سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه می توان پس از رسیدن به هدف به جلو حرکت کرد؟

تقویم فارسی اندروید

پس از رسیدن به هدف شما احساس خواهید کرد که روی ابرها قرار دارید. شما در زندگی خود بر یک چالش غلبه کرده اید و در نتیجه، عادتی ایجاد کرده اید که شما را به موفقیت های جدید می رساند.

رسیدن به هدف

این یک احساس فوق العاده است اما سرانجام، این میزان بالای دوپامین حاصل از موفقیت محو می شود و مانند بسیاری از افراد دیگری که موفق به کسب موفقیت شده اند، یک سوال بزرگ باقی می ماند:

حالا که هدفم محقق شد باید چه کار کنم؟

افراد اغلب بلند پرواز هستند اما پس از موفقیت در رسیدن به یک هدف، افراد می توانند انگیزه خود را از دست بدهند و یا سرعت رشد خود را کاهش دهند. این بخش از فرآیند مشکلی است که بسیاری از افراد در صورتی که قبلاً با آن روبرو نشده اند، در مقطعی با آن روبرو می شوند.

برای کمک به شما در مسیر خود، در اینجا چند پیشنهاد برای اینکه چه باید بکنید به محض رسیدن به موفقیت در هدف و چگونگی پیشرفت بهتر آورده شده است.

رسیدن به هدف

حرکت به جلو پس از موفقیت در هدف

هنگامی که برای اولین بار هدف بزرگی را تعیین می کنید که به دنبال آن هستید، برای شما آسان است که فقط روی آن هدف تمرکز کنید. به هیچ وجه فضایی برای تفکر درباره اینکه پس از رسیدن به موفقیت در هدف باید چه کاری انجام دهید وجود ندارد.

خوشبختانه، برخی اطلاعات و آموزه های اساسی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند هنگامی که به موفقیت در رسیدن به هدف می رسید و در زندگی پیش می روید. اینها اصولی است که میلیونر پائول اسکولاردی آنها را عملی کرده و بسیار تأثیرگذار است.

در اینجا تجزیه و تحلیل این اصول وجود دارد:

فروتن باشید

شاید شما در تلاش برای تبدیل شدن به یک میلیونر مانند اسکولاردی نباشید. با این حال، هنوز یک درس مهم است که باید به خاطر بسپارید. در حالی که با موفقیت در هدف بسیار پیشرفت کرده اید، مهم این است که آنچه را که پشت سر گذاشته اید دست کم نگیرید و یا نسبت به کسانی که در همان وضعیت قبلی خود هستند نگاه نکنید.

رشد یک چیز شکننده است و به راحتی می توان آن را با عادت های بد جایگزین کرد که شما را به وضعیت بدتری بازگرداند.

به علاوه، رفتارهای احمقانه یا متکبرانه در مورد دستاوردهای خود می تواند افراد را از این کار دور کند. این خوب نیست زیرا رشد اغلب از منابع فراتر از خود ما ناشی می شود. بسیاری از میلیونرها مربیانی برای راهنمایی آنها دارند. ورزشکاران مربی دارند.

ما غالباً در داستان های خاص در مورد آنها چیزی نمی شنویم اما بسیاری از افراد به روشی در رشد شما نقش دارند. فروتن باشید و آن افراد را بشناسید و آنها را تصدیق کنید.

خود را برای تعیین اهداف بزرگتر آموزش دهید

در ادامه این ایده را بیشتر توضیح خواهیم داد، اما ایده این است که پس از رسیدن به هدفی که فکر نمی کردید می توانید به آن برسید، باید با تعیین یک هدف بزرگتر ادامه دهید.

شما باید به تدریج اهدافی را تعیین کنید که فکر می کنید تحقق آنها پس از هر جهش موفقیت آمیز غیرممکن نیست.

به عنوان مثال، اگر به عنوان بخشی از موفقیت در هدف خود به موقعیت بالایی در کار خود رسیده اید، هدف حتی بزرگتر ایجاد تجارت شخصی در آن صنعت خاص است.

سخت تر و دقیق تر کار کنید

هنگام کار بر روی اهداف خود، حفظ اعتماد به نفس، تفکر مثبت و تلاش همه برای دستیابی به موفقیت لازم است. طبیعتاً، اگر تلاش بزرگتری را در پیش می گیرید باید انگیزه، اعتماد به نفس و تلاش بیشتری نیز در این زمینه داشته باشید. همچنین کار هوشمندانه تر کار کردن و تأمل در دستاوردهای شما نیز هزینه دارد. در وهله اول چه چیزی به شما کمک کرد تا به این هدف برسید؟ چه روش یا رویکردی را در پیش گرفتید تا همه اینها برای شما اتفاق بیفتد؟

بسیاری از مردم راه خود را گم می کنند. این امر از عدم تأمل ناشی می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به آنچه در این زمان به شما کمک کرده است، بازگردید.

مردم همچنین تمایل دارند در تعلل فرو روند که دستیابی به اهداف آینده را دشوارتر می کند.

منتقدان را نادیده بگیرید

افراد نفرت پراکن و منتقد همه یکسان هستند. هر زمان به چیزی دست یافتید، همیشه افرادی پیدا می شوند که سعی می کنند شما را به پایین بکشند. معلوم می شود که بسیاری از افراد حسود هستند تا جایی که آرزو می کنند شما شکست بخورید.

بخشی از مشکل این است که بسیاری از افرادی که برای رسیدن به اهداف تلاش نکرده اند انتظار دارند که موفقیت در هدف ساده باشد. نه تنها این، بلکه ما غالباً از میزان کاری که برای رسیدن مردم به قله های موفقیت لازم است غافل هستیم.

اسکولاردی یک مثال است. تا زمانی که او داستان خاص خود را در مورد چگونگی میلیونر شدنش به اشتراک نگذارد ما واقعاً نمی دانیم او برای رسیدن به آنجا چه چیزی را پشت سر گذاشته است. تنها چیزی که می دانیم انتهای داستان است که او میلیونر نبوده و اکنون نیز هست.

حتی اگر موفقیت در هدف شما روی یک منطقه کوچک تأثیر می گذارد، شما هنوز نفرت پراکنی ها یا افرادی را که به شما اعتقاد ندارند پیدا خواهید کرد. افراد موفق می دانند که بی اعتنایی به آنها بهتر است، زیرا موفقیت شما هیچ ارتباطی با احساس آنها ندارد.

موفقیت

چه کاری باید بعد از موفقیت در هدف انجام دهید

با در نظر داشتن این چهار اصل، شما باید این موارد را در حرکت رو به جلوی زندگی خود به کار بگیرید. بهتر است، همین حالا که هنوز در جهت رسیدن به اهداف خود کار می کنید، این موارد را به کار ببرید.

اما بعد از دستیابی به موفقیت، چه پیش می آید؟ به هر حال، این اصول عالی هستند اما همه آنها جنبش لازم را برای شما در پس از موفقیت ایجاد نمی کنند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

1. هدفی بزرگتر را تعیین کنید یا آن را گسترش دهید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شما باید اهداف بزرگتری تعیین کنید. جاه طلبی مردم بی پایان است و در اعماق وجود تان، شما همیشه به دنبال دستیابی به اهداف بیشتر هستید. حریصانه به نظر می رسد اما تلاش برای دستیابی به اهداف بیشتر همیشه به شکل پول یا دستاوردهای بالا نیست.

می توانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید و در زمینه مشکلاتشان به آنها کمک کنید. یا شاید، شما باید ارتباط عمیق تری با خانواده و دوستان خود برقرار کنید. شاید شما بخواهید برای سلامتی جسمی حتی بهتر آموزش ببینید و با شرکت در مسابقات آن را آزمایش کنید.

به هر حال هرچه که باشد، شما باید یک هدف بزرگتر از قبل تعیین کنید. در بسیاری از جنبه های زندگی شما، همیشه جایی برای نوعی گسترش وجود دارد. بنابراین، وقتی ذهن خود را به کار می اندازید، متوجه خواهید شد که آرزوهای دیگری نیز دارید و سایر زمینه هایی هستند که می توانید موفقیت هدف را دنبال کنید.

راه دیگر برای بررسی این موضوع، گسترش هدف اصلی خود فراتر از آنچه در گذشته بود می باشد. در بعضی موارد، پیشرفت های طبیعی وجود دارد شبیه به اینکه شما باید نقاط عطفی را تعیین کنید که شما را برای رسیدن به اهداف خود هدایت می کند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید و هدف خود را زده اید، هدف بعدی این است که بدن خود را به روشی خاص تمرین دهید، مانند آموزش برای یک ماراتن محلی. شما هنوز در تلاش برای انجام فعالیت های بدنی هستید اما به روشی دیگر تمرین خواهید کرد که بدن شما به آن عادت ندارد.

2. به دیگران کمک کنید تا موفق شوند

رویکرد دیگر در همان خطوط فروتن ماندن است. به جای نگاه کردن از بالا به مردم، مقداری از انرژی خود را صرف کمک به مردم کنید. این احتمال وجود دارد که در یک جامعه یا گروهی مشارکت داشته باشید که به شما کمک کند به نوعی به نتایج خود برسید.

از آنجا که آن گروه یا جامعه به شما کمک کرده اند، چرا به آنها پاسخ نمی دهید؟

این لزوما پیشرفتی ندارد اما به شما مهلتی می دهد که بفهمید بعدها می خواهید چه کاری انجام دهید. در تمام مدت، این به شما امکان می دهد آنچه را آموخته اید منتقل کرده و تقویت کنید.

به یاد داشته باشید که ایده آل های شما مهم هستند و اگر از مسیری که برای شما موفقیت در هدف ایجاد می کند دور شوید، می توانند تغییر شکل دهند. کمک به جامعه خود ایده خوبی برای کمک به شما است که به اخلاق و آرمان های خود وفادار بمانید و اهداف خود را متمرکز کنید.

3. به سبدهای دیگر نگاه کنید

به قول معروف “همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید.” این یک جمله مناسب در زندگی ما است، زیرا همه ما جنبه های بسیاری (یا سبدهایی) داریم که باید روی آنها کار کنیم. در همان خطوط پیشنهاد اول، شاید بعضی از شما آنقدر وقت صرف ساخت یک سبد کرده باشید که سبد دیگری را نادیده بگیرید. در این صورت، چرا به سبدهای دیگر نگاه نکنید و توجه لازم را به آنها ندهید؟ اهداف خود را مرور کنید تا ببینید کدام حوزه های زندگی شما در کوتاه مدت و بلند مدت به توجه بیشتری نیاز دارند.

4. خوداندیشی را تمرین کنید و خود را پیدا کنید

کمی برای خودتان وقت بگذارید. مکث کنید، بازتاب خود و هدف خود را پس از این گام بزرگ موفقیت، یک بار دیگر پیدا کنید.

منطقی است که بعد از موفقیت در هدف، شما می خواهید به سراغ چیز بزرگ بعدی بروید اما مهم این است که به خودتان برگردید.

همانطور که در بالا ذکر شد، جنبه های بسیاری از خودمان وجود دارد و اگر روی بخشی از خودمان تمرکز کنیم، هویت چیز دیگری را تضعیف می کنیم. ممکن است وقت زیادی را در محل کار خود گذرانده باشید و از سایر زمینه های زندگی خود مانند سلامتی و خانواده خود غافل شوید.

این جنبه ها بخشی از هویت ما هستند و غفلت از برخی از موارد باعث از بین رفتن زندگی ما می شود. وقت آن رسیده که تغییرات فعالانه ای در زندگی خود ایجاد کنید تا دوباره خود را پیدا کنید.

برنامه ریزی

حرف آخر

مردم فکر می کنند که دستیابی به موفقیت آسان است و همه مشکلات ما را برطرف می کند اما این اغلب اتفاق نمی افتد. با هر موفقیتی که کسب می کنید، چیز دیگری نیز وجود خواهد داشت که حتی بیشتر از قبل تلاش می طلبد.

البته، شما آزاد هستید که در موقعیت فعلی خود باقی بمانید اما حفظ و نگهداری نیز مهم است. با در نظر داشتن همه اینها، داشتن این اصول و استفاده از این روش ها، می توانید خود را بهتر برای آنچه در آینده پیش می آید آماده کنید.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی