تناسب اندام سلامت

با شیوع COVID-19 چگونه می توانید در خانه ورزش کنید؟

تقویم فارسی اندروید

کارشناسان می گویند چندین روش وجود دارد که می توانید در خانه تمرین فول بادی داشته باشید. کارشناسان می گویند مراکز تناسب اندام مکانی بسیار مناسب برای ورزش است اما همچنین مکانی خطرناک است که می تواند چیزی مثل COVID-19 را بیشتر گسترش دهد.

COVID-19

بعضی از سالن های بدنسازی شیوه هایی برای تمیز کردن تجهیزاتشان در بیشتر مواقع ایجاد کرده اند. کلیه داده ها و آمارها براساس داده های در دسترس عموم در زمان انتشار است. برخی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشد. برای اطلاع از جدیدترین اطلاعات در مورد شیوع COVID-19  بهتر است اخبار معتبر روز را دنبال کنید.

ورزش کردن اغلب راهی عالی برای تخلیه استرس در پایان روز و روشی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

اما ترس از ابتلا به بیماری کرونا یا COVID-19 بسیاری از افراد را دچار وحشت کرده و از جاهایی که می توانند بیماری را دریافت کنند یا ویروس را به افراد دیگر منتقل کنند، دوری می کنند.

در این شرایط، سالن ورزشی مکانی است که افراد می توانند ویروس دیگران را به راحتی جذب بدن خود کنند.

این نگرانی ویژه ای است زیرا ویروس کرونا باعث بیماری تنفسی می شود که می تواند با لمس کردن سطحی که فرد مبتلا به ویروس آن را گسترش می دهد، در هنگام عطسه یا سرفه از طریق قطرات موجود در هوا منتقل شود.

دکتر نانسی مسونیر مدیر مرکز کنترل بیماری ها و پیشگیری از بیماری های مرکز ملی ایمن سازی و تنفس، به افراد هشدار داد که در مورد محدود کردن قرار گرفتن در معرض ویروس اقدامات احتیاط آمیز را انجام دهند.

مسونیر گفت: “اقدامات احتیاطی روزمره شامل جلوگیری از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند، شستن دست های خود به طور مرتب و تا حد امکان جلوگیری از تماس با سطوح لمسی در اماکن عمومی می شود.” “از تجمع، به ویژه در فضاهای کم تهویه جلوگیری کنید.”

منبع معتبر سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید برخی از ویروس ها می توانند روی سطح “چند ساعت یا تا چند روز” بمانند که به همین دلیل است که توصیه می کنند دستان خود را اغلب با صابون و آب بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

ورزش در خانه

مراکز تناسب اندام چه کاری انجام می دهند؟

سالن های بدنسازی غالباً مکان هایی شلوغ هستند که بسیاری از سطوح از وزنه های آزاد تا دستگاه هایی مانند تردمیل در آنها بسیار لمس می شوند.

به سادگی پاک کردن عرق با یک حوله کافی نیست تا مانع از پخش شدن ویروس و دیگر مشکلات شود.

در حالی که تعداد معدودی از کاربران توییتر گزارش داده اند که COVID-19 عادت های بدنسازی آنها را تغییر نداده است، بسیاری از مراکز بدنسازی تلاش کرده اند به اعضای خود از اقدامات پیشگیرانه دیگری که انجام می دهند بیشتر بگویند.

این شامل بستن باشگاه هم می شود.

نکته قابل توجه اقدام باشگاه ورزشی ماتئو در کالج سن ماتئو در کالیفرنیا است.

در اوایل شیوع، مرکز تناسب اندام به اعضای خود گفت که این دستورالعمل ها توسط وزارت بهداشت در سن ماتئو تنظیم شده است.

در این نامه آمده است: “ما به كاركنان در مورد عادت های بهداشتی خوب آموزش داده ایم: استفاده از دستكش و دور انداختن صحیح آن، روش های مناسب تمیز كردن و استفاده از دستمال مرطوب Clorox در هر شیفت کاری.” “این ها عاداتی هستند که ما 10 سال است که آنها را تمرین می کنیم.”

روز پنجشنبه، سالن بدنسازی سن ماتئو اعلام کرد که به طور موقت بسته می شود سپس همه شعبه ها در سراسر کشور اعلام می کنند که کاملا ایمن هستند.

Planet Fitness می گوید: “سیاست ها و رویه های پاکیزگی گسترده ای وجود دارد.”

مک کال گاسلین سخنگوی Planet Fitness، گفت: “اعضای تیم با استفاده از وسایل تمیز کننده و مواد ضد عفونی کننده، تمیز کردن منظم و کامل کلیه تجهیزات، سطوح و نواحی کف و سالن بدنسازی را انجام می دهند.” “علاوه بر این، آنها به طور مرتب تمیز کردن یک شبه تاسیسات را انجام می دهند.”

آنها هیچ اخطاریه ای درمورد ویروس در وب سایت های خود ندارند.

سیمون هانسن، یک ورزشکار ، مربی و وبلاگ نویس با تجربه از بهترین سالن ورزشی گفت که از زمان شیوع COVID-19 کمتر به سالن ورزشگاه مراجعه می کند، اگرچه می داند افرادی که دارای سیستم ایمنی قوی هستند کمتر تحت تأثیر این ویروس قرار می گیرند.

هانسن گفت: “من فکر می کنم که این احتیاط ضروری است به خصوص از آنجا که ما می توانیم ناآگاهانه به سیستم ایمنی آسیب بزنیم.” “با این حال، این بدان معنی نیست که من ورزش را از کارهای روزمره خود حذف کرده ام.”

در عوض، او در خانه ورزش می کند.

COVID-19

ورزش در خانه در زمان شیوع COVID-19

اگر در خانه می مانید، هنوز هم می توانید روتین ورزشی خود را ادامه دهید.

علاوه بر مزایای سلامتی، خوب است که برای جلوگیری از دیوانگی و محبوس ماندن طولانی مدت فعال باشید.

دکتر دیوید نظریان که دارای مدرک پزشکی داخلی در بورلی هیلز است گفت که به دلیل اینکه ویروس جدید کرونا به سرعت در حال گسترش است، لازم است که از اقدامات احتیاطی استاندارد برای محافظت از خود استفاده کنید.

وی گفت: “ورزش برای بهزیستی کلی لازم است اما برای محافظت از خود در برابر بیماری های ناشی از هوا بسیار ضروری است ، به ویژه موارد جدید مانند ویروس کرونا که هنوز هم درمان مؤثر انجام می شود.”

وی افزود: “در صورت اجتناب از مکان هایی که در معرض خطر زیادی برای انتقال بیماری های هوابرد قرار دارند، می توانید گزینه های جایگزین مانند ورزش در خانه را انتخاب کنید.”

الكساندرا الیس، خالق AE Wellness و مجری نمایشگاه The Body Nerd Show گفت: اگر از ترس بیمار شدن از رفتن به ورزشگاه اجتناب می کنید، تمرینات زیادی در خانه وجود دارد که نیازی به تجهیزات ندارد.

تمركز بر روي تمریناتی مانند پلانک، پوش آپ، اسكات، لیفت پا يا دوچرخه و جلو بازو را انجام دهيد كه باعث ايجاد قدرت و ضربان قلب شما خواهد شد. الیس گفت: روش مورد علاقه من برای ایجاد یک تمرین 4 ست از 5 تمرین برای 45 ثانیه ورزش و 15 ثانیه استراحت است.

وی گفت: “تمرین هایی را انتخاب کنید که نواحی مختلف بدن شما را هدف قرار داده و در کمتر از 20 دقیقه تمرین کامل بدن یا فول بادی داشته باشید.”

برای افرادی که به دنبال راهنمایی بیشتر در حین ورزش در خانه خود هستند، تعداد زیادی آموزش آنلاین، چه در YouTube و چه در سایت های دیگر موجود است.

برخی از افراد حتی به آموزش ورزش هایی در دوران COVID-19 و قرنطینه متعاقباً از راه دور می پردازند.

یکی از این مثالها، یوگا به صورت آنلاین است که کلاس های یوگا و مدیتیشن را به صورت آنلاین به صورت رایگان در اختیار مردم در هنگام شیوع بیماری قرار می دهد تا در مقابله با افزایش استرس و اضطراب ناشی از آن، به شما کمک کند.

استر اخارت معلم یوگا در بیانیه ای گفت: “ما در این دوران می توانیم استرس تنهایی در انزوا را تصور كنیم.” “در حالی که خوشبختانه اکثر ما در معرض خطر جسمی نیستیم اما نمی توانیم از این خبر فرار کنیم که به خودی خود می تواند باعث نگرانی و اضطراب شود.”

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی