خواص مواد غذايي سلامت

آشنايي با فوايد بي نظير آلوئه ورا در سلامت و زيبايي

آلوئه ورا یک نوع کاکتوس ارزشمند بوده که قرن‌ها به واسطه خواص بی‌نظیر و شفابخشش مورد استفاده قرار گرفته. این گیاه در موارد مختلف هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی قابل استفاده است...
تقویم فارسی اندروید

آلوئه ورا یک نوع کاکتوس ارزشمند بوده که قرن‌ها به واسطه خواص بی‌نظیر و شفابخشش مورد استفاده قرار گرفته. این گیاه در موارد مختلف هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی قابل استفاده است. تاکنون فوایدی زیادی در خصوص مصرف آلوئه ورا ذکر شده که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

aloevera-7ganj.ir

در این مطلب کوتاه به معرفی چند خاصیت پنهان این گیاه می‌پردازیم که تا قبل از این از آنها اطلاعی نداشتید!

  1. درمان آفتاب سوختگی

یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی است. شاید اولین گزینه که به ذهن شما می‌رسد تهیه ژل آلوئه ورا صنعتی باشد، اما می‌توانید به راحتی با تهیه برگ‌های این گیاه و قرار دادن مستقیم ماده درون برگ‌ها روی پوست خود از نتایج بهتری بهره‌مند شوید.

 

  1. بهبود عملکرد دستگاه گوارشی

    یکی از عملکردهای اصلی نوشیدنی‌های برگرفته از آلوئه ورا تنظیم عملکرد روده و هضم غذا است. آلوئه ورا کمک به‌سزایی در پاکسازی و سم‌زدایی دستگاه گوارشی می‌کند.

 

  1. افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

آلوئه ورا دارای میزان قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌هاست. استفاده مرتب این گیاه می‌توانید تاثیر مستقیم در سیستم ایمنی بدن داشته باشد. هم‌چنین ژل آلوئه ورا حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.

 

  1. خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری

استفاده آلوئه ورا به صورت موضعی می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در زمینه پیش‌گیری از بروز التهاب، درمان آکنه و کاهش نقطه‌های متورم قرمز داشته باشد. آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص ضد باکتری می‌تواند نقش موثری در روشن و سالم نگه داشتن پوست ایفا کند.

 

  1. ضد قارچ و آلودگی

آلوئه ورا می‌تواند به درمان عفونت‌های پوستی سرعت بخشیده و مانع گسترش آنها شود.

 

  1. سلامت دهان و دندان

این گیاه شفابخش در زمینه درمان مشکلات و عفونت‌های دهان و دندان نیز بسیار موثر است. آلوئه ورا می‌تواند زمان درمان زخم‌های دهان و لثه به شدت کاهش دهد.

شما هم می‌توانید تجربیات خود در رابطه با مصرف این گیاه ارزشمند را در قسمت ‌”دیدگاه” همین مطلب با سایر کاربران در میان بگذارید.

گرداوري شده توسط گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی