تناسب اندام سلامت

روغن های مفید برای درمان سلولیت

تقویم فارسی اندروید

سلولیت چیست؟ سلولیت کلمه ای است که برای تجمع چربی ها زیر پوست استفاده می شود که در ران، باسن یا شکم وجود دارد. زنان بزرگسال و مسن معمولاً گروههایی هستند که با این نگرانی پوست مبارزه می کنند و اغلب به عنوان پوست پرتقالی توصیف می شوند و به فکر درمان سلولیت می افتند.

درمان سلولیت

بسیاری از افراد از سلولیت خود احساس خجالت می کنند یا همیشه آن را می پوشانند اما داشتن سلولیت بسیار خاص است به ویژه در بین خانم ها و اغلب به عنوان یک “مسئله طبیعی” و یک مشکل زیبایی به جای یک نگرانی پزشکی در نظر گرفته می شود و جای نگرانی ندارد. برخی از علل شناخته شده سلولیت عبارتند از:

  • رژیم غذایی ضعیف
  • متابولیسم کند
  • کم آبی
  • عدم فعالیت بدنی
  • تغییرات هورمونی
  • جمع چربی بدن
  • ضخامت و رنگ پوست شما

اگر نمی دانید که چگونه با استفاده از روغن های اساسی از سلولیت خلاص شوید، به جای مناسبی رسیده اید! روغن های زیادی برای سلامتی پوست وجود دارد اما برخی از آنها به خصوص برای درمان سلولیت ناخواسته مفید هستند.

به خاطر داشته باشید که ممکن است نتایج دائمی نباشد اما در کنار یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، عادات مفید (مانند لیف خشک زدن) ، ممکن است در آینده بسیار نزدیک پوست شما بهتر به نظر برسد!

11 روغن اساسی برای درمان سلولیت

بهترین روغن ضروری برای درمان سلولیت چیست؟ در واقع چندین گزینه عالی برای انتخاب وجود دارد. می توانید از این روغن ها به تنهایی یا به صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده کنید.

طبق یک بررسی علمی که در سال 2017 در مجله Evidence-based Complementary و Alternative Medicine منتشر شده است، روغن های اساسی زیر برای درمان سلولیت در پوست نتایج مثبتی داشته اند:

سلولیت

1. روغن گریپ فروت (مرکبات بهشتی)

روغن گریپ فروت که از مواد مغذی گریپ فروت حاصل می شود، قرن هاست که برای کمک به کاهش وزن، کنترل قند و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد و هنگامی که نوبت به درمان های طبیعی سلولیت رسید، مطمئناً روغن گریپ فروت را بار دیگر و دوباره به عنوان برترین انتخاب خواهید دید.

یک مطالعه تحقیقاتی با استفاده از یک آزمایش حیوانی که در سال 2010 منتشر شد، در واقع نشان می دهد که چگونه روغن گریپ فروت می تواند باعث کاهش چربی پوست شود. روغن گریپ فروت با داشتن رایحه ای از مرکبات، یک تقویت کننده خلق و خوی طبیعی نیز محسوب می شود.

2. روغن چوب سدر

چندین گونه مختلف از درخت سدر وجود دارد که می تواند منبع اسانس چوب سدر باشد که از تکه های چوب درخت سدر استخراج می شود. به نظر می رسد ترکیبات فعال این روغن ادرارآور، ضد التهاب و قابض است که می تواند به بهبود ظاهر سلولیت روی بدن شما کمک کند.

3. روغن لمون گراس یا علف لیمو

این روغن ضروری نه تنها با یک عطر مرکبات مانند می تواند اشکالات را دفع کند، استرس را کاهش داده و عضلات را شل کند، بلکه با خاصیت تقویت کننده گردش خون، روغن لمون گراس ممکن است به بهبود ظاهر سلولیت کمک کند.

مانند همه این روغن های اساسی برای درمان سلولیت می توانید روغن لمون گراس را با یک روغن حامل مخلوط کرده و آن را به صورت موضعی بمالید. شما همچنین می توانید با اضافه کردن یک قطره یا دو قطره از آن به نوشیدنی های مورد علاقه خود از خواص آن استفاده کنید. از یک اسانس یا روغن لمون گراس درجه یک خالص و با کیفیت بالا استفاده کنید.

4. روغن درخت عرعر

روغن درخت عرعر گزینه دیگری برای استفاده به عنوان یک داروی طبیعی درمان سلولیت است. این به دلیل مؤثر بودن عناصر فعال مانند آلفا پینن، سابینن و جونیپرن است که به کاهش ظاهر سلولیت کمک می کند. روغن درخت عرعر همچنین خاصیت ادرارآور دارد و دارای رایحه ای است که اغلب به عنوان چوبی و شیرین و با طراوت توصیف می شود.

5. روغن گرانیوم

روغن گرانیوم دارای عطر و طعم گلی است و فواید سلامتی بسیاری دارد. این روغن حاوی بسیاری ترکیبات قدرتمند از جمله پینن، میسن، لیمونن، میتونی، لینالول، گرانیل استات، سیترونلال، ژرانیول و بوتیرات ژرانیل است.

آیا می توانید از روغن گرانیوم برای سلولیت استفاده کنید؟ به عنوان یک ادرارآور طبیعی، روغن گرانیوم می تواند به جلوگیری از احتباس مایعات کمک کند که سلولیت را بدتر می کند. همچنین دارای توانایی های ضد التهابی و متعادل کننده هورمون ها است که خصوصاً برای خانم ها می تواند بسیار مفید باشد.

6. روغن رزماری

روغن ضروری رزماری به دلیل داشتن توانایی کمک به رشد مو بسیار مشهور است. همچنین لیست درمان های مشکلات آرایشی و بهداشتی دیگری را نیز در بر می گیرد از جمله درمان سلولیت. اگر عطر و بوی چوبی را دوست دارید، پس رزماری یک انتخاب عالی برای شماست و بسیاری از کاربردهای مفید دیگر آن باعث می شود که از روغن رزماری استفاده کنید.

مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شده است نشان می دهد که اسانس رزماری ممکن است به خودی خود چربی را نسوزاند اما به نظر می رسد که تجمع چربی سلولی را کاهش می دهد. به طور کلی، محققان نتیجه می گیرند که رزماری به همراه دو گیاه شناسی دیگر (Annona squamosa و Zanthoxociation clava-herculi) در نسبتهای مناسب ممکن است بر چندین مسیر درگیر در شروع سلولیت، تداوم یا تشدید آن تاثیر گذار باشد.

7. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس فقط به دلیل رایحه آرامش بخشش بسیار محبوب است. بعلاوه، لیست طولانی ای از موارد استفاده از جمله درمان طبیعی سوختگی، استرس، سردرد، درد عضلات و تقویت سیستم ایمنی بدن در مورد آن وجود دارد. همچنین این یک انتخاب برتر برای مشکلات پوستی و تقویت رشد سلول جدید است و آن را به گزینه ای جدی برای جوان سازی سلولیت تبدیل می کند.

8. ماندارین یا روغن نارنگی

روغن ماندارین هم در خارج و هم در داخل به عنوان یک درمان سلولیت طبیعی استفاده می شود. با داشتن عطر مرکبات، دارای خواص تقویت کننده خلق و خو نیز هست و می تواند برای بی خوابی هم مفید باشد.

9. روغن سرو

آیا روغن سرو برای درمان سلولیت مفید است؟ روغن سرو به دلیل توانایی که در جریان تحریک گردش خون با افزایش جریان خون دارد می تواند برای درمان سلولیت و همچنین واریس گزینه ای عالی محسوب می شود.

روغن سرو همچنین از نظر دارویی به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد باکتریایی، تحریک کننده و ضد ویروسش مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن دارای رایحه ای تازه و پرانرژی است که ترکیبی از چوب و جنگل دارد.

10. روغن رازیانه

اگر عدم تعادل هورمونی در ظاهر پوست شما نقش دارد، روغن رازیانه می تواند به متعادل کردن هورمون های شما کمک کند. این امر به ویژه برای تقویت تعادل هورمون ها در زنان در دوران یائسگی مفید است.

اسانس رازیانه دارای رایحه ای شیرین است و می توانید آن را با روغن های دیگر به دلخواه شما در تهیه لوسیون خانگی خودتان قرار دهید. روزانه از لوسیون استفاده کنید تا مناطقی که دارای سلولیت هستند، هدف قرار گیرند.

11. روغن لیمو

روغن لیمو معمولاً برای تمیز کردن سموم از بدن، تحریک تخلیه لنفاوی و پاکسازی پوست استفاده می شود. جای تعجب نیست که این یکی دیگر از گزینه های اساسی روغن است که ممکن است باعث شگفتی هایی برای پوست تیره شما شود!

مصرف روغن لیمو کاربردهای زیادی برای پوست دارد. علاوه بر اشتغال به عنوان داروی طبیعی سلولیت، در پوست همچنین برای درمان تاول، جوش، میخچه، بریدگی، خراشیدگی، گزش حشرات، زخم دهان، روزاسه و مشکلات چربی پوست استفاده می شود.

نحوه استفاده از روغن های اساسی برای سلولیت

درمان سلولیت

کاربرد موضعی

روش اصلی استفاده از روغن های اساسی برای سلولیت به صورت موضعی روی پوست است. همانطور که در یک مطالعه در سال 2017 آمده است: “به طور کلی، فرمولاسیون های گیاه شناسی به صورت موضعی به عنوان ضد سلولیت قصد کاهش لیپوژنز، فعال کردن لیپولیز، ترمیم ساختار طبیعی بافت زیر جلدی، کاهش تولید رادیکال آزاد، جلوگیری از التهاب، افزایش میکروسیرکولاسیون و تخلیه لنفاوی را دارند. ”

آیا روغن نارگیل می تواند به کاهش سلولیت کمک کند؟ روغن نارگیل قطعاً انتخاب بسیار خوبی از روغن حامل برای استفاده با روغن های اساسی برای سلولیت است. یک مورد که مطمئناً می دانیم این است که روغن نارگیل یک ماده مرطوب کننده طبیعی عالی است که می تواند به لایه برداری پوست کمک کند. اگر به دنبال گزینه های روغن حامل دیگر هستید، می توانید از روغن انگور مخصوص سلولیت و روغن بادام برای سلولیت نیز استفاده کنید.

مصرف خوراکی

قبل از استفاده از آن به عنوان بخشی از برنامه ضد سلولیت طبیعی خود، برچسب ها را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید روغن برای استفاده داخلی مناسب است. همچنین لازم است اطمینان حاصل شود که روغن هایی که برای مصرف داخلی استفاده می کنید 100 درصد خالص، دارای درجه درمانی و دارای گواهی USDA ارگانیک هستند. امروزه بسیاری از روغن های موجود در بازار با مصنوعی هستند.

به طور کلی، فقط از مقادیر بسیار کمی روغن ضروری برای مصرف داخلی استفاده کنید، تقریباً یک تا دو قطره به طور همزمان و حداکثر دو تا سه بار در روز. شما باید قبل از بلع روغن را در مایع یا مواد غذایی رقیق کنید. همچنین بهتر است روغن های اساسی را با غذا مصرف کنید تا معده خالی.

سایر گزینه های کاربردی خوراکی شامل کپسول ها، اضافه کردن یک قطره یا دو قطره به نوشیدنی مورد علاقه شما یا پخت و پز با روغن های اساسی هم وجود دارد. در تمام این مصارف فقط باید از یک قطره یا دو قطره استفاده کرد.

عوارض جانبی احتمالی

اگر باردار هستید یا شیرده هستید، قبل از استفاده از روغن های اساسی سلولیت با پزشک خود مشورت کنید. در صورت وجود شرایط بهداشتی مداوم یا مصرف داروهای خاص، باید پزشک خود را در مورد استفاده از روغن های ضروری مطلع کنید. بسیاری از داروها، چه با نسخه و چه بدون نسخه می توانند با روغن های اساسی تداخل ایجاد کنند.

روغن مرکبات مانند لیمو، نارنگی و گریپ فروت می توانند هنگام استفاده موضعی باعث ایجاد حساسیت به نور شوند، بنابراین مهم است که حداقل تا 12 ساعت بعد از استفاده از روغن از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

همواره به دلایل ایمنی و اثربخشی، به دنبال روغن های اساسی و 100 درصد خالص، دارای درجه درمانی،مجوز و ارگانیک باشید.

البته هرگز از روغن خارجی که به آن حساسیت دارید چه خارجی چه داخلی استفاده نکنید.

منبع:

draxe

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی