بیماری ها سلامت

عادت های سالم برای پیشگیری و درمان آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی

تقویم فارسی اندروید

 آرتریت روماتوئید

خوب بخورید

خبر خوب این است که غذاهای سالم و خوشمزه برای کل بدن از جمله مفاصل شما مفید هستند، اگرچه آرتریت روماتوئید (RA) را درمان نمی کنند. به مقدار زیادی غلات سبوس دار، سبزیجات، میوه، ماهی و سایر پروتئین های بدون چربی مصرف کنید. برخی از خوراک ها مانند روغن ماهی، آجیل و چای ممکن است به تورم مفصل کمک کنند. قند و چربی اشباع را محدود کنید و از هرگونه غذاهایی که به نظر می رسد مشکلات مفصل شما را بدتر می کند، خودداری کنید.

 آرتریت روماتوئید

فعال بمانید

ورزش به حرکت مفصل شما کمک می کند و باعث تقویت عضلات اطراف آنها می شود. اگر نیاز به کاهش وزن دارید، ورزش برای آن هم خوب است. همانطور که وزن کم می کنید، فشار در مفاصل شما کاهش می یابد. شما بهتر است روی ورزش های هوازی، تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری کار کنید. یک فیزیوتراپ یا مربی با تجربه در RA می تواند یک برنامه تمرینی تهیه کند و به شما نشان دهد که چه کاری باید انجام دهید.

 آرتریت روماتوئید

استراحت کنید

اگرچه باید فعال باشید اما برای استراحت تان نیز وقت بگذارید. آرتریت روماتوئید می تواند شما را بیش از حد خسته کند. سعی نکنید کارهای بیشتری را انجام دهید. هنگام نیاز استراحت کنید. اگر احساس خستگی دارید، حداقل 8 ساعت خواب در شب داشته باشید و به علاوه چرت هم بزنید.

بیماری ها

فیزیوتراپی را امتحان کنید

حتی چند جلسه هم می تواند تغییر ایجاد کند. یک فیزیوتراپ می تواند به شما تمرینات ایمن را آموزش دهد تا شما را قوی تر کند تا بتوانید حرکات بهتری داشته باشید. اگر هنگام کار یا انجام کارهای ساده مشکلی دارید، در مورد ابزارها و وسایلی که می تواند به شما کمک کند، از پزشک خود سؤال کنید.

بیماری ها

آیا سیگار می کشید یا مشروب می خورید؟

سیگار کشیدن علائم آرتریت روماتوئید شما را بدتر می کند و باعث می شود درمان های شما کمتر مؤثر باشد. تلاش کنید تا این عادات را کنار بگذارید، حتی اگر نیاز به تلاش زیادی داشته باشد. پزشک شما می تواند به شما توصیه هایی ارائه دهد. با پزشک خود مشورت کنید زیرا الکل می تواند داروهای آرتریت روماتوئید را به شکلی تحت تأثیر قرار دهد که به کبد شما آسیب برساند.

روماتیسم

از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید

برای تسکین درد مفاصل، تغییر دما را امتحان کنید. در یک حمام گرم بدنتان را خیس کنید، یک حمام گرم بگیرید و یا یک پد گرمکن مرطوب روی مفصل نگه دارید تا دردتان تسکین یابد و تنش ماهیچه ها کم شود. برای خنک کردن مفاصل آتشین، هم از یک کمپرس سرد یا بسته سرد استفاده کنید. می توانید بین سرما و گرما جابجا شوید تا از هر دو بهترین استفاده را ببرید.

 آرتریت روماتوئید

درباره آرتریت روماتوئید راحت صحبت کنید

صحبت کردن در مورد آرتریت روماتوئید بسیار دشوار است اما سعی کنید. ممکن است دوستان و خانواده شما آنچه را که می گذرانید درک نکنند، به خصوص اگر سالم به نظر برسید. وقتی یک روز بد را می گذرانید، مشکلی نیست و می توانید از حرف زدن استفاده کنید یا اگر ترجیح می دهید برای غذا خوردن از خانه بیرون نروید، به جای آن برای یک شام یک غذای مختصر بخورید. همانطور که شما آنچه را که لازم دارید می گویید، آنها هم از شرایط شما مطلع می شوند و برای کمک به شما آماده تر هستند.

روماتیسم مفصلی

برای درمان آن زمان دهید

درمان های آرتریت روماتوئید می توانند درد، سفتی و خستگی شما را کاهش دهند اما این امر یک شبه ممکن نیست. ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد. هنگامی که یک داروی جدید را شروع می کنید، از پزشک خود بپرسید که چه موقع باید متوجه تفاوت شوید و چه نوع تغییراتی را باید انتظار داشته باشید. اگر زمان می گذرد و شما احساس بهتری نمی کنید، به او بگویید.

مفاصل

چه چیزی برای شما مناسب است

برای تنظیم برنامه درمانی ایده آل خود با پزشک معالج آرتریت روماتوئید صحبت کنید. پزشکی بخش بزرگی از درمان شماست، اما سایر مواردی را که می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و از مفاصل خود نیز محافظت کنید فراموش نکنید. به عنوان مثال، پزشک شما ممکن است تکنیک های فیزیوتراپی و مدیریت استرس را پیشنهاد کند. یا او می تواند شما را به یک متخصص تغذیه معرفی کند.

 آرتریت روماتوئید

به دکتر خود بازخورد دهید

شما و پزشکتان یک تیم هستید. صحبت های شفاف شما به او کمک می کند تا بداند که واقعاً چگونه پیش می رود، پس با او راحت باشید. اگر متوجه عوارض جانبی در خود شدید یا نتیجه ای را که به آن امید دارید دریافت نکردید، یا به دلایل دیگری نمی توانید داروی خود را مصرف کنید، با پزشک تان صحبت کنید. بر توصیه های دارویی خود بمانید و دوز را تغییر ندهید مگر اینکه ابتدا با او مشورت کنید و معاینه شوید.

منبع:

webmd

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی