ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

این علائم نشان می دهند شما آماده ازدواج هستید

تقویم فارسی اندروید

از کجا می دانید چه زمانی آماده ازدواج هستید؟ این یک سوال میلیون دلاری است. ازدواج موفقیت آمیز بیش از عاشقانه بودن است – برخی از خودآگاهی ها نیز بسیار مهم است. به این ترتیب ما چند نشانه جدی، گاهی خنده دار را جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کند تشخیص دهید که واقعاً آماده ازدواج هستید یا هنوز برایتان زود است.

آماده ازدواج

1. شما خودتان را دوست دارید

تا 100 درصد از خود راضی نباشید نمی توانید از شخص دیگری خوشحال باشید. مطمئناً، وقتی ناراحت هستید می توانید از شریک زندگی خود حمایت بخواهید اما همانطور که مربی ازدواج لسلی دوارس می گوید: “ازدواج این است که به دو زندگی مشترک پیوسته باشید، یک زندگی را رها نکنید. دوست داشتن خود به این معنی است که نخواهید به دنبال شریک زندگی خود باشید تا خلاء زندگی شما را پر کند.”

2. می دانید چرا می خواهید ازدواج کنید

در سراسر فیس بوک و اینستاگرام شما تصاویری از تاکسیدو و لباس های سفید وجود دارد – این همان چیزی است که می خواهید؟ آیا فقط می خواهید بگویید که ازدواج کرده اید یا واقعاً می خواهید زندگی خود را با شریک زندگی خود سپری کنید؟ به این فکر کنید که چرا می خواهید ازدواج کنید. برخلاف ادامه رابطه خود به همان صورتی که هستید، از ازدواج با همسرتان چه مزایایی خواهید برد؟ سوالات سخت را از خود بپرسید و مطمئن شوید که برای ازدواج آماده هستید.

3. شما در حال برنامه ریزی ازدواج هستید، نه عروسی

عروسی ها، مهمانی های سرگرم کننده و فرصتی برای دیدن همه دوستان و خانواده خود در یک مکان هستند اما آیا این به همین دلیل است که شما ازدواج می کنید؟ آیا فقط می خواهید یک مهمانی بزرگ برگزار کنید و در مرکز توجه قرار بگیرید؟ عروسی ها چندین ساعت طول می کشند اما یک ازدواج برای همیشه ادامه دارد. نشانه خوبی است که برای یک روز برنامه ریزی نکنید – برای بقیه زندگی خود برنامه ریزی کنید. به این فکر کنید که زندگی روزمره شما با همسرتان چگونه خواهد بود حتی وقتی در مرکز توجه یک مراسم عروسی نیستید.

4. شما زندگی خود را کرده اید

درست است – برخی از افراد بعد از دبیرستان می توانند ازدواج کنند و آن را به نتیجه برسانند اما این معمول نیست. مطالعات نشان می دهد برای ازدواج بهتر است تا 25 سالگی صبر کنید. شما بالغ تر هستید، بیشتر زندگی خود را گذرانده اید. این بدان معنا نیست که شما باید فقط با کسی که از مسیر شما عبور می کند قرار ملاقات بگذارید اما شما این فرصت را داشته اید که با افراد مختلفی ملاقات کنید و متوجه شوید که در زندگی خود چه می خواهید و چه نمی خواهید. این به شما کمک می کند شریک ایده آل خود را انتخاب کنید.

5. رابطه شما عمیق است

در آغاز، شما و شریک زندگی خود عاشق شده اید، بیرون رفتید، خیلی با هم وقت گذراندید اما اگر ازدواج می کنید، باید یک رابطه عمیق داشته باشید. عمیق تر از همیشه سرگرم کردن، بیرون رفتن هر شب و بی خیال بودن و خوش گذرانی. برای سنجش اینکه آماده ازدواج هستید شما باید بتوانید مسائل سخت را با هم حل کنید.

6. شریک زندگی خود را می شناسید و به او اعتماد دارید

مهم نیست که چقدر شما با هم هستید، باید شریک زندگی خود را کاملا بشناسید. ازدواج نکنید فقط به این دلیل که چهار سال با هم قرار گذاشته اید. ازدواج کنید زیرا همسرتان را می شناسید. شما گذشته او را می دانید و امیدها و آرزوهای او را می دانید. می توانید واکنش او را نسبت به موارد خاصی تصور کنید. شما همه اینها را می دانید و هنوز هم او را دوست دارید. فراتر از آن، شما به او اعتماد دارید. اعتماد برای ازدواج بسیار حیاتی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که می توانید به طور کامل به شریک زندگی خود اعتماد کنید.

7. شما نمی خواهید شریک زندگی خود را تغییر دهید

با فردی ازدواج نکنید و فکر کنید او تغییر خواهد کرد. با او ازدواج کنید زیرا او را همانطور که هست دوست دارید. تعهد اصلی هیچ کس را تغییر نخواهد داد – اگرچه ممکن است مجبور شوید بیشتر روی رابطه خود کار کنید اما انتظار نداشته باشید که ازدواج رابطه شما را تغییر دهد. عروسی قرار نیست شکاف بزرگی بین شما را التیام بخشد.

8. درگیری ها را با هم حل می کنید

فقط به مشکلات خود نگاه نکنید و فکر کنید فراموش کردن آنها باعث بهتر شدن شان می شود. در روابط خود هرگونه گره گشایی را انجام دهید تا بعداً منفجر نشوند. ازدواج نکنید زیرا فکر می کنید این مسئله مشکلی را حل می کند. ابتدا مسئله را حل کنید! اگر نمی توانید مشکلی را حل کنید، پس شما و شریک زندگی خود نمی توانید ارتباط موثری برقرار کنید. حل تعارضات و سازش در یک رابطه، پایه محکمی برای یک ازدواج سالم خواهد بود.

9. شما با هم برنامه ریزی های طولانی مدت می کنید

در یک رابطه جدید، بی برنامگی مشکلی ندارد. می توانید آخرین لحظه ها همه چیز را تغییر دهید و نیازی به برنامه ریزی برای تاریخ پنجشنبه شب بعدی خود ندارید. وقتی آماده ازدواج شدید و تصمیم گرفتید که به یکدیگر متعهد شوید، باید با هم برنامه ریزی کنید. اگر شریک زندگی شما بخواهد به دنیا سفر کند چه می کنید؟ آیا با تنها ماندن در خانه مشکلی ندارید یا اینکه با شریک زندگی خود می روید؟ بدانید که هرکدام از شما چه می خواهند و مطمئن باشید که با همکاری در این اهداف و برنامه ها مشکلی ندارید.

10. خانواده و دوستانتان شریک زندگی شما را دوست دارند

وقتی تازه عاشق شده اید، ممکن است احساس کنید هیچ چیز دیگری مهم نیست. وقتی متعهد و آماده ازدواج شدید، می فهمید که همه چیز مهم است. در ابتدا، ممکن است برای شما مهم نباشد که پدر شما شریک زندگی شما را تأیید نمی کند. چه اهمیتی دارد که شما کسی باشید که با او قرار می گذارد؟ اما با گذشت زمان، این شکاف کوچک بر زندگی و روابط شما تأثیر می گذارد. اگر خانواده و دوستانتان شریک زندگی شما را دوست ندارند، سیستم پشتیبانی شما کجاست؟ آیا با دوستان خود بیگانه خواهید شد و به مراسم خانوادگی دعوت نخواهید شد؟ همچنین به یاد داشته باشید که خانواده و دوستانتان شما را بیشتر می شناسند و اگر فکر می کنند مشکلی در رابطه شما وجود دارد، شاید باید گوش دهید.

آمادگی برای ازدواج

11. شما نمی توانید زندگی خود را بدون شریک زندگی خود تصور کنید

به طور کلی، شما عاشق شریک زندگی خود هستید و نمی توانید خودتان را با شخص دیگری ببینید. شما نمی توانید خود را بدون شریک زندگی خود ببینید. اگر می دانید که نمی توانید از چیزی راضی باشید و بدون شریک زندگی فعلی خود بسیار ناراضی خواهید بود، پس شما آماده ازدواح هستید و از رابطه دوستانه و ازدواج خود لذت می برید!

12. شما با هم احساس یک ابرقهرمان را دارید

خواه در تهیه یک لیست مواد غذایی باشد یا مونتاژ مبلمان ایکیا، اگر لحظاتی وجود دارد که می توانید بخش پویای خود را فعال تر کنید، این نشانه خوبی است. همه چیز درمورد کار گروهی و حل خلاقانه مشکلات است. اگر همیشه آماده برای صرفه جویی در روز با هم هستید، می توان گفت شما آماده ازدواج با هم هستید.

13. مشکلی برای عذرخواهی ندارید

هر کس در یک زمانی عصبی می شود، بنابراین اگر شما برای همیشه با کسی سر و کار دارید، باید توانایی این را داشته باشید که به صورت شریک زندگی به او نگاه کنید و بگویید اشتباه کرده اید و باید صادقانه باشد!

14. تهدید نمی کنید که او را ترک کنید

اگر چیزی در آشپزخانه شما آتش بگیرد، بدترین کار این است که بیرون از خانه بیرون بروید، درست است؟ اگر همتای رمانتیک شما از بحث های دشوار اجتناب می کند، این باید زنگ هشدار را به صدا درآورد. ازدواج عبارت است از کار تیمی برای خاموش کردن شعله های آتش.

15. شما تشخیص می دهید که تلاش کنید

همه دوست دارند بگویند عشق واقعی بدون دردسر است. این دروغ است. شاید بعضی اوقات محبت آسان باشد و اینکه بخواهید روی مشکلات خود کار کنید طبیعی است اما روابط واقعی همین است، کار کردن. این تمایز را از قبل تعیین کنید و مطمئن باشید که شما و همسرتان هیچ خیالی درباره پیچاندن مشکلات ندارید.

16. شما از نظر مالی پایدار هستید

این یکی از مهمترین دلایلی است که زوجین با یکدیگر درگیر می شوند. در حالی که بدیهی است برای ازدواج نیازی به ثروتمند بودن به اندازه بیل گیتس ندارید، اما باید مسئولیت مالی به عنوان یک جفت داشته باشید و این به این معنی است که می توانید در مورد تمام پول های خود به طور آشکار ارتباط برقرار کنید.

17. شما مایل به شرکت در سرگرمی های یکدیگر هستید

اگر شما هیچ علاقه ای به ماهیگیری ندارید و فقط به خاطر طرف مقابل تان رفتید و چوب ماهیگیری خریدید و در کنار یک رودخانه ساعت ها نشستید یعنی آماده ازدواج با او هستید.

18. برای گذراندن اوقات خوشی نیازی به اشیاء بی جان ندارید

اگه می توانید بدون نتفلیکس یا گوشی آیوفن تان ساعت ها در کنار هم باشید و خوش باشید پس برای ارتباط با یکدیگر نیازی به WiFi یا چیزی دیگر ندارید و این نشانه خوبی است.

19. شما آزمایشاتی را برای یکدیگر تعیین نمی کنید

“چرا در عرض هفت دقیقه اخیر به من پیامک نزدی؟” “چه اتفاقی می افتد اگر من از اثر انگشت شما در خواب قالب بگیرم و از آن برای باز کردن قفل آیفون خود استفاده کنم؟ آیا به یک انسان فوق العاده زیبا که من نبودم پیام کوتاه ارسال کرده اید؟” گیر انداختن همسرتان که در واقع تله های انفجاری است، نشان می دهد که ناامنی عمیقی پیرامون این رابطه وجود دارد و هنوز برای گفتگوهای بالغانه تر آماده نیستید.

20. شما هنوز در حال کشف چیزهای جدید درباره یکدیگر هستید

دوره های کسالت و یکنواختی طبیعی است اما اگر بعد از سالها کنار هم بودن هنوز شگفتی های خوبی را درمورد یکدیگر کشف می کنید، این به دلیل برخی تلاش های آگاهانه در نامزدی شماست و این برای آینده دلگرم کننده است.

21. شما آماده تعهد هستید

“پائولت شرمن”، روانشناس توضیح می دهد: “تعهد یک مهارت است – این یک عضله نیست که فقط در روابط و ازدواج اعمال شود.” به عبارت دیگر، ممکن است دوران سختی پشت سر شما باشد و مطمئناً روزهای سختی پیش رو خواهید داشت اما اگر شما آماده گشت و گذار در مناطق گاه دشوار و ناشناخته زندگی مشترک هستید، اینها نشانه های آمادگی برای ازدواج است. او می گوید: “اگر بتوانید به وعده های خود عمل کنید، بدون مشکل از پس چالش های سخت برآیید، صبر و تحمل و نظم داشته باشید، آماده ازدواج هستید.” “احتمالاً روزهایی خواهد بود که شما شریک زندگی خود را دوست ندارید و ممکن است تمایل به ازدواج تان کمرنگ شود اما اگر می توانید تعهد خود را حفظ کنید، می توانید آن را در آن شرایط سخت تحقق بخشید.”

22. شما انتظارات واقع بینانه ای دارید

هیچ کس کامل نیست و احتمالاً از این موضوع آگاهی کافی دارید. بنابراین، قبل از اینکه عروسی کنید، مهم است که کاملاً بفهمید گذشته از اوقات خوش و لحظاتی که همسرتان بیش از انتظار شما خواهد بود، لحظاتی پیش می آید که او شما را ناامید خواهد کرد. کتی مک ماهون، روانشناس توضیح می دهد: “شما باید شک و تردیدهای طولانی را که با ازدواج با این شخص خاص به وجود آمده است متوقف کرده و تحقیق کنید و از واکنش هایی که در این ویژگی ها انجام می دهید آگاه شوید.”

23. احساس امنیت خواهید کرد

حسادت یک ویژگی جذاب نیست. اگر واقعاً هرگز شخص حسودی نبودید، ممکن است در کنار افرادی باشید که بودند. با این وجود ارتباط با شوهرتان باعث می شود حتی بیشتر بفهمید که حسادت احمقانه چیست.

ممکن است خودتان تعجب کنید زیرا حتی اگر قبلاً فردی حسود بوده باشید، یکی بودن روح شما باعث می شود احساس کنید تنها چیزی که هستید مهم است و دیگر نیازی به حسادت در زندگی خود نخواهید داشت. یعنی در واقع در درون خود کاملاً احساس امنیت خواهید کرد.

24. شما احساس پختگی خواهید کرد

هنگامی که برای ازدواج آماده هستید، این را از نظر احساس بلوغ در خود و احساس بلوغ در رابطه خود می دانید.

بعضی ها در روابطشان مثل بازی های بی هدف، مردم را به بازی های احمقانه مجبور می کنند. اماگر  با شوهرتان، هیچ یک از اینها را انجام نمی دهید این درست است. یک فرد بالغ و توانمند است که می تواند روابط بزرگ را در جایی که با هم صحبت می کنند و به یکدیگر احترام می گذارند اداره کند و این نشانه خوبی است.

25. دوباره احساس یک بچه را خواهید داشت

می دانیم که گفتیم شما احساس پختگی خواهید کرد. درست است اما شما همچنین احساساتی مانند یک بچه خواهید داشت! و بله، شما می توانید هر دو را در کنار هم احساس کنید!

بعضی از افراد طرف بازیگوش و سرگرم کننده طرف مقابلشان را بیرون می آورند و طرف مقابل هم اینچنین است. از آنجا که می دانید یک روح در دو بدن هستید، رابطه شما سرشار از عشق و سرگرمی می شود، نه پر از استرس.

بودن در کنار “یک نفر” شبیه به خود باعث می شود تا چنان سرحال باشید که ندانید با خود چه کنید و اگر باعث شود شما مانند یک بچه احساس بی خیالی کنید، می دانید که برای ازدواج آماده هستید.

26. شما کاملاً با تمام معشوق های قبلی خود هم ارتباط فیزیکی و هم قلبی را تمام کرده اید

همه ما ارتباطات و معشوق قبلی نداریم اما برخی از ما معشوقی را داریم که هنوز گاهی به آنها فکر می کنیم. کسی که لحظاتی عاشقانه با او گذرانده ایم.

هرچند ممکن است دیگر از وقتی با او بوده اید، یکبار هم به فکر احتمال وجود عشق سابق خود نبوده اید. وقتی آماده ازدواج با همسر خود باشید، افکار رابطه سابق شما کاملا از بین می رود. این همان دلیلی است که مطمئن خواهید شد با یک شخص مناسب هستید.

27. شما فقط می خواهید روی یک نفر تمرکز کنید

شما با افراد مختلفی قرار گذاشته اید، شاید با بسیاری از افراد زیرا قرار ملاقات می تواند نشاط آور باشد اما پریدن از این شخص به فرد دیگر طاقت فرسا است. روابط به زمان، تلاش و انرژی نیاز دارند. این را بدانید وقتی می خواهید فقط روی او تمرکز کنید یعنی آماده ازدواج هستید. از بازی های دوست یابی خسته شده اید. ترجیح می دهید توجه غیرمستقیم خود را به این رابطه معطوف کنید و او را در مرکز قلب خود قرار دهید.

28. قلب شما می گوید “برو”

علاوه بر چراغ سبز خانواده و دوستان، قلب شما نیز از این ازدواج احساس آرامش خواهد کرد. ممکن است هنوز نگران باشید، اما در اعماق وجود خود می دانید که برای ماجراجویی ازدواج کاملاً مجهز هستید. این یک احساس غریزی است که فقط شما در مورد آنچه در آینده برای رابطه شما اتفاق می افتد، دارید.

29. از تعهد به ازدواج کمی نگران هستید

متاهل بودن تعهدی است که نباید به راحتی آن را پذیرفت. قبلا گفتیم آماده بودن برای تعهد نشانه خوبی است اما اگر نگران هستید، همه چیز درست است. در واقع این یک نشانه خوب است. اگر به هم اهمیت دهید لازم است که درباره نگرانی هایتان مکالمه های طولانی برقرار کنید و در شب عروسی دیگر نباید چیز زیادی برای نگرانی مانده باشد. در غیر این صورت هنوز برای ازدواج زود است.

30. شما یاد گرفته اید که چگونه شفاف باشید

شفاف بودن یعنی همه کارت های شما روی میز است. هیچ چیز دریغ نمی شود و شما می توانید در مورد هر چیزی با شوهر یا همسر آینده خود صحبت کنید: بچه ها، نظافت، پول، رابطه جنسی، مسافرت، رویاها، کار، خانواده، سیاست و مذهب. تا زمانی که نتوانید به راحتی احساسات واقعی خود را فاش کنید، ما به شما توصیه می کنیم ازدواج نکنید. تفاوت زیادی بین “اینکه رنگ مورد علاقه شما چیست” و “آیا دوست دارید بچه دار شوید” وجود دارد. قبل از اینکه دیر شود باید در مورد موارد مهم بحث کنید. در همه موارد توافق نخواهید کرد. این فقط به این معنی است که شما مایل هستید علناً صحبت کنید تا جای سردرگمی نداشته باشید.

منبع:

brides

lifehack

weddingwire

elitedaily

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی