سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

طرز تهیه چند ماسک ضد جوش خانگی

تقویم فارسی اندروید

جوش و آکنه می تواند آثار روانی مخربی بر افراد داشته باشد. برای مبارزه با آن ما اینجا چند ماسک ضد جوش خانگی با مواد طبیعی به شما معرفی خواهیم کرد. این داروهای طبیعی که شما می توانید به عنوان ماسک ضد جوش از آنها استفاده کنید به راحتی در دسترس هستند و نیازی نیست حتما به پزشک یا کلینیک های تخصصی پوست سر بزنید. درمان جوش بسیار پیچیده است و روی هر پوستی متفاوت عمل می کند. هر کس راهکاری را پیشنهاد می دهد اما درمان طبیعی و ماسک ضد جوش همچنان محبوب است.

ماسک ضد جوش خانگی

اگر شما از داشتن جوش رنج می برید احتمالا بارها وسوسه شده اید که انواع محصولات شیمیایی، پاک کننده ها و لایه بردارها را روی پوست امتحان کنید تا فورا از شر جوش ها خلاص شوید. متاسفانه کسانی که به دنبال درمان سریع و ارزان قیمت هستند فقط باعث می شوند که رطوبت پوست از بین برود و مشکل شان تشدید شود.

اگر نمی خواهید به پوست تان آسیب برسانید یا سطح پوست را خشک کنید، ساده ترین راه این است که از مواد مناسب برای مبارزه با جوش استفاده کنید.

به خواص مواد زیر که برای مبارزه با جوش فوق العاده هستند توجه کنید اما به یاد داشته باشید هر ماسکی را ابتدا روی قسمتی از پوست امتحان کنید و بعد روی صورت استفاده نمایید.

عسل برای تهیه ماسک ضد جوش خانگی

عسل به خواص ضد میکروبی و مغذی بودنش معروف است. استفاده از آن در ماسک صورت موجب پاک کردن منافذ و از بین بردن باکتری ها که دلیل اصلی ایجاد جوش هستند می شود. برای نتیجه بهتر آن را روی قسمت های آسیب دیده صورت بگذارید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوست باقی بماند.

ماسک صورت با آلوئه ورا

ماسک صورت با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از تسکین دهنده ترین موادی است که می توانید به عنوان ماسک ضد جوش استفاده کنید. متاسفانه از اسم این گیاه در محصولات زیادی استفاده می شود اما ترکیبات مصنوعی دارند و طبیعی نیستند بنابراین نمی توانند به درمان جوش کمک کنند. توصیه می شود حتما از گیاه طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید و اگر می توانید خودتان آن را بکارید.

نقش روغن آویشن در تهیه ماسک ضد جوش خانگی

جوش می تواند به کمک روغن آویشن به صورت موضعی درمان شود. روغن آویشن با جوش ها مبارزه می کند و باعث ایجاد خشکی می شود. همچنین بدون تحریک بیش از حد، صدمات پوستی را کاهش می دهد. هنگام استفاده به یاد داشته باشید که روغن آویشن ممکن است روی پوست کمی ایجاد سوزش خفیف کند.

ماسک ضد جوش

خاک رس

یکی از مواد محبوب در تهیه محصولات آرایشی به شمار می رود. خاک رس باعث تسکین پوست شده و به طور موقت مانع تولید چربی اضافی می شود. آن را با آب و عسل مخلوط کنید تا یک ماسک ضد جوش طبیعی داشته باشید.

ماسک صورت ضد جوش با عصاره درخت بید

عصاره درخت بید به طور طبیعی دارای اسید سالیسیلیک است که به کاهش التهاب و سلول های مرده پوست کمک می کند. این ماده برای مبارزه با جوش بسیار قدرتمند است و در زمان های قدیم برای درمان بیماری های پوستی از آن استفاده می کردند. عصاره درخت بید برای پیشگیری از ایجاد جوش نیز موثر است.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس نه تنها رایحه ای بی نظیر دارد بلکه برای پوست مانند یک آنتی بیوتیک عمل می کند. خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی طبیعی دارد و برای مبارزه با جوش و بهبود جای جوش موثر است.

فواید روغن درخت چای در تهیه ماسک صورت

روغن درخت چای برای درمان موضعی جوش و عفونت مفید است. روغن اسطوخودوس و درخت چای تنها روغن هایی هستند که نیاز به رقیق کردن با آب یا حتی شستشو را ندارند. این روغن ها در محصولات ضد جوش تاثیرات شگفتی داشته اند.

ماسک ضد جوش

میوه استوایی پاپایا

این میوه استوایی و تهیه ماسک ضد جوش از پوره آن می تواند برای جلوگیری از ایجاد جوش مفید باشد. به این دلیل که این میوه حاوی آنزیمی به نام پاپین است و لیپید ها را از پوست خارج کرده و منافذ را از بین می برد.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یک راه عالی برای از بین بردن منافذ صورت و کاهش قرمزی ناشی از جوش است. این ماده به خاطر خاصیت ضد التهابی و قابض بودنش، رضایت زیادی برای مبتلایان به آکنه و جوش را به همراه داشته است.

ماسک ضد جوش

فواید سیر برای پوست

یکی دیگر از داروهای خانگی که در مبارزه با جوش کارامد محسوب می شود، بدون شک سیر است. این ماده به خاطر خواص ضد میکروبی و وجود مقدار بالای ویتامین سی در آن بسیار محبوب است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. چند عدد سیر خام را خرد کنید، آن را به شکل یک خمیر درآورید و روی مناطق آسیب دیده پوست بزنید.

خواص سرکه سیب برای پوست

یکی از مهمترین عناصری که نقش آنتی باکتریایی دارد سرکه سیب است. می تواند پی اچ پوست را تنظیم کند و چربی اضافی پوست را کاهش دهد. برای استفاده از سرکه سیب به عنوان ماسک ضد جوش حتما به یاد داشته باشید که کمی آن را رقیق کنید.

خردل

خردل

خردل حاوی اسید سالیسیلیک طبیعی است که فواید شگفت انگیزی در درمان جوش و آکنه دارد. همچنین حاوی ویتامین سی، امگا 3 و اسیدهای چرب مفید است که همه این ها می توانند برای پوست عالی باشند.

خواص گوجه فرنگی برای پوست صورت

آب گوجه فرنگی رطوبت شگفت انگیزی به پوست می بخشد و درمان مناسبی برای کسانی است که از زخم و جای جوش رنج می برند. گوجه فرنگی هم دارای آنتی اکسیدان بالایی است و دشمن جوش محسوب می شود. فقط به یاد داشته باشید حتما قبل از اعمال روی صورت، آن را روی قسمتی از پوست بدن تان امتحان کنید که حساسیتی نداشته باشید.

چای سبز

فواید چای سبز برای پوست

چای سبز مانند بسیاری از میوه ها و انواع توت ها دارای مقدار زیادی پلی فنول است. پلی فنول ها با خاصیت آنتی اکسیدانی، نتایج امیدوار کننده ای تا کنون در بر داشته اند. تحقیقات گسترده در مورد چای سبز نشان می دهد که میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سبز چندین برابر ویتامین سی و ویتامین ای برآورد شده است.

منبع : tinytouchups

9 دیدگاه

  • من همیشه از ماسکای خونگی استفاده میکنم خیلی مفیدن
    دستورهایی که شما در اختیار ما گزاشتید هم عالی و کامل هستن

  • چای سبز مانند بسیاری از میوه ها و انواع توت ها دارای مقدار زیادی پلی فنول است

  • ماسک خاک رس و ماسک عسل و ابلیمو خیلی خوبه اگ مرتب استفاده بشه واقعا تاثیرشو میبینید مطالبتون خیلی کامل بود خسته نباشید میگم

  • سرکه سیب ومن امتحان کردم عاالی بود خسته نباشید

  • سرکه سیب ومن امتحان کردم عاالی بود خسته نباشید

  • ماسک آلوئه ورا خیلی خوبه حتما تست کنید
    من خودم جواب گرفتم . ممنون بابت مقاله کامتون

9 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی