سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

ساده ترين روش درمان خشكي پوست و لب

روغن زیتون از لحاظ ترکیب خیلی شبیه چربی پوست طبیعی انسان است...
تقویم فارسی اندروید

سرما ، شستشوي فراوان پوست با  صابون ها و شوینده های قوی و …از جمله عواملي هستند كه باعث از بين رفتن  چربی محافظ پوست و خشك شدن آن مي شوند. راهكارهاي زيادي براي حل اين مشكل وجود دارد ولي يكي از بهترين و موثرترين و در عين حال طبيعي ترين و ساده ترين روش درمان اين مشكال استفاده از روغن زيتون مي باشد.

20130320_106133

خواص روغن زيتون براي پوست:

روغن زیتون دارای انواع ویتامین ها اعم از ویتامین  K ،  E ،  D ،  A ، انواع آنتی اکسیدان ها ، امگا 3 ، 6 ، 9 و آهن و منیزیم زیاد است. به همین دلیل روغن زیتون دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست صورت و بدن بوده و می توان از آن برای برای درمان زخم ها ، جای زخم ها ( Scar ) و خراش های پوست استفاده کرد.

روغن زیتون ( خالص) با پوست سازگاری زیادی داشته و حاوی از آنتی اکسیدان های طبیعی بسیاری است که با همه نشانه های پیری از قبیل چین و چروک ، لکه های سیاه ، جوش و آکنه مبارزه کرده و از پیری پوست جلوگیری می کند.

روغن زیتون موجب تامین ویتامین های مورد نیاز پوست گشته و در نتیجه با از بین بردن سموم از روی پوست ، موجب جوان ماندن پوست می گردد. روغن زیتون واقعی به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی از انواع عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

روغن زیتون واقعی یکی از این مهار کننده های طبیعی است که مشخصات چربی آن بسیار شبیه مشخصات چربی پوست انسان است.

علاوه بر پلی فنول ها ، روغن زیتون واقعی حاوی ویتامین های A ،D ، K و E است که در برابر رادیکال های آزاد و اکسیداسیون ناشی از آن ها محافظت می کنند. به همین دلیل ، می توان از روغن زیتون برای درمان اختلالات پوستی مانند آکنه (Acne) ، پسوریازیس (Psoriasis) و درماتیت سبورئیک (Seborrhoeic dermatitis) استفاده کرد. درماتیت سبورئیک نوعی التهاب پوستی است که در نواحی پوست سر ، صورت و بدن رخ می دهد.

ویتامین A و ویتامین E موجود در روغن زیتون واقعی از آنتی اکسیدان های قوی ای هستند که موجب احیای پوست های آسیب دیده از اثرات اشعه خورشید ، آلودگی هوا و سایر خطرات محیطی مانند دود سیگار و مصرف غذا های آماده می شوند. همچنین این آنتی اکسیدان ها فعالیت سلول ها را بالا برده و موجب لطافت بیشتر پوست می شوند.

خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون از اکسیداسیون مداوم سلول ها و بروز سرطان پوست جلوگیری می کند. محققان بر این باورند که این ویژگی روغن زیتون به دلیل اسید اولئیک موجود در آن است که با اکسیداسیون مداوم مبارزه می کند.

 روغن زیتون واقعی بر خلاف روغن های دیگر چسبنده نبوده وبه عنوان یک مرطوب کننده بسیار خوب براي لب ها و پوست عمل می کند. جایگزین کردن روغن زیتون به جای مرطوب کننده های تجاری امری عاقلانه و اقتصادی است.

بسیاری از روغن ها منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به شیوع بیشتر جوش و آکنه می گردند. با مسدود شدن منافذ پوست ، سموم از زیر پوست خارج نشده و اکسیژن و ویتامین ها به پوست وارد نمی گردند. اما روغن زیتون واقعی بر خلاف روغن های دیگر نه تنها منافذ موجود بر روی پوست را مسدود نمی کند ، بلکه وارد پوست شده و جذب می شود و پوستی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهد.

هنگامی که از روغن زیتون  به منظور مرطوب نگه داشتن پوست صورت یا بدن استفاده می کنید ، به سطوح عمیق پوست نفوذ کرده و سپری محافظ برای نرم نگه داشتن و تغذیه پوست ایجاد می کند .

از روغن زیتون واقعی می توان به عنوان مرطوب کننده ی روزانه و کرم شب نیز استفاده کرد. افزودن کمی آب لیمو ترش تازه به روغن زیتون ، طراوت بیشتری به پوست خواهد بخشید. روغن زیتون کمی دیرتر از روغن های دیگر جذب پوست می گردد اما به همین خواص آن نیز دوام بیشتری دارد .

برای درمان پوستِ خشک و اگزما می توانید از مخلوط روغن زیتون و نمک دریایی برای ماساژ محل های خشک شده ، لایه برداری پوست های مرده و تغذیه لایه های زیرین پوست نیز استفاده کنید. البته حتماً قبل از هر نوع اقدام ، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی