تناسب اندام سلامت

کاهش وزن سالم در صبح

کاهش وزن سالم یکی از سخت ترین کارهایی است که برای انجامش باید تغییراتی در شیوه زندگی خودتون اعمال کنید و باید تلاشی مداوم داشته باشید تا به آن دست یابید و آن را حفظ کنید. وقتی که شما تشخیص دادید که اضافه وزن دارید و چاق شدید  شما باید اراده ای بسیار قوی و آهنین برای سوزاندن چربی های اضافه بدنتون بکار بگیرید تا به اندام دلخواهتون برسید و کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو بهبود ببخشید. خوشبختانه راه های زیادی برای این کار وجود دارد که با اندکی صبر و فداکاری می تواند شما را به موفقیت برساند. اگر شما دنبال راه مناسبی برای کاهش وزن سالم بدن خود هستید و نمیدانید چطوری آنرا به شکل سالمی انجام بدهید ٬ این مطلب را مطالعه کنید و با ما همراه باشید. ما با شما چهار راهکار طلایی را به اشتراک خواهیم گذاشت که شما میتوانید آنها را در برنامه کاهش وزن صبحگاهی خود بگنجانید. اما سوالی که پیش می آید این است که چرا صبح تا این حد در کاهش وزن سالم مهم است؟

صبح بهترین زمان برای از دست دادن وزن و چربی های اضافه شما است اما شما به جای کار روی آن به تمیز کردن خانه، شروع کار روزانه و یا کنکاش با ترافیک می پردازید. شب که به خواب می روید بدن شما به استراحت می رود و خود را آماده می کند تا در روز بعد با یک شروع جدید خود را برای روز بعد آماده کند. از لحظه ای که شما چشمان تان را باز می کنید بدن تان آماده این است که مواد مغذی را دریافت کرده و همچنین سوخت و ساز خود را از سر بگیرد.

به همین دلیل است که توصیه می شود صبح را به چشم یک زمان عالی برای کاهش وزن سالم ببینید. آیا می خواهید بدانید بهترین کارها برای شروع یک روز خوب در راستای کاهش وزن تان چیست؟

  • کمی زودتر از خواب بیدار شوید.

تنها یک ساعت زودتر از رخت خواب برخواستن می تواند برای بسیاری از مردم کار دشواری باشد اما همین یک ساعت کمک می کند تا تغییرات مهمی در روز خود ایجاد کنید. می توانید کمی قبل از آنکه مجبور شوید درگیر کارهای روزانه شوید و وقت کافی برای خودتان نداشته باشید از خواب برخواسته و یک روز خوب را شروع کنید. همین یک ساعت کافی است تا بتوانید یک صبحانه ی خوب و سالم خورده و کمی ورزش کنید و از انرژی بالای بدن تان در جهت سلامتی و سوخت و ساز بهتر استفاده کنید.

  • نوشیدن چیزی در اول صبح

زمانی که صبح تان را با یک هدف خوب شروع کنید می توانید برای کل روز تلاش هایی در جهت رسیدن به آن انجام دهید. می توانید سعی کنید در خود برخی از عادات را ایجاد کنید تا سوخت و ساز بدن شما را فعال کند. برای مثال صبح ها موقع بیدار شدن آب گرم با لیمو بنوشید.

نوشیدن آب کمک می کند تا بدن تان پاک و خالص شده و وضعیت کلی سلامت تان بهتر شود. به علاوه نوشیدن آب گرم با لیمو هم در سلامتی شما موثر است. لیمو خود خاصیت چربی زدایی دارد و روند دستگاه گوارش شما را بهبود می دهد. همه ی شما باید حتما از آن استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات لیمو ترش میتوانید این مطلب را مطالعه کنید.

نوشیدنی دیگر چای زنجبیل است. چای زنجبیل به کاهش التهاب کمک کرده و حاوی آنتی اسیدان هایی است که کمک می کند تا بدن تان به خوبی پاک و عاری از هر نوع آلودگی شود. این چای یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شماست. می توانید کمی ریشه زنجبیل به آب در حال جوش اضافه کنید و 10 دقیقه زمان بدهید تا آماده شود. سپس کمی لیمو به آن اضافه کنید و میل کنید.

برای مطالعه بیشتر خواص و مضرات زنجبیل میتوانید اینجا کلیک کنید.

3. کمی ورزش و کاهش وزن سالم

بعد از این که نوشیدنی های موثر صبح را امتحان کردید نوبت آن است تا کمی هم بدن خود را از طریق ورزش آماده ی سوخت و ساز بهتر کنید. می توانید تنها 10 دقیقه بدوید یا پیاده روی تند داشته باشید. اگر پیاده روی را انتخاب کردید توصیه می شود تا 20 دقیقه آن را ادامه دهید. اگر یک تردمیل یا دوچرخه ثابت در خانه دارید می توانید از آن استفاده کنید اگر نه می توانید در فضای خارج خانه این کار را انجام دهید. سپس برای تکمیل ورزش صبحگاهی خودتان و تکمیل روند سلامت قلب و عروق تان توصیه می شود که برخی از ورزش ها را در خانه انجام دهید. این ورزش ها عبارتند از :

  •   اسکات
  •   حرکات پای Lunges
  •     پا بلند کردن در حالت دراز کشیده Leg lifts
  •     قیچی پا ها Scissors
  •     شنا
  •     کشش عضلات

در پایین چگونگی انجام حرکات بصورت تصویری توضیح داده شده اند :

حرکات پای Lunges
حرکات پای Lunges

 

پا بلند کردن در حالت دراز کشیده Leg lifts
پا بلند کردن در حالت دراز کشیده Leg lifts

 

قیچی پا ها Scissors
قیچی پا ها Scissors

 

شنا
شنا

 

کشش عضلات
کشش عضلات
  1. صبحانه مقوی بخورید

اگر تلاش میکنید که یک کاهش وزن سالم داشته باشید مهم ترین وعده غذایی شما در روز همان صبحانه است. یک صبحانه ی خوب سوخت و ساز بدن شما را در اول صبح افزایش داده و همچنین کالری لازم برای بدن شما در طول روز تامین می کند. یک صبحانه خوب باید شامل:

  • غلات و یا دانه
  •     پروتئين
  •     میوه
  •     فیبر
  •     مقدار زیادی مایعات

باشد. همچنین باید سعی کنید با جویدن شمرده شمرده غذا ها وخوردن به صورت آرام ٬ هضم و جذب خوبی داشته باشید.

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی