سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه علاقه مندی هایی الهام بخش و انگیزه دهنده برای خود ایجاد کنیم؟

بیایید با واقعیت ها روبرو شویم. زندگی همیشه در حالت 24 ساعته و 7 روزه الهام بخش نیست. ما با سختی هایی روبرو می شویم، خسته می شویم، دلسرد می شویم. شاید ما کار خود را دوست نداشته باشیم. شاید هم ما فقط از انگیزه ها یا اهداف فعلی خود احساس انگیزه نکنیم.

و درصورتی که احساس الهام و انگیزه نمی کنیم، اقدام یا عمل به چیزهایی که در زندگی می خواهیم بسیار دشوار است.

به جای اینکه منتظر باشیم و امیدوار باشیم که چیزی الهام بخش به طرز جادویی به ما برسد، چه می شود اگر هر وقت خواستیم چیزی الهام بخش را به درب خانه خود بخوانیم؟

الهام بخش

الهام همان چیزی است که به شما زندگی می بخشد

موارد الهام بخش است که باعث می شود شما احساس زنده بودن کنید، چیزی که باعث می شود شما فوراً اقدام کنید و آنچه باعث می شود از تخت بیرون بیایید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و بیشتر با زندگی درگیر شوید.

وقتی چیزی به ما الهام می شود، به پروژه ها و روابط مختلف زندگی خود روح می بخشیم. ما از خرید هدیه برای دوست یا شریک زندگی خود الهام می گیریم. یا اینکه ما الهام می گیریم که یک پروژه اضافی را در محل کار خود انجام دهیم. یا اینکه به ما الهام می شود که در وسط خیابان برقصیم.

الهام جرقه ای است که ما را وادار می کند بیشتر درگیر زندگی شویم و آتشی که جرقه می زند، احساسات ماست.

وقتی مشتاق چیزی هستیم، احساس می شود که می توانیم آن را بی وقفه انجام دهیم، مانند وقتی که تا آخر شب با یک گفتگوی پرشور درگیر می شویم یا وقتی با شور بازی های ویدئویی بازی می کنیم یا وقتی که ما در باشگاه با شور و اشتیاق می رقصیم.

و در واقع می توانیم این اشتیاق را ترسیم کنیم تا فرمولی برای الهام بخشیدن در هر زمان ایجاد کنیم.

حتی اگر احساس می کنید که یک فرد پرشور نیستید – یا اینکه هیچ چیز واقعا آتش شما را روشن نمی کند – باز هم یم توانید آن را بیابید. هر فرد چیزهایی دارد که باعث زنده شدن آنها می شود، چیزهایی که او را به زندگی مشتاق می کند.

ممکن است شما در زندگی خود آنقدر وقت صرف کارهای غیر عرفانی  و عادی کرده باشید که حساسیت خود را نسبت به لیست علاقه های خود از دست داده باشید. با این حال، ما می توانیم آن آتش را به راحتی دوباره احیا کنیم.

ما فقط باید آنچه را که شما به آن حساس هستید کشف کنیم.

احساسات در حساسیت شماست

وقتی احساس می کنیم واقعاً می خواهیم الهام بگیریم، الهام گرفتن بسیار راحت تر است زیرا در آن لحظات به الهام و اشتیاق حساس هستیم. از طرف دیگر، وقتی احساس الهام نمی کنیم، رسیدن به آن تقریباً غیرممکن است.

وقتی کودک هستیم، معمولاً نسبت به بزرگسالی بیشتر به احساسات خود حساس هستیم، فقط به این دلیل که کارهای الهام بخش بیشتری انجام می دهیم. بسیار آسان تر است که به جای پرداخت صورتحساب یا رانندگی در ترافیک، هنگام بازی بهتر فکر کنیم.

با این حال، این بدان معنی است که ما می توانیم با شروع به تفکر درباره آنچه در زندگی به آن حساس هستیم و سپس ایجاد لیستی از احساسات الهام بخش خیلی راحت آن احساسات را کشف کنیم.

هر فرد دارای حساسیت های منحصر به فردی است که از بدو تولد تاکنون داشته است. بعضی از افراد به موسیقی حساس هستند و آهنگ مناسب می تواند بلافاصله روحیه آنها را تغییر دهد. افراد دیگر به آزادی حساس هستند و خیلی زود احساس گرفتار شدن می کنند.

حساسیت ها مواردی هستند که احساس می کنیم. آنها مشتمل بر احساسات ما هستند اما همچنین شامل درد ما نیز هستند. بنابراین اگر احساس اشتیاق خاصی نداشته باشیم، تمرکز روی احساساتی که نمی توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم، فقط باعث می شود احساس بدتری نسبت به خود داشته باشیم.

الگوی درد خود را بنویسید تا احساسات خود را کشف کنید

یک قطعه یا کاغذ بردارید یا یک صفحه Word را باز کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • یکی از چالش برانگیزترین یا ناامیدکننده ترین لحظات زندگی شما چیست (که فکر کردن درباره آن ضربه دوباره ای به شما وارد نمی کند)؟
  • پنج چیزی که در آن لحظه احساس کردید چه بود؟ (به عنوان مثال “من احساس عصبانیت، ناامیدی، گیر افتادن، عدم توانایی کافی و خجالت کردم.”)
  • حالا، آن را جایگزین کنید. در آن لحظه دوست داشتید چه احساسی داشته باشید؟ (به عنوان مثال “من می خواستم احساس آرامش، هیجان، انگیزه، لیاقت و غرور کنم.”)
  • هر زمان که این کلمات را در گذشته احساس کرده اید، کلمات مربوط به سوال شماره 3 را بردارید و لیست کنید. آیا آنها را با دوستان خاصی احساس می کنید؟ آیا احساس می کنید آنها در حال انجام بازی یا سرگرمی هستند؟ آیا احساس می کنید که آنها پروژه های کاری انجام می دهند؟
  • شروع به مشاهده الگوهای گذشته کنید و لیستی از علاقه های خود را برای آینده ایجاد کنید (به عنوان مثال: “من در روز عروسی ام احساس افتخار می کردم. ارتباط داشتن با دوستان و خانواده باعث می شود احساس غرور کنم و از علاقه های من است.”)

انگیزه

چگونه یک لیست الهام بخش از احساسات تهیه کنیم

اصلاح برخی از موارد قبلی حساسیت های شما به تجربیات لحظه ای حاضر ممکن است انجام شود. به عنوان مثال، ممکن است دیگر به آن سرگرمی نپردازید، آن شغل را نداشته باشید و یا با آن دوستان پاتوق نداشته باشید. بنابراین، با شروع لیست کردن، شروع کنید.

از آنچه که برای سبک زندگی فعلی شما مفید است، استفاده کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما قبلاً در زندگی در جایی احساس یافتن نور کرده اید و ما می توانیم حساسیت هایی را که باعث می شود شما احساس زنده بودن و انگیزه کنید، ترسیم کنیم و سپس این احساس را تکرار کنیم.

بگذارید بگوییم یکی از کلماتی که می خواستید احساس کنید “اتصال” است. در گذشته، شاید در مکالمه های عمیق با دوستان احساس ارتباط می کردید. حتی اگر بعید است هر روز وقت و مکانی برای مکالمه عمیق با دوستان خود داشته باشید، می دانید که ارتباط با دوستان به شما الهام می بخشد.

بنابراین، شاید بتوانید که در لحظه ای که احساس عدم روحیه می کنید، یک پیام کوتاه سریع برای یک دوست صمیمی ارسال می کنید. شاید این مانند مکالمه طولانی در گذشته نبوده است، اما مطمئناً کمی الهام به شما می دهد.

یا بگذارید بگوییم یکی از این کلمات “بازیگوشی” است. شما به یاد دارید که از کودکی دوست داشتید در ماسه ها بازی کنید. احتمالاً شما در بزرگسالی به زمین بازی نمی روید اما می دانید که زمان خلاقیت بدون فشار برای شما مهم است. دفعه بعد که احساس می کنید به کمی الهام و خلاقیت نیاز دارید، یک ساعت با کتاب های رنگ آمیزی خود وقت بگذارید و سپس خواهید دید برای اتمام کار خود الهام می گیرید.

روزانه سه کار را انتخاب کنید

شما ممکن است – و امیدواریم که داشته باشید – اکنون لیست طولانی از موارد الهام بخش که احساسات شما را تحریک می کنند داشته باشید. نگاهی به لیست بیندازید و سه چیز را در آن انتخاب کنید که می توانید واقعاً هر روز انجام دهید. اینها نیازی به چیزهای به یاد ماندنی نیست. در حقیقت، بهترین کار این است که انجام آنها بسیار ساده و کاربردی و روزانه باشد.

شاید شما قبل از دوش گرفتن هر روز سه دقیقه رقصیدن را انتخاب کنید تا احساس بازیگوشی کنید. یا شاید هر شب شروع به نوشیدن چای بابونه کنید تا احساس آرامش کنید. یا شاید شما یک لیست از کارهای صبحگاهی را انجام می دهید تا احساس تمرکز کنید.

در واقع مهم نیست که آن موارد چیست، تا زمانی که واقعاً بتوانید آن را روزانه انجام دهید و باعث می شود برخی از این کلمات را احساس کنید خوب است.

هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، نسبت به مواردی که باعث می شود احساس اشتیاق و الهام داشته باشید حساسیت بیشتری پیدا می کنید و الهام گرفتن لحظه ای راحت تر است.

بقیه احساسات – که روزانه متعهد به انجام آنها نیستید – به لیست ذخیره شما تبدیل می شوند. هر زمان که به کمی تقویت اضافی احتیاج داشتید، فقط نگاهی به آن لیست احساسات بیندازید و هر زمان که خواستید می توانید احساس الهام کنید.

چرا کار می کند؟

مشکلی که در بیشتر مشاوره های علاقه و الهام وجود دارد این است که بسیار عمومی است و ممکن است به طور خاص برای شما مفید باشد یا نباشد. با این حال، اگر با حساسیت ها و تجربیات شما شروع کنیم جایی که قبلاً آن حساسیت ها را احساس کرده اید، فرمولی اثبات شده داریم که مخصوص شما است.

به جای اینکه خودتان را وادار کنید و کسی باشید که نیستید، خیلی راحت تر می توانید از کسانی که قبلاً بودید و از آن چه نسبت به آن حساسیت دارید الهام بگیرید.

اگر با انزوا احساس ناامیدی یا درد زیادی کرده اید، احتمال این وجود دارد که به اتصال حساس باشید و در هنگام اتصال احساس الهام بیشتری کنید. اگر با احساس ناامنی احساس ناامیدی یا درد زیادی کرده اید، احتمال این وجود دارد که نسبت به آن حساس باشید و در هنگام امنیت احساس الهام بیشتری کنید.

بنابراین، اگر احساس اتصال یا امنیت می کنید یا هر آنچه که باید احساس کنید، احساس الهام خواهید کرد و می توانید از این فرمول برای ساختن زندگی بر اساس لیست علاقه های شما و آنچه ذهن شما را روشن می کند، استفاده کنید.

همیشه احساس الهام کنید

درست مثل حفظ فرم، بهترین راه برای الهام گرفتن این است که هرگز از آن خارج نشوید. هرچه در زندگی احساس کمتری کنیم، حساسیت ما نسبت به الهام کمتر است. خبر خوب این است که هر یک از ما حساسیت ها و احساسات منحصر به فرد خود را در مورد احساس الهام خود داریم.

اگر لیستی از آن اشتیاق ها تهیه کنیم و آن را در دسترس و فعال نگه داریم – و حتی هر روز سه کار از آن انجام دهیم – در این صورت ما یک فرمول ضد انعطاف پذیر برای الهام گرفتن داریم و دائماً نسبت به الهام هر روز و الهام به کار خاصی، ساعتها یا حتی مبلغ مشخصی نیاز نداریم. حتی اگر فقط پنج دقیقه در روز وقت آزاد داشته باشیم، می توانیم کارهایی را انجام دهیم که می دانیم ما را برای الهام گرفتن و اقدام جدید در مسیر خود قرار داده است. زیرا، وقتی به ما الهام می شود، انگیزه می گیریم اقدامات جدیدی انجام دهیم و زندگی خود را به سمت بهتر تغییر می دهیم.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی