، محصولات طبیعی در خانه های ما یافت می شود که می توانند آن روتین شبانه را کامل کنند. علاوه بر این، هیدراتاسیون و یک رژیم غذایی متعادل به بدن بسیار کمک می کند چه از داخل و چه از بیرون. در ضمن، در اینجا چند ترفند مخصوص مراقبت از پوست وجود دارد که می توانید با آسایش در خانه خود انجام دهید:

1. لایه برداری کنید

ثابت شده لایه برداری یک روتین عالی است زیرا سلول های مرده پوست، آلودگی ها و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. لایه برداری منظم با اسکراب می تواند به صیقل دادن پوست کمک کند.

2. هیدراته شوید

نوشیدن آب ممکن است به نظر سخت برسد اما همچنان بهترین راه حل برای بسیاری از موارد است. بدن ما به طور کلی باید همیشه آبرسانی شود. این بدان معناست که با این کار، شما لطف بزرگی به پوست خود می کنید. سعی کنید در روز حدود 2 لیتر آب بنوشید.

3. از یخ استفاده کنید

اگر می خواهید منافذ کوچکتر داشته باشید، ممکن است بهتر باشد صورت خود را در حمام یخ غرق کنید. می توانید تکه های یخ را شب ها روی صورت بمالید. این بدن را مجبور می کند تا گردش خون را افزایش داده تا گرم شود و به شما حالت “گونه های گلگون” می دهد. آب سرد همچنین منافذ پوست شما را می بندد بنابراین از ورود خاک و باکتری جلوگیری می کند.

4. پوست را مرطوب کنید

مرطوب کننده ها و سرم ها محصولاتی عالی برای حفظ رطوبت پوست هستند. این به شما کمک می کند تا ظاهر پوستی خشک نداشته باشید.

5. ضد آفتاب

اگرچه ما می خواهیم آن ویتامین D روزانه را از خورشید داشته باشیم، اما هر روز نمی توانیم مقدار زیادی از آن را داشته باشیم. فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن از در، مقداری ضد آفتاب بزنید. بهترین روش استفاده از SPF ارگانیک است بدین شکل می توانید از قرار دادن این مواد شیمیایی خشن و مصنوعی روی پوست خود جلوگیری کنید.

6. چربی خوب مصرف کنید

کلاژن راهی عالی برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست است. مقداری آب قلم و غذای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، توت و گوشت را مصرف کنید. به همین ترتیب روغن بذر کتان، نارگیل، زیتون یا آووکادو را در سالادها و سس های خود مخلوط کنید. از مصرف چربی ترانس خودداری کنید تا باعث التهاب پوست نشود.

7. سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از کمد از ماسک صورت گرفته تا سرم شلاق بزنید. حتی می توانید سرم هیالورونیک اسید خود را بسازید. آن چنان آسان است که فکرش را نمی کنید!

هیالورونیک اسید چیست؟

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند. این ماده با فرم ژل مانند باعث حفظ رطوبت پوست و هیدراته شدن آن می شود. با کمال تعجب، این ماده در بدن ما وجود دارد.

یک فرد میانگین ​​10 تا 20 گرم از آن را داخل پوست دارد. همانطور که همه ما می دانیم، پوست ما در هنگام هیدراته شدن از خود محافظت می کند تا تولید سلول های پوستی را برای آن درخشش صاف و بی عیب افزایش دهد. این ماده باورنکردنی می تواند 1000 برابر وزن خود آب جذب کند و آن را به یک مراقبت از پوست موضعی عالی برای کمک به حفظ بافت لطیف پوست تبدیل می کند.

از هیالورونیک اسید معمولاً برای ضد پیری به صورت سرم یا قطره استفاده می شود. هنگام استفاده از آن برای اولین بار، می توانید روزی یک بار با استفاده از آن را شروع و با دیدن واکنش پوست در برابر آن بیشترش کنید. پس از اطمینان از عدم تأثیرات سوء آن، ممکن است خوب باشد یک بار در طول روز و دوباره قبل از خواب از آن استفاده کنید.

زیبایی پوست

دستور خانگی سرم هیالورونیک اسید

تهیه سرم هیالورونیک اسید درمانی بسیار آسان است. شما فقط به چند ماده اولیه احتیاج دارید و می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. آنچه شما نیاز دارید در اینجا آمده است:

  • ½ قاشق چای خوری هیالورونیک اسید به صورت پودر
  • ¼ فنجان آب مقطر
  • بطری کوچک با قطره چکان

به سادگی مواد را با هم در یک ظرف کوچک ترکیب کنید. خوب مخلوط کرده یا تکان دهید. در ابتدا ممکن است خوب به نظر نرسد اما فقط اجازه دهید تا مخلوط شود خوب می شود. در یخچال قرار دهید و خواهید دید که غلیظ شده است. این برای حدود یک یا دو هفته خوب خواهد بود و هزینه شما به طرز غیر قابل باوری کم خواهد شد.

نکات:

  1. هنگام استفاده از سرم هیالورونیک اسید خود ممکن است یک مرطوب کننده سنگین تر برای کمک به رطوبت روی آن اضافه کنید. اگرچه به صورت سرم است اما با کمک مرطوب کننده می تواند اثر مرطوب کننده تری پیدا کند.
  2. با استفاده از آن روی پوست مرطوب به پتانسیل کامل برسید. بهترین زمان استفاده بعد از شستن صورت یا دوش گرفتن است. قبل از انجام بقیه رژیم های مراقبت از پوست، آن را اولین قدم خود انتخاب کنید.
  3. از آنجا که سرم برای مرطوب سازی عالی است، می توانید از آن برای دست ها، شکم و ران ها نیز استفاده کنید.

عوارض جانبی سرم هیالورونیک اسید

برای بعضی از افراد، ممکن است استفاده از سرم هیالورونیک اسید در مقایسه با بقیه راحت نباشد. مواردی وجود داشته که ادعا می کنند پس از اولین استفاده از آن لکه هایی روی پوست مشاهده کرده اند. برخی می گویند که این باعث می شود جوش ها نیز قرمزتر شوند. برخی دیگر ادامه نمی دهند، در حالی که برخی که همچنان به استفاده از آن ادامه می دهند ادعا می کنند که در نهایت پس از چند روز پوست آنها پاک شد در صورت ادامه علائم، همیشه بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کنید.

نتیجه

هیالورونیک اسید یکی از داغترین موارد روتین های مراقبت از پوست است. جدا از سرم، این ماده به سایر محصولات زیبایی مانند مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و ماسک ها نیز اضافه می شود. اگرچه به دلیل اثرات جوانی بر روی پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما توجه به این نکته مهم است که از بروز آکنه جلوگیری نمی کند و دارویی برای هایپرپیگمانتاسیون و سایر مشکلات مراقبت از پوست نیست. این به سادگی یک فرمول ضد پیری است که می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند و به تجمع پوست کمک کند تا آن درخشش طبیعی جوانی را به وجود آورد.

منبع:

masknatural

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی