تناسب اندام سلامت

چگونه به طور طبیعی قد بلند شویم؟

تقویم فارسی اندروید

شاید شما احساس کنید که دوستانتان به طور ناگهانی دچار رشد قدی شده اند و شما از آنها عقب مانده اید. شاید بقیه اعضای خانواده شما واقعاً قد بلند باشند و برای شما سؤال شود که آیا می توانید کاری برای قد بلند شدن انجام دهید. حقیقت این است که قد یک شخص بیشتر توسط چیزهایی خارج از کنترل خود مانند ژن ها تعیین می شود. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در طول سال های نوجوانی شما کنترل شود، از جمله رژیم غذایی و سطح فعالیت.

این مقاله به شما کمک می کند که به جوابی برای راه حال قد بلند شدن برسید.

قد بلند

1. رژیم متعادل مصرف کنید

هر فردی با داشتن بدن چاق بسیار کوتاه تر به نظر می رسد. نه تنها این، تناسب اندام با غذا خوردن باعث می شود قد بلندتر شوید و احساس بهتری داشته باشید!

  • مقدار زیادی پروتئین کم چرب بخورید. پروتئین ناب مانند لوبیا، سویا و آجیل به رشد ماهیچه ها و استخوان های سالم کمک می کند. کربوهیدرات های ساده مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه چیزهایی هستند که باید از آن دوری کنند.
  • مقدار زیادی کلسیم بخورید. کلسیم موجود در سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج و کلم و در غذاهای غنی شده به تقویت استخوان های سالم کمک می کند.
  • روی کافی دریافت کنید. مطالعات اگرچه تا کنون قطعی نبوده اند اما به ارتباط احتمالی بین کمبود روی و رشد متوقف شده در پسران اشاره می کنند. منابع خوب روی شامل جوانه گندم، کدو تنبل و دانه کدو تنبل و بادام زمینی است.
  • ویتامین D کافی دریافت کنید. ویتامین D باعث رشد استخوان و ماهیچه ها در کودکان می شود و کمبود آن منجر به عدم رشد و افزایش وزن در دختران نوجوان می شود. مقادیر کمی ویتامین D را می توان در یونجه و قارچ و همچنین غذاهای غنی از ویتامین D مانند برخی از شیرها و غلات یافت. با این حال، بخش عمده ای از ویتامین D شما با در معرض نور خورشید قرار گرفتن تامین می شود. فقط 15 دقیقه در روز آفتاب گرفتن (به طور متوسط) می تواند دریافت ویتامین D کافی شما را تضمین کند.

2. در تمام دوران نوجوانی و در دوران بلوغ ورزش کنید

ورزش منظم ممکن است به شما کمک کند که در سال های نوجوانی قد بلندتر شوید. حداقل 60 دقیقه در روز عضلات تمرین کنید.

  • به یک سالن ورزشی بپیوندید. پیوستن به یک سالن ورزشی به شما کمک می کند تا به بسیاری از دستگاه های عالی برای ورزش و عضله سازی دسترسی پیدا کنید. همچنین باعث می شود انگیزه خود را برای تمرین کردن حفظ کنید (اگر در ورزشگاه باشید اما ورزش نکنید احساس احمق بودن می کنید).
  • به یک تیم ورزشی بپیوندید. افرادی که به تیم های ورزشی می پیوندند می توانند از توانایی طبیعی خود برای سوزاندن کالری اضافی استفاده کنند و امیدوار باشند بدن آنها بلندتر و کشیده تر شود. نکته جالب در مورد ورزش تیمی این است که نیمی از زمان را شما حتی متوجه نمی شوید که ورزش می کنید.
  • اگر هیچ امکاناتی نیست قدم بزنید. اگر نمی توانید زمان انجام کار دیگری را پیدا کنید، بلند شوید و قدم بزنید. به فروشگاه مواد غذایی بروید. برای رفتن به کتابخانه یا مدرسه پیاده روی کنید.

3. هر شب خواب کافی داشته باشید

خواب مدت زمان مناسبی برای رشد بدن است بنابراین خوابیدن زیاد معادل زمان بیشتری برای رشد بدن است. اگر هنوز زیر 20 سال یا جوان تر هستید، بین 9 تا 11 ساعت خواب در شب داشته باشید.

  • هورمون رشد انسان (HGH) به طور طبیعی در بدن ما، به خصوص در هنگام خواب موج عمیق یا کندی ایجاد می کند. خوابیدن خوب باعث تقویت HGH می شود که در غده هیپوفیز ایجاد می شود.

4. درک کنید که قد اغلب از طریق ژنتیک تعیین می شود

دانشمندان معتقدند 60 تا 80 درصد قد شما توسط ژنها تعیین می شود. متأسفانه، شما یا ژن قد بلند دارید یا ندارید. این بدان معنا نیست که اگر والدینی دارید که قد کوتاهی دارند، نمی توانید قد بلند شوید. این بدان معناست که داشتن والدین کوتاه قد به این معنی است که شما احتمالاً کوتاه قد خواهید شد.

5. سعی کنید از رشد خود غافل نشوید

ممکن است کارهای زیادی برای افزایش قد انجام ندهید اما می توانید چندین قدم بردارید تا مطمئن شوید که قد طبیعی شما تحت تأثیر محیط زیست کوتاه نمی شود. تصور می شود که اگر در سن جوانی هستید، مواد مخدر و الکل در رشد تان نقش دارند و سوء تغذیه می تواند شما را از رسیدن به قد کامل تان باز دارد.

  • آیا کافئین واقعاً از رشد شما جلوگیری می کند؟ مطالعات علمی نشان می دهد که نه کافئین مانع از رشد نمی شود. با این حال کافئین احتمال بیشتری دارد که شما را از خواب سالم و منظم دور نگه دارد. کودکان و نوجوانان به 9 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند و کافئین ممکن است به توانایی شما در خوابیدن زیاد آسیب برساند.
  • آیا سیگار کشیدن واقعاً از رشد شما جلوگیری می کند؟ اثرات استعمال دخانیات و دود بر شاخص توده بدنی (BMI) بی نتیجه است. براساس منابع بهداشت اینترنتی دانشگاه کلمبیا، “اگرچه مطالعاتی که انجام شده است عمدتاً بی نتیجه است اما تحقیقات موجود نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که سیگار می کشند یا در معرض دود دست دوم (سیگار کشیدن دیگران) قرار دارند، کوتاهتر از کسانی هستند که سیگار نمی کشند.
  • آیا استروئیدها واقعاً مانع رشد شما هستند؟ به طور قطع استروئیدهای آنابولیک رشد استخوان در کودکان و نوجوانان را کاهش می دهند، به همراه کاهش تعداد اسپرم، کاهش سایز سینه، افزایش فشار خون و قرار گرفتن در معرض خطر حمله قلبی. كودكان و نوجواناني كه از آسم رنج مي برند و از استنشاق كننده ها (اسپری) استفاده مي كنند كه دوزهاي كوچك از بودزونيد استروئيد را دارا هستند، به طور متوسط ​​نيم اينچ كوتاهتر از كساني است كه با استروئيدها درمان نشده اند.

6. انتظار دارید که در بیست سالگی، رشدتان متوقف شود

بسیاری از افراد جوان به خود نگاه می کنند و می پرسند، “آیا زمان رشد من تمام شده است؟” اگر کمتر از 18 سال دارید، پاسخ احتمالاً منفی است!” اگر هنوز بلوغ تان متوقف نشده است، دیگر رشدتان هم متوقف نشده است. سعی کنید شکرگزار باشید و به جای اینکه نگرانی در مورد قد خود داشته باشید، کمی وقت دارید قد بلندتر شوید.

کارهای ساده ای که قد شما را بلندتر نشان می دهد

1. وضعیت خوبی داشته باشید

همیشه به جای قوز کردن پشت خود راست بایستید. شانه های خود را کمی به سمت عقب بکشید. داشتن یک وضعیت و حالت خوب باعث می شود قد شما بلندتر به نظر برسد!

2. لباس های تنگ بپوشید

لباس های تنگ تر خطوط بدن شما را برجسته می کنند. اگر لباس های گشاد بپوشید، آن خطوط از بین می روند و باعث می شوند کوتاه تر به نظر برسید. لباس هایی اندازه و تنگ بپوشید که باعث می شود احساس خوبی در مورد خودتان داشته باشید با این حال لباس هایی که از پوشیدن شان عصبی و ناراحت شوید، مناسب نیستند.

3. قد خود را تقویت کنید

همیشه می توانید پاشنه بلند بپوشید. از پوشیدن کفش های تخت یا صندل های لاانگشتی خودداری کنید. در عوض، کفش های پاشنه دار بپوشید.

4. بهترین ویژگی های بدن خود را نشان دهید

اگر پاهای کشیده دارید، شلوارک کوتاه یا دامن کوتاه بپوشید تا پاهایتان جلوه بیشتری پیدا کند. سعی کنید از پوشیدن ساق های گرم کننده و لگ یا شلوارهایی که به صورت بصری پاها را کوتاه می کند و کوتاه تر به نظر می رسید، خودداری کنید.

5. لباس های تیره بپوشید

بعضی اوقات، بلندتر به نظر رسیدن با لاغرتر به نظر رسیدن در ارتباط است. اگر بتوانید باریک تر به نظر برسید، یک فرصت خوب نیز وجود دارد که قد بلند تر به نظر خواهید رسید. رنگ هایی مانند سیاه، آبی تیره و سبز لجنی همگی می توانند در ظاهر باریک تر و بلندتر شما نقش داشته باشند، به خصوص اگر در بالاتنه و پایین تنه تیره بپوشید.

6. لباس هایی با نوارهای عمودی بپوشید

پوشیدن لباس با نوارهای عمودی می تواند قد شما را بلندتر نشان دهد. نوارهای افقی این امر را برعکس را انجام می دهند، بنابراین از پوشیدن لباس هایی با نوارهای افقی خودداری کنید.

منبع:

wikihow

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی