تناسب اندام سلامت

تعیین بهترین زمان برای ورزش کردن

تقویم فارسی اندروید

هر ساعت از روز که می توانید به ورزش بپردازید، بهترین زمان برای ورزش کردن است. بهترین زمان برای ورزش برای هر فرد متفاوت است. سبک زندگی و اهداف ورزشی خود را در نظر بگیرید تا به شما در یافتن زمان مناسب برای شما کمک کند.

 قسمت اول: بهترین زمان ورزش با توجه به عوامل زندگی

بهترین زمان برای ورزش

1. تعیین کنید چه زمانی بیشترین انرژی را دارید. آیا شما می خواهید صبح سرحال از رختخواب بیرون بروید یا با انرژی از خواب بیدار می شوید؟ آیا شما مانند یک جغد شبانه هستید و هرگز قبل از نیمه شب به رختخواب نمی روید؟ پس از مشخص شدن اینکه گرایش خواب شما چیست، بهتر می دانید چه زمانی بدن شما به ورزش تمایل دارد.

  • اگر فرد سحرخیزی نیستید، یک تمرین صبحگاهی را برنامه ریزی نکنید. به احتمال زیاد به جای اینکه وارد تمرین شوید، مدام آن را به تعویق می اندازید.
  • قربانی کردن خواب برای رسیدن به تمرین می تواند عملکرد ضعیف تری به دنبال داشته باشد و انجام روتین مداوم را دشوار کند.

بهترین زمان برای ورزش

2. برنامه روزانه خود را در نظر بگیرید. کی شلوغ ترین زمان روز شماست؟ چه زمانی تمایل دارید مهمترین وظایف خود را برنامه ریزی کنید؟ سعی کنید در صورت امکان در تمرین خود متناسب با این موارد باشید. برخی از افراد ترجیح می دهند آن را قبل از وظایف روزانه شان انجام دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند آن را آخر روز انجام دهند.

  • اگر تمایل دارید بعد از کار فعالیت های زیادی داشته باشید، ممکن است بخواهید که صبح ورزش کنید.
  • اگر صبح هایتان طاقت فرسا است و در به موقع بیرون آمدن از خانه مشکل دارید، یک تمرین عصرانه ممکن است برای شما بهتر باشد.
  • اگر وقت استراحت در زمان ناهار دارید و اگر نمی خواهید عصر یا صبح خود را قربانی کنید، ممکن است تمرین در بعد از ظهر خوب باشد.

بهترین زمان برای ورزش

3. اهداف ورزش خود را تعیین کنید. آیا سعی در کاهش وزن دارید؟ آیا سعی در بهبود عملکرد خود دارید؟ آیا سعی در ایجاد روتین ثابت ورزش دارید؟

  • اگر سعی در ایجاد روتین دارید، ممکن است بهتر باشد صبح ورزش کنید. افرادی که صبح ورزش می کنند، سازگارتر هستند و مداومت بیشتری می ورزند. ممکن است راحت نباشید بعد از یک روز طولانی از کار، اتفاقات بد و یا آمدن از خارج از شهر ورزش کنید.
  • اگر می خواهید عملکرد خود را بهبود ببخشید، ورزش بعد از ظهر یا عصرگاهی ممکن است بهترین باشد. ممکن است در عصر احساس خستگی کمتری داشته باشید و زمان واکنش تان سریعتر باشد و قدرت و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید.
  • اگر سعی در کاهش وزن دارید، ممکن است بخواهید صبح قبل از غذا بهترین زمان برای ورزش باشد. هنگامی که در حالت روزه و با شکم خالی ورزش می کنید، بدن احتمالاً به جای کربوهیدرات برای انرژی از چربی استفاده می کند.

برنامه ریزی برای ورزش

4. در موقعیت روزمره ورزش خود تعیین کننده باشید. خانه شما در صورت داشتن تجهیزات تناسب اندام، انعطاف پذیرترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد اما اگر یک سالن ورزشی را در خیابان یا در امتداد مسیر خانه تا محل کار خود داشته باشید، این باعث می شود فشار در یک تمرین راحت تر شود.

  • اگر در محل کار یا مدرسه خود یک سالن بدنسازی دارید، تمرین های بعد از ظهر و عصر ممکن است برای شما مناسب تر باشد.
  • دی وی دی و فیلم های بدنسازی گزینه های مناسب دیگری برای ورزش در خانه هستند.

ورزش کردن

5. هم تمرین صبح و هم عصر را امتحان کنید. با کار کردن در ساعات مختلف روز شروع کنید تا ببینید که چه احساسی دارید و زمانی می بینید که بهترین برنامه و زمان برای ورزش شما چه موقع است. برای کمک به شما در ارزیابی هر بار، یک تمرین ورزشی داشته باشید. از خودتان چند سوال بپرسید مانند:

  • چه احساسی داشتم؟
  • آیا در خوابم اختلال ایجاد شد؟
  • آیا من در طول روز خسته ام؟
  • آیا صبح یا شب عملکرد بهتری دارم؟
  • آیا احساس انرژی بیشتری دارم؟ آیا تنبل شده ام؟

قسمت دوم: ورزش در صبح

ورزش

1. جوانب مثبت و منفی را بررسی کنید. تمرین های صبحگاهی با فشار خون پایین، خواب با کیفیت بهتر، سطح انرژی بالاتر در طول روز و افزایش هوشیاری ذهنی همراه است. با این حال، شما باید زودتر از حد معمول از خواب بیدار شوید و ممکن است در صورت نخوردن صبحانه قبل از کار، انرژی کمی داشته باشید.

  • اگر قصد دارید در یک سالن ورزشی ورزش کنید، تعداد کمتری از افراد در سالن بدنسازی خواهند بود و خلوت تر است اگر صبح زودتر به آنجا بروید.
  • افرادی که صبح ها ورزش می کنند همچنین تمایل دارند تمرین را با یک صبحانه سالم و آب فراوان دنبال کنند. این می تواند شما را برای یک شروع عالی در روز آماده کند.

تمرین کردن

2. در لباس ورزشی خود بخوابید. لباس تمرین معمولاً راحت است. خوابیدن در آنها می تواند به محض بیدار شدن از خواب شما را به ورزش کردن ترغیب کند. اگر نمی خواهید با لباس خود بخوابید، لباس خود را آماده کنید تا بتوانید از رختخواب بیرون بیایید و فورا لباس بپوشید.

  • اگر در یک سالن ورزشی ورزش می کنید و قصد دارید در آنجا لباس بپوشید، شب قبل ساک ورزشی خود را آماده کنید تا بتوانید فقط کیف خود را بردارید و از درب منزل بیرون بروید.

بهترین زمان برای ورزش

3. برنامه خواب خود را تنظیم کنید. سعی کنید 30 تا 60 دقیقه زودتر از حد معمول از خواب بیدار شوید تا در موقعیت تمرین قرار بگیرید. ممکن است لازم باشد کمی زود بخوابید تا زمان بیدار شدن جدید خود را پیدا کنید اگر در یک سالن ورزشی ورزش می کنید، زمان رفتن خود را به ورزشگاه نیز در نظر بگیرید.

  • پنج یا ده دقیقه دیگر هم برای گرم شدن خود زمان دهید. دمای بدن شما در صبح کم است. اگر بدن خود را گرم نکنید، به احتمال زیاد آسیب خواهید دید.
  • اگر به طور معمول صبح چیزی نمی خورید، مقداری وقت اضافی برای صبحانه در نظر بگیرید. بدن شما برای بهبود یافتن از ورزش به مواد غذایی نیاز دارد.

قسمت سوم: ورزش در شب

1. جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید. اگر روی افزایش قدرت و اندازه عضلات تمرکز می کنید، یک تمرین عصرانه یا شبانه می تواند بهترین باشد. شما در طول روز غذا خورده اید بنابراین بدن شما سوخت زیادی دارد و عضلات شما گرم است. اگر تعهدات زیادی در شب داشته باشید یا معمولاً در انتهای روز دچار خستگی شدید می شوید، پیدا کردن وقت یا انرژی برای ورزش سخت است.

  • کمتر احتمال دارد که در حین تمرین عصرانه آسیب ببینید، زیرا عضلات و مفاصل شما در طول روز کار می کنند.
  • اگر قصد دارید در یک سالن ورزشی یا خارج از خانه ورزش کنید، بدانید که چه زمان ورزشگاه شما بسته می شود.

2. توجه کنید که چقدر خوب می خوابید. ورزش شبانه به بعضی افراد کمک می کند که خواب بهتری داشته باشند در حالی که باعث افزایش انرژی هم می شود. به طور خاص، تمرین قدرتی در شب ممکن است به شما کمک کند که بهتر بخوابید و در طول شب بی وقفه بخوابید. از طرف دیگر، تمرین با شدت بالا ممکن است باعث شود هوشیارتر شوید و در خوابیدن مشکل داشته باشید.

  • اگر فهمیدید که شب هنگام خواب مشکل دارید، یوگا یا تمرینات کششی می تواند به شما در آرامش کمک کند.
  • ممکن است تمرین های عصرانه خود را برای تمرینات کم تحرک (یعنی پیاده روی، یوگا، حرکات کششی) ذخیره کنید و تمرین های با شدت بیشتر (یعنی دویدن، دوچرخه سواری، تمرین اینتروال)  راصبح انجام دهید.

3. زمان غذا را تنظیم کنید. بدن شما دو تا سه ساعت طول می کشد تا یک وعده غذایی را هضم کند و مواد مغذی را جذب کند. قبل از تمرین یک میان وعده میل کنید و بعد از اتمام آن شام میل کنید. اگر می خواهید اول شام بخورید، زودتر از حد معمول غذایتان را میل کنید.

  • غذاهایی مانند برنج سفید، ماکارونی، نان و سیب زمینی خواب را تقویت می کنند. حداقل یک ساعت قبل از برنامه ریزی برای رفتن به رختخواب، آنها را بخورید. اگر قصد دارید ساعت 11 شب به رختخواب بروید، قبل از ساعت 10 شب باید غذا بخورید.
  • خوردن گوشت بوقلمون و یا دانه کدو تنبل نیز می تواند به خواب شما کمک کند.

بهترین زمان برای ورزش

4. خواب را فدا نکنید. سعی کنید تمرین خود را حدوداً دو ساعت قبل از زمان خوابیدن به پایان برسانید. به عنوان مثال اگر قصد دارید ساعت 11 شب به رختخواب بروید، تا ساعت 9 شب تمرین را تمام کنید.

  • سطح ملاتونین شما (یعنی هورمونی که باعث خواب آلودگی شما می شود) حدود ساعت 10 شب است. اگر خسته اید و اواخر شب ورزش می کنید ممکن است عملکرد و فرم تمرین شما زیاد با کیفیت نباشد.
  • خواب به همان اندازه ورزش مهم است و به بدن شما کمک می کند تا بعد از ورزش بهبود یابد.

منبع:

wikihow

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی