آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهیه ماکارونی و فوت و فن هایی برای خوشمزه تر شدن آن

تقویم فارسی اندروید

ماکارونی غذای ساده و محبوبیست که خواص زیادی هم دارد و اغلب بچه ها عاشق آن هستند. مواد آن همیشه در دسترس است و پخت آن هم زمان خیلی زیادی نمی برد. حتما شما هم طرز تهیه ماکارونی یعنی این غذای محبوب و پر طرفدار را بلد هستید اما چند نکته ریز هم وجود دارد که می تواند طعم و مزه ماکارونی شما را دو چندان بهتر کند.

طرز تهیه ماکارونی

میزان مواد لازم کمی سلیقه ایست و شما می توانید با توجه به تعداد اعضای خانواده تان مقدار مواد تشکیل دهنده را تعیین کنید. بنابراین میزان مواد لازم در این دستور ذکر نشده است.

مواد لازم

  • ماکارونی فرمی و رشته ای (ترکیب این دو ماکارونی با هم جالب می شود اما اگر دوست ندارید یکی را حذف کنید.)
  • گوشت چرخکرده یا سویا (می توانید از ترکیب این دو با هم استفاده کنید.)
  • پیاز
  • سیر
  • ذرت
  • فلفل دلمه ای
  • رب گوجه فرنگی
  • سیب زمینی
  • نمک و فلفل و زردچوبه

طرز تهیه ماکارونی

یک قابلمه را از آب پر کرده و در آن نمک و روغن بریزید تا آب به جوش بیاید. ریختن کمی روغن در آب باعث می شود ماکارونی ها به هم نچسبند.

همزمان شروع به پختن مواد میانی ماکارونی کنید. اگر می خواهید از سویا استفاده کنید، آن را نیم ساعت قبل بخیسانید سپس آب آن را دور بریزید و استفاده کنید. ابتاده پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن سرخ کنید.

کمی که سبک شد و رنگ طلایی گرفت چند حبه سیر را رنده ریز کرده و به پیازها اضافه کنید تا سرخ شود. ریختن سیر کاملا سلیقه ای است و می توانید آن را حذف کنید اما بهتر است بدانید که طعم بی نظیری به ماکارونی شما می دهد. انواع پاستا و ماکارونی در ایتالیا تهیه می شود و غذای محبوبی بین مردم آن کشور محسوب می شود و سرآشپزان ایتالیایی از سیر در تهیه پاستاهایشان به وفور استفاده می کنند. حتما سیر را در تهیه ماکارونی امتحان کنید تا به طعم فوق العاده اش پی ببرید.

فلفل دلمه ای را در این مرحله اضافه کرده و سرخ کنید.

گوشت یا سویا را اضافه کنید و اجازه دهید خوب سرخ شود. در این مرحله شروع به ریختن ادویه ها کنید و خوب تفت دهید و تا عطر و رنگ ادویه ها خود را نشان دهند.

حالا ذرت را اضافه کنید. می توانید در صورت دلخواه ذرت را هم حذف کنید اما ذرت طعم یکپارچه گوشت را می گیرد و تعادل خوبی به ماکارونی شما می دهد. ذرت ها معمولا نیم پز هستند و زمان زیادی برای پخت لازم ندارند.

رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و اجازه دهید کمی تفت بخورد تا رنگ پس دهد.

وقتی آب قابلمه جوش آمد، ماکارونی ها را در آب بریزید و بعد از ده دقیقه آن را آبکش کنید. قبل از آبکش کردن کمی از آب ماکارونی را به مواد گوشتی اضافه کنید و هم بزنید تا رب گوجه به همه مواد برسد و خوب پخش شود.

کمی روغن در همان قابلمه ای که ماکارونی ها در آن بودند بریزید و چند برش سیب زمینی حلقه ای کف ظرف بچینید. کمی نمک هم به آنها اضافه کنید.

یک لایه از ماکارونی را روی سیب زمینی ها بریزید و کمی از مواد گوشتی را روی آن بریزید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود. زیاد هم نزنید زیرا ماکارونی زود له می شود. این لایه ها را آنقدر تکرار کنید تا مواد گوشتی و ماکارونی به اتمام برسند.

در قابلمه را بگذارید و شعله را زیاد کنید تا بخار کند.

به محض اینکه بخار را روی در قابلمه مشاهده کردید، یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار دهید و شعله گاز را کم کنید.

نیم ساعت زمان بدهید تا سیب زمینی ها خوب پخته و برشته شوند سپس نوش جان کنید.

منبع:

هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی