خواص مواد غذايي سلامت

آیا چای سبز روی کرونا تأثیر می گذارد؟

تقویم فارسی اندروید

چای سبز (Camellia sinensis) یکی از محبوب ترین نوشیدنی های بهداشتی در سراسر جهان است. چای سبز که منشا آن چین است، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی بالقوه، به دلیل فواید بسیاری برای سلامتی مورد تحسین قرار گرفته است.

اخیراً برای نقش احتمالی در مدیریت ویروس SARS-CoV-2 که باعث بیماری COVID-19 یا کرونا می شود، مورد بررسی قرار گرفته است. شاید شنیده باشید که نوشیدن چای سبز باعث پیشگیری یا درمان این بیماری می شود.

در این مقاله، توضیح می‌ دهیم که آیا چای سبز بر کووید 19 تأثیر می‌گذارد یا خیر و نکاتی برای تقویت سیستم ایمنی ارائه می‌ کنیم.

چای سبز

آیا چای سبز از کرونا پیشگیری یا آن را درمان می کند؟

چای سبز سرشار از پلی فنول های تقویت کننده سلامتی مانند اپی گالوکاتچین-۳-گالات (EGCG) است که دارای اثرات ضد ویروسی در برابر ویروس های RNA تک رشته ای مانند زیکا، هپاتیت C، آنفولانزا، تب دنگی و غیره است.

مانند اینها، SARS-CoV-2 یک ویروس تک رشته ای است. بنابراین، عصاره چای سبز برای نقش بالقوه آنها در درمان ویروس و مدیریت بیماری همه گیر COVID-19 همچنان مورد بررسی قرار می گیرد.

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره چای سبز ممکن است با آسیب رساندن به پروتئین سنبله، جلوگیری از ورود آن به سلول های انسانی و کاهش حجم کلی ویروس با ویروس SARS-CoV-2 مبارزه کند.

درمان سلول های آزمایشگاهی با EGCG در مراحل اولیه عفونت مؤثرتر بود.

با این حال، درک این نکته مهم است که نوشیدن چای سبز به خودی خود نمی تواند از کرونا پیشگیری یا آن را درمان کند. اکثر مطالعاتی که اثر مثبتی نشان می‌ دهند اثری از عصاره‌ های چای سبز مانند EGCG در مقادیر غلیظی بسیار بیشتر از آنچه در چای طبیعی یافت می‌ شود، استفاده می‌ کنند.

علاوه بر این، EGCG زمانی که به صورت خوراکی از چای مصرف می شود، جذب ضعیفی دارد.

با این وجود، عصاره چای سبز ممکن است پتانسیل استفاده برای درمان طبیعی کرونا را پس از تحقیقات و آزمایشات انسانی بیشتر داشته باشد.

به یاد داشته باشید، بهترین راه برای جلوگیری از بیماری جدی ناشی از کووید-19، واکسن زدن، حفظ فاصله فیزیکی و شستن مکرر دست‌ ها است.

خلاصه

نوشیدن چای سبز نمی‌ تواند از ویروس COVID-19 پیشگیری، یا آن را درمان کند اما عصاره‌ های غلیظی مانند EGCG ممکن است پس از تحقیقات و آزمایش‌ های انسانی بیشتر برای درمان طبیعی استفاده شوند.

آیا نوشیدن چای سبز در صورت ابتلا به کرونا مزایایی دارد؟

عفونت COVID-19 می تواند باعث التهاب شود که با علائمی مانند خستگی، درد عضلانی و درد مفاصل مرتبط است.

چای سبز ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد. اثبات شده است که التهاب مضر مرتبط با ویروس COVID-19 را کاهش می دهد و به طور بالقوه این علائم را کاهش می دهد (8).

EGCG موجود در چای سبز همچنین ممکن است با سرکوب فعالیت ویروسی دوره عفونت را کوتاه کند، اگرچه این اثر فقط در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده شده است. قبل از اینکه بتوانیم نتیجه گیری کنیم، به تحقیق انسانی نیاز داریم.

چای سبز همچنین منبعی از سایر مواد مغذی حمایت کننده سیستم ایمنی مانند روی، آهن و سلنیوم البته در مقادیر کم است.

صرف نظر از این، ممکن است متوجه شوید که نوشیدن یک فنجان چای سبز گرم در طول عفونت COVID-19 شما لااقل تسکین دهنده است.

خلاصه

چای سبز ممکن است التهاب مضر مرتبط با COVID-19 را کاهش دهد و به طور بالقوه علائم منفی ناشی از ویروس مانند دردهای عضلانی را بهبود بخشد. همچنین منبعی از مواد مغذی حمایت کننده سیستم ایمنی است، اگرچه آنها فقط در مقادیر کمی وجود دارند.

چای سبز و سلامت سیستم ایمنی بدن

چای سبز حاوی مقادیر کمی از ریزمغذی های تقویت کننده سیستم ایمنی زیر است:

  • روی: ممکن است گونه های مضر اکسیژن فعال ناشی از عفونت ها را کاهش دهد.
  • سلنیوم: سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت ها تحریک می کند.
  • مس: فعالیت سلول های کشنده طبیعی بدن را افزایش می دهد.
  • ویتامین B2: عملکرد آنتی بادی را در برابر عفونت های ویروسی تقویت می کند.
  • ویتامین B12: تولید سلول های ایمنی را افزایش می دهد.

کمبود مواد مغذی سلامت سیستم ایمنی را مختل می کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که کمبود سلنیوم ممکن است به بیماری شدیدتر ناشی از COVID-19 کمک کند.

دم کرده چای سبز به روش خیساندن برگ های چای سبز خشک شده یا یک چای کیسه ای در آب داغ، حاوی سطوح مختلفی از این ریزمغذی ها است که بستگی به کیفیت خاکی دارد که در آن رشد کرده است.

به طور کلی، غلظت ریز مغذی ها در چای سبز کم به نظر می رسد.

خلاصه

چای سبز حاوی مقادیر کمی از ریزمغذی‌ ها مانند روی، مس، سلنیوم و ویتامین‌های B2 و B12 است که همه آنها سلامت سیستم ایمنی را تقویت می‌ کنند.

نکاتی برای تقویت سیستم ایمنی

چای سبز فقط حاوی مقادیر کمی از ریز مغذی های تقویت کننده سیستم ایمنی است. از چای سبز دم کرده همراه با این نکات برای حمایت بهتر از سلامت کلی سیستم ایمنی خود لذت ببرید:

  • مصرف غذاهای ضد التهاب به ویژه میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید.
  • به طور منظم ورزش کنید. (مگر اینکه در حال حاضر بیمار باشید)
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید، زیرا سلامت سیستم ایمنی را به خطر می اندازد.
  • برای محدود کردن انتشار ویروس، شستن دست ها و بهداشت دست ها را با ضدعفونی کننده ها تمرین کنید.
  • هر شب 7 تا 9 ساعت خواب با کیفیت را هدف قرار دهید، زیرا خواب ضعیف ممکن است سلامت سیستم ایمنی را مختل کند.

خلاصه

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید، به طور منظم ورزش کنید، از استعمال دخانیات خودداری کنید، شستن دست‌ ها و بهداشت دست‌ ها را تمرین کنید و 7 تا 9 ساعت خواب در شب را هدف گذاری کنید تا سلامت ایمنی خود را تقویت کنید.

حرف آخر

چای سبز یک نوشیدنی محبوب است که اغلب به عنوان یک نوشیدنی بهداشتی از آن یاد می شود. برخی ادعاها ممکن است درست باشد: این دارو اثرات ضد ویروسی بر علیه ویروس‌های RNA تک رشته‌ ای مانند زیکا، هپاتیت C، آنفولانزا و دنگی دارد.

نقش بالقوه آن در مبارزه با SARS-CoV-2 همچنان در حال بررسی است، اما نوشیدن چای سبز برای پیشگیری یا درمان COVID-19 ثابت نشده است.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید، به طور منظم ورزش کنید، از سیگار کشیدن خودداری کنید، دست‌ ها را بشویید و بهداشت دست‌ ها را رعایت کنید و ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابید تا سلامت ایمنی خود را تقویت کنید.

واکسیناسیون علیه COVID-19، همراه با فاصله گذاری فیزیکی و ماسک گذاشتن در صورت لزوم، بهترین راه برای محافظت از خود و دیگران در برابر بیماری شدید است.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی