آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه ۳ غذای مقوی با حبوبات و غلات

آموزش طرز تهیه ۳ غذای مقوی با حبوبات و غلات . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
غلات و حبوبات از جمله گیاهان پروتئینی و پرخاصیتی هستند که برای بدن خواص زیادی دارند. علاوه بر فراهم کردن پروتئین مورد نیاز بدن، از خواص آن‌ها می‌توان به بهبود نظم و عملکرد دستگاه گوارش، کمک به کاهش وزن، تقویت سلامت قلب، فراهم کردن ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن و تثبیت سطح قند خون اشاره کرد. تمامی این خواص باعث افزایش طول عمر شما خواهد شد. در ادامه به طرز تهیه ۳ غذای مقوی با حبوبات و غلات اشاره خواهیم کرد.

سوپ جو و نخود

طرز تهیه ۳ غذای مقوی با حبوبات و غلات

مواد لازم

۲ فنجان سبزی سوپ
۱ فنجان جو (غلیظ شده)
۲ عدد هویج بزرگ (خرد شده)
۲ ساقه کرفس (خرد شده)
۴۰۰ گرم آب گوجه فرنگی
۱ عدد کدو سبز (خرد شده)
۴۰۰ گرم نخود
۱ فنجان جعفری
۱ عدد پیاز (خرد شده)
۱ قاشق چای‌خوری پودر سیر
۱ قاشق چای‌خوری شکر
۱ قاشق چای خوری نمک
نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
۱ قاشق چای‌خوری جعفری خشک
۱ قاشق چای‌خوری پودر کاری
۱ قاشق چای‌خوری پاپریکا
۱ قاشق چای‌خوری سس تمبر هندی

طرزتهیه

ابتدا سبزی سوپ را خرد کنید و به یک قابلمه نسبتا بزرگ منتقل کنید. نخود را هم از شب قبل خیس کنید.

جو، هویج، کرفس، آب گوجه‌فرنگی، کدو سبز، نخود و پیاز را اضافه کنید. حالا تمام چاشنی‌ها و ادویه‌ها را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سوپ به مدت تقریبا ۹۰ دقیقه بپزد. اگر می‌خواهیدا غلظت سوپ بیشتر یا کم‌تر شود، مقدار جو اضافه شده را کم‌تر یا بیشتر بریزید.

بعد از حدود یک ساعت و نیم، سوپ آماده است. داخل ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

گرانولا

طرز تهیه ۳ غذای مقوی با حبوبات و غلات

مواد لازم برای تهیه گرانولا

۸ فنجان جو دو سر پرک
یک و نیم فنجان گندم پرک
یک و نیم فنجان سبوس جو
۲ فنجان دانه آفتاب‌گردان
۱ فنجان بادام (خرد شده)
۱ قاشق سوپ‌خوری گردو ژاپنی (ریز خرد شده)
۱ فنجان گردو (ریز خرد شده)
یک و نیم قاشق چای‌خوری نمک
یک‌ونیم فنجان شکر قهوه‌ای
یک‌چهارم فنجان سیروپ
سه‌چهارم فنجان عسل
۱ فنجان روغن نباتی
۱ قاشق غذاخوری دارچین
۱ قاشق غذا‌خوری عصاره وانیل
۲ فنجان کشمش (خشک شده)

طرزه تهیه

فر را روی دمای ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. روی قالب‌های فر را کاغذ نسوز یا آلومینیومی قرار دهید.

جو دو سر پرک، گندم پرک، سبوس جو، دانه آفتاب‌گردان، بادام، گردو ژاپنی و گردو معمولی را داخل یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید.

حالا داخل یک قابلمه، نمک، شکر قهوه‌ای، سیروپ، عسل، روغن گیاهی و دارچین را با هم مخلوط کنید و به وسیله یک همزن دستی خوب هم بزنید. مواد را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. حرارت را خاموش کنید و مایه به دست آمده را به کاسه اضافه کنید. هم بزنید تا مایه به تمام مواد نفوذ کند.

مواد را داخل قالب‌های فر بریزید و پخش کنید و کمی با قاشق سطح آن را فشار دهید تا فشرده شود. قالب را داخل فر به مدت 25 دقیقه قرار دهید.

در آخر قالب‌ها را از فر خارج کرده، کشمش‌ها را اضافه کرده و مخلوط کنید.

گرانولا آماده است. آن را در شیشه‌های بزرگ نگهداری کرده و هر زمان که مایل بودید، میل کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما با ماست امتحانش کنید.

سالاد کینوا و آووکادو

طرز تهیه ۳ غذای مقوی با حبوبات و غلات

مواد لازم برای تهیه سالاد کینوا و آووکادو

۱ فنجان کینوا
۲ فنجان آب
۱ قاشق چای‌خوری نمک
یک‌چهارم فنجان آبلیمو تازه
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
۴۰۰ گرم گوجه فرنگی (خرد شده)
۳۰۰ گرم نخود (پخته شده)
۱ شاخه جعفری
۲ عدد آووکادو (مکعبی خرد شده)
یک‌چهارم فنجان پنیر فتا سیامزگی

طرزه تهیه

داخل یک قابلمه کوچک، کینوا، آب و مقداری نمک بریزید. حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کینوا را بجوشانید تا پخته و نرم شود.

در همین حین، داخل یک کاسه دیگر، آبلیمو، روغن زیتون، فلفل، گوجه فرنگی خرد شده و نخود را با هم مخلوط کنید.

وقتی کینوا پخت، تمام مواد را داخل کاسه سالاد بریزید. آووکادو را هم خرد کنید و همراه جعفری روی سالاد بچینید.

سالاد آماده است.
طرز تهیه ۳ غذای مقوی با حبوبات و غلات

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی