سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

موثرترين روش جوان سازي پوست از زبان يك متخصص

تزریق چربي به عنوان راهی برای جوان سازی پوست و متناسب نمودن اندام بدن و زیباتر کردن صورت رو به افزایش است...
تقویم فارسی اندروید

تزریق چربي به عنوان راهی برای جوان سازی پوست و متناسب نمودن اندام بدن و زیباتر کردن صورت رو به افزایش است.

تزریق چربی و جوان سازی
تزریق چربی و جوان سازي پوست

همچنین این روش براي ترميم عوارض ايجاد شده پس از عمل جراحي بيني نیز استفاده می شود.

دکتر مهدي گلشني  دبير انجمن متخصصان پوست با اشاره به اين که تزريق چربي، طراوت پوست دست را به شکل چشمگيري افزايش مي‌دهد، گفت: موثرترين روش جوان‌سازي پوست، افزايش ضخامت لايه چربي زير پوستي براي کمتر مشخص شدن رگ‌ها و زرد پي‌هاي دست است.

همچنين براي ترميم عوارض حاصل از عمل‌هاي جراحي و پلاستيک مانند جراحي بيني، رفع مشکلات احتمالي با تزريق چربي امکان پذير است.

وي افزود: برجسته سازي لب‌ها، گونه‌ها و چانه، بزرگ کردن و ترميم سينه ، کاهش چين و چروک به دليل افزايش سن در نواحي مختلف صورت مانند خط خنده، خط اخم، پلک و اطراف چشم، جوان سازي دست و کاهش ظاهري عروق زير پوست، پرکردن اسکار يا جاي زخم فرورفته و سوختگي‌ها و کشيده‌تر شدن پوست صورت از جمله کاربردهاي تزريق چربي است.

گلشني با اشاره به اين که در روش تزريق به دليل اين که چربي از بدن خود فرد گرفته مي‌شود، احتمال واکنش آلرژيک و پس زدن پيوند وجود ندارد، خاطر نشان کرد: مقدار کافي چربي در بيشتر افراد براي تزريق در نواحي مورد نياز وجود دارد و از چربي زير پوست مي‌توان در هر نقطه‌اي از بدن استفاده کرد اما نواحي پهلوها، ران‌ها، کنار زانو و زير شکم اغلب چربي مقاوم‌تري دارد.

تزریق چربی و جوان سازی
تزریق چربی و جوان سازی

فاکتورهای دخیل در ماندگاری چربی تزریق شده شامل :

۱- انتخاب محل دهنده چربی مناسب
۲- میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی
۳- میزان تماس بافت چربی با هوا ، خون و لیدوکایین
۵- تکنیک گرفتن و تزریق چربی
۶- میزان چربی تزریق شده

۷ – تزریق همزمان با PRP

انتخاب محل دهنده چربی مهم است. قسمت خارجی ران محل ایده الی است ولی چربی از محلهای دیگر از جمله شکم،باسن و.. هم قابل استخراج است،استخراج چربی از نواحی از بدن که به رژیم غذایی مقاوم است ارجح میباشد .

تزریق چربی ا بر خلاف تزریق ژل خطر جابجائی و یا آلرژی ندارد چون چربی سلول زنده است وفقط از یک جا ی بدن فرد برداشته شده و به جای دیگر منتقل شده است. در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته میشود.بر خلاف ژل ویا پروتز در لمس قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.

نواحی با کمترین تحرک و بالاترین خونرسانی ، بیشترین ماندگاری را دارند. ،بیشترین ماندگاری در نواحی پیشانی،زیر چشم،گونه، وکمترین در ناحیه لب و خط اخم میباشد.

با سرنگ های کوچک ، چربی را از سطح بدن جاییکه در آن چربی مترکم وسفت است  از قبیل شکم ، ران و یا باسن کشیده  می شود سپس شستشو شده و با استفاده از سوزن جدید در محل مورد نظر در زیر پوست محل  چین و چروک خوردن تزریق میشوذ این پروسه ممکن است تا رسیدن به حجم مورد نظر تکرار شود.

مراقبت های بعد از تزریق چربی کدام است؟

  • به فرد توصیه می شود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده به مدت 7 تا 10 روز خودداری کند.
  • ممکن است در محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده دچار کبودی، تورم و  درد شوید. این حالت طبیعی بوده و به تدریج در طی چند روز تا چند             هفته برطرف می شود(میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول 2 هفته طول می کشد.
  • برای کاهش ورم و نیز تسریع بهبود آن در 3 روز اول بعد از تزریق، از کیسه آب یخ آزادانه در آن نواحی از صورت که تزریق چربی انجام شده استفاده شود
  • برای کاهش ورم صورت، استفاده از نمک باید محدود شود.
  •  در طی دوره استراحت و نقاهت خود در منزل، از انجام فعالیت هایی نظیر نظافت و باغبانی که  نیاز به خم شدن یا وارد کردن فشار دارند خودداری شود، زیرا این می تواند باعث تشدید ورم صورت طولانی تر شدن آن شود
  • از انجام ورزش شدید به مدت یک هفته باید خودداری شود در صورتی  که عادت به ورزش کردن منظم دارید، بعد از چند روز می توانید ورزش های سبک تری ( به شرط آن که موجب افزایش تورم صورت نشود) انجام دهید.
  • در محل تزریق چربی بخیه زده نمی شود و در نتیجه نیازی به کشیدن بخیه ونیز پانسمان کردن وجود ندارد.
  •  در صورت لزوم 24 ساعت بعد از تزریق چربی ، آرایش کردن مانعی ندارد.
  • اگر چه عفونت نادر است، آنتی بیوتیک خوراکی (نظیر سفالکسین) قبل و بعد از عمل تحویز می شود( از شب قبل از عمل تا 7 روز بعد از تزریق) معمولا برای کنترل درد نیازی به داروی مخدر نیست و استفاده از استامینوفن کافی خواهد بود.

گرداوری و تنظیم:گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع:خراسان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی