ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

مهمترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید

تقویم فارسی اندروید

شما می خواهید ازدواج کنید. شما آماده اید که یک زندگی عاشقانه را نشانه بگیرید، شما می خواهید که به عشق تان پیشنهاد ازدواج دهید اما صبر کنید! ابتدا شخص خود را در نظر بگیرید، روی یک صندلی راحتی بنشینید و برای یک گفتگوی قلبی آماده شوید. در زیر لیستی از سوالاتی را که قبل از ازدواج باید از خود بپرسید، خواهید یافت.

قبل از ازدواج

اینها سوالاتی است که می خواهید قبل از خواستگاری از یک دختر بپرسید. آنها همچنین سوالاتی هستند که باید قبل از گفتن بله به پیشنهاد او از او بپرسید.

سوالاتی که قبل از ازدواج باید پرسید

مهم نیست که چقدر یکدیگر را می شناسید، در هر صورت موضوعاتی وجود دارد که هرگز در مورد آنها بحث نکرده اید. اکنون زمان آن است که بر روی سوالات سخت تمرکز کنید که به شما کمک می کند زندگی مشترک آینده خود را تصور کنید.

پس از پرسیدن این سوالات، صبور، روشنفکر و با درک باشید. ازدواج ها زمانی شکوفا می شوند که هر دو طرف احساس راحتی کنند که ایده ها و باورهای خود را به اشتراک بگذارند.

اهداف زندگی آینده شما چیست؟

مهمترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید پرسید چیست؟ زندگی خود را در پنج، ده، پانزده و سی سال آینده تصور کنید. چه می بینید؟ اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شما چیست؟ شریک خود را چگونه درگیر این اهداف می بینید؟

آیا می خواهید کارآفرین شوید، خانواده تشکیل دهید، مسافرت کنید یا زود بازنشسته شوید؟ کدام یک از این اهداف زندگی را به اشتراک می گذارید؟

چرا این سوالات مهم هستند؟ پاسخ ها چیزهای زیادی در مورد اینکه شما کی هستید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید به شما می گوید. در اینجا چند سوال بعدی وجود دارد که به شما در بحث مفصل درباره این ایده ها کمک می کند.

اینها مهمترین سوالاتی است که قبل از ازدواج باید پرسید:

مسائل مالی

1. چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید؟

شما چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید؟ آیا شما هر دو به دارایی های مادی و پول یکسان نگاه می کنید؟

این چرا مهم است؟ خوشبختی یک اصطلاح نسبی است. برخی از افراد بر اساس میزان پولی که به دست آورده اند برای خود ارزش قائل می شوند. دیگران ارزش خود را بر اساس روابط خود، کمک به دیگران و احساس شادی می سنجند.

اگر شما هم چیزهای مشابهی را در زندگی می خواهید، حمایت از شریک خود آسان است. اگر ارزش های متفاوتی دارید، تشویق یکدیگر گاهی دشوار است.

گاهی اوقات یک شریک زندگی ساده و بدون دردسر می خواهد، در حالی که دیگری به داشتن اموال بیشتر تمایل دارد. در مورد حمایت از خواسته های شریک زندگی خود چه احساسی دارید؟ اگر می خواهید یک زندگی ساده و بدون پول زیاد داشته باشید، اما شریک زندگی شما به دنبال یک سبک زندگی دقیق تر است چه باید کرد؟

در مورد همسری که بیشتر وقت و انرژی خود را صرف کار خود می کند، چه احساسی خواهید داشت؟ در مورد همسری که درآمد کمتری دارد اما زمان بیشتری را با خانواده شما می گذراند، چه نظری دارید؟

در یک دنیای کامل، می توانیم خواسته های خود را متعادل کنیم. در حقیقت ، ما به این سمت یا آن طرف کشیده می شویم. این طناب کشی می تواند بر ازدواج تأثیر بگذارد.

شریکی که برای خانواده ارزش قائل است ممکن است بازی های لیگ کوچکی را مربیگری کند، در رسیتال ها شرکت کند و هر شب برای شام به خانه بیاید. شریکی که برای موفقیت شغلی ارزش قائل است ممکن است ساعت های زیادی را در محل کار بگذراند، رویدادهای خانوادگی را از دست بدهد و بر رشد یک شرکت تمرکز کند.

نارضایتی زمانی می تواند افزایش یابد که ارزش ها بین شرکا همسو نباشد. اینها معامله گری نیستند اما سوالات اساسی هستند که باید قبل از ازدواج بپرسید.

انتخاب محل زندگی

2. کجا می خواهید زندگی کنید؟

آیا می خواهید در یک خانه بزرگ با حصار سفید در حومه شهر زندگی کنید یا یک اتاق زیر شیروانی کوچک در شهر را با شب زنده داری و رستوران های متعدد ترجیح می دهید؟

وقتی جوان هستید، تصور زندگی آینده خود آسان نیست. به عنوان یک فرد بیست و پنج ساله، ممکن است از زندگی در یک مکان کوچک در شهر راضی باشید. به عنوان یک فرد سی و پنج ساله، ممکن است در رویای زندگی در خانه ای دیگر با فضای بیشتر برای خود باشید.

در حال حاضر، ممکن است راضی باشید اما می خواهید در آینده کجا باشید؟ آیا خانه رویایی شریک زندگی شما با شما یکسان است؟

آیا می خواهید نزدیک والدین یا خانواده خود زندگی کنید؟ آیا برای تحقق این امر نیاز به جا به جایی دارید؟ آیا با تغییر مکان یا کنار گذاشتن یک خانواده برای زندگی نزدیکتر به خانواده دیگر موافق هستید؟

دوستانی را می شناسم که به دلیل تمایل به جا به جایی طلاق گرفته اند. شیوه زندگی در حومه شهر با زندگی شهری بسیار متفاوت است. زندگی در آمریکا با زندگی در خارج بسیار متفاوت است.

هنگام پرسیدن این سوال به این فکر کنید که در حال حاضر و در آینده کجا می خواهید زندگی کنید. خانه ایده آل خود را تصور کنید. کجاست و چه شکلی است؟

سوالات قبل از ازدواج

3. تعطیلات ایده آل شما چیست؟

با هر کسی که ازدواج کنید ممکن  است سبک و مسیر زندگی تان به طور کل تغییر کند. بستگی به این دارد که او چه نوع تعطیلات و گشت و گذاری را بیشتر می پسندد.

برخی از مردم خوشحال هستند که در جنگل چادر می زنند در حالی که برخی دیگر خدمات هتل 5 ستاره می خواهند. هیچ یک از این دو گزینه هیچ اشکالی ندارد اما به شما کمک می کند تا بدانید ایده های شما چگونه با ایده های شریک زندگی شما مطابقت دارد.

شما مجبور نیستید با فردی با خواسته های یکسان ازدواج کنید اما این به شما کمک می کند تا بدانید که چقدر شبیه یا متفاوت هستید. تفاوت زیادی بین خاویار و املت وجود دارد.

4. چشم انداز شما برای بازنشستگی چیست؟

آیا می خواهید به دور دنیا سفر کنید، در خانه ای کوچک در کنار ساحل زندگی کنید، یا همان جایی که هستید بمانید و دوچرخه سواری، پیاده روی و باغبانی کنید؟

در حال حاضر، شما هر دو کار می کنید اما وقتی بازنشسته شوید چه اتفاقی می افتد؟ آیا می خواهید وقت خود را برای سازمان های مشابه داوطلبانه بگذارید، از مکان های عجیب و غریب دیدن کنید یا در ایوان عقب بنشینید و مشغول مطالعه و گلکاری باشید؟

شما مجبور نیستید خواسته های یکسانی داشته باشید اما خوب است بدانید که علایق مشترک و اهداف بازنشستگی دارید. فقط به امروز فکر نکنید تصور کنید بقیه عمر خود را با هم چگونه می گذرانید.

سوالات مالی قبل از ازدواج

سوالات مالی قبل از ازدواج

زوجین می توانند روش ها و شیوه های متفاوتی برای مدیریت پول داشته باشند. وقتی مجرد هستید، می توانید امور مالی خود را به هر نحوی که دوست دارید اداره کنید. وقتی ازدواج می کنید، باید نحوه همکاری با یکدیگر را بیابید.

پول عامل اصلی اختلافات زناشویی است، بنابراین قبل از ازدواج پرسیدن سوالات مالی بسیار مهم است.

مهمترین سوالات مالی که باید قبل از ازدواج بپرسید

قبل از ازدواج چه سوالات مالی را باید بپرسید؟ به طور کلی، شما می خواهید بدانید که چگونه شما و همسرتان پول خود را مدیریت می کنید.

با بیان طرز فکر مالی خود شروع کنید. آیا شما صرفه جو متولد شده، ولخرج هستید یا در جایی بین این دو ایستاده اید؟ آیا ترجیح می دهید از بودجه ای برای مدیریت صورتحساب های خود استفاده کنید یا از بودجه بندی متنفر هستید؟

در اینجا چند سوال مالی مهم دیگر وجود دارد که باید قبل از ازدواج بپرسید:

مشکلات مالی

1. در مورد بدهی چه احساسی دارید؟

در مورد بدهی چه احساسی دارید؟ برخی از افراد از قبض های بزرگ کارت اعتباری و وام های مسکن ناراحت نیستند. برخی دیگر از بدهی ها بیزارند.

آیا سعی می کنید در حد توان خود زندگی کنید یا ذهنیت دیگری دارید؟ چند وقت بعد از پرداخت قبض های خود پول دارید؟ آیا پس انداز کردن برای شما در اولویت است؟ آیا برای خرید پس انداز می کنید یا آنها را روی کارت های اعتباری قرار می دهید؟

آیا می توانید به آینده چشم دوخته و برای رسیدن به اهداف خود منتظر بمانید، یا نیاز به رضایت فوری دارید؟ عمر طولانی است؛ چگونه برای آینده آماده می شوید؟ شریک زندگی شما چگونه خواهد بود؟

چرا این موضوع اهمیت دارد؟ زوج ها اغلب در مورد تحمل ریسک مالی با هم دعوا می کنند. ممکن است یکی از شریک ها در قبال بدهی احساس راحتی کند در حالی که دیگری اینطور نیست.

برخی از افراد حتی وقتی موجودی بانکی آنها به 5 دلار کاهش می یابد هم نگران نیستند. اما برخی دیگر اگر موجوی شان خیلی کم شود ممکن است دچار حمله پانیک شوند.

درک سطوح راحتی همسرتان بسیار مهم است. چگونه می توانید به گونه ای سازش کنید که احساس امنیت و شادی را در هر دو طرف حفظ کند؟

قبل از ازدواج، بدهی ها و استفاده از کارت اعتباری خود را به تفصیل مورد بحث قرار دهید. نمرات بدهی و اعتبار بر توانایی شما در گرفتن وام مسکن یا وام خودرو تأثیر می گذارد.

مدتها قبل از ازدواج به همه اسرار مالی اعتراف کنید.

2. آیا منابع مالی خود را ادغام می کنید؟

چگونه پول خود را برای رسیدن به اهداف مالی خود ترکیب می کنید؟ آیا راحت هستید که به همسرتان اجازه دهید ببیند چگونه پول خود را خرج می کنید؟ آیا نیاز به نگهداری کارت اعتباری جداگانه دارید؟

برخی بعد از ازدواج، حساب های بانکی خود را ادغام می کنند. ادغام حساب های بانکی برای عده ای خوب کار کرده است، اما من برخی از زوج ها ترجیح می دهند پول خود را جدا نگه دارند.

کاری را که برای شما مفید است انجام دهید اما اگر پول خود را جدا نگه دارید، ممکن است لازم باشد اهداف و امور مالی خود را بیشتر مورد بحث قرار دهید. حفظ حساب های جداگانه ممکن است تحقق رویاهای مشترک را دشوار کند.

امور مالی ازدواج

3. چه زمانی درباره امور مالی خود بحث خواهید کرد؟

برخی از زوج ها ترجیح می دهند ماهی یکبار در مورد پول بحث کنند. دیگران مشکلی ندارند که سالی یک بار در مورد آن بحث کنند. هر چند وقت یکبار می خواهید یا باید در مورد امور مالی خود صحبت کنید؟

نگرانی های مالی را چگونه برطرف خواهید کرد؟ با نحوه تنظیم جلسات مالی خانواده آشنا شوید تا مطمئن شوید همانگونه فکر می کنید. مطمئن شوید که هر دوی شما از تکرار مباحث خود راحت هستید.

4. برای چه چیزی هزینه می کنید؟

فرض کنید شریک فعلی شما یک طرفدار بزرگ ورزش است. بعد از ازدواج چه اتفاقی می افتد؟ فکر می کنید او خرید بلیط های فوتبال فصل را متوقف می کند؟

ممکن است فکر کنید این چیزها برای شما مهم نیست اما با گذشت زمان می تواند ازدواج ها را خراب کند. داشتن هزینه های روزمره آسان است و اهداف به دلایل خودخواهانه کنار گذاشته می شوند.

آیا به دلیل اهداف مشترک مالی، از تعطیلات یک هفته ای با دوستان یا بلیط های فوتبال صرف نظر می کنید؟ مهم این است که در مورد نحوه خرج کردن پول، ارزش های خود و آنچه که حاضر نیستید از آن دست بکشید صحبت کنید، حتی اگر شرایط تغییر کند.

آیا چیزهایی وجود دارد که حاضر به پرداخت آنها نیستید؟ برخی دوست ندارند برای چمن زنی یا شستشوی فرش پول دهند و آنها را خودشان انجام می دهند و با این کار پول هم جمع می کنند و لذت می برند.

چگونه در مورد این مسائل سازش خواهید کرد؟

از خرج کردن پول برای چه چیزی لذت می برید؟ شریک زندگی شما در مورد این هزینه ها چه احساسی دارد؟ برای اهداف مشترک حاضرید از چه چیزی صرف نظر کنید؟ مهمتر از آن، حاضر نیستید از چه چیزی دست بکشید؟

همین حالا در مورد اینها بحث کنید. منتظر نمانید تا با مشکلات مالی روبرو شوید تا درباره آنها صحبت کنید. این یکی از مهمترین سوالات مالی است که قبل از ازدواج باید حل شود.

5. گذشته شما چگونه بر رابطه شما با پول تأثیر می گذارد؟

معاملات مالی گذشته ما اغلب تصمیمات آینده ما را تعیین می کند. اشتباهات مالی چگونه دیدگاه شما را نسبت به پول تغییر داده است؟ آیا آنها شما را از سرمایه گذاری، خرید ملک یا مشاغل تجاری ترسانده اند؟

وقتی بچه بودید والدین شما چگونه با پول برخورد می کردند؟ این چگونه بر شما تأثیر گذاشته است؟ آیا شما پول را یک شر ضروری یا یک اختراع شگفت انگیز می دانید؟

اینها می تواند موضوعات دشواری برای بحث باشد اما به درک اینکه چرا شریک شما هزینه می کند یا پس انداز می کند، کمک می کند. با همدلی گوش دهید و دریابید که چگونه می توانید به عنوان یک زن و شوهر به جلو حرکت کنید.

ممکن است باورها و سوابق کاملاً متفاوتی داشته باشید. مهم است که این سوالات را قبل از ازدواج بپرسید، بنابراین می توانید بفهمید که چه چیزی تصمیمات مالی شما را برانگیخته و به شما انگیزه می دهد.

6. آیا ترس مالی دارید؟

مشکلات مالی قبلی می تواند تأثیر مهمی بر ترس های ما داشته باشد. اگر در خانواده ای بدون پول زیاد بزرگ شده اید، ممکن است نگران وضعیت مالی خود باشید.

ممکن است از نظر عاطفی به پول وابسته شوید و به سختی می توانید از آن جدا شوید. شرکایی مانند این اغلب باید مقدار قابل توجهی پس انداز کنند تا نگرانی ها و ترس های خود را آرام کنند.

با شریک خود در مورد میزان پول مورد نیاز برای احساس امنیت صحبت کنید. چقدر می توانید بدون مشورت با یکدیگر هزینه کنید؟ چقدر می تواند مقدار پول داخل حساب جاری شما قبل از وحشت در مورد آن پایین بیاید؟

آیا شریک زندگی شما ترس های شما را می شناسد و آیا حاضر است هزینه کمتری را صرف کند یا بیشتر پس انداز کند تا به شما در احساس امنیت کمک کند؟ اگر نه، چگونه می توانید این مسائل مالی را قبل از ازدواج حل کنید؟

7. آیا تعهدات خانوادگی دارید؟

آیا نسبت به یک تجارت، والدین یا همسر خود از ازدواج قبلی تعهد مالی دارید؟ آیا این باعث فشار مالی می شود؟

آیا وقتی همسر سابق شوهرتان به دنبال پول برای خودش یا فرزندانش است، احساس ناراحتی می کنید؟ وقتی مجبورید اهداف خود را به دلیل این تعهدات به تعویق بیندازید، چه احساسی خواهید داشت؟

آیا والدین شما می توانند با بالا رفتن سن از خود حمایت کنند؟ آیا انتظار می رود که با بالا رفتن سن به آنها در پرداخت هزینه ها کمک کنید؟ آیا باید هزینه کامل آنها را بپذیرید یا هزینه زندگی کمکی آنها را بپردازید؟

آیا پس انداز یا درآمد همسران شما برای افراد دیگر در نظر گرفته شده است؟ آگاهی از این تعهدات مالی بسیار مهم است. پاسخ به این سوالات بر اهداف آینده شما تأثیر می گذارد. اگر نیاز به کمک به دیگران دارید، مبلغ کمتری برای پس انداز یا هزینه به عنوان یک زوج خواهید داشت.

قبل از ازدواج درباره تأثیر کلی بر وضعیت مالی خود بحث کنید.

8. آیا حاضرید به خانواده یا دوستان خود وام بدهید یا قرض بگیرید؟

برخی از افراد می توانند به راحتی وام بدهند، در حالی که برخی دیگر هرگز وام نمی دهند. در مورد سخاوتمندی شریک زندگی خود یا تمایل او به قرض گرفتن از اقوام چه احساسی دارید؟

شاید همسرتان بخواهد برای خرید خانه از خانواده اش وام بگیرد اما به نظر شما تصمیم عاقلانه ای نیست که به آنها بدهکار شوید. شاید شما فکر کنید اگر نمی توانید هزینه چیزی را تهیه کنید، نباید آن را بخرید.

این می تواند یک موضوع مهم دیگر باشد. آیا مواقعی وجود دارد که مایل باشید قوانین را تغییر دهید؟

زندگی مشترک

آیا قصد بچه دار شدن دارید؟

بچه دار شدن بر شیوه زندگی شما تأثیر می گذارد، بنابراین این سوالی است که باید مورد بحث قرار گیرد. شما همچنین باید در مورد آنچه در صورت عدم بارداری اتفاق می افتد صحبت کنید.

آیا حاضرید IUI یا IVF یا فرزند خواندگی را در نظر بگیرید؟ برخی از زوج ها حاضرند مبالغ هنگفتی را برای به دنیا آوردن فرزندی که دارای ژن های آنها باشد، خرج کنند.

برخی دیگر چند درمان را امتحان می کنند. آیا داشتن فرزندان بیولوژیکی برای شما حیاتی است؟

اگر می خواهید بیش از هر چیز مادر یا پدر باشید، ممکن است مایل باشید سالها تحت درمان ناباروری قرار بگیرید. شریک زندگی شما ممکن است تمایل کمتری به این کار داشته باشد.

در حالی که نمی توان به راحتی تصور کرد که چگونه می توانید باردار شوید، درک این نکته که همسرتان چقدر فرزند می خواهد ضروری است.

زوج هایی را می شناسیم که اهداف زندگی خود را برای تأمین هزینه درمان ناباروری به حالت تعلیق درآورده اند. این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که هر دو شریک این هدف را بالاتر از دیگر اهداف قرار دهند.

به طور قابل توجهی تعداد کمی از افراد نظر خود را در مورد فرزندان پس از ازدواج تغییر می دهند. اگر شما و همسرتان هم نظر نیستید، به ازدواج خوب فکر کنید.

برای یک ازدواج موفق از چه چیزی دست می کشید؟

روابط موقعی موفقیت آمیز است که هر دو شریک می توانند مصالحه کنند و تصمیم بگیرید. گاهی اوقات این بدان معناست که رویاهای خود را برای حمایت از شریک زندگی خود به حالت تعلیق درآورده اید.

آیا شغل یک شریک برای آنها مهمتر است یا شیوه زندگی شما؟ آیا اگر شغل همسرتان شما نیاز به جا به جایی داشته باشد آیا حاضرید در شهر یا کشور دیگری زندگی کنید؟ آیا حاضرید آرزوهای شغلی خود را برای حمایت از او متوقف کنید؟

چگونه می خواهید تعطیلات را مدیریت کنید؟ آیا حاضرید در عید به دیدار خانواده شریک زندگی خود بروید یا روز تعطیل را با خواهر و برادر او بگذرانید؟

ازدواج همیشه به معنای سازش است. گاهی اوقات برای انجام کار دیگر باید از یک کار دست بکشید. شما نمی توانید عید را در دو مکان بگذرانید. به طور مشابه، شما ممکن است در دو حرفه جداگانه برتری نداشته باشید.

سوالاتی که باید قبل از ازدواج بپرسید

مهم است که قبل از ازدواج سوال کنید. داشتن پاسخ های متفاوت به این معنی نیست که نباید ازدواج کنید. این فقط بدان معنی است که شما باید در مورد آنها با جزئیات بیشتری بحث کنید. یک ازدواج سالم با ارتباط و تفاهم آغاز می شود.

با صحبت در مورد این مسائل شروع کنید. وقتی از پاسخ ها احساس خوبی دارید، آن حلقه نامزدی را بخرید و پیشنهاد دهید!

حالا نوبت شماست به نظر شما هر زوجی قبل از ازدواج چه سوالاتی باید بپرسد؟

منبع:

onefrugalgirl

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی