سبك زندگي موفقيت در زندگي

مدیریت زندگی شخصی و حرفه ای استرس‌ زا برای زنان

تقویم فارسی اندروید

همه متخصصان با عوامل استرس‌ زا مواجه می‌ شوند اما برای زنان، تنش اغلب چند برابر است. ما تلاش می‌ کنیم تا بینش‌ های مبتنی بر تجربیات متنوع را بدون انگ یا شرم به اشتراک بگذاریم.

عوامل استرس‌ زا 

اغلب در مورد فشارهای استرس‌ زا که فرد به عنوان یک حرفه ای با آن مواجه است، سوال می شود.

برخی از رایج‌ ترین عوامل استرس‌ زا عبارتند از فشار مهلت‌ ها، صورت‌ حساب‌ ها، خواسته‌ های مشتری، ساعات طولانی کار، ادامه تحصیل، و قوانین دائما در حال تغییر و همه افراد در هر حرفه ای تا حدودی با همین چالش ها روبرو هستند.

این عوامل وقتی با هم ترکیب می شوند می‌ توانند یک ترکیب «سمی» ایجاد کنند و کار حرفه‌ ای را به یکی از پر استرس‌ ترین و سخت‌ ترین شغل‌ ها تبدیل کنند.

اگر می خواهید حرفه ای شوید، در هر زمینه قانون، حسابداری، پزشکی، روزنامه نگاری یا تجارت و غیره باید برای استرس آماده باشید و اگر در یک سازمان بزرگ کار می کنید – مانند یک شرکت بزرگ حقوقی، حسابداری یا مشاوره – اغلب به این معنی است که برای چیزی که ممکن است مانند فشار بی امان باشد، آماده باشید.

و اگر شما یک زن هستید چطور؟ خوب، ما به آن هم خواهیم رسید.

وقتی عوامل استرس‌ زا که برای حرفه‌ ای بودن عمومی هستند را با زنی که ممکن است بخواهد (یا نخواهد) تشکیل خانواده دهد، ترکیب کنید، تنش شروع به چند برابر شدن می‌ کند.

کدام عوامل استرس‌ زا ممکن است مختص زنان حرفه ای باشد؟

زنان ده ها سال است که در عرصه های حرفه ای کار می کنند و از نظر حرفه ای، جایگاه یک زن در جهان در طول این مدت به شدت تغییر کرده است.

اکنون زنان تمام آنچه مردان به آن دست می‌ یابند را به دست می‌ آورند، اما هنوز شکافی در انتقال مسئولیت بین این دو جنس برای زنان شاغل وجود دارد که برخی از نقش‌ هاییست که به‌ طور سنتی «متعلق» به زنان بوده است.

زنان ممکن است در محل کار عالی باشند، اما در عین حال، فشارهای مختلف خانه – از مراقبت از کودک و تحصیل گرفته تا مراقبت از سالمندان و کارهای خانه – اغلب روی هم قرار می‌ گیرد که منجر به استرس شدید، فرسودگی شغلی و گاهی اوقات ترک شغل می‌ شود.

این یک واقعیت است که در جامعه ما از زنان انتظار می رود در مواقع بحران عقب نشینی کنند. تحقیقات در حال حاضر این موضوع را تأیید می کند زیرا ما به ارزیابی پیامدهای همه گیری COVID-19 هم ادامه می دهیم.

با این حال، قبل از بررسی تأثیرات همه‌ گیری بر مشاغل زنان، می‌خواهیم فشارهایی را که زنان در محیط کار حرفه‌ ای با آن مواجه می‌ شوند، با دقت بیشتری بررسی کنیم.

زنان شاغل

این یک زمین بازی برابر نیست

زنان بیش از یک قرن است که به عنوان وکیل در ایالات متحده مشغول به کار بوده اند. شاید شما فکر کنید که بعد از 100 سال حرفه وکالت زمین بازی برابری برای مردان و زنان فراهم می کند.

اینطور نیست.

حرفه وکالت همچنان تحت سلطه مردان است و زنان همچنان با بادهای مخالف قوی روبرو هستند.

بر اساس بحث و گفتگو با زنان متخصص متعدد در حوزه‌های مختلف و در کشورهای مختلف، به نظر می‌ رسد که همین امر در مورد مشاغل دیگر و در سایر ملل نیز صادق است.

این مسائل به صنعت حقوقی یا ایالات متحده محدود نمی شود. ظلم سیستمیک از هر نوع در سطح جهانی و در همه محیط های کاری وجود دارد.

با این حال، برای اطلاع رسانی به شما، هر از گاهی تمرکز ما در این مقاله ممکن است بیشتر به این سمت معطوف شود.

چالش های اجتماعی و حرفه ای

زنان بیشتر از همتایان مرد خود با چالش های اجتماعی و حرفه ای روبرو هستند.

در اینجا آنچه اثبات شده و تأیید شده است آورده ایم:

  • زنان بیشتر در مورد توانایی و دانش خود به چالش کشیده می شوند.
  • آنها در نحوه لباس پوشیدن، رفتار و ارائه خود با انتقاد مواجه می شوند.
  • آنها در مورد اولویت قرار دادن اهداف شغلی خود بر زندگی خانوادگی خود مورد سؤال قرار می گیرند.
  • معمولاً از آنها انتظار می رود وظایفی را بر عهده بگیرند که به طور ضمنی به عنوان “کار زنان” در نظر گرفته می شود، مانند یادداشت برداری در طول جلسات یا سازماندهی گردهمایی ها و رویدادهای اداری.
  • آنها اغلب کمتر از مردان در همان نقش های حرفه ای درآمد دارند، علیرغم اینکه مکرراً وظایف و مسئولیت های اضافی را بر عهده می گیرند.

با این حال این چیزیست که زنان اغلب در زنان دیده می شود:

  • درک بسیار بهتری از قانون کار دارند.
  • به تفاوت های ظریف موردی که روی آن کار می کنند توجه بیشتری دارند.
  • تحقیقات در زمینه شغل خود را با شدت بیشتری انجام می دهند.

این واقعیت است که زنان با عوامل استرس زا و فشار بیشتری برای اثبات خود و به دست آوردن احترامی مشابه با همکاران مرد خود مواجه هستند.

زنان نباید برای اثبات شایستگی خود در هر صنعتی بجنگند. به همین سادگی است.

تحقیق به ما چه می گوید؟

تحقیقات تصویری خوشبینانه برای زنان حرفه ای ارائه نمی کند.

در طول همه‌گیری کووید-19، تعداد بیشتری از زنان شغل خود را چند درچه پایین آوردند یا به‌ طور کلی ترک کردند.

بر اساس گزارش سال 2021 انجمن وکلای آمریکا (ABA) که آمارهای وزارت کار ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد، 865000 زن – چهار برابر تعداد مردان – در سپتامبر 2020 از نیروی کار کنار رفتند زیرا خانواده ها در رابطه با کووید-19 با ابهام مواجه بودند.

ABA تغییرات در زمینه حقوقی در طول همه گیری را زیر نظر داشت و گزارش داد که 35 درصد از وکلا به کار پاره وقت در وکالت فکر می کردند که نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. برای زنان وکیل، این مقدار 42 درصد بود.

کسانی که بیشترین مشکلات را تجربه کردند، وکیل های زن با فرزندان کوچکتر بودند. این گزارش نشان داد که 53 درصد از زنان دارای فرزند 5 ساله یا کمتر و 41 درصد از زنان دارای کودکان 6 تا 13 ساله در نظر دارند به کار پاره وقت روی بیاورند.

نگرانی بیشتر این بود که 37 درصد از زنان به دلیل مشکلات ناشی از بیماری همه گیری به ترک حرفه فکر می کردند. در مقایسه مردان 31 درصد بودند.

در ژوئیه 2020، هفت استاد حقوق ایالات متحده با انتشار نامه ای سرگشاده نسبت به “اثرات منفی احتمالی” همه گیری هشدار دادند.

بهره‌ وری پژوهشی زنان شاغل به طور کلی در طول همه‌گیری کاهش یافته است.

این عوامل استرس‌ زا مشکلات دیگری را به همراه دارد.

گزارش شده است که زنان دو برابر بیشتر با اختلالات اضطرابی مانند اختلال اضطراب فراگیر، اختلال هراس یا فوبیای خاص زندگی می کنند. آنها همچنین بیشتر از مردان به افسردگی مبتلا می شوند.

به طور مشابه، به نظر می رسد که زنان وکیل نسبت به وکلای مرد با مشکلات جسمی و روحی بیشتری مواجه هستند.

به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که 39.5٪ از وکلای زن سوء مصرف الکل را تجربه کردند که به طور قابل توجهی بیشتر از 33.7٪ برای وکلای مرد بود.

خب، چه کار کنیم؟

تا آنجا که ما می توانم بگوییم، راه حل فوری به راحتی در دسترس نیست.

با این حال، امیدواریم که این بیماری همه‌ گیر باعث شناخت بیشتر فشار استرس‌ زا بر زنان شاغل شده باشد و جامعه – و به‌ویژه شرکت‌ ها و مؤسسات حرفه‌ ای – را تشویق کند تا راه‌ های نوآورانه و خلاقانه‌ ای برای کاهش این فشارهای نامتناسب ایجاد کنند. در نهایت ظلم سیستمی به همه آسیب می زند.

برای مثال، کمک هزینه بیشتر برای کار پاره وقت، «شیفت‌ های» کاری متفاوت، یا اشتراک‌ گذاری پرونده‌ ها ممکن است راه‌ حلی برای آن دسته از متخصصانی باشد که به چنین انعطاف‌ پذیری نیاز دارند.

اجازه دهید واضح بگوییم که مسئولیت حل این مسائل و دستیابی به تغییرات و پیشرفت های طولانی مدت برای زنان شاغل عمدتاً بر عهده کسانی است که در مناصب قدرت هستند، کسانی که می توانند رویه ها و سیاست ها را تغییر دهند تا بر کل حرفه تأثیر بگذارند.

باری نباید بر دوش زنان و سایر گروه های به حاشیه رانده شده که از یک سیستم ناعادلانه ظلم می بینند، بیفتد.

با این حال، همانطور که ما منتظر تغییرات اجتماعی گسترده تر هستیم، نکات و راه حل های ممکن دیگری وجود دارد که صرفاً در اختیار ماست.

حرفه ای ها آموزش دیده اند تا با ذهن خود کار کنند. تسلط بر یک مدرک حرفه ای (خواه MBA، MD، JD، CPA، CFA، CFP، MSW، یا هر عنوان دیگر)، تکمیل امتحانات سختگیرانه صدور مجوز و کار در زمینه زندگی واقعی، همگی به یک مهارت قوی و تیز نیاز دارند و ذهن منضبط و استفاده از منابع چنین ذهن تیزبینی می تواند ابزار بسیار مفید و توانمندی باشد.

موفقیت شغلی

سعی کنید افکار منفی را مجدداً تنظیم کنید

اولین مورد در دستور کار، شناخت افکار منفی است که ممکن است سطح اعتماد به نفس شما را خراب کند و انرژی شما را کاهش دهد، مانند:

  • من نمی توانم همه این کارها را مدیریت کنم و هزینه صورتحساب ها را هم تامین کنم.
  • من نمی توانم در حین کار روی این پروژه مادر خوبی باشم.
  • اگر این شغل را از دست بدهم، نمی دانم برای بازپرداخت وام های دانشجویی خود چه کار خواهم کرد.

سعی کنید آنها را مهار کنید و دیدگاه خنثی تری نسبت به افکاری که شما را به سمت مارپیچ رو به پایین اضطراب، استرس و افسردگی می برند، پیدا کنید.

بنابراین، “من نمی توانم در حین کار روی این پروژه مادر خوبی باشم” ممکن است تبدیل به “من تمام تلاشم را برای گذراندن وقت با بچه ها قبل از رفتن به مدرسه انجام خواهم داد.” من با آنها در مورد این پروژه بزرگ جدید صحبت خواهم کرد و می توانیم با هم در مورد برنامه ای برای یک سفر ویژه با بسته شدن این قرارداد صحبت کنیم.”

این نوع خودگویی سازنده و خنثی می تواند کمک قابل توجهی کند.

سعی کنید حد و مرزها را تعیین کنید

در حالی که به چالش کشیدن و قالب بندی مجدد افکار منفی می تواند مفید باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از این افکار ممکن است به درستی بر اساس حقیقت باشند.

میزان کار و وظایفی که زنان اغلب انجام می دهند، واقعاً برای یک نفر بسیار زیاد است.

چیزی که می تواند مفید باشد این است که به راه هایی برای تنظیم مجدد فکر کنید.

تحمیل مرزهای سالم، مانند:

  • پس از ساعت معینی به ایمیل ها یا پیام های کاری پاسخ ندهید.
  • محافظت از روزهای تعطیل تا حد امکان
  • توسعه مهارت های ارتباطی قاطعانه برای اشاره به نابرابری ها یا بیان گزینه ها یا راه حل های ممکن برای دستیابی به یک وظیفه تعیین شده
  • درخواست کردن آنچه نیاز دارید یا می خواهید. از صحبت کردن نترسید.

این می تواند در ابتدا دشوار باشد اما گامی بسیار بزرگ در جهت محافظت از رفاه شما است.

خارج از چارچوب فکر کنید

کار دیگری که می توانید برای بهبود رفاه ذهنی خود انجام دهید این است که ذهن خود را به سمت مکان های کمتر سنتی ببرید تا در آن به تمرین در حرفه انتخابی خود ادامه دهید.

به عنوان مثال، وکالت در یک شرکت حقوقی مستلزم یک نوع خاص از افراد است که در مدیریت عوامل استرس‌ زا و حجم کاری موفق باشند اما همه نیازی به تمرین در یک شرکت حقوقی ندارند.

شاید راه‌ های دیگری وجود داشته باشد که برای سبک زندگی که می‌ خواهید مدیریت کنید، رضایت‌ بخش‌ تر و مساعدتر باشد.

محیط حرفه ای بسیار متنوع است و با کمی جستجو و کاوش در جنبه های آن، ممکن است حوزه ای را بیابید که با علایق و شخصیت شما همگام باشد.

شاید شما عاشق جزئیات باشید. شاید ضرب الاجل های استرس‌ زا و دائمی را دوست نداشته باشید. شاید عاشق تحقیق، نوشتن و فکر کردن به راه‌ حل‌ هایی باشید زمانی که به نظر می‌ رسد هیچ راه‌ حلی وجود ندارد.

بنابراین، جایگاه خود را متناسب با شخصیت تان پیدا کنید.

این نوع استدلال می‌ تواند در همه مشاغل اعمال شود و این منحصر به فرد یا محدود نیست.

بنابراین اگر محدودترین حوزه کاری را دارید که با علایق یا نیازهای شما سازگار نیست، سعی کنید خارج از چارچوب فکر کنید.

یک دقیقه به عقب برگرد

اگر علاقه مند به یافتن جایگاه خود در حرفه انتخابی خود هستید، یک قدم به عقب بردارید.

یک نقطه شروع خوب این است که فهرستی از قسمت های مجزای کاری که انجام می دهید و واقعاً از آن لذت می برید تهیه کنید.

آیا در تعامل مداوم با مردم، همکاران و مشتریان شماست؟ آیا خلاقانه است؟ آیا مدیریت یک بحران و استفاده از مهارت های سازمانی برای ایجاد کارآمدی تیمی از افراد در یک موقعیت بحرانی است؟

شاید بتوانید حوزه ای را در حرفه خود بیابید که با طرز فکر و شخصیت شما سازگارتر باشد.

به عنوان مثال، مسیرهای شغلی شادتر ممکن است به معنای کار در شرکتی با بالاترین حقوق نباشد. اگر مایل به کاوش هستید، موارد بسیار بیشتری وجود دارد!

تغییر شغل را در نظر بگیرید

باز کردن ذهن ممکن است به معنای ترک حرفه انتخابی شما باشد. بله، این یک گزینه معتبر است، اگرچه که ممکن است کاملاً خطرناک به نظر برسد.

با این حال، ترک حرفه انتخابی شما ممکن است یک انتخاب عالی برای سبک زندگی و سبک کار شما باشد.

بسیاری از افرادی که کار خود را ترک می کنند، در واقع باید از مشاغل جدید و بسیار رضایت بخش خود راضی هستند.

بسیاری وارد تجارت می‌ شوند، به شرکتی می‌ پیوندند که از کار کردن در آن خوشحال هستند.

برخی به سمت سیاست، کار تحقیقاتی، روابط عمومی یا تدریس می روند. برخی به راحتی وارد موقعیت‌ های ارتباطی می‌ شوند، جایی که داشتن مهارت‌ های حمایتی قوی بسیار مهم است برای مثال، سازماندهی کمپین‌ های بازاریابی، نوشتن بیانیه‌ های مطبوعاتی برای رسانه‌ ها، معرفی شرکت و برند آن.

اگر احساس می کنید که ترک حرفه خود قدمی است که می خواهید بردارید، درنگ نکنید.

به علاوه، حتی ممکن است بتوانید سایت های مشابهی را برای حرفه خود پیدا کنید.

انجام اولین حرکت خارج از شغل خود ممکن است به این معنی نباشد که فوراً مناسب ترین حالت را پیدا می کنید، اما اغلب در را برای حرکت بعدی که حتی خوشحال کننده تر است باز می کند.

حرف آخر

ما دوست داریم فکر کنیم که امروزه، زنان شاغل به تمام آنچه مردان به دست می آورند دست می یابند اما در حالی که ممکن است در کار برتر باشیم، اغلب با عوامل استرس‌ زا و فشارهای منحصر به فرد و اضافی روبرو هستیم که ممکن است بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد.

این عوامل استرس‌ زا که روی هم انباشته می شوند ممکن است منجر به استرس، فرسودگی شغلی، اضطراب، افسردگی، یا سوء استفاده از مواد، اغلب با درصدهای بالاتر در مقایسه با مردان شاغل شوند.

در حالی که امید و هدف نهایی دستیابی به تغییرات اجتماعی گسترده تر برای رهایی از این فشارهای نامتناسب است، در حال حاضر اغلب به زنان متخصص بستگی دارد که راه حل های خود را بیابند.

راه حل ها به اشکال مختلف وجود دارند. شاید بتوان شرایطی ایجاد کرد که به شما اجازه دهد به شغل فعلی خود ادامه دهید. شاید بخواهید شاخه‌ ای جدید بسازید و جایگاهی در رشته خود پیدا کنید که متناسب با علایق و نیازهای شما باشد. یا شاید شما آماده هستید که با حرفه خود خداحافظی کنید و در مسیر جدیدی قدم بردارید.

هر آنچه را که انتخاب می‌ کنید، سعی کنید به یاد داشته باشید که دنیای بزرگ و شگفت‌ انگیزی وجود دارد که فقط منتظر شماست تا آن را کشف کنید.

منبع:

psychcentral

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی