خواص مواد غذايي سلامت

خوراکی هایی که باعث می شوند بوي بد بگیريد !

با مصرف این خوراکی ها،‌ حتی اگر حمام کنید و از عطر استفاده کنید، باز هم ممکن است که بوی ناخوشایند حاصل از مصرف آنها، شما رو در هر جا که پا می گذارید، همراهی کند!
تقویم فارسی اندروید

همه ما می دانیم که سیر و پیاز از عوامل ایجاد بوی بد در دهان هستند اما شاید ندانید که بعضی دیگر از خوراکی های دیگر هم هستند که می توانند به ایجاد بوی دهان و بوی بدن،‌ منجر شوند. با مصرف این خوراکی ها،‌ حتی اگر حمام کنید و از عطر استفاده کنید، باز هم ممکن است که بوی ناخوشایند حاصل از مصرف آنها، شما رو در هر جا که پا می گذارید، همراهی کند!

بوي بدن
بوي بدن

آنچه که به عنوان غذا می خورید، مستقیماً بر روی بوی بدن شما تأثیر می گذارد و این اثر فقط در قالب بوی دهان و تنفس، احساس نمی شود بلکه به طرق دیگری هم در اطراف شما پراکنده می شود.

از نظر علمی، این مسأله به نحوه تجزیه ترکیبات سولفور که در انواع مواد غذایی مثل سیر، زیره سبز و … وجود دارد،‌ مربوط می شود. اگر یک قرار ملاقات مهم در پیش رو دارید،‌ اگر مصاحبه کاری دارید یا به هر دلیل دیگری، بهتر است که این مواد غذایی رو از فهرست غذاهای اون روز خاص، حذف کنید. اگر نمی توانید غذای مربوطه رو حذف کنید،‌ از روش هایی که در ادامه مطلب با شما در ميان می گذاریم، پیروی کنید تا بوی ناشی از مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانید.

گوشت قرمز

نتایج یک تحقیق نشان می دهند که بوی بدن افرادی که گیاهخوار هستند،‌ خیلی خوشایند تر از بوی بدن افراد گوشتخوار است. برای حذف بوی بد ناشی از مصرف گوشت قرمز، از گوشت سفید و سبزیجات بیشتری استفاده کنید.

ادویه کاری و زیره سبز

رایحه ادویه جاتی مثل کاری و زیره سبز در بدن باقی می ماند و حتی می تواند تا چند روز ادامه پیدا کند. می توانید از هل به جای زیره سبز استفاده کنید. هل به سرعت در بدن نفوذ کرده و بوی تازگی و طراوت ایجاد می کند.

جهت مشاهده خواص و مضرات زيره اينجا كليك كنيد

سیر

بوی سیر به دلیل وجود آلیسین در اون هست و وقتی که سیر،‌ خرد می شود،‌ این بو در هوا ساطع می گردد. آلیسین بلافاصله بعد از مصرف سیر، شکسته شده و به ترکیباتی تبدیل می شود که منجر به ترکیب باکتری ها با عرق شده و بوی قوی ایجاد می کند. برای جلوگیری از بوی بد ناشی از مصرف سیر در بدن، سرکه سفید یا سرکه سیب رو در ناحیه زیر بغل،‌ استعمال کنید.

جهت مشاهده خواص و مضرات سير اينجا كليك كنيد

مارچوبه

مارچوبه باعث ایجاد بو در ادرار می شود و می تواند باعث ناراحتی شما در زمان استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی شود. در چنین مواردی بهتر است که از فلفل دلمه ای به جای مارچوبه استفاده کنید.

جهت مشاهده خواص و مضرات مارچوبه اينجا كليك كنيد

سبزیجات چلیپایی (بروکلی، کلم، جوانه بروکسل)

این دسته از سبزیجات، سرشار از سولفور و انواع مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند که به بدن در سمزدایی و از بین بردن سلول های سرطانی کمک می کنند اما در عین حال مسئول بوی های ناخوشایند و ایجاد باد شکم هم می باشند.

جهت مشاهده خواص و مضرات گل كلم اينجا كليك كنيد

جهت مشاهده خواص و مضرات كلم برگ اينجا كليك كنيد

با توجه به اینکه مصرف این دسته از مواد غذایی برای بدن مفید بوده و ضروری می باشند، هر زمان که در منزل هستید و قرار ملاقات ندارید،‌ از این مواد غذایی استفاده کنید.

آب پز کردن به از بین بردن بخشی از بوی این سبزیجات، کمک می کند.

همچنین، مصرف مواد غذایی مثل گشنیز، زردچوبه و زیره سیاه، هم رایحه تازگی ایجاد می کند و هم به کنترل باد شکم،‌ کمک می کند.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

برگرفته از:  foxnews.com

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی