سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

آیا می‌توان سياهي دور چشم را از بین برد؟

حسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو در گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه 95‌درصد سیاهی دور چشم مرتبط با عوامل ژنتیکی و موروثی است، اظهار کرد...
تقویم فارسی اندروید

حسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو در گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه 95‌درصد سیاهی دور چشم مرتبط با عوامل ژنتیکی و موروثی است، اظهار کرد: عواملی شامل عوامل ژنتیکی، بیماری پرکاری تیروئید، سینوزیت، لاغری ناگهانی و سریع، گرسنگی، تشنگی، اختلال درخواب، استفاده از فضاهای مجازی، اینترنت و گوشی‌های همراه، مالیدن مداوم و مکرر چشم‌ها، کاهش چربی پلک، ضخیم شدن و کلفتی پلک، کم خونی و… در سیاهی دور چشم دخیل هستند.

سياهي دور چشم
سياهي دور چشم

وی افزود: 95 درصد سیاهی دور چشم ارثی است همچنین به دلیل اینکه رگ‌های چشم زیاد است و چشم ارگان نیازمند به خون است و باید تغذیه شود به طور طبیعی باید خون موجود در چشم و پلک‌ها نیز زیاد باشد، کم‌خونی باعث سیاهی دور چشم می‌شود.

این متخصص پوست ادامه داد: تزریق چربی در دور چشم‌ها زیر نظر پزشک معالج و متخصص و خوردن آب کافی می‌تواند سیاهی دور چشم را بهبود بخشد. معاینه مداوم و بررسی دید چشم‌ها، درمان به موقع ضعیفی و استفاده از عینک برای درمان تنبلی و ضعیفی چشم‌ها باعث جلوگیری از کلفتی و چین‌خوردگی پلک‌ها و در نتیجه سیاهی دور چشم می‌شود. در حقیقت عینک در افرادی که دچار تنبلی و ضعیفی چشم هستند از سیاهی دور چشم آنها جلوگیری می‌کند.

وی در پایان گفت: برخی از افراد به ویژه بانوان جوان تمایل بسیاری به کاهش وزن سریع و ناگهانی دارند این عامل باعث از بین رفتن چربی چشم‌ها و پلک‌ها و ضخامت و کلفتی پلک‌ها می‌شود و در نتیجه سیاهی دور چشم می‌شود، کاهش وزن باید براساس نظر متخصصان انجام شود.

به طور کلی از بین رفتن چربی، ضخامت و کلفتی پلک‌ها، کم‌خونی، کاهش چربی و آب موجود در پوست پلک‌ها مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سیاهی دور چشم هستند.

اين مقاله را هم بخوانيد:

خوراكي هاي مفيد براي درمان پف و سياهي دور چشم

جهت مطالعه ساير مقالات سلامت پوست اينجا كليك كنيد

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی