سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه از قربانی بودن دست بکشیم و جنگیدن برای اهداف مان را یاد بگیریم؟

تصادفی نیست که فیلم های ابرقهرمانی به طور مداوم در گیشه برنده می شوند. سال به سال، مردم برای تماشای شکست افراد شرور به دست یک ابرقهرمان و غرق شدن در سختی های روزانه، به سینماها می ریزند. شاید مبارزه روی صفحه نمایش همان مبارزاتی باشد که هنگام صبح به محض اینکه از خواب بیدار می شویم با آنها دست و پنجه نرم می کنیم. انتخاب بازی در نقش قربانی در زندگی خودمان یا جنگیدن برای اهداف مان. آیا ما تسلیم چالش های به ظاهر غیر قابل عبور در راه خود خواهیم شد یا تصمیم به برخاستن و جنگیدن برای اهداف مان خواهیم گرفت؟

جنگیدن برای اهداف

برای روشن شدن این موضوع، چالش های بسیار واقعی وجود دارد که ما با آنها روبرو هستیم. زندگی یک فیلم مارول نیست. همانطور که COVID-19 در سراسر جهان شایع شده است، در هر مرحله شاهد از دست دادن عزیزان، اندوه، درد و رنج هستیم. چشم انداز سیاسی ناخوشایند است، خانواده ها در حال دست و پنجه نرم کردن با شرایطی هستند که قبلاً هرگز با آن روبرو نشده اند و هنوز هم همه استرس های اضافی روزمره وجود دارد که زندگی آنها را دچار مشکل بیشتری می کند.

مراحل ابتدایی جنگیدن برای اهداف

هنوز، چه این اولین یا چندمین بار اقدام زندگی ما باشد، تصمیم گیری برای قهرمان شدن و جنگیدن برای اهداف مان هرگز زود یا دیر نیست.

1. با اعتبار سنجی خود شروع کنید – درد شما واقعی است

شرایط پیرامون ما چالش برانگیز است و احساسات شدیدی را برانگیخته است. قضاوت درمورد احساساتمان کمکی نمی کند.

“اعتبار سنجی خود پذیرفتن تجربه درونی، افکار و احساسات ماست. این بدان معنا نیست که ما فکرهای خود را باور داریم یا فکر می کنیم احساسات ما موجه است. ” با پذیرفتن احساسات خود، اولین قدم را در مالکیت روند خود برمی داریم.

2. به باورهای محدود کننده خود توجه کنید

ما می دانیم که در حال تقلا هستیم اما آیا داستان هایی را که درباره خودمان می گوییم که چرا همه چیز تغییر نمی کند، بررسی کرده ایم؟ این داستان ها معمولاً باورهای محدودکننده ما هستند که در یک روایت پیچیده اند. به طور کلاسیک، وقتی ما در زندگی خود نقش قربانی را بازی می کنیم، باورهای محدود کننده ای را که در مورد خود، دیگران و جهان داریم، باور می کنیم.

“مردم فقط من را دوست ندارند. من هرگز پیشرفت نخواهم کرد. من هرگز در اینجا ارتقا نخواهم یافت. رئیس من احمق است.”

به نظر آشنا می آید؟ همه ما مقصر هستیم که در لحظات ناامیدی به این نقطه قصور می کنیم. این یک بخش انسانی است.

همه ما برای یک ذهنیت ثابت سخت گیر هستیم. فقط با تمرین و پایداری است که می توانیم عضله ای برای تمرین یک ذهنیت رشد یافته در زندگی روزمره خود بسازیم. محقق کارول دوک به ما می گوید: وقتی باور کنیم می توانیم چیزهای جدیدی یاد بگیریم، رشد کنیم و رشد کنیم و با روش های جدید و همیشه در حال پیشرفت عالی شویم.

3. منبع کنترل داخلی خود را ایجاد کنید

وی افزود: “اگر شخصی منبع كنترل درونی داشته باشد، این فرد موفقیت و تلاش خود را به توانایی های خود نسبت می دهد. شخصی که انتظار موفقیت دارد انگیزه و اراده بیشتری برای یادگیری خواهد داشت.”

وقتی ما انگشت خود را مدام به طرف خود نشان می رویم و برای خود پرونده ای درست می کنیم. ما نباید منتظر تغییر شرایط باشیم. درعوض، باید فعالانه شروع به برداشتن گام هایی برای تغییر اوضاع کنیم.

4. عادت های خود را به چالش بکشید و افراد جدید را امتحان کنید

بسیاری از ما ممکن است بگوییم “مطمئناً، گفتنش آسان تر از انجام آن است” و ما درست خواهیم گفت. تغییر رفتار ما به زمان و ثبات نیاز دارد. ما نمی توانیم ناگهان یک منبع کنترل داخلی داشته باشیم.

هنگامی که رفتارهایی را شناسایی کنیم که دیگر به درد ما نمی خورد و رفتارهای جدیدی را جایگزین آنها می کنیم که به ما کمک می کنند قدرت خود را اعلام کنیم، تغییر را تجربه خواهیم کرد.

نمونه: اگر همیشه بگویم نویسنده خوبی نیستم و به همین دلیل هرگز وبلاگی راه اندازی نکرده ام، ممکن است نتوانم درست بنشینم و وبلاگ خودم را راه اندازی کنم. در عوض، من باید با تعهد روزانه به روزانه نویسی شروع کنم تا بتوانم در جهت چیزی که مایلم به صورت عمومی به اشتراک بگذارم، فعالیتی ایجاد کنم و گام های کوچک بردارم.

5. برای الهام گرفتن به اطراف نگاه کنید

ابرقهرمان بودن خسته کننده می شود و گاهی اوقات ما به راحتی می توانیم از جنگیدن برای اهداف مان کنار بکشیم. برای ایجاد عادت های جدید، تغییر وضعیت ذهنی و مسئولیت پذیر نگه داشتن خود، تلاش کنید.

وارد یک لیست پخش موسیقی الهام بخش شوید. آهنگ های مورد علاقه خود را پیدا کنید و با کنارگذاشتن ترس، به موسیقی یا پادکست های الهام بخش گوش دهید.

احمقانه به نظر می رسد؟ اینطور نیست – چه شما عاشق وقت گذراندن با دوستانتان برای خندیدن باشید، چه یک نقل قول الهام بخش خوب بشنوید یا اینکه برای شارژ مجدد خود فقط وقت بگذارید. این چیزها مهم است! اگر از خود می خواهیم قهرمان طولانی مدت باشیم، باید حرکت را ادامه دهیم.

6. به خودتان اجازه دهید تا آشفته شوید

ما نمی توانیم انتظار کمال داشته باشیم و آسان است که به سراغ الگوهای قدیمی برویم. شما احتمالاً عادت کرده اید که مدتی در مبارزات خود ببازید. آسان است که به بازی سرزنشگرانه برگردید و به همه دلایلی فکر کنید که چرا قادر به انجام این کار نیستید.

وقتی احساس می کنیم باورهای محدود کننده از درون مان عبور می کنند، سریع مداخله کنید! اجازه دادن به خود برای به هم ریختگی کمک می کند تا از بازی در نقش قربانی جلوگیری کنید.

هدفمندی

7. کارهایی را انجام دهید که به شما یادآوری می کند چقدر قوی هستید

به یک پیاده روی طولانی بروید، یک تمرین آنلاین یا ماساژ را امتحان کنید یا کاری را انجام دهید که ما همیشه خارج از محدوده راحتی خود فکر می کردیم انجامش دهیم. وقتی به خود ثابت کنیم که توانایی متعجب کردن خود را داریم، شروع می کنیم به باز کردن درهای امکان پذیر بشیتر و ناگهان، چیزهایی که ما همیشه برای افراد دیگر ذخیره می کنیم، مال ما نیز می شوند. به علاوه، سروتونین هم به ما کمک می کند!

8. خویشتنداری را تمرین کنید

یک دلیل وجود دارد که ما در وهله اول از جنگیدن برای اهداف مان دست می کشیم و این آسان تر است. وسوسه هایی به وجود خواهد آمد و این شما را از مسیر خود خارج می کند – تأثیرات بیرونی، محیط های قدیمی یا تمایل به استراحت. کاری که باید بکنید مقاومت است.

9. پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید

ما باید هر بار که با تعهد به نشان دادن خودمان به چالش های موجود نزدیک می شویم، توجه کنیم. به جای احساس یک بازنده و بازی در نقش یک قربانی، سر خود را بلند کنید و پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید.

هر بار که به بهانه های خارجی کنار می کشید، از رفتن به جایی که هرگز نبوده اید استفاده کنید یا بدون ترس از شکست، با صدای بلند امیدهای خود را بیان کنید به این ترتیب، شما قدم در زندگی می گذارید که همیشه برای آن هدف به فکر بوده اید.

10. توجه داشته باشید که شما در جدول زمانی هیچ کس نیستید، بلکه متعلق به خودتان هستید

مقایسه دشمن پیشرفت است، بنابراین مراقب دیگران نباشید. با “چرای شخصی” در ارتباط باشید که شما را به ساختن یک زندگی دوست داشتنی درگیر می کند. با عزم جدید، با توجه به اینکه ممکن است خسارت جانبی داشته باشد، جلو بروید.

هنگامی که شما به عنوان یک قربانی در زندگی خود شرکت کرده اید، برخی از مردم آماده نخواهند بود که به گونه دیگری ظاهر شوید. نگران نباشید شاید مجبور باشید به دیگران بیاموزید که چگونه به روشی جدید بخشی از زندگی خود باشند. اگر آنها علاقه مند به آن نیستند، سعی کنید آن را خیلی شخصی نگیرید.

11. سیستم افتخار خود را تنظیم کنید

در مسیر شما سکسکه وجود دارد، بنابراین باید بدون اینکه بهانه ای بیاورید برنامه ریزی کنید که چگونه با این سکسکه مواجه خواهید شد. مالکیت به معنای متعهد ماندن است حتی اگر کار راحتی نباشد. این به معنای مسئولیت پذیری و راه اندازی سیستم افتخار شما نیز هست.

12. زندگی را که می خواهید زندگی کنید طراحی کنید

بیایید لیستی از تمام مواردی را که برای خود می خواهیم تهیه کنیم. با برخی از جهت یابی ها، می توانیم آنجا برویم و یکبار با آنها کنار بیاییم.

آیا می خواهید کار خود را شروع کنید؟ خداحافظی با یک دوست سمی؟ با تعادل کار و زندگی بهتر نقش جدیدی پیدا می کنید؟ وقتی ما برای خود برنامه ای اختصاص می دهیم محدودیتی برای آنچه ممکن است وجود ندارد.

شما به مهارت هایی که برای تحقق رویاهای ما نیاز دارید مجهز هستید اما عجله نکنید. برای لذت بردن از سواری وقت بگذارید.

13. انتخاب سخت را انجام دهید

انتخاب کاری مشکل است. گاهی اوقات، کار صحیح و سخت کاری یکسان است. جایی برای درستی وجود ندارد که بخواهید بازی در نقش قربانی را متوقف کنید، به ویژه هنگامی که مجبورید یک انتخاب دشوار را انجام دهید و برای جنگیدن برای اهداف خود قدمی بردارید.

14. شوخ طبعی خود را حفظ کنید

به زندگی بخند و به خودت بخند. شوخ طبعی را در همه چیز پیدا کنید و آرام آرام از ذهنیت بازی در نقش قربانی خلاص خواهید شد. جهان پر از هرج و مرج است اما فقط هرج و مرج نیست که وجود دارد. حفظ شوخ طبعی به شما این امکان را می دهد که همیشه جنبه مثبت امور را ببینید.

15. به گذشته نگاه نکنید

شما این کار را تا اینجا انجام داده اید و نمی خواهید تلاش های شما به هدر رود. انتخاب اینکه به گونه ای متفاوت از دنیا ظاهر شوید، رشادت و جسارت می خواهد و شما چیزهای بسیاری دارید که به آنها افتخار کنید.

تنها تضمین در زندگی این است که اوضاع همیشه تغییر خواهد کرد و کوه های جدیدی برای صعود وجود خواهد داشت.

نکته نهایی جنگیدن برای اهداف

در پایان روز، ممکن است آنقدر خسته و ناامید شده باشیم که بگوییم دیگر فردا ادامه نخواهیم داد و به هر آنجایی که رسیده ایم پشت کنیم. ما بهم می ریزیم و غصه خوردن و اشک ریختن تنها کار ما می شود اما روزی می رسد که ما برای هر روزی که از جا بلند شدیم و تلاش کردیم از خود تشکر خواهیم کرد.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی