ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج سلامت

برخی از رفتارهای غلط زوج ها که خیال می کنند درست است.

تقویم فارسی اندروید

رفتارهای غلط زوج ها

برخی از رفتارهای غلط زوج ها در زندگی مدرن امروز جا افتاده است. یکی از نگرانی های مردم همواره این است که اطمینان یابند روابطشان در سطحی پایدار قرار گرفته است اما بعضی از رفتارهای غلط زوج ها طوری عادی شده که به نظر می رسد باعث پایداری روابطشان می شود اما اینطور نیست. با ما باشید تا فهرستی از رفتارهای غلط زوج ها را با شما در میان بگذاریم. اگر در روابط خود با این عادات مواجه هستید بهتر است با یکدیگر تلاش کنید تا آنها را حل و فصل نمایید و کنار بگذارید. تعدادی از رفتارهای غلط زوج ها بسیار ناسالم و سمی هستند.

اشتیاق به درگیری

رفتارهای غلط زوج ها

عموما زوج ها علاقه به روابط عاشقانه ای دارند که در حین دعوا و درگیری نیز شدید باشد. برخی از زوج ها اشتیاق خود را پشت درگیری هایشان پنهان می کنند به این دلیل که پس از دعوا با یکدیگر مصالحه ای صمیمی می کنند. در واقع آنها درگیری های شدید متناوب را پایه ای برای یک رابطه اعتیاد آور و پیوند زود هنگام می دانند. این یکی از رفتارهای غلط زوج ها است که حتی اگر به خشونت شدید منتهی نشود هم غیر قابل تحمل است. آسیب پذیری این الگو به عنوان یک فرد موجب پریشانی و آسیب روحی می شود. باید به فکر حل مساله و رفع افسردگی باشید. یک راه حل ساده برای این مشکل این است که به احساسات شریک زندگی خود گوش فرا دهید نه اینکه تنها کلماتی که بیان می کند را بپذیرید. بدین شکل می توانید ارتباطی عمیق با یکدیگر شکل دهید و فضای دوستانه تری ایجاد کنید. در این صورت او برای رفع مشکلاتش همیشه به سراغ شما می آید.

برقراری صلح

رفتارهای غلط زوج ها

گاهی اوقات با نادیده گرفتن چیزی می توانید احساس راحتی بیشتری داشته باشید اما کنار آمدن با هر چیزی همیشه خوب نیست. خیال نکنید وقتی کوتاه می آیید به رابطه خود کمک کرده اید. خوب است که با یکدیگر صلح کنید اما نباید مشکل را به طور کل نادیده بگیرید. اینکه احساسات خود را کنار بگذارید و درباره چیزی که ناراحت کننده است صحبت کنید، یک دستورالعمل برای مشکلات بعدی در رابطه تان خواهد بود. صحبت نکردن درباره احساسات تان در دراز مدت می تواند آسیب جدی به رابطه تان وارد کند. به اشتراک گذاشتن احساسات تان یک رفتار مثبت است و وقتی با شریک زندگی خود حرف می زنید در حقیقت روابط خود را تقویت کرده اید. بدین ترتیب شما می توانید دریابید که یک مشکل چگونه رخ داد و چه کاری برای حل آن باید انجام شود. از آنجا که حل مساله و صحبت درباره آن احساسات منفی را رو می کند، صحبت کردن درباره مسائل یک رابطه بسیار سخت می شود اما از انجام آن نهراسید.

عدم برابری

رفتارهای غلط زوج ها

همانطور که با همکارانتان کارها را تقسیم می کنید و هیچیک حاضر نیستید زیر بار کار اضافه بروید باید این دستورالعمل را نیز در خانه سرلوحه کار خود قرار دهید. می توانید با شریک زندگی خود فهرستی تهیه کنید و کارهایی که در طول روز هر یک در خانه انجام می دهید یادداشت نمایید. این فهرست می تواند شامل کارهای خانه، امور مالی، مراقبت از کودکان و غیره باشد. با تقسیم کار هیچیک از طرفین تحت فشار نخواهند بود. گاهی اوقات پیش می آید که شریک شما این قرارداد غیر رسمی را رها کرده و نمی تواند حتی گهگاهی وظایف هر چند کوچکش را انجام دهد. در این مواقع نیازی به ثبت نمره منفی نیست و نباید اعتماد خود را به او از دست بدهید تنها کافیست به او فرصتی دوباره داده و لیستی جدید تهیه کنید.

مقابله به مثل

رفتارهای غلط زوج ها

گاهی پیش می آید که فردی به شریک زندگی خود ناراحتی هایش را بازگو می کند اما او نیز به جای شنیدن تلاش می کند انگشت اتهام را از خود برداشته و به طرف مقابل معطوف کند. به این کار که یکی از بارزترین رفتارهای غلط زوج ها محسوب می شود مقابله به مثل می گویند. ممکن است طبیعی باشد که بخواهید از خود دفاع کنید اما کاری که می کنید این است که مسئولیت کار خود را نمی پذیرید و تقصیر را به گردن دیگری می اندازید. این کار نه تنها شما را از موضوع اصلی منحرف می کند بلکه منجر به تشدید درگیری لفظی می شود. استفاده از هر گونه مقابله به مثل، فرصتی برای بیان خشم و نفرت است که در طول سالها انباشته شده است. به جای دفاع بی مورد از خود به شریک زندگی تان گوش دهید و به فکر راه حل برای مشکل تان باشید.

رابطه بدون دعوا

رفتارهای غلط زوج ها

دعوا کردن مداوم زوجین با یکدیگر خوب نیست اما اینکه هیچ اختلاف نظر و بحثی با هم نداشته باشید هم چندان سالم به نظر نمی رسد. مناقشه در یک رابطه طبیعی است و می تواند به رشد آن کمک کند. این راهی قوی برای بیان احساسات است و نشانه امید به سازندگی محسوب می شود. امتناع از مبارزه در واقع منجر به سرکوب احساسات می شود. غیر ممکن است که در یک رابطه باشیم و هیچ جر و بحث، ناامیدی یا آسیب روحی نداشته باشیم. اگر اختلاف نظری وجود نداشته باشد می توان اینطور استنباط کرد که طرفین با هم صادق نیستند یا وقتی برای مسائل یکدیگر ندارند. اینطور روابط به طور قطع در مخاطره هستند زیرا احساسات منفی باید به نحوی به نتیجه برسند تا بر سلامت زوج ها تاثیر نگذارند. خشم درونی می تواند منجر به مشکلات گوارشی، بی خوابی و سردرد شود. هر دعوایی حتما سرشار از خشونت نیست و شما می توانید در کمال احترام و رعایت عدل با یکدیگر بحث و جدل کنید. بدین شکل عمق و صمیمیت را به رابطه تان ارزانی می دارید.

نیاز به نیمه گمشده

رفتارهای غلط زوج ها

برخی از افراد معتقدند که هیچکس کامل نیست و باید به دنبال نیمه گمشده خود باشند. این تفکری غلط است که شما خود را ناقص بدانید و نیمه دیگر خود را در دیگری جستجو کنید. این تفکر یک نوع وابستگی دیوانه وار به همراه خواهد داشت که به جای تلاش برای رشد خود، تکامل تان را به دیگری وابسته می کند. این که فکر کنید شریک زندگی شما می تواند شما را کامل کند بسیار عاشقانه به نظر می رسد اما بهتر این است که هر دو به تکامل خود و دیگری به شکلی حقیقی کمک کنید.

حسادت

رفتارهای غلط زوج ها

یکی دیگر از رفتارهای غلط زوج ها این است که اغلب حسادت را با نشانه ای از عشق اشتباه می گیرند اما این بسیار خطرناک است. حسادت می تواند یک مشکل جدی در رابطه باشد و این حسادت از نا امنی و نه عشق و مهربانی ناشی می شود. برای مقابله سازنده با حسادت راهکارهای زیادی توسط روانشناسان پیشنهاد می شود. بالا بردن اعتماد به نفس، ایجاد حس امنیت در رابطه و به اشتراک گذاشتن احساسات با شریک زندگی از جمله این راهکارهاست. اگر شما ابراز خشم کنید، طرف مقابل را متهم کرده و یا او را محدود کنید نمی تواند به رابطه تان کمکی کند. سعی کنید احساسات تان را کنترل کرده و راهی برای گفتگو با طرف مقابل پیدا کنید.

نظارت آنلاین

رفتارهای غلط زوج ها

نظارت شریک زندگی از طریق شبکه های مجازی نمونه خوبی از یک برخورد ناسالم در رابطه با حسادت است. عواقب انجام این کار می تواند بسیار بد باشد. نظارت آنلاین شریک زندگی تان شما را با این شک همراه می کند که چیزی پشت پرده وجود دارد. اگر هیچ دلیلی جز تردید وجود ندارد که شریک شما در حال تقلب و دروغگوییست پس چرا در حال تعقیب کردن او هستید؟ این کار مثل خوره به جانتان می افتد و صدمات روانی شدیدی برایتان به همراه خواهد داشت. این سوءظن یک بی اعتمادی همیشگی ایجاد می کند و رابطه تان را به قهقرا می کشاند. برای داشتن آرامش بهتر است این فرض را که شریک زندگی تان بسیار مورد اعتماد است باور کنید و اگر خلاف آن ثابت شد اقدام جدی انجام دهید. تعقیب کردن آنلاین شریک زندگی تان در واقع نشانگر آن است که شما به دنبال دلایلی برای بی اعتمادی به او هستید. نباید از فناوری به عنوان یک کنترل گر استفاده کنید بلکه باید برای حریم خصوصی شریک تان احترام قائل شوید. بنابراین حتی اگر وسوسه انگیز است بهتر است از تکنولوژی سواستفاده نکنید.

شناسایی رفتارهای غلط زوج ها

رفتارهای غلط زوج ها

در یک رابطه از مسائل کوچک گرفته تا مسائل بسیار حاد، بهتر است همه را به دقت بررسی کنید. چه در رفتارهای خود و چه در رفتارهای شریک تان به خوبی دقیق شوید. به یاد داشته باشید که پیدایش هر مسئله ای به معنای اتمام یک رابطه نیست. شما با هوشمندی تمام می توانید مشکلات تان را حل کنید و از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرید. نیازی نیست همیشه کوتاه بیایید و یا گذشت کنید، کافیست مشکل را پیدا کرده و درباره آن گفتگو کنید. پس از گفتگو، اقدامات لازم در جهت رفع مشکل را انجام دهید. به همین راحتی می توانید رابطه ای پر از شادی و آرامش داشته باشید.

منبع : thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی