تناسب اندام سلامت

رژیم های غذایی، تمرینات و نکات مهم برای کاهش وزن سریع

تقویم فارسی اندروید

شاید تصمیم گرفتید به شکل بهتری برای بهبود سلامت کلی خود، به دست آوردن انرژی بیشتر یا آماده شدن برای رقابت یا رویدادی خاص عمل کنید. هدفتان هر چه که باشد، شما قطعا تنها نیستید. اکثر مردم در این دنیا به دنبال این هستند که چطور با وزن اضافی زندگی می کنند و تصمیم به کاهش وزن سریع دارند.

کاهش وزن

فرض کنید شما در حال حاضر کم وزن نیستید و می خواهید کاهش وزن به صورت سالم را انجام دهید، پس از آن هرگز زمان بدی برای کار بر روی رسیدن به یک وزن سالمتر وجود ندارد اما اگر قبلا سعی در کاهش وزن داشته اید، می دانید که فقط با تغییر رژیم غذایی خود و تمرین بیشتر تحت فشار قرار می گیرید. به همین دلیل کارشناسان همیشه توصیه ها و پیشنهادات مورد علاقه خود را ارائه می کنند.

راهنمایی های رژیم غذایی و شیوه زندگی در زیر می تواند به شما در دستیابی به اهداف سلامت و کاهش وزن سریع کمک کند. از تمرین برای کاهش وزن سریع تا تهیه منوهای هفتگی، حتی داشتن وعده غذایی فریب دهنده اینجا گردآوری شده است. فقط به یاد داشته باشید، این نه تنها در مورد از دست دادن وزن است، بلکه زندگی سالمتر و خوشایندتری را نیز به همراه دارد.

5 کلید برای چگونگی کاهش وزن سریع

کاهش وزن

1. “مواد غذایی کشنده متابولیسم” را حذف کنید

هنگامی که صحبت به یادگیری نحوه کاهش وزن سریع و آسان می رسد، ممکن است بعضی از مسائل رایج در میان باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که یک یا چند مسئله بهداشتی ممکن است سبب جلوگیری از کاهش وزن (علاوه بر عواملی مانند فعالیت بدنی، ژنتیک، وضعیت سلامت روان و وضعیت اجتماعی-اقتصادی) باشد. اول و مهمتر از همه، سعی کنید هر مانعی را که از دستیابی شما به نتایج خوب جلوگیری می کند، شناسایی کنید، از جمله:

  • مسائل تیروئید
  • سندرم روده تحریک پذیر، بیماری های خود ایمنی و التهاب
  • مسائل هورمونی و آدرنال (خستگی آدرنال)
  • سمیت سلولی
  • رشد بیش از حد قارچ کاندیدا

برای مقابله با این موانع و غلبه بر آنها، از خوردن غذاهای خاصی که می توانند باعث سوء تغذیه و ایجاد التهاب شوند، باعث ایجاد مسائل مربوط به روده می شوند اجتناب کنید. این مواد غذایی را می توان مواد غذایی کشنده متابولیسم نامید که شما بهتر است با جایگزین های سالم آنها را حذف و جایگزین کنید.

فست فود و غذاهای فرآوری شده: متاسفانه، غذاهایی که دارای قند و کالری بالا هستند و به بیش از حد خوردن کمک می کنند، در حال حاضر ارزان و قابل دسترس هستند. طول می کشد تا تلاش تان برای ترک این غذاها نتیجه دهد زیرا هر فست فودی که سرشار از مواد افزودنی و سدیم بیش از حد است می تواند زیادی جذاب باشد. هر چند اجتناب از آنها نشدنی نیست. مصرف بیش از حد میوه ها و سبزیجات و کاهش مصرف چربی ها، روغن ها و شیرینی ها و نوشیدنی ها برای جلوگیری از چاقی کمک می کند. کاری که باید بکنید این است که خوردن غذاهای فست فودی را به حداقل رسانده و تمام غذاهای آماده و فرآوری شده را کنار بگذارید.

شکر اضافه شده: بر خلاف باور عمومی، چربی اولین چیزی نیست که شما را چاق می کند. علت اول چاقی، مصرف بیش از حد شکر است. شکر می تواند تحت عنوان شربت ذرت، دکستروز، فروکتوز، کنسانتره آب، مالتودکسترین، شکر خام و شکر قهوه ای ارائه شود. این قندها اغلب می توانند در مواردی مانند غذاهای سالم همچون آب میوه، گرانولا، سس و پروتئین ها پنهان شوند. کاری که باید بکنید این است که تمام این نوع قندها را با شیرین کننده های طبیعی مانند استویای سبز و عسل ارگانیک جایگزین نمایید اما هر دو آنها میانه روی کنید.

دانه های تصفیه شده: می دانیم ممکن است به نظر برسد که غلات کامل مانند نان گندم سالم هستند اما اکثر آنها به متابولیسم شما کمک زیادی نمی کنند. سه ترکیب اصلی در دانه ها عبارتند از گلوتن، نشاسته و اسید فیتیک که می توانند باعث مسائل و مشکلاتی شوند. گلوتن می تواند التهاب ایجاد کند، نشاسته به سرعت به قند تبدیل می شود و اسید فیتیک به مواد معدنی متصل می شود و از جذب آنها جلوگیری می کند. کاری که باید بکنید این است که روزانه مصرف غلات را با میوه ها و سبزیجات جایگزین کنید یا روزانه فقط یک تکه نان مناسب مصرف کنید. اگر شما نمی خواهید به طور کامل دانه هایی که حاوی antitinutants کمتر و سیر شدن بیشتر است را حذف کنید، هنگامی که زمان استفاده از آرد می آید، به سراغ  آرد بادام یا نارگیل بروید که آردهایی کامل برای کاهش وزن سریع هستند.

روغن کانولا یا روغن های گیاهی: روغن کانولا یا سایر روغن های گیاهی در بسیاری از غذاهای فرآوری شده وجود دارد که می تواند باعث کاهش سرعت چربی شما شود. آنچه باید بدانید این است که روغن های گیاهی را با روغن نارگیل مفید و کره های گیاهی جایگزین کنید تا سرعت کاهش چربی را افزایش دهید.

2. خوردن این 4 غذای چربی سوز به طور روزانه

در اینجا برخی از غذاهای چربی سوزی که می توانند به سوخت و ساز بدن شما کمک کنند آمده است:

پروتئین کافی: اگر می خواهید چربی بدن خود را بسوزانید، باید مقدار زیادی پروتئین با کیفیت بخورید. پروتئین ها ساختار عضلات هستند که متابولیسم سالم را حفظ می کنند. همچنین، پروتئین کمترین میزانش به عنوان چربی ذخیره می شود. هدف از دریافت 0.5 تا 1 گرم پروتئین در هر پوند وزن بدن در روز است. به عنوان مثال، اگر شما وزنتان 150 پوند باشد، حدود 80-100 گرم پروتئین در روز مصرف کنید. آنچه که باید بخورید: گوشت گاو، گوشت ارگانیک، تخم مرغ آزاد، ماهی های آزاد مثل ماهی سالمون، گوشت گوسفند، گوشت گوزن و آب استخوان بعضی از بهترین مواد غذایی با پروتئین بالا هستند.

نارگیل: نارگیل حاوی MCFA (اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای)، یک نوع چربی سالم است که بدن شما به راحتی می تواند از آن برای سوختن چربی استفاده کند. شما می توانید بیشتر منابع دیگر چربی و روغن را با چیزهایی مانند روغن نارگیل جایگزین کنید. اگر می خواهید بدانید که چگونه به طور مداوم در مدت 30 روز و فراتر از آن کاهش وزن سریع داشته باشید، این شروع خوبی است. چه چیزی بخورید: روغن نارگیل برای پخت و پز، شیر نارگیل و آرد نارگیل در پخت شیرینی می تواند جایگزین های مناسبی در هنگام پخت شود.

دانه های جوانه: دانه هایی که از طریق جوانه زدن رشد کرده اند مانند دانه های کتان، دانه های چیا و شاهدانه، سرشار از فیبر سالم هستند که می توانند از تلاش های کاهش چربی شما حمایت کنند. همچنین، آنها پروتئین بالا دارند و حاوی چربی های امگا 3 هستند که می تواند به سوخت و ساز بدن کمک کند. چه چیزی باید بخورید: از چیا، بذر کتان و یا شاهدانه در تهیه صبحانه و در پخت و پز استفاده کنید.

سبزیجات مغذی: به منظور از دست دادن وزن ناخواسته، شما نه تنها باید از کالری های خود آگاهی داشته باشید، بلکه بر روی دریافت مواد مغذی بیشتری تمرکز کنید. سبزیجات، بالاترین منبع ویتامین و مواد معدنی شما هستند که تنظیم کننده فعالیت متابولیک و حمایت از اندام هایی نظیر تیروئید شما می باشند. چه چیزی باید بخورید: سبزیجات برگ سبز و سبزیجات کریستالی در بالای لیست قرار دارند. سایر موارد مورد علاقه عبارتند از کاهو، اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم، مارچوبه و هویج. پخت به روش بخارپز و سرخ کردن در روغن نارگیل گزینه های عالی هستند.

برخی از مواد غذایی دیگر که شامل رژیم غذایی سالم هستند و ممکن است منجر به کاهش وزن شود کدام است؟ این رژیم شامل گریپ فروت و چای سبز است. تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف گریپ فروت ممکن است مفید باشد زیرا آنزیمی به نام پروتئین کیناز فعال شده دارد که از شکر بدن شما استفاده می کند. علاوه بر این، nootkatone، جزء یافت شده در گریپ فروت، نشان داده شده است که به طور قابل توجهی افزایش فعالیت چربی سوزی را به دنبال دارد.

نوشیدن 1-3 فنجان چای گیاهی مانند چای سبز، چای سفید، چای سیاه به طور روزانه ممکن است به افزایش متابولیسم کمک کند. طبق یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، چای سبز به دلیل سطح بالای کاتچین، از چای های دیگر مانند اولونگ موثرتر است.

به یاد داشته باشید که پروتئین، فیبر و چربی سالم را در هر وعده غذایی خود بگنجانید. همچنین، هنگام مصرف کربوهیدرات هایی مانند میوه، آنها را در صبح و در محدوده تمرینات خود مصرف کنید.

در اینجا یک برنامه غذایی یک روزه وجود دارد:

صبحانه: اسموتی توت نارگیل

  • 1/4 فنجان شیر نارگیل
  • 1 فنجان توت
  • 1 اسکوپ پودر پروتئین از آب استخوان یا آب پنیر
  • 1 قاشق غذاخوری جوانه کتان
  • 1/4 قاشق چایخوری دارچین

ناهار: سالاد یونانی

  • 1 قطعه سینه مرغ
  • 1 فنجان اسفناج
  • 1/4 فنجان خیار خرد شده
  • 1/2 گوجه فرنگی برش خورده
  • پنیر بز 1 اونس
  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

شام: گوشت ارگانیک (برگر بیسون، ماهی سالمون، مرغ)

  • 6-8 اونس گوشت ارگانیک
  • 1 کاهو
  • 1 کلم بروکلی

3. ورزش کمتر برای از دست دادن وزن بیشتر

باور کنید یا نه، در اینجا چگونگی کاهش وزن سریع با ورزش به روش کمتر، نه بیشتر آمده است. اگر می خواهید از طریق پلاتوگرافی از دست دادن وزن را به دنبال داشته باشید، متابولیسم را متوقف کنید و سریع چربی شکم را بسوزانید، هیچ نوع ورزشی بهتر از تمرینات تند و ورزش تاباتا وجود ندارد. مطالعات نشان می دهد که این نوع ورزش باعث ایجاد تاثیرات پس از سوزاندن در بدن شما می شود، به طوری که شما برای چند ساعت پس از تمرین، سوزاندن چربی را ادامه می دهید.

توصیه می کنم تمرینات Burst را به مدت 3 تا 4 روز در هفته برای 20 تا 40 دقیقه انجام دهید. بسیاری از مردم نتایج شگفت انگیزی را با این تمرین دیده اند. در اینجا یک نمونه از 4 دقیقه تاباتا با 40 ثانیه ورزش پشت سر هم و سپس 20 ثانیه استراحت است. شما می توانید این مجموعه را 2 تا 3 بار برای تمرین کامل تکرار کنید:

با حداکثر سرعت پا زدن بر دوچرخه ثابت // استراحت
پوش آپ سریع // استراحت
اسکات پالسینگ با پرس سینه // استراحت
با حداکثر سرعت پا زدن بر دوچرخه ثابت // استراحت
تراست اسکات // استراحت
راه رفتن پلانک (راه رفتن عنکبوتی) // استراحت
با حداکثر سرعت پا زدن بر دوچرخه ثابت // استراحت
لانگز با پرس سینه // استراحت

اگر در مورد چگونگی شروع یک برنامه تناسب اندام، آسیب دیدن یا سایر مشکلات بهداشتی تردید دارید، بهتر است با یک مربی شخصی مشورت نمایید. آنها می توانند به برنامه های تناسب اندام برای رسیدن به اهداف تان شما را کمک کنند، در حالی که هر گونه ملاحظات خاصی را در نظر بگیرند. یک مربی شخصی می تواند یک راه عالی برای شروع زندگی سالم شما باشد یا به شما کمک می کند که کاهش وزن سریع تری داشته باشید.

4. این مکمل ها را که از کاهش چربی حمایت می کنند، مصرف کنید

پودر پروتئین با کیفیت – پروتئین برای ساخت عضلات سفت و تقویت متابولیسم سالم ضروری است. از آنجایی که گاهی اوقات دشوار است که تمام پروتئین مورد نیازتان را از طریق خوردن گوشت به دست آورید، پودر پروتئین مکمل خوبی برای از دست دادن چربی است. شما می توانید آن را به کوکی ها، پخت و پز و یا در نوشیدنی هایتان اضافه کنید. بهترین پودر پروتئین موجود شامل پروتئین آب پنیر، پروتئین کلاژن، پروتئین ساخته شده از آب استخوان، پروتئین نخود، پروتئین شاهدانه و پروتئین برنج قهوه ای است. یکی از مزایای پروتئین آب پنیر این است که سریعترین پروتئینی است که عمل می کند، بنابراین توصیه می کنیم قبل و بعد از تمرین مصرف کنید. پروتئین کلاژن به راحتی هضم می شود و می تواند در بدن شما علاوه بر کمک به التیام بدن، متابولیسم بدن شما را نیز بهبود بخشد. پودر پروتئین بر پایه گیاهان، گزینه های خوبی برای افرادی است که به دنبال اجتناب از محصولات حیوانی هستند یا نمی توانند لبنیات مصرف کنند.

پودر سبز  – پودر سبزیجات با کیفیت دارای ترکیبات چربی سوزی مانند چای سبز، قهوه سبز و رودیولا است که می تواند انرژی شما را افزایش دهد. آنها همچنین حاوی غذاهای سبز مانند کلورلا، آب گندم و کلم می باشند که ممکن است به بهبود هضم و نفخ کمک کند. قبل یا بعد از تمرین، یک قاشق از آن را امتحان کنید.

روغن ماهی با ویتامین D – روغن ماهی یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است، به ویژه EPA و DHA. این چربی های سالم می توانند به کاهش التهاب کمک کنند و ممکن است برای بهبود بدن و مبارزه با تغییرات متابولیک مرتبط با چاقی کار کند. ویتامین D یک ویتامین و پرو هورمون است که می تواند باعث کاهش استحکام هورمون ها شود که به کاهش چربی کمک می کند. 1000 میلیگرم روغن ماهی روزانه و 2000 وات از ویتامین D3 برای مصرف مناسب است.

مکمل پروبیوتیک – پروبیوتیک ها در هوموستیز انرژی، تنظیم اشتها، مصرف غذا و ذخیره سازی چربی ها دخیل هستند. مصرف پروبیوتیک روزانه می تواند هضم را تقویت کند و همچنین ممکن است به کنترل قند خون کمک کند، به ویژه هنگامی که با پری بیوتیک و رژیم غذایی با فیبر بالا ترکیب شود.

5. روزه داری متناوب

روزه داری متناوب، همچنین به عنوان روزه چرخه ای شناخته شده است و کمک می کند تا شما را از خوردن بی رویه جلوگیری کند، می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و برای تولید هورمون، هضم و دیگر موارد مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که روزه می تواند سطح قند خون را تثبیت کند، به کاهش التهاب کمک کند و به حفظ سلامت قلب کمک کند.

شما ممکن است بخواهید از رویکردهای روزمره مانند «محدودیت زمانی تغذیه» استفاده کنید که هر روز به مدت 16 ساعت روزه می شود و خوردن غذا به هشت ساعت محدود می شود (اغلب این شامل نخوردن چیزی بعد از شام و صرف صبحانه در صبح روز بعد است) یا “روز جایگزین روزه گرفتن “، که در آن شما هیچ غذایی نخورید و یا تنها مقدار بسیار کمی در روزهایی که روزه دارید و سپس به طور معمول در روزهای دیگر هر آنچه می خواهید بخورید.

بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع

کاهش وزن

1. رژیم غذایی کتو

می خواهید بدانید که چگونه در 7 روز یا کمتر وزن کم کنید؟ یکی از گزینه ها رژیم کتوژنیک است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که در آن به طور چشمگیری میزان گلوکز شما را کاهش می دهد یا به طور کامل از بین می برد. هنگامی که گلوکز از بدن خارج شده و هیچ کربوهیدراتی برای بدن شما برای انرژی استفاده نمی شود، بدن به جای ذخیره شدن چربی به حالت متابولیک تبدیل می شود و به حالت کتوزیس تغذیه ای تبدیل می شود.

محاسن:

  • بسیاری از مطالعات نشان می دهد که احتمال کاهش وزن به خصوص در چند هفته اول و چند ماه وجود دارد. هنگامی که ما غذاهایی با شکر و کربوهیدرات ها را می خوریم، بدن ما انسولین “هورمون ذخیره سازی چربی” را آزاد می کند. این سیگنال را برای سلول های شما برای ذخیره انرژی به اندازه گلیکوژن – یعنی چربی – می دهد. با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات، بدن ما کمتر انسولین را آزاد می کند. انسولین کمتر در جریان خون ما به این معنی است که گلیکوژن توسط بدن ما به عنوان انرژی استفاده می شود و ذخیره نمی شود و هنگامی که این عرضه تمام شده است، بعد به چربی تبدیل می شود.
  • شما ممکن است خطر ابتلا به دیابت، مسائل عصبی، سندرم متابولیک و دیگر نگرانی های بهداشتی را از این طریق کاهش دهید. وقتی یک رژیم کم کربوهیدرات را رعایت می کنید، به طور طبیعی شکر و نشاسته کمتری مصرف می کنید. رژیم های غذایی با کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چاقی را افزایش دهند، به این معنی که رژیم غذایی کتو می تواند در برابر این شرایط بدن را محافظت کند.
  • از آنجا که ایده آل است که شما دانه ها و کربوهیدرات های دیگر را با غذاهای غنی از پروتئین و چربی های سالم جایگزین می کنید، شما سیر تر خواهید بود. چربی ها و پروتئین ها به دلیل تأثیر پذیری آنها شناخته شده اند، در حالی که کاهش مصرف انسولین باعث خاموش کردن گرلین، “هورمون گرسنگی” می شود.

مضرات:

  • کاهش یا حذف کامل کربوهیدرات ها می تواند منجر به کمبود انرژی و احساس خستگی شود که دقیقا همان انگیزه ای است که برای رفتن به ورزشگاه نیاز دارید. اگر به طور خاص فعال هستید – مثلا شما برای مسابقه تمرین می کنید یا شدت تمرینات تان زیاد است- یک رژیم کم کربوهیدرات ممکن است انرژی که لازم است به شما ارائه دهد را فراهم نکند.
  • رژیم غذایی کتو ممکن است برای بعضی افراد محدود کننده باشد و غذا خوردن و یا فعالیت کردن را سخت کند.

2. رژیم های کم کربوهیدرات

  • اگر شما به دنبال کاهش وزن سریع در دو هفته یا بیشتر هستید اما نمی خواهید به طور کامل به رژیم غذایی کتو عمل کنید، پس رژیم غذایی کم کربوهیدرات یک گزینه خوب است. رژیم کم کربوهیدرات یک رژیم غذایی است که غذاهای کربوهیدرات دار مانند غذاهای حاوی قند، دانه، سبزیجات نشاسته ای و میوه را محدود می کند و بر غذاهای حاوی پروتئین و چربی تأکید دارد.
  • انواع مختلفی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات وجود دارد که یکی از آنها رژیم غذایی با پروتئین بالا است. رژیم های کم کربوهیدرات دارای پروتئین زیاد یا چربی زیاد هستند.
  • اگر تصمیم به دنبال کردن رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید، رژیم اتکینز می تواند برای شما مناسب باشد، رژیم غذایی شما تقریبا 30 تا 35 درصد کالری پروتئین، 20 درصد یا کمتر از کربوهیدرات ها و حدود 45 تا 50 درصد از چربی در هر وعده غذایی فراهم می کند.

محاسن:

  • نیازی به حساب کردن کالری یا گرسنگی نیست. رژیم های کم کربوهیدرات به دلیل داشتن محتوای پروتئین و چربی بالا، به این معنی است که گرسنگی و اشتها را کاهش می دهند.
  • این نوع رژیم غذایی می تواند نشانگرهای بهداشتی مانند سطح قند خون، سلامت عصبی، تعادل هورمونی و موارد دیگر را بهبود بخشد.
  • خوردن کربوهیدرات کمتر به معنی تمرکز بر حذف منابع عمده شکر و کربوهیدرات اضافه شده است – به ویژه میتن وعده های شکری، نوشیدنی های شیرین شده، دانه های تصفیه شده و همچنین حبوبات و لبنیات.

مضرات:

  • کربوهیدرات ها در خوراکی های غیر منتظره، مانند میوه ها، حبوبات و دانه های کامل مانند کینوا هم یافت می شوند. وقتی به طور کلی آنها را از رژیم غذایی خود بیرون بکشید، به این معنی است که ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را از دست می دهید.
  • رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است نشانه هایی از قبیل خستگی، یبوست، تورم مغزی و تحریک پذیری در بعضی افراد را افزایش دهند، به علاوه مسائل هورمونی در برخی از زنان را نیز بیشتر می کنند. این عوارض جانبی معمولا در عرض 1-2 هفته خود را نشان می دهد، هرچند بعضی افراد در نهایت احساس رژیم غذایی معتدل تر بیشتری خواهند داشت.
  • خوردن مقدار زیادی پروتئین از محصولات حیوانی موجب نگرانی های زیست محیطی و اخلاقی می شود، چرا که این غذاها به مقدار زیاد انرژی و منابع تولیدی نسبت به اکثر مواد غذایی گیاهی ضربه می زنند.

3. رژیم غذایی وگان

در حالی که سطوح مختلف رژیم های گیاهی و وگان وجود دارد، اکثر گیاهخواران از خوردن گوشت، از جمله غذاهای دریایی و مرغ پرهیز می کنند. آیا وگان ها فقط سبزیجات می خورند؟ خوب، آنها یک گام بیشتر برداشته اند و از محصولاتی که از حیوانات، از جمله لبنیات و تخم مرغ می آید، اجتناب می کنند.

راه های زیادی برای دریافت پروتئین بدون مصرف بیش از حد بسیاری از غذاهای مشتق شده از حیوانات مانند آجیل، دانه ها، لوبیا یا پودر پروتئین گیاهی وجود دارد.

محاسن:

  • شما یک رژیم گیاهی را که به طور طبیعی کم چربی و با فیبر زیاد است دنبال می کنید.
  • رژیم های گیاهی با کاهش فشار خون و کاهش کلسترول ارتباط دارند. اگر شما به دنبال کنترل این شرایط به طور طبیعی هستید، از بین بردن گوشت می تواند کمک کند.
  • گوشت خوب و با کیفیت می تواند گران قیمت باشد و همچنین محیط زیست را به خطر می اندازد. حذف آن از رژیم غذایی شما واقعا می تواند در بودجه مواد غذایی تان صرفه جویی کرده و همچنین برای سیاره زمین هم بهتر است.

مضرات:

  • چیپس های گوشتی، سیب زمینی سرخ شده، چیپس سیب زمینی و غیره چه چیز مشترکی دارند؟ هیچ کدام از آنها سالم نیستند و گیاهخواری / وگان هستند. به سادگی حذف محصولات حیوانی تضمین نمی کند که شما غذاهای سالم و مغذی بخورید.
  • گوشت حیوانی با کیفیت بالا، مزایای تغذیه ای را که به طور طبیعی سخت یافت می شود، فراهم می کند. وگان ها مخصوصا باید از کمبودهای شدید تغذیه ای مراقبت کنند و باید مکمل ها را اضافه کنند.

4. رژیم غذایی مدیترانه ای

افرادی که از یک رژیم غذایی معمولی مدیترانه استفاده می کنند، می دانند که چگونه وزن خود را به طور طبیعی و بدون شدت کاهش دهند. افرادی که در شهرهای زیبای مناطق مدیترانه زندگی می کنند، مردمی هستند که در رژیم غذایی مدیترانه ای از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده می کنند، چربی های روغنی مانند روغن زیتون را استفاده می کنند و غذاهایی با کیفیت بالا و مرغ و غذاهای دریایی را زیاد می خورند.

محاسن:

  • از آنجا که این رژیم غذایی بر مواد غذایی موجود در طبیعت متمرکز است، شما غذاهای فرآوری شده یا شیرینی بسیار کمی خواهید خورد. به احتمال زیاد شما به عنوان مثال، شما به جای استفاده از کوکی ها می توانید از آجیل استفاده کنید.
  • فراوانی غذاهای غنی از چربی های سالم به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.
  • احتمالا سیری پایدار تری در دراز مدت وجود دارد.

مضرات:

  • در حالی که چربی های سالم برای ما مناسب هستند، هنوز باید کنترل انجام شود که برای برخی افراد ممکن است دشوار باشد.
  • در حالی که استفاده از این راه برای مدت طولانی برای بدن شما مناسب است، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این رژیم احتمالا برای شما مناسب نیست.

5. رژیم پالئو

آیا رژیم پالئو در مقابل رژیم غذایی وگان بهتر است؟ اینها دو مورد از رژیم های پرطرفدار در خارج از کشور هستند. پس از آن که اجداد باستان (به ویژه پالئولیتیک) ما هزاران سال پیش هزاران سال مصرف کرده بودند، اکنون دوباره الگو شده است.

محاسن:

  • رژیم پالئو بسیار مفید باشد زیرا شما کالری را که موجب افزایش سطح انسولین می شود و به جای آن معمولا جایگزین با سبزیجات بیشتری می شود، دور می اندازید.
  • پس از آن شیوه زندگی شکارچی های غارنشین که این رژیم برگرفته از آن است می تواند کمک به گرفتن مواد معدنی بیشتر، مواد غذایی امگا 3، پروتئین و چربی های سالم تر در رژیم غذایی تان داشته باشد. در حقیقت، اگر رژیم پالئو را به روش درست دنبال کنید، شواهدی وجود دارد که می تواند به بهبود بیماری های خود ایمنی کمک کند و از کاهش وزن حمایت کند.
  • ترک دانه، شکر (عامل اصلی التهاب و بیماری) ممنوع است. در عوض، مصرف رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی ضد التهابی مانند سالمون آزاد، بلوبری، سبزیجات برگ دار و آجیل مفید است.

مضرات:

  • متأسفانه بسیاری از کسانی که رژیم غذایی پالئویی را دنبال می کنند به احتمال زیاد، بعضی از مواد معدنی سمی را مصرف می کنند.

6. رژیم غذایی کم چربی

رژیم های کم چربی مقدار کل چربی که در یک روز مصرف می کنید را کاهش می دهد. این رژیم غذایی پس از انتشار دستورالعمل های رژیم غذایی دولت فدرال در سال 1980 به دلیل محبوبیت در دسترس بودن مواد غذایی کم چرب به ویژه در آمریکا محبوب شد.

محاسن:

  • غذاهایی با چربی بالا نیز معمولا دارای کالری بالایی هستند. اگر آنها را درست انجام دهید، کاهش دادن غذاهای با کالری بالا باعث کاهش وزن خواهد شد.
  • از بین بردن غذاهایی پر از چربی پر از آب، مانند شیرینی ها و نوشیدنی ها، می تواند به کاهش وزن کمک کند. به علاوه، برای بدن شما عالی است.

مضرات:

  • غذاهای کم چرب اغلب غذاهای فرآوری شده هستند که با شکر و مواد غیر طبیعی ساخته شده اند که برای غذاهای کم کالری مانند سموم و چربی ها استفاده می شود. این مواد افزودنی می تواند سبب افزایش وزن شود.
  • نسخه های کم چرب از مواد غذایی فقط چربی و مواد تشکیل دهنده آن را ندارند و ما بیشتر احتمال دارد که کوکی دوم را در زمانی که فکر می کنیم کالری کمتری داشته باشد مصرف کنیم.
  • بدن ما نیاز به چربی دارد! در حالی که غذاهایی مانند آووکادو یا کره ممکن است دارای کالری بالا باشند، آنها سرشار از چربی های سالم هستند و باعث می شود بدن ما درست عمل می کند.

35 نکته برای کاهش وزن سریع

کاهش وزن

1. برنامه تمرینی

تمرین نیاز به برنامه ریزی روزانه دارد همانطور که شما برای شام ​​با دوستان و یا جلسه مهم شغلی تان این کار را انجام می دهید. درصورتی که دائما متوجه شوید که مدت زمان کافی در طول روز برای تمرین وجود ندارد، شروع به تمرین کنید. ورزش در صبح دارای مزیت های مختلف است: شما در طول روز انرژی می گیرید، تعهدات غیرمنتظره زمانی به برنامه های آمادگی جسمانی شما آسیب نمی رساند و احتمال بیشتری برای انتخاب سالمتر خواهید داشت.

2. تمرینات را در طول روز انجام دهید

آیا می توانید 30 دقیقه یا یک ساعت زمان ورزش را در یک حرکت انجام کنید؟ به جای آن، تمرینات کوتاه مدت تمرین را در طول روز انتخاب کنید که طبق گفته های علمی، تمرینات طولانی تر را نیز در بر دارد. قبل از صبحانه یک تمرین سریع را امتحان کنید، سپس در طول ناهار و یک جلسه استراحت بعد از شام به قدم زن بپردازید.

3. اجازه ندهید سفر شما تلاش هایتان را از بین ببرد

دور شدن از حالت معمولی شما، به این معنا نیست که تلاش های سالم شما باید کنار گذاشته شود. سعی کنید در زمان استراحت تان و یا بلافاصله بعد از پایان ساعت کاری به نزدیک ترین ورزشگاه بروید. بنابراین شما می توانید به سادگی تمرینات خود را انجام دهید.

4. تنوع را به روتین خود اضافه کنید

عضلات خود را با تمرین متقابل و تلاش های مختلف تقویت کنید. مطالعات نشان می دهد که اگر تمرینات خود را تغییر دهید، مانند انجام CrossFit، چند کلاس یوگا و هر هفته پیاده روی / راه رفتن، احتمال بیشتری دارید که از تمرین روزانه خود احساس خستگی و ناراحتی نکنید. اگر از یک فعالیت نفرت دارید، احتمالا خیلی کمتر در آن باقی خواهید ماند.

5. آن را با در نظر گرفتن بودجه خود انجام دهید

ممکن است به راحتی فکر کنید که تناسب اندام گران خواهد بود، اما اینطور نیست. گذشته از فعالیت هایی در فضای باز مانند راه رفتن، پیاده روی و دویدن، راه های زیادی برای تمرین عالی وجود دارد که بدون صرف هزینه زیاد می توانید انجام دهید، همچنین انجام تمرینات یوتیوب در خانه با کمترین امکانات یا کلاس های کم هزینه در مراکز تناسب اندام محلی هم می تواند گزینه های خوبی باشد.

6. گوش دادن به موسیقی

از لحاظ علمی نشان داده شده است که گوش دادن به موسیقی خوب در حین ورزش کمک می کند تا تمرین سخت تری انجام دهید و از تمرین و موسیقی بیشتر لذت ببرید. همه چیزی که باید انجام دهید این است که آهنگ های مورد علاقه خود را به یک لیست پخش اضافه کنید و شروع به تمرین کنید.

7. ورزش گروهی

نه تنها فعالیت های گروهی مانند تمرینات تناسب اندام کمک می کند تا شما به زمان و مکان خاصی برای پاسخگویی بیابید، بلکه راهی عالی برای دیدار با دوستان است. کلاس ها همچنین فرصتی برای امتحان کردن چیزی جدید در یک محیط امن و حمایتی فراهم می کنند. از گروه های در حال اجرا تا پیاده روی برای از دست دادن وزن تا کلاس های سوارکاری و دوچرخه سواری، احتمالا یک گروه می تواند علاقه مندی های شما را به فعالیت های گروهی در نظر بگیرد.

8. به اعداد و اندازه ها توجه نکنید

هنگامی که شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، اندازه گیری ممکن است شما را فریب دهد زیرا در نظر نمی گیرد که احتمالا عضله اضافه کنید نه چربی و حتی اگر یک پوند چربی هم اضافه کرده باشید، باز هم یک پوند عضله دارید زیرا عضله لاغر و صاف است، در این صورت شما در همان وزن اولیه باقی می مانید و این نا امیدتان می کند. برای به دست آوردن تصویر دقیق تر از نحوه تغییر بدن خود، از نوار اندازه گیری بدن استفاده کنید تا اندازه و پیشرفت خود را به درستی اندازه گیری کنید.

9. ادغام تمرینات هوازی و قدرتی

آیا بلند کردن وزنه می تواند یکی از سریعترین راههای کاهش وزن باشد؟ ورزشکاران باهوش می دانند که بهترین تمرین ها تنها هوازی نیستند و تمرینات قدرتی را نیز در کنار آن انجام می دهند. عضله سازی به شما کمک می کند تا در هر جایی از بدن خود چربی از دست بدهید، متابولیسم تان را پس از خروج از ورزشگاه حفظ می کند و همچنین به شما کمک می کند که ظاهر بهتری داشته باشید. محققان حتی کشف کردند که ورزش های قدرتی می تواند برای کاهش چربی شکم نسبت به ورزش های هوازی سودمند باشد.

10. نوشیدن مقدار زیادی آب

به جای نگرانی در مورد نفخ شکم و وزن آب، متوجه خواهید شد که آب در واقع باعث کاهش باد کردن و وزن کلی خواهد شد. آب آشامیدنی نه تنها سموم چربی را از بدن خارج می کند، بلکه متابولیسم شما را به بهترین نحو انجام می دهد. در واقع، در سال 2013، 14 مرد و زن سالم بعد از نوشیدن حدود 16 اونس آب، میزان متابولیسم خود را 30 درصد افزایش دادند.

11. میان وعده خود را بسته بندی کنید

از تنقلات و میان وعده های آماده دوری کنید و در عوض میان وعده های سالم برای خود تهیه نمایید و آنها را بسته بندی کنید تا بتوانید به راحتی آنها را هر جا که می خواهید با خود ببرید. بدین منظور می توانید از دستگاه های مخصوص بسته بندی استفاده کنید. از چیپس های میوه تا اسموتی های سالم، همگی می توانند میان وعده های خوبی باشند و به شما کمک کنند تا سریع وزن خود را از دست بدهید و همچنین مواد مغذی مورد نیاز خود را بدون پردازش و مواد نگهدارنده به دست آورید.

12. مصرف پروتئین خود را افزایش دهید

اگر هدف شما کاهش وزن باشد، توصیه می کنیم به اندازه نیمی از وزن بدن خود در یک گرم پروتئین در روز (حداقل) مصرف کنید. برای کسانی که به دنبال سوزاندن چربی و ایجاد عضله هستند، هدف مصرف 0.7 تا 1 گرم پروتئین در هر پوند وزن بدن است. به عنوان مثال، اگر شما وزن 150 پوند را داشته باشید، باید 75 تا 150 گرم پروتئین در روز بسته به اهداف خود دریافت کنید.

13. فیبر زیاد دریافت کنید

غذاهایی با فیبر بالا به شما کمک می کنند تا بیشتر و به مدت طولانی احساس سیری کنید و به کاهش گرایش به قند کمک می کند، به علاوه فیبر، تنظیم قند خون، کلسترول پایین تر و دیگر موارد را ثابت کرده است. هر فرد معمولی روزانه فقط 15 تا 20 گرم فیبر دریافت می کند، در صورتی که روزانه 30-40 گرم از انواع غذاهای پر فیبر مصرف شود.

14. 90 درصد از وعده های غذایی خود را در خانه میل کنید

آیا می خواهید یک راز در مورد چگونگی کاهش وزن سریع بدون ورزش را بدانید؟ اکثر غذاهای خوشمزه خود را در خانه تهیه کنید. با تهیه یک وعده غذایی در روز در خانه شروع کنید. همانطور که در آشپزخانه راحت تر می شوید این عدد را افزایش دهید. این امر صرفه جویی در هزینه، تنوع و انتخاب های سالم و چیزهای دیگر را به دنبال دارد.

15. تنقلات سالم را در خانه ذخیره کنید

کابینت و یخچال خود را با میان وعده های تازه و سالم پر کنید تا آنها در جلوی چشم شما قرار گیرند. سعی کنید از میوه های تازه و سبزیجات همیشه در دسترس داشته باشید و آنها را در شیشه یا کاسه های زیبا بر روی کابینت یا یخچال قرار دهید تا جایی که بیشتر قابل مشاهده باشد.

16. آهسته غذا میل کنید

وقتی سریع غذا می خورید، منجر به زیادی خوردن می شود. حدود 10 دقیقه طول می کشد تا معده شما احساس کند که پر است. خوردن دهنی و آهسته را تمرین کنید، به آرامی بجوید و از عطر و طعم مواد غذایی خود لذت ببرید. این روند اطمینان حاصل خواهد کرد که شما نه تنها کالری کمتری مصرف می کنید، بلکه هضم را نیز بهبود می بخشد و به مغز شما کمک می کند که بدن شما را تسخیر کند.

17. معده تان را خالی نگذارید

آیا تا کنون متوجه شده اید که وقتی شکم شما شروع به سر و صدا می کند، ناگهان این چیپس های سیب زمینی به نظر بسیار جذاب تر از حد طبیعی می آیند؟ بهترین راه حل این است که با گرسنگی مبارزه کنید و اجازه ندهید معده تان خالی بماند، به راحتی می توانید انتخاب های سالمتری داشته باشید.

18. مبادله سالم را انجام دهید

تغذیه سالم به این معنا نیست که شما باید مواد غذایی مورد علاقه خود را رها کنید. در عوض، به راه هایی برای “سالم کردن” مواد غذایی مورد علاقه خودتان فکر کنید، به این معنی که شما می توانید از غذای خوشمزه و سالم لذت ببرید که همچنین تمایل شما را ارضا می کند.

19. اندازه بشقاب و میزان غذای خود را کم کنید

سعی کنید اندازه بشقاب خود را کوچکتر کنید، از آنجا که همان مقدار غذا در ظرف بزرگتر، بسیار کمتر به نظر می رسد، در بشقاب بزرگتر، مقدار غذا کم به نظر می رسد و مغزتان بدین شکل فریب خواهد خورد.

20. برخی از گیاهان چربی سوز را مصرف کنید

اکثر رژیم های غذایی به سختی در مورد گیاهان صحبت می کنند اما مصرف بعضی از گیاهان سالم و اضافه کردن هر گیاه ممکن است فقط آنچه شما نیاز به کاهش وزن سریع دارید را فراهم کند! مطالعات نشان داده اند که گیاهانی مانند فلفل قرمز، زردچوبه، دارچین و قاصدک می توانند در همه وعده های غذایی شما را شاداب کنند و همگی به کاهش وزن کمک کنند.

21. از تمیز کننده یا سم زدا استفاده کنید

این که هر چند روز یا هر چند هفته باشد فرقی نمی کند، انجام این کار یعنی نوشیدن آب سبزیجات تمیز کننده یا سم زدایی سریع بسیار موثر است. یکی دیگر از راه های ساده برای تمیز کردن بدن از سموم این است که شروع به نوشیدن نوشیدنی های سم زدا در رژیم غذایی خود کنید.

22. صبحانه بهتری مصرف کنید

روز خود را به خوبی شروع کنید و بدن خود را با یک صبحانه عالی خشنود نمایید. این کار در چند ساعت اول باعث بیداری شما می شود و انرژی به شما می دهد. به علاوه، از آنجایی که صبحانه اولین وعده غذایی روز است، شما باید تمام روز برای سوزاندن کالری داشته باشید.

23. کالری های زیاد ننوشید

نوشیدنی های کرمی و فومی ممکن است خوشمزه باشند اما می توانند کالری زیادی برای کل وعده غذایی داشته باشند و حتی باید میزان قند و مواد نگهدارنده آنها را در نظر بگیرید. به جای آن، نسخه های سالم تر دست ساز خود را تهیه کنید. از لته کدو تنبل تا نوشیدنی سرکه سیب داغ و ادویه ای، همگی می توانند مواد مغذی زیادی به بدن تان وارد کنند.

24. تغییرات کوچکی را انجام دهید

اگر شما به شدت سعی در کشف کردن چگونگی از دست دادن وزن در یک هفته دارید، به یاد داشته باشید این یک ماراتن است. تغییر در همه قسمت های زندگی تان ممکن است شما را با شکست مواجه کند. تصمیم بگیرید که تنها یک تغییر سالم در هفته انجام دهید تا زمان برای انطباق خود با آن مساله را داشته باشید.

25. با اطرافیان تان در مورد منظورتان حرف بزنید

این می تواند کمک به از بین بردن احساسات بدی که بعد از شروع انتخاب گزینه های مختلف به وجود می آید، داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما دائما دعوت نامه های صرف شام با دوستان تان را رد می کنید، ممکن است فرض کنند شما علاقه مند به گذراندن وقت با آنها نیستید. در عوض توضیح دهید که سعی دارید یک شیوه زندگی سالم داشته باشید و در حالی که این رستوران جدید در برنامه های شما نیست بگویید و اینکه دوست دارید یک فیلم ببینید یا به جای آن یک قهوه بنوشید.

26. از شبکه های اجتماعی و تکنولوژی برای پاسخگویی به سوالاتتان استفاده کنید

بگذارید مردم بدانند که شما چه می کنید و اگر کسی بخواهد به شما بپیوندد، با هم تبادل نظر کنید. اشتراک گذاری افکار و زندگی خود از طریق تمرین و یا پیوستن به یک انجمن آنلاین که در آن اعضا، یکدیگر را تشویق می کنند می تواند بسیار مفید باشد. سعی کنید یک ردیاب تناسب اندام داشته باشید یا یک برنامه را دانلود کنید تا لیستی از آنچه در حال خوردن هستید نگه دارید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

27. پیشرفت خود را پیگیری کنید

پیگیری پیشرفت خود را از ابتدا تا اکنون ببینید که چقدر موفق شده اید. بررسی کنید که چند کیلوگرم از دست داده اید. یک دفترچه خاطرات غذایی تهیه کنید و یا یک مجله در مورد تغییرات سالم در نظر بگیرید و ببینید چه کار بزرگی انجام می دهید. نگه داشتن یک تمرین یا دفتر خاطرات غذایی می تواند به شما کمک کند ضعف هایی را در روال خود مشاهده کنید، از فضایی مناسب استفاده کنید یا متوجه شوید که چه شرایطی باعث می شود که بیشتر بخورید یا ورزش کنید.

28. برای پیشرفت تان پاداش در نظر بگیرید

اگر دانستن اینکه بدن شما با انتخاب گزینه های تغذیه ای خوب، سالم تر است کافی نیست سعی کنید پیشرفت خود را جشن بگیرید اما این پاداش ها بهتر است غذا نباشند. به عنوان مثال، اگر هر هفته برای هر ماه پنج روز کار کردید، آن راکت جدید تنیس که می خواهید را خریداری کنید یا در یک سالن آرایشی از مانیکور یا پدیکور لذت ببرید.

29. با دوستان خود فعالیت کنید

داشتن یک زندگی سالم هیچ منافاتی با فعالیت های گروهی مانند کارهای روزانه بعد از کار با همکاران یا دوستانتان در آخر هفته ندارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که زندگی اجتماعی شما خدشه دار شود. در عوض، گزینه های سرگرم کننده را پیشنهاد می دهیم، مانند ثبت نام در یک کلاس جدید ورزشی، قدم زدن یا ثبت نام در هر کلاس آموزشی دیگر.

30. تعیین و تلاش برای رسیدن به یک هدف

تنظیم یک هدف برای تناسب اندام و کاهش وزن سریع به شما یک هدف خاص برای تمرینات و تغذیه می دهد و هنگامی که شما آن را کامل انجام دهید باعث رضایت خاطرتان می شود. این که آیا تصمیم دارید اولین 10 کیلوگرم خود را کم کنید، یاد بگیرید چگونه تمرین یوگا را انجام دهید یا رژیم غذایی بدون توقف را انجام دهید، همگی یک چالش است که شما باید سر بلند از آن بیرون بیایید.

31. خواب بیشتر

کمبود خواب با چاقی مزمن، دیابت و مشکلات بیشتر ارتباط دارد. به علاوه، زمان خواب زمان مهمی برای بازسازی عضلات در نتیجه تمرین شما است و به مغز شما فرصتی برای پردازش و بهبود می بخشد. اگر به طور مداوم کمتر از هفت یا هشت ساعت در شب می خوابید، سلامتی شما آسیب خواهد دید. بعضی از مطالعات نشان می دهد که افراد محروم از خواب بیشتر احتمال دارد کهمیزان زیادتری از تنقلات را نسبت به افرادی که حداقل هشت ساعت در شب می خوابند مصرف کنند.

32. تشخیص دهید که آیا شما گرسنه هستید یا فقط خسته اید

مطالعه ای در سال 2015 در مجله Frontiers in Psychology منتشر شد که نشان داد تجربه خستگی در واقع نه تنها منجر به افزایش مصرف تنقلات و میان وعده می شود، بلکه همچنین میزان مصرف ناسالم را به طور کلی افزایش خواهد داد. قبل از خوردن هر چیزی، آب بنوشید و از خودتان بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستید، سعی کنید قبل از آن در خیابان یا در اطراف دفتر قدم بزنید یا فقط قبل از غذا 20 دقیقه صبر کنید.

33. استفاده از روغن های طبیعی برای جلوگیری از اشتها

با استفاده از روغن های طبیعی مانند نعناع فلفلی، ​​گریپ فروت، زنجبیل، دارچین یا لیمو، به طور طبیعی با اشتهای زیاد مبارزه کنید. به جای مصرف قهوه یا میان وعده های دیگر، یک قطره بر روی مچ دست خود بگذارید تا انرژی تان را بیشتر و گرسنگی را کاهش دهد.

34. آخر هفته ها را نیز حساب کنید

ما اغلب به خوبی غذا می خوریم و در طول هفته ورزش می کنیم تا اجازه دهیم آخر هفته ها استراحت کرده و هر کاری که دوست داریم را انجام دهیم. اگر تصمیم بگیرید که از چهرشنبه تا جمعه را حساب نکنید، به یاد داشته باشید که تقریبا نیمی از هفته است! تعهد دهید که یک برنامه مشابه را در تمام طول هفته رعایت کنید یا از وقت اضافی برای تعطیلات آخر هفته خود به نفع خود استفاده کنید. سعی کنید یک تمرین طولانی را انجام دهید که تا کنون برای آن وقت نداشته اید، با سگ خانگی تان به پیاده روی طولانی مدت بروید یا از زمان اضافی خود استفاده کنید.

35. خودتان را سرزنش نکنید

بهترین چیز برای یادآوری این است که نظرات هیچکس تلاش شما را از بین نبرد. اگر آنچه که در آخرین وعده غذایی خود خورده اید بیش از حد بود، خود را سرزنش نکنید اما به خاطر بسپارید به جای سیر کردن بی اثر خود، غذاهای غنی از پروتئین را انتخاب کنید. اگر نمی توانید تا آنجا که می خواهید تمرین کنید هر روز یک تمرین 10 دقیقه ای انجام دهید و به خودتان بقبولانید که دفعه بعد می توانید بیشتر از آن را انجام دهید.

احتیاط

به یاد داشته باشید، شما مجبور نیستید به طور کامل قوانین رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید، به ویژه بهترین رژیم های غذایی که در نظر گرفته شده برای کاهش وزن هستند. برخی از جنبه های یک رژیم خاص ممکن است با شما سازگاری نداشته باشد، در حالی که برخی دیگر واقعا مفیدند. بدین ترتیب شما می توانید طبق نظر خودتان آنها را دنبال کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید گیاهخواری را یک یا دو روز در هفته رعایت کنید. یا ممکن است میزان مصرف کربوهیدرات خود را برای چند هفته کاهش دهید تا سطوح انسولین خود را کاهش دهید و از رژیم غذایی منحصر به فرد خود شروع کنید، سپس به سراغ یک رژیم غذایی مدیترانه ای بروید.

رژیم غذایی را نباید به عنوان چیزی برای چند هفته یا ماه رعایت کنید تا زمانی که به وزن ایده آل خود برسید و سپس به روش های قدیمی خود بازگردید. در واقع، این دقیقا همان دلیلی است که محققان می گویند یک رژیم غذایی کار نمی کند.

یک برنامه رژیم غذایی باید یک تغییر در شیوه زندگی باشد، چیزی که شما بتوانید با آن راحت باشید نه آنکه گرسنه بمانید یا عادت های عجیب و غریب در خوردن پیدا کنید، این چیزیست که پایدار است. راه غذا خوردن باید شما را در بهترین حالت خود قرار دهد، در حالیکه بدن شما نیاز به مواد مغذی لازم دارد تا بتوانید یک زندگی طولانی و شاد و سالم داشته باشید.

منبع:

draxe

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی