تغذيه سالم سلامت

هر آنچه که باید در مورد ماءالشعیر غیر الکلی بدانید

تقویم فارسی اندروید

ماءالشعیر غیر الکلیماءالشعیر غیر الکلی ممکن است شما را گیج نکند اما آیا این بدان معناست که آنها برای شما خوب هستند؟ شاید اخیراً متوجه شده اید که افراد کمتری از الکل استفاده می کنند. در فوریه 2021، گزارشی از شرکت تجزیه و تحلیل نوشیدنی IWSR پیش بینی کرد که بازار نوشیدنی های بدون الکل و کم الکل تا سال 2024 در جهان 31 درصد افزایش می یابد.

کری بنسون نویسنده می گوید: “در چند سال گذشته شاهد افزایش جنبش” کنجکاو هوشیار “بوده ایم. مردم به طور فزاینده ای در حال کشف مزایای جسمی و روحی شیوه زندگی بدون الکل هستند.

با این روند، نسل جدیدی از ماءالشعیرهای غیر الکلی وارد شده است. این آبجوهای جدید که بر اساس آبجوهای خوش طعم طراحی شده اند، شباهت کمی با آبجوهای غیر الکلی سال گذشته دارند که اغلب طعم خنک و پخته ای داشتند. آنها نه تنها طعم بهتری دارند، بلکه با در نظر داشتن سلامتی و تندرستی تهیه می شوند. برخی از شرکتها، مانند WellBeing Brewing Company و Athletic Brewing Company، با نام تجاری خود یک سبک زندگی سالم را تداعی می کنند.

ماءالشعیر غیر الکلی راهی عالی برای افراد برای کاهش مصرف الکل است در حالی که هنوز می توانند از طعم و تجربه یک آبجو لذت ببرند. بنسون می گوید با حذف الکل، ترکیبی را خارج می کنید که سمی است و خطر بیماری های مزمن را افزایش می دهد. به گفته سازمان بهداشت جهانی، الکل “یک ماده سمی و روانگردان است” که “سالانه منجر به مرگ 3 میلیون نفر در سراسر جهان می شود و بیش از 5 درصد از بار جهانی بیماری ها را بر عهده دارد.

این که آیا شما در حال ترک بیماری هستید، باردار هستید یا در حال بهبودی از اعتیاد هستید، دلایل زیادی برای بررسی این گزینه های جدید وجود دارد. اما قبل از خرید یک بسته شش تایی، آنچه شما باید در مورد ماءالشعیر غیر الکلی و سلامت خود بدانید در اینجا آمده است.

ماءالشعیر غیر الکلی چیست؟

ماءالشعیرهای غیر الکلی به سادگی آبجوهایی هستند که یا الکل را حذف کرده اند یا کاری کرده اند تا الکل کمتری نسبت به حد مجاز داشته باشند. طبق قانون اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، نوشیدنی ها می توانند ادعا کنند که الکلی نیستند تا زمانی که از حد 0.5 درصد الکل حجمی (ABV) تجاوز نکنند.

قبل از اینکه وحشت کنید، توجه داشته باشید که مقدار کمی الکل در بسیاری از غذاها و نوشیدنی های روزمره وجود دارد. این یک محصول طبیعی تخمیری است. مطالعه ای که در آگوست 2016 در مجله سم شناسی تحلیلی منتشر شد، نشان داد که الکل قابل اندازه گیری در موز، آب سیب و نان وجود دارد. یک ماءالشعیر غیر الکلی (یا حتی چند عدد از آنها) شما را مست نمی کند. اما می تواند جایگزین آبجوهای خنک شود و به شما این امکان را می دهد که وقتی آبجو می خواهید بدون خماری آبجو بخورید.

ماءالشعیر غیر الکلی چگونه تهیه می شود؟

آبجو با تخمیر دانه ها تولید می شود، به این معنی که میکروارگانیسم ها، معمولاً مخمر، قند موجود در دانه ها را به الکل و سایر محصولات جانبی تجزیه می کنند. برخی از مارک های قدیمی با جلوگیری از تخمیر ماءالشعیر غیر الکلی تولید می کنند که این امر همچنین مانع از ایجاد طعم می شود. مارک های دیگر آبجو را بعد از تخمیر برای سوزاندن الکل می پزند. متأسفانه، هیچ یک از این روش های قدیمی آبجو با طعم عالی تولید نمی کنند. برای جبران، تولیدکنندگان گاهی شکر یا شربت ذرت با فروکتوز بالا اضافه می کنند که منجر به یک ماءالشعیر شیرین می شود.

تولیدکنندگان آبجو در نوشیدنی های غیر الکلی از تکنیک های فوق پیشرفته و مخفی برای تولید آبجو استفاده می کنند که طعم آن بیشتر شبیه آبجو سنتی است بدون افزودن شیرین کننده. طعم آن تازه تر، جسورانه تر و غالباً با آبجوهای حاوی الکل که الهام بخش آنها بود، قابل تشخیص نیست.

ماءالشعیر غیر الکلی در مقایسه با ماءالشعیر معمولی چگونه است؟

مصرف الکل از آبجو آن را سالم تر می کند اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را بیش از حد بنوشید. اکثر ماءالشعیرهای غیر الکلی ارزش غذایی بسیار کمی دارند و بیشتر کربوهیدرات هستند (معمولاً در مقایسه با آبجوی معمولی). کمبود الکل آنها به این معنی است که کالری کمتری دارند اما: برای مثال آبجو محبوب Upside Dawn Athletic Brewing، تنها 50 کالری و 12 گرم کربوهیدرات در هر قوطی 12 اونسی دارد. در مقایسه قوطی Budweiser دارای 145 کالری و 10.6 گرم کربوهیدرات است.

“چیزی که در مورد ماءالشعیرهای غیر الکلی نسبت به ماءالشعیر الکلی عالی است این است که اغلب یک صفحه حقایق تغذیه ای پیدا می کنید.

بنسون می گوید، لیست رژیم غذایی که می توانید برای بررسی اینکه آیا آن نوشیدنی خاص با اهداف شخصی شما مطابقت دارد یا خیر، مرور کنید. به عنوان مثال، ماءالشعیر غیر الکلی حاوی قند اضافه شده است که باید با احتیاط مصرف شود. نوشیدنی های الکلی معمولاً این اطلاعات را فهرست نمی کنند بنابراین ما تا حدودی در مورد آنچه که می نوشیم در گمراهی هستیم.”

آیا ماءالشعیر غیر الکلی سالم است؟

بنسون می گوید علاوه بر بررسی تعداد کالری، گرم کربوهیدرات و وجود قند اضافی، باید یک ماءالشعیر غیر الکلی پیدا کنید که واقعاً دوست دارید. “این به کاهش مصرف الکل در طولانی مدت کمک می کند.” قطع مصرف الکل قطعاً برای سلامتی شما مفید است. مطالعه ای که در آگوست 2018 در مجله The Lancet منتشر شد به این نتیجه رسید: “نتایج به ما نشان می دهد که امن ترین سطح نوشیدن هیچ ننوشیدن است.”

بنسون خاطر نشان می کند که طی سالها، مطالعات دیگر نشان داده اند که مصرف متوسط ​​الکل برای سلامتی مفید است. با این حال، شواهد فزاینده ای نشان می دهد که حتی نوشیدن کم تا متوسط ​​نیز ممکن است اثرات منفی روی سلامتی داشته باشد، به ویژه در زمینه سرطان. سازمان هایی از جمله انجمن سرطان آمریکا و موسسه تحقیقات سرطان آمریکا می گویند که برای پیشگیری از سرطان، بهتر است الکل ننوشید.”

علاوه بر اجتناب از الکل، ممکن است مزایای دیگری نیز در ارتباط با ماءالشعیر غیر الکلی وجود داشته باشد. به گزارش NPR، برخی از ورزشکاران المپیکی آن را به عنوان یک نوشیدنی ورزشی پذیرفته اند. یک آزمایش تصادفی کنترل شده که در ژورنال 2016 در مجله Nutrients منتشر شد، نشان داد که ماءالشعیر غیر الکلی ممکن است یک نوشیدنی موثر برای بهبود بعد از ورزش باشد. برخی مطالعات کوچک نشان می دهد که ماءالشعیر غیر الکلی ممکن است التهاب و حتی سرماخوردگی را کاهش دهد. به گفته بنسون، این مطالعات دلگرم کننده هستند، “اما من فکر نمی کنم شواهد کافی برای نتیجه گیری در این زمان وجود داشته باشد.”

آیا ماءالشعیر غیر الکلی خطری برای سلامتی دارد؟

مهم است که به خاطر داشته باشید که ماءالشعیرهای غیر الکلی حاوی مقداری الکل هستند. و این 0.0 تا 0.5 درصد تعداد ABV که روی برچسب می بینید هیچ ضمانتی ندارد. در گذشته مشکلاتی در مورد ماءالشعیرهای غیر الکلی وجود داشت که از حد مجاز 0.5 درصد ABV فراتر می رفت. یک مطالعه نشان داد که 30 درصد از آبجوهای غیر الکلی مورد آزمایش الکل بیشتری نسبت به آنچه در برچسب آنها نشان داده شده بود، داشته اند و شش آبجو مورد آزمایش تا 1.8 درصد حجم الکل داشتند.

برخی از افراد باید توجه داشته باشند که این محصولات حاوی مقدار کمی الکل هستند. بنسون می گوید: بحث هایی در مورد این که آیا افراد باردار باید از این نوشیدنی ها استفاده کنند یا خیر وجود دارد.

سایر افرادی که ممکن است بخواهند با احتیاط عمل کنند شامل هر کسی است که در اختلال مصرف مواد به سر می برد. ظاهر، عطر و طعم آبجوهای غیر الکلی می تواند برای برخی از افراد در دوران ترک اعتیاد، اشتها به الکل ایجاد کند.

بنسون می گوید: “لذت بردن یا عدم استفاده از ماءالشعیرهای غیر الکلی بستگی به میزان راحتی فرد دارد.” “هر کس متفاوت است. برای برخی از افراد، این نوشیدنی ها می توانند به روند بهبودی آنها کمک کنند. دیگران آن را محرک می دانند. برای بسیاری، با گذشت زمان تغییر می کند و چیزی که ممکن است در آغاز هوشیاری ایجاد کند، بعداً مفید است. ” شناخت خود کلیدی است برای اینکه بدانید آیا آبجوهای غیر الکلی انتخاب خوبی برای شما هستند یا خیر.

حرف آخر در مورد ماءالشعیر غیر الکلی

هر زمان که آبجوهای غیر الکلی جایگزین آبجوهای معمولی شوند، این برای سلامتی شما یک پیروزی است. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که اگرچه این نوشیدنی های جایگزین معمولاً کالری کمتری دارند اما هنوز کالری یا کربوهیدرات ندارند و مانند هر چیزی که می خورید یا می نوشید، ایده خوبی است که برچسب ها را بررسی کنید، از گزینه های حاوی قند اضافی اجتناب کنید و از آنها در حد اعتدال لذت ببرید.

بنسون معتقد است که آبجوهای غیر الکلی مبادله خوبی در زمینه تناسب اندام است، جایی که الکل در سال های اخیر به همه جا سرایت کرده است. او می گوید: “اگر فکر می کنید بعد از یک مسابقه با یک ماءالشعیر معمولی بدن خود را دوباره آب می دهید، بهتر است دوباره فکر کنید.” “با یک ماءالشعیر غیر الکلی بسیار بهتر است.”

منبع:

everydayhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی