آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
رب گوجه فرنگی، همانطور که از نامش پیداست، در اصل از اجزای آشپزی ایرانی نبوده است، ولی رنگ و طعم قوی این خمیر قرمز و نسبتا ترش‌مزه، باعث شده که در بسیاری از آشپزخانه‌ها از آن به جای زعفران و زردچوبه و بسیاری از چاشنی‌های خورش ایرانی استفاده شود. در ادامه مطلب، طرز تهیه رب گوجه را خواهید خواند.
اینجا، آنجا، همه جا

این روزها، در بسیاری از دستور پخت‌های ایرانی، رب گوجه فرنگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این رب در جای آن خوش‌طعم است اما در زیر رنگ و طعم بسیار قوی آن از تنوع و لطافت خورش‌های ایرانی چیز زیادی باقی نمی‌ماند. البته کسانی که طعم و رنگ رب گوجه فرنگی را دوست دارند، می‌توانند این نکته را نادیده بگیرند.

طرز تهیه

برای درست کردن رب گوجه فرنگی، مقداری از گوجه‌ها ر ا خرد کنید و در قابلمه بپزید تا له شوند. سپس آن‌ها را از صافی بگذرانید و به شیره صاف شده نمک بزنید و روی آتش بجوشانید تا سفت شوند.

پس از آماده شدن رب با استفاده از طرز تهیه رب گوجه فرنگی که با شما در میان گذاشتیم، رب داغ را در چند شیشه در دار بریزید و در شیشه را ببندید و شیشه را وارونه بگذارید. پس از سرد شدن می‌توانید رب را به یخچال منتقل کنید. اگر رب را پیش از سفت شدن از روی آتش بردارید، مزه گوجه فرنگی تازه بیشتر محسوس خواهد بود.

رب گوجه فرنگی را در قابلمه‌ای بزرگتر از میزان گوجه درست کنید تا بخاطر قل زدن و بالا پریدن گوجه‌ها، آشپزخانه‌تان کثیف نشود.

مراقب باشید کپک نزند

رب خانگی که در آن ماده نگهدارنده وجود ندارد را در اندازه کم درست کنید و در یخچال بگذارید. چراکه در مدت طولانی انبار کردن، احتمال کپک زدن رب وجود خواهد داشت.

اگر رب گوجه فرنگی را آماده می‌خرید، آن را در قوطی در بسته تهیه کنید و بعد از باز کردن در قوطی، آن را به ظرف شیشه‌ای در دار منتقل کنید و در یخچال نگه دارید.
طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی