بیماری ها سلامت

نحوه ضد عفونی کردن مواد غذایی از ویروس کرونا

تقویم فارسی اندروید

کارشناسان در این مقاله در مورد نحوه تمیز کردن و ضد عفونی کردن مواد غذایی به شما توصیه هایی می کنند. ویروس کرونا تا 72 ساعت بر سطوح خاص ماندگار است. مراقبت بیشتر هنگام استفاده از مواد غذایی شما می تواند خطر قرار گرفتن در معرض این ویروس را کاهش دهد. کارشناسان می گویند این مراحل ساده می توانند شما را ایمن نگه دارند.

ویروس کرونا

ویروس جدید کرونا بسیاری از افراد را از فعالیت های اساسی مانند دریافت مراقبت های پزشکی، ورزش، پیاده روی و یا خرید مواد غذایی باز داشته است.

شما می توانید با انجام اقدامات احتیاطی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها به طور کامل و مرتب خطر ابتلا به COVID-19 را کاهش دهید.

هرچند خرید از بقالی ها و سوپر مارکت ها خطر زیادی دارد زیرا نه تنها شما در نزدیکی افراد دیگر هستید، بلکه بسیاری از محصولاتی که خریداری می کنید احتمالاً توسط دیگران نیز مورد لمس قرار گرفته اند و احتمالاً روی آنها عطسه شده یا سرفه شده است.

این بدان معنا نیست که باید از رفتن به سوپر مارکت خودداری کنید. این برای بسیاری از ما واقعاً گزینه ای مناسب نیست زیرا به اندازه کافی ذخیره غذایی در خانه هایمان نداریم.

اما می توانید هنگام دست زدن به مواد غذایی کمی بیشتر مراقب خود باشید تا از انتشار ویروس به افراد دیگر و سطوح خانه خود جلوگیری کنید.

COVID-19

مواد غذایی چقدر خطر دارند؟

شارلوت بیکر، استادیار اپیدمیولوژی در کالج دامپزشکی ویرجینیا-مریلند در بلکسبورگ ویرجینیا گفت: بزرگترین خطر شما در این سوپر مارکت ها تماس با شخص دیگریست که بیمار است.

به همین دلیل مهم است که حداقل 2 متر از افراد دیگر در همه زمان ها دور بمانید.

بیکر گفت: “نترسید از اینکه از دیگران بخواهید که اگر خیلی نزدیک شما هستند به عقب برگردند و از شما فاصله بگیرند.” “یا چند لحظه صبر کنید تا چیزی را بگیرید که دیگران در حال انتخاب آن هستند.”

با این وجود مشخص نیست که چه میزان بسته بندی مواد غذایی و مواد غذایی در انتقال ویروس کرونا یا COVID-19 نقش دارند.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی می گوید علاوه بر تماس نزدیک فرد با فرد، افراد می توانند ویروس را با دست زدن به سطوح آلوده و سپس لمس چشم، بینی یا دهان خود به بدن شان وارد کنند.

برخی از سطوح ممکن است خطری بزرگتر از سایر سطوح داشته باشند.

یک مطالعه جدید در ژورنال پزشکی نیوانگلند نشان داد که این ویروس تا 72 ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ و بر مقوا تا 24 ساعت قابل تشخیص است.

بیکر گفت: وقتی در سوپر مارکت هستید، باید فرض کنید که “همه سطوح در همه جا توسط کسی که بیمار است لمس شده است.”

این شامل غذاهای تولیدی و بسته بندی شده نیز می شود.

وی گفت: “فقط مواردی را که قصد خرید دارید لمس کنید. سبد خرید را با دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کنید و هنگام پایان کار، دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

بیکر افزود: بسیاری از افراد نیز با استفاده از خرید آنلاین یا تحویل در منزل میزان مواجهه احتمالی خود را کاهش می دهند. حتی تولید کنندگان مواد غذایی محلی نیز این خدمات را ارائه می دهند.

تمیز کردن و ضد عفونی کردن مواد غذایی خود از ویروس کرونا در خانه

ضد عفونی

به هر روشی که مواد غذایی خود را تهیه کنید، بهتر است هنگام ورود به خانه با آنها به دقت رفتار کنید. این امر احتمال ابتلا به ویروس را به افراد دیگر یا سطوح خانه شما کاهش می دهد.

الیزابت ال اندرس، دکترا و استاد مواد غذایی و تغذیه در دانشگاه جورجیا می گوید حداقل شما باید دست های خود را بعد از باز کردن و شستن مواد غذایی خوب بشویید.

اگر نگران آلودگی احتمالی در فروشگاه های مواد غذایی هستید، می توانید برای محافظت از خود اقدامات دیگری انجام دهید.

آندرس گفت: “برخی از افراد قبل از ذخیره کردن آنها می توانند قوطی ها و جعبه های مواد غذایی را پاک کرده و شستشو دهند تا احتمال وجود ویروس کرونا را کاهش دهند.” همچنین می توانید بسته بندی های یکبار مصرف را بیرون بریزید.

هنگامی که کار خود را تمام کردید، او پیشنهاد می کند که میز، سینک و سایر سطوح را که با مواد غذایی یا کیسه های مواد غذایی شما تماس داشته اند، بشویید.

و دوباره دستان خود را بشویید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) مشاوره ای را برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن منزل شما در طول شیوع ویروس کرونا ارائه می دهد:

اگر از کیف های پارچه ای استفاده می کنید، آنها را با صابون لباسشویی در ماشین لباسشویی بشویید و قبل از استفاده مجدد آنها را کاملاً خشک کنید.

CDC توصیه می کند که همه افراد ماسک های صورت پارچه ای را در مکان های عمومی بپوشند که حفظ فاصله 2 متر در آنجا از دیگران دشوار است.

این به کند شدن شیوع ویروس از افراد فاقد علائم یا افرادی که نمی دانند به ویروس مبتلا شده اند کمک می کند.

ماسک صورت پارچه ای باید در حالی که فاصله اجتماعی رعایت می شود، پوشیده شود.

نکته مهم: ماسک های جراحی و ماسک N95 برای کارکنان مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است.

تمیز کردن مواد غذایی مانند یک جراح

اگر شما یا شخصی در خانواده تان در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید COVID-19 هستید، ممکن است بخواهید “تکنیک استریل” اصلاح شده را که توسط دکتر جفری وان وینگن، پزشک را اتخاذ کنید.

وان وینگن گفت که یک گزینه این است که حداقل 72 ساعت مواد غذایی خود را در گاراژ یا ایوان خود بگذارید تا ویروس غیرفعال شود.

این برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست. برای این افراد، او “روش استریل” را پیشنهاد می کند. شما همچنین می توانید این کار را بعد از اینکه اجازه دادید مواد غذایی تان به مدت 72 ساعت در فضای آزاد بنشینند، این کار را انجام دهید.

بخش مهمی از روش وان وینگن ایجاد ایستگاه ضد عفونی برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی یا سایر سطوح خانه شما است.

پس از آن، پاک کردن تمام بسته بندی ها با مواد ضد عفونی کننده قبل از گذاشتن مواد غذایی شما در کابینت ها و یخچال است. همچنین می توانید بسته بندی را دور ریخته و مواد غذایی را به یک کیسه یا ظرف تمیز انتقال دهید.

برای میوه و سبزیجات، وان وینگن پیشنهاد می کند که حداقل 20 ثانیه آن را با آب و صابون بشویید.

آندرس هشدار می دهد که اداره غذا و داروی معتبر استفاده از صابون را هنگام تمیز کردن محصولات به دلیل خطر بلع توصیه نمی کند.

بنابراین اگر تصمیم دارید از صابون و آب برای میوه و سبزیجات استفاده کنید، آنها را قبل از ذخیره کردن کاملاً با آب تمیز بشویید.

مصرف این موارد احتیاطی با مواد غذایی شما می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به ویروس کمک کند.

اگر مریض شوید، برای محافظت از خانواده خود باید مراقبت بیشتری کنید.

آندرس گفت: “اگر كسانی كه در خانه شما هستند آزمایش COVID-19 شان مثبت نشان داده شده و علائم بیماری را نشان می دهند یا منتظر نتایج آزمایش هستند، باید اقدامات اضافی در مورد پاك كردن و ضدعفونی كردن در خانه را انجام دهند.”

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی