سلامت سلامت جسمي

راه های درمان کمردرد

تقویم فارسی اندروید

کمردرد در بین همه ی افراد جامعه ی امروزی رواج پیدا کرده و همه گیر شده است. با مشاغل نشسته و یا رانندگی های طولانی مدت و تحرک کم این دردها نیز کاملا عادی و قابل پیش بینی هستند. به همین علت است که من به شدت طرفدار ورزش و تحرک بین روز و استفاده از میزهای ایستاده هستم. با این حال کمردرد عارضه ای است که هر کسی به آن دچار شود به دنبال راه های مختلف برای درمان سریع تر و موثرتر آن است. در این مقاله قصد داریم راه های درمان کمردرد را به شما بگوییم. با هفت گنج همراه باشید.

درمان کمردرد

درمان کمردرد از طریق ماساژ

با توجه به مطالعات انجام شده ماساژ علاوه بر مزایای مختلفی که دارد می تواند در درمان کمردرد هم موثر باشد. در یک پروژه تحقیقاتی که روی 400 بزرگسال مبتلا به کمردرد متوسط انجام شد، پس از دو ماه و نیم ماساژ دائم درد کمتری را حس کرده و پاسخ بهتری به درمان های دیگر کمردرد می دادند. به عبارتی ماساژ یک نوع مسکن و کمک درمان های دیگر است که می تواند به بیماران مبتلا به این عارضه کمک کند.همچنین محققان دریافتند که نوع ماساژی که دریافت می کنید چندان اهمیت ندارد. ماساژ سوئدی یا ماساژ متمرکز بر عضلات یا ماساژ معمولی یک تاثیر را در بیمار دارد. این تنها مهم است که به صورت مستمر ماساژ برای بیمار انجام شود. به عبارتی ماساژ یک راه حل برای مدیریت درد است و البته با توجه به هزینه های بالای ماساژ بهتر است خیلی به فکر این درمان به صورت دائمی نباشید.

با این حال اگر به فکر ماساژ درمانی افتادید توصیه می کنیم که از نوعی ماساژ که به کمک یک نوع غلتک فومی یا چیزی شبیه توپ بیسبال انجام می شود و به ماساژ فاسیا معروف است استفاده کنید. می توانید یک توپ بیسبال تهیه کنید و یا از هر چیز گردی که می دانید تاثیر گذار است بهره ببرید. در این روش با غلت دادن آرام جسم گرد عضلات شما به طور عمقی ماساژ داده می شوند.

درمان شناور برای کمردرد

در این نوع درمان بیمار باید به کمک نوعی تویوپ روی آب شناور بماند و بتواند چریان آب را روی سطح پشتی بدنش احساس کند. این درمان کمک می کند تا فشاری که روی عضلات پاسچرال (گردن، شانه ها، پشت) احساس می شود کم شود و طی یک زمان کم فشاری که روی عضلات شماست برداشته می شود و شما ریلکس می شوید.

کمردرد

درمان کایروپراکتیک و کمردرد

این نوع درمان یک نوع حرفه ی مراقبت های پزشکی است که از درمان های جایگزین برای درمان کمردرد می باشد. متداول ترین نوع این درمان، درمان ستون فقرات است که در آن ستون فقرات به طور فیزیکی دستکاری می شود. درمان کایروپراکتیک همچنین با استفاده از روش های درمانی دیگر که بدون استفاده از دارو یا تیغ جراحی سعی در درمان بیمار دارد تنها با تغییر شیوه ی زندگی و یا ایجاد عادت های سالم که معمولا توسط فیزیوتراپ آموزش داده می شود انجام می گردد.

طب سوزنی و درمان کمردرد

این گزینه ی درمانی امروزه در تمام کشورها محبوب بوده و برای بسیاری از مشکلات کاربرد دارد. با این حال هنوز دقیقا مشخص نیست که طب سوزنی چگونه می تواند کمردرد را درمان کند. در یک نظریه ی طب سنتی چینی آمده است زمانی که انرژی چی بدن مختل می شود و عملکرد طبیعی بدن با مشکل مواجه می گردد سعی می شود تا با استفاده از سوزن های نازک فلزی و در نقاط حساس بدن به تحریک انرژی بدن پرداخته و دوباره کار بدن را به روال عادیش برگردانند. اما موضوعی که مطرح است این است که شما از پیچیدگی های بدن انسان خبر ندارید. به همین علت است که گاهی درمانی که برای یک فرد موثر است برای دیگری هیچ تغییری ایجاد نمی کند. درواقع طب سوزنی یک درمان احتمالی است که هر بار باید شانس تان را درخصوص آن بسنجید.

کشش

تمرینات کششی از ساده ترین درمان ها برای تسکین درد و کاهش فشار روی عضلات شما هستند. زمانی که تحرک در ستون فقرات شما افزایش پیدا می کند بافت قسمت پشتی بدن تان نرم تر شده و فشار در این ناحیه کاهش می یابد. شما با شروع حرکات کششی بلافاصله از بسیاری از دردها و ناراحتی ها خلاص می شوید. در این تمرینات باید شرایط بدن تان را در نظر گرفته و از فشار بیش از حد خودداری کنید. بهتر است زیر نظر پزشک تان نوع این تمرینات را انتخاب کنید.

اصلاح پوسچر

اصلاح پوسچر یک نوع درمان برای نشستن بد و یا وضعیت بدنی غلط است. این اصلاح تنها می تواند با یک شیوه ی صحیح نشستن و یا استفاده از یک میز ایستاده انجام شود. برای اصلاح وضعیت خود بهتر است که از چندین ابزار و روش مختلف بهره ببرید. می توانید از یک توپ یوگا استفاده کنید و روی آن بنشینید و ستون فقرات خود را صاف کنید. شما همچنین می توانید از یک صندلی ارگونومیک برای پشتیبانی از کمرتان استفاده کنید. همچنین یک غلتک چوبی در پشت شما و روی صندلی کمک می کند تا صاف بنشینید. به علاوه یک میز ایستاده شانس انجام حرکات و حالت های بدنی غلط را در شما به شدت کاهش می دهد.

تمرینات قدرتی

اگر فکر می کنید که نیم تنه ی بالای شما از عضلات ضعیفی برخوردار است بهتر است در اولین فرصت سعی در اصلاح آن داشته باشید. به خصوص عضلات میانی شما بهتر است که تقویت شده و قوی تر باشند. برای مثال زمانی که شما عضلات شکم خود را تقویت می کنید، فشار روی عضلات پشت تان کمتر شده و درد کمتری را تحمل خواهید کرد. علاوه بر این تقویت عضلات باسن فشار را در ستون فقرات کمتر می کند. اگر شما عضلات شانه و گردن خود را تقویت کنید از درد در این ناحیه و فشار خلاص می شوید. در این خصوص نیز استفاده از میز ایستاده برای کاهش فشار روی گردن و شانه توصیه می شود.

ورزش درمانی

فیزیوتراپی باعث می شود تا بخش بزرگ و قابل توجهی از درمان برای مراقبت از بیمار و هرگونه اقدام درمانی و پیشگیرانه انجام شود. درمان دارویی یا جراحی در کنار بهبود قدرت بدن و نرمش های روزانه می تواند یک درمان کامل و موثر باشد. معمولا هدف از ورزش های مختص کمر کاهش درد، تقویت عضلات و بهبود عملکرد روزانه است. درمان های این شاخه مراقبت های بهداشتی و استفاده از تجهیزات سونوگرافی، تحریک الکتریکی، گرما و سرما درمانی، ماساژ و تمرین های مختلف است. همچنین ورزش درمانی در بازسازی قدرت بیمارنی که عمل جراحی داشته اند مفید است. ورزش درمانی در پیشگیری از اختلالات نیز تاثیر خوبی دارد.

عمل جراحی و درمان کمردرد

زمانی که همه ی درمان ها با شکست مواجه شد و به نتیجه نرسید باید بری درمان کمردرد ٬ عمل جراحی را نیز روی میز آورد. زمانی که کمردرد آرامش شما را گرفته و در کارهای روزانه تان خلل ایجاد کرده است بهترین کار انجام عمل جراحی است. معمولا دیسک کمر عامل بسیاری از جراحی های کمر است. در این عمل ماده ی ژل مانند دیسک را برداشته و آن را به شکل مرسوم خود بازسازی می کنند و فشار عصبی را کاهش می دهند. نوع دیگری از جراحی های رایج کمر جراحی ستون فقرات است که در آن از ابزارهای تثبیت ستون فقرات از جمله لومبار برای تقویت و کاهش درد در این ناحیه استفاده می شود.

همانطور که دیدید چندین راه درمانی برای درمان کمردرد وجود دارد که ممکن است برای برخی تنها یک روش استفاده شود و برای گروهی دیگر چند درمان به صورت ترکیبی لحاظ شود. این مهم نیست مهم این است که با انتخاب بهترین روش های مناسب شما درد را به حداقل برسانید. درمان هایی که در این مقاله خواندید یک لیست کامل و همه جانبه برای درمان کمر و گردن است که همه ی آن ها با هم برابر بوده و می توانند تاثیر یکسانی ایجاد کند.

 

سایر مطالب مرتبط جهت مطالعه :

دلایل کمردرد و روش درمان کمردرد

درمان کمر درد های مزمن

نحوه مقابله با کمردرد

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی