تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

حذف این وعده غذایی باعث چاقی می شود

در رژیم‌های لاغری هدف آب‌کردن چربی‌های بدن است نه گوشت بدن و به همین علت نخوردن صبحانه نه تنها موجب لاغری نمی‌شود، بلکه افزایش کلسترول خون چاقی را نیز به دنبال دارد...
تقویم فارسی اندروید
در رژیم‌های لاغری هدف آب‌کردن چربی‌های بدن است نه گوشت بدن و به همین علت نخوردن صبحانه نه تنها موجب لاغری نمی‌شود، بلکه افزایش کلسترول خون چاقی را نیز به دنبال دارد.
چاقي
دکتر سید مصطفی نچواک، صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی عنوان کرد و افزود: پس از ۸ تا ۱۰ ساعت در طول شب که غذا نمی‌خوریم، بدن نیاز جدی به صرف وعده صبحانه دارد.

وی تصریح کرد: بدن در طول شب برای تامین انرژی از ذخایر بدن که ذخایر قندی کبد بوده و «گلیکوژن» نامیده می‌شود، استفاده می‌کند.

نچواک افزود: پس از چند ساعت ذخایر گلیکوژن به اتمام رسیده و بدن برای تامین نیاز خود و احیای ذخایر گلیکوژن نیاز به غذا داشته که در همین راستا صرف وعده صبحانه بسیار ضروری است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: قطعاً عدم صرف وعده صبحانه، بدن را به استفاده از گوشت بدن برای تامین انرژی خود وامی‌دارد و از پروتئین‌های موجود در گوشت بدن برای تامین انرژی خود استفاده می‌کند و به اصطلاح گوشت بدن را آب می‌کند.

نچواک با اشاره به اهمیت بسیار پروتئین‌ها در تامین ایمنی بدن، اظهار کرد: آنزیم‌ها و هورمون‌های بدن همگی پروتئین هستند و از بین رفتن پروتئین‌ها می‌تواند آسیب جدی به بدن وارد کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: نخوردن صبحانه در کودکان به مراتب زیان بیشتری به همراه خواهد داشت، زیرا ذخایر گلیکوژن کودکان بسیار محدود بوده و از طرف دیگر متابولیسم آنها نسبت به بزرگترها بیشتر بوده و در حال رشد هستند.

وی کاهش ظرفیت کاری و تمرکز و نیز اختلال در یادگیری را از جمله عواض نخوردن صبحانه عنوان کرد و افزود: همچنین عدم صرف وعده صبحانه می‌تواند روی خلق و خوی افراد نیز اثر منفی داشته باشد.

نچواک کبدچرب، افزایش کلسترول خون و چاقی را از دیگر عوارض نخوردن صبحانه عنوان کرد و افزود: در رژیم‌های لاغری هدف آب‌کردن چربی‌های بدن است نه گوشت بدن و به همین علت نخوردن صبحانه نه تنها موجب لاغری نمی‌شود، بلکه افزایش کلسترول خون چاقی را نیز به دنبال دارد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: پارسينه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی